English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2007
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kaleb
Junior


Joined: 29 Aug 2006
Posts: 22

PostPosted: 11.10.2006 12:28    Post subject: Reply with quote

Mener du seriøst at Storflor er bedre enn Fredheim Holm? Hadde med stor glede sett FH i RBK drakten!
_________________
Du kainn jo dætt, men du kainn jo itj dætt der!
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 11.10.2006 12:32    Post subject: Reply with quote

This Is Anfield wrote:

Det er lettere for en back å bli ving enn det er for en ving å bli back. Det sier seg selv. Vinger er ikke gode nok defensivt. Det fins sikkert unntak, men det er vanligvis sånn. Kom gjerne med eksempler.


Vel, både Karl Petter Løken, Vegard Heggem og Bjørn Tore Kvarme gikk fra ving til back, og Roar Strand begynte sin RBK karierre som ving, var midtbanespiller og er nå back, så jeg tror det er like lett /vanskelig og gå fra ving til back, som back til ving...
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 11.10.2006 12:33    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Manus,
selvfølgelig vet jeg at Austnes er ving i AAFK.
Likevel kan han være et spennende back-emne. Jeg vet om maaaange spillere som har spilt i en posisjon, men blitt omskolert til en annen og hatt større suksess med det (regner med at du også vet om noen).
Det gjelder å se potensialet og ikke låse seg fast:
Derfor,
vet noen om Austnes kan tackle?


Da snakket vi om hverandre, trodde du ikke viste hvor han spilte Smile
Har møtt Austnes noen ganger på butikken, så fysikken skal det ikke stå på. Nå er ikke jeg ofte å finne på Aafks kamper, men jeg kan jo følge med på ham til neste år (antar at jeg vil dra på kamp da).
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 11.10.2006 12:51    Post subject: Reply with quote

Kaleb wrote:
Mener du seriøst at Storflor er bedre enn Fredheim Holm?


Som ving slik RBK spiller? Utvilsomt ja!
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 11.10.2006 13:57    Post subject: Reply with quote

Det er muligt at fredheim holm ikke er bedre enn noen av vingene vår akkerut nå ,men en kan ikke nekte for at han har et stort uforløst potensial over seg og muligens er rosenborg klubben som kan ta ut dette potensialet. Vålerengen har ihvertfall mislykket med det.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 11.10.2006 14:29    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke se hvad vi skal bruge Fredheim Holm på vingen for, når vi kan hente Tarik Elyounoussi, som er et alngt mere oplagt, og for mig, bedre valg.
Det er godt mulig at fredheim Holm har et uforløst talent, men når han:

A) Ikke er bedre end dem vi har.
B) Er mere spiss end ving.
C) Der er andre og bedre alternativer.

Quote:
Kan jeg ikke se hvorfor han skulle være spændende for os. Medmindre det er spiss-pladsen han er tiltænkt

Hvordan er det med Mikael Bischoff for tiden, da? Hvor er han og får han spille?

Kunne han evt. vært et alternativ som ny høyreback for RBK? er han god nok, eller er han egentlig mest midtstopper?

Harald, veit du noe om denne spilleren?


Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kender emget til Mikkel Bischoff, ikke mere end man kan finde på nettet i hvertfald.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kaleb
Junior


Joined: 29 Aug 2006
Posts: 22

PostPosted: 11.10.2006 15:39    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Kaleb wrote:
Mener du seriøst at Storflor er bedre enn Fredheim Holm?


Som ving slik RBK spiller? Utvilsomt ja!


Jeg er kanskje veldig negativ til Storflor, men jeg har ikke sett han spilt en bra kamp i årets sesong. Vi må få tak i en ny venstreving og da er Fredheim Holm et bra kjøp.
_________________
Du kainn jo dætt, men du kainn jo itj dætt der!
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 11.10.2006 15:43    Post subject: Reply with quote

Da regner jeg med at du ikke har set alle kampene til Storflor i år.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 11.10.2006 15:59    Post subject: Reply with quote

Jeg har også til gode å se en god kamp av Storflor i år, men jeg har ikke sett alle. Uansett har jeg sett nok til å kunne si at vi trenger en ny ving til neste sesong. Tarik Elyounoussi kan være et alternativ selv om jeg ikke har blitt spesielt imponert av hans siste prestasjoner. Fredheim også forsåvidt, men aller helst en "ny Sapara" - en som kan gå inn og heve laget fra dag en med god pasning- og innleggsfot.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Kvaki
Senior


Joined: 13 Feb 2006
Posts: 248

PostPosted: 11.10.2006 16:08    Post subject: Reply with quote

det hadde vært flott om vi kunne fått fredheim holm til RBK, men jeg kunne på en måte også tenke meg Kevin Larsen fra Lyn til klubben. han er dribble sterk gode skudd og innlegg
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5193

PostPosted: 11.10.2006 16:15    Post subject: Reply with quote

Tarik Elyanoussi er det mest åpenbare norske kjøpet i en vingposisjon i dag. Fredheim Holm er en god tekniker med et godt skudd, men jeg tror ikke han vil passe inn i vingrollen i RBK.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 11.10.2006 16:42    Post subject: Reply with quote

Tarik Elyounoussi er en spiller som vil fungere like bra i TL som i CL, han har internasjonalt snitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 11.10.2006 18:29    Post subject: Reply with quote

Elyounoussi er også et godt alternativ problemet blir prisen og tilgjenlighet, etter den sesongen han har hatt blir han billig det andre er hvor lyst fredrikstad har til å selge til rosenborg. Det er forsåvidt et problem med mange klubber for rosenborg der en del klubber har fått det for seg at en må absolutt ikke selge til rosenborg selv om det er betraktligt mindre klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
Kvaki
Senior


Joined: 13 Feb 2006
Posts: 248

PostPosted: 11.10.2006 18:36    Post subject: Reply with quote

ikke enig. vis tarek vil til RBK og de beteler en ok pris må sansynligvis FFk selge.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 11.10.2006 19:23    Post subject: Reply with quote

Håper FFK rykker ned, så kan vi hente gutten!
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 11.10.2006 19:32    Post subject: Reply with quote

Pris bør aldrig være et problem hvis spilleren er god nok.
Grunden til at priserne bliver presset op, er fordi de fleste klubber har en sundere økonomi end tidligere. Når det er sagt, synes jeg ikke jeg ser jat Brann f. eks, har problemer med at hente spillere fra andre Tippeligaklubber(Gashi, Vaagan moen, Helstad).
Jeg tror mere problemer ligger i at vi ikke har villet betale (over)prisen som norske klubber nu forlanger for deres spillere.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 11.10.2006 20:33    Post subject: Reply with quote

Det er ganske tydeligt at ledelsen til rosenborg vil bruke slike summer på norske spillere med mindre det holder kvalitetsnivået til sapara som sagt er det ytterst få, det er nok derfor bratseth uttalte til vg at rosenborg ikke kunne handle spillere på samme måte som brann, der en villig til å betale overpris f.eks gashi til 7 millioner som tiltross for er en stor profil det siste året kun har spilt middlemådig og har slitt med å komme inn på et middlemådig lag som vålerenga. En kan se dette som et tegn på at brann er iferd med å gå i samme fella som både rbk og vif har gått i der en henter profiler istendenfor spillere med det kvalitetene en er på utkikk etter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.10.2006 01:55    Post subject: Reply with quote

Det er vel bare sånn man sier, men Tarik har da vel gått ut offensivt og beinhardt og påstått at han gjerne blir i FFK ut karrieren?

Hvis det medfører riktighet, er det FFK som nærmest må overtale Tarik, og ikke RBK..
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1388

PostPosted: 12.10.2006 13:10    Post subject: Reply with quote

Han er en ung mann da, sikkert litt beruset av at laget kommer seg til cupfinale osv. Den pipa får nok en anna låt når noen agenter har viska store nok pengesummer i øret hans.
Back to top
View user's profile Send private message
tobias_1989
Proff


Joined: 01 Feb 2006
Posts: 297
Location: Jessheim

PostPosted: 13.10.2006 01:50    Post subject: Reply with quote

This Is Anfield wrote:
Det er lettere for en back å bli ving enn det er for en ving å bli back. Det sier seg selv. Vinger er ikke gode nok defensivt. Det fins sikkert unntak, men det er vanligvis sånn. Kom gjerne med eksempler.


Du er veldig skråsikker og altvitende, til å nesten ikke kunne noen ting. Det er en ganske dårlig egenskap. Er enig med TomH her... Skjønner ikke hvorfor det ene skulle være lettere enn det andre. Det kommer jo helt an på spilleren!

Nok om det... En ny høyreback trenger vi utvilsomt! Og jeg er ganske usikker på hvem, for høyrebacknivået i Tippeligaen (også i verden generelt) for tiden, er noe av det dårligste jeg har sett på laaang tid! Verdens beste høyreback er Belletti og Tippeligaens beste høyreback er Bjørn Dahl i mine øyne. Og det sier vel sitt... Kan noen komme med høyreback-forslag, i og med at vi foreslår plenty i alle andre posisjoner, selv angripere som vi ikke trenger!
_________________
Tobias Dahle
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
tobias_1989
Proff


Joined: 01 Feb 2006
Posts: 297
Location: Jessheim

PostPosted: 13.10.2006 01:51    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
Fredheim Holm er en god tekniker med et godt skudd, men jeg tror ikke han vil passe inn i vingrollen i RBK.


... Dessuten er han jævli dårlig!
_________________
Tobias Dahle
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1987

PostPosted: 13.10.2006 15:30    Post subject: Reply with quote

Han var god i Skeid, som Braaten, men tror det handler litt med og komme til riktig klubb som bruker riktig formasjon...
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2665
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 13.10.2006 15:33    Post subject: Reply with quote

tobias_1989 wrote:

... Dessuten er han jævli dårlig!



tobias_1989 wrote:


Du er veldig skråsikker og altvitende, til å nesten ikke kunne noen ting. Det er en ganske dårlig egenskap.


Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
tobias_1989
Proff


Joined: 01 Feb 2006
Posts: 297
Location: Jessheim

PostPosted: 15.10.2006 03:30    Post subject: Reply with quote

Gisle! Jeg gidder ikke si JEG mener for hver JÆVLA ting jeg sier... Og jeg gidder heller ikke si hvilke bakgrunner jeg har for å syns at en spiller er god! (gjelder alle)
Så bare hold kjeft, og fordyp deg litt mer i hva som skjer! Les alle innleggene til ThisIsAnfield, så skjønner du faen meg hva jeg mener. Han kan finne på å si til deg; "NEI, sånn er det ikke" hvis man f.eks mener at en spiller er god.
Jeg sier at Fredheim Holm er jævli dårlig fordi jeg mener han er jævli dårlig! Nå foreslo vi spillere til RBK, og jeg håper jeg slipper å skrive "mener" for hver jævla minste lille ting jeg skriver. Og det å i det hele tatt sitere deg jeg sa, uten å legge til en annen mening eller hva som helst, det er LAVMÅL. Det er KJEDE-INNLEGG og JÆVLA UNØDVENDIG.
Hadde du lest hele situasjonen + den på "sett opp ditt drømmelag" så ville du skjønt hva jeg mente...

Streng, men vennlig hilsen Tobias!
_________________
Tobias Dahle
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kvaki
Senior


Joined: 13 Feb 2006
Posts: 248

PostPosted: 15.10.2006 03:35    Post subject: Reply with quote

hvorfor ikke gamble på Edu fra Lyn?? hvorfor bare nøye oss med de middelse spillerene når vi kan få de beste?!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 114, 115, 116  Next
Page 23 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb