English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1965
Location: Selsbakk

PostPosted: 01.07.2021 23:49    Post subject: Reply with quote

Så lenge Koteng er styreleder og Doesin sidekick, så vil Knutsen være den vi tro vi får, mens vi ender opp med Hamren. Er det bare jeg som ser det åpenbare, etter så mange år med Koreng?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1860
Location: Stjørdal

PostPosted: 02.07.2021 00:05    Post subject: Reply with quote

Hamrén har vært nevnt tidligere, blant annet i dag. Men siden nyheten er såpass fersk diskuterer man hvem man har lyst på til det begynner å komme konkrete rykter. Jeg tror fortsatt Hamrén er alternativ så lenge han ikke har jobb, men at han først blir ordentlig aktuell hvis de får noen nei fra kandidater som Knutsen osv. Kan godt hende de holder ham varm under hele prosessen, det vil si han er blant kandidatene de snakker med/intervjuer slik at han føler seg ønsket skulle han bli tilbudt jobben.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 02.07.2021 00:22    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re blir ledig snart, bare nevner det. SÃ¥
En kombinasjon av Kåre og Knutsen og er det jeg ønsker meg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.07.2021 00:24    Post subject: Reply with quote

Du vil forsøple Knutsen med Kåre? For at han ikke skal komme for lett til det, tenker du?

Jeg sliter veldig med å se hva Kåre skulle bidratt med, gitt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1860
Location: Stjørdal

PostPosted: 02.07.2021 00:25    Post subject: Re: Dream on Reply with quote

Lamagu wrote:
Som vanlig begynner Rosenborg i feil ende, med å sette opp liste over suksessrike trenere eller trenere Koteng har hørt om. Ikke et presist ord nevnt om ønsket spillestil, og hvilke type trenere man da burde lete etter. Manglende strategi vil gi nok en feil treneransettelse, og deretter kjøp av spillere som ikke passer inn i det man forsøker å få til. Kjetil Knutsen som Rosenborg-trener? Dream on, det skjer ikke. Men Koteng/Dorsin skal vel prøve seg på Knutsen i et halvt års tid nå, før de innser at han ikke kommer. Og da blir det en "ny" Horneland-type som ansettes.


Har du sett listen eller, siden du vet hva/hvem som står på den? La oss på se ansettelsene under Koteng: Perry 2 (ikke akkurat suksessrik), KI (hadde litt erfaring som hovedtrener, men ikke suksessrik før han kom), Horneland (ikke engang medalje) og til slutt Hareide (Norges beste trener-CV).

Nå husker jeg ikke ryktene fra før Perry ble ansatt, mens det ganske fort ble klart at Kåre måtte få fortsette. Ryktene før Horneland gikk vel på Hjulmand etterhvert, men Geir Bakke ble også nevnt. Frank De Boer og Peter Bosz var vel ønsketenking her inne mer enn det var særlig realistisk.

Gjerne begrunn hvorfor Knutsen ikke blir Rosenborg trener. SÃ¥ langt er dette eneste uttalelse fra Koteng om kriteriene i ny trenerjakt:

"– Vi skal spille angrepsvillig fotball, og vi ser at fysikk er noe som har endret seg voldsomt de siste åra. Derfor må vi ha en moderne trener som underholder trøndere, som er et krevende publikum. Og det liker vi, sier Koteng om hvilke kriterier de ser etter i en ny trener."

Når Koteng sier vi har ei liste så er det vel styre/klubben som har en liste med kandidater de mener er aktuelle. Koteng har også sagt at Dorsin skal lede trenerjakten med en referansegruppe i styret (som vi ikke vet hvem som er med i). Koteng er kanskje styreleder, men har det noen gang lekket ut info som sier at Koteng kjører sololøp? Hittil vet vi ikke engang hvor involvert Koteng er i prosessen bortsett fra å bli løpende oppdatert i form av å være styreleder og dermed må vite hvordan ståa er. Det gjelder jo hele styret forsåvidt. Kun de i referansegruppen virker å være konkret involvert i jakten på ny trener.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6712

PostPosted: 02.07.2021 00:33    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Så lenge Koteng er styreleder og Doesin sidekick, så vil Knutsen være den vi tro vi får, mens vi ender opp med Hamren. Er det bare jeg som ser det åpenbare, etter så mange år med Koreng?




Det er håp i hengende snøre :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
OzzeyH
Proff


Joined: 04 May 2011
Posts: 315

PostPosted: 02.07.2021 07:54    Post subject: Reply with quote

Kjetil Knutsen som trener, og per ove Ludvigsen som SL... MÃ¥ jo bare bli knall..
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1174

PostPosted: 02.07.2021 09:23    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Troillongan wrote:
Jeg greier heller ikke å begripe hvordan vi skal lokke Knutsen hit. Foruten Hamren har vel ingen trenere kommet styrket ut av karrieren her, snarere motsatt. Ille akkurat god reklame.


Hva skal liksom være Knutsens neste steg i karrieren da? Hvis ikke Rosenborg er et solid steg i den retningen, så vet ikke jeg. For veldig mange er det nok det største de noen gang kan komme til å oppleve i sin trenerkarriere. Norske trenere hentes vel ikke i fleng til større ligaer, så vidt meg bekjent. Derfor tror jeg at Knutsen kan bli trigget av jobben som hovedtrener i Rosenborg. Han har fått utrettet det han kan i Glimt, samt tatt et veldig fortjent gull.

I Rosenborg vil han sikkert doble inntekta si, pluss eventuelle prestasjonsbonuser. I tillegg vil han rå over et mye større budsjett, og en klubb som har mye mer tiltrekningskraft i form av fasiliteter og historiske bragder. Rosenborg bør tilby han en treårskontrakt, slik at han får en form for forutsigbarhet i sin trenergjerning. Går det ad undas i Rosenborg, så står nok Glimt eller andre, norske klubber i fleng for å signere han.

Brann er en putteklubb i forhold til Rosenborg, og det eneste som kan lokke han dit, er tilhørigheten til Bergen. No offense.


Vi er helt enig at Rosenborg er en større klubb, med bedre økonomi, fasiliteter etc. Ved å lykkes vil han også bli snappet opp av en større klubb, så rent teoretisk et riktig steg. Men jeg frykter at alt surret vi har stelt i stand de siste året med trenere gjør at risikoen for å ta på seg denne jobben er såpass stor at flere kandidater rett og slett ikke synes det er verdt det (påstand). Det finnes mange gode jobber der ute som folk takker nei til, da penger ikke er alt her i livet. At vi har endt opp med de trenerne vi har gjort de siste åra trenger nok ikke bare være slett jobb fra styret sin den, men rett og slett at det er veldig få som faktisk ønsker jobben. Mr Haugesund var vel 7.mann på listen eller noe i den dur? Med Rosenborgjobben kommer et enormt press og forventinger, som er suverent når det lykkes, men gir søvnløse år for en trener når det feiler. De med pondus og CV ser ikke mørkt på slik, men de mer uerfarne vil jeg tro må tygge litt mer på det. Forventingene og realitetene i Trondheim har ikke vært omforent de siste åra dessverre.

Men altså, jeg håper på Knutsen, men vi må bare være litt realitetsorienterte å ikke tro vi er så sabla attraktive hele tiden, for det tror jeg rett og slett vi ikke er.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7452
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 02.07.2021 09:30    Post subject: Reply with quote

OzzeyH wrote:
Kjetil Knutsen som trener, og per ove Ludvigsen som SL... MÃ¥ jo bare bli knall..


I det minste slipper vi klabb og babb
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 02.07.2021 09:39    Post subject: Reply with quote

Dette lukter (dessverre) Hamren lang vei. Trygt og det nærmeste en kommer Hareide. Knutsen har lite å vinne på å komme til RBK. Fasiliteter og ressurser er vel og bra men pt. gruser han oss der han er, så fallhøyden er større en eventuell oppside. Kan være de drar en joker ut av ermet men ser ikke at en trener av kaliberet det bør siktes på tar jobben om han ikke er arbeidsledig.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3912
Location: Oslo

PostPosted: 02.07.2021 10:02    Post subject: Reply with quote

Hamren er ikke "dessverre"...

Sammenlignet med Horneland er han "halleluja".
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 173
Location: bærumblærum

PostPosted: 02.07.2021 10:46    Post subject: Reply with quote

Hamren behersker spill med diamant formasjon på midten. Som igjen vil løse litt av utfordringene med stallsammensetningen på kort sikt. Knutsen tipper jeg er mer hardcore NAE stil, som vil bli bra på lengre sikt. Begge veier fører fram. Jeg lurer på om ikke Bjørkan sr og Berg familien er undervurdert ifht hvor mye som er BG sin suksess. Positiv til begge som trenerkandidater, men det er mer risiko med Knutsen istedenfor Hamren. Hamren har bevist at han står støtt på egenhånd. Utover disse 2 så har jeg ikke kjennskap til hovedtreneremner som vil gjøre meg optimistisk.

Hvis ikke disse 2 blir tilgjengelige Ila sesongen, så foretrekker jeg heller et rollebevisst prestasjonsfokusert trenerteam med Henriksen sr, Naustan, Lein, Maalen, andre kjente med over middels fotballfaglig integritet. Heller det enn nok en trener som kommer med en vag ide om å løpe mer/mindre for å få resultater nok til å være ansatt som hovedtrener til den neste kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 02.07.2021 11:47    Post subject: Reply with quote

Det finnes selvsagt ingen liste. Det er ingen i det styret som har noen oversikt eller kompetanse på hvilke trenere som finnes der ute. De kommer til å sattse alt på Knudsen. Går ikke det så vil vi få samme maniske prosess som endte med 2 Obos trenere.
Jeg tipper vi går inn i 22 meg Henriksen og Hansen
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6798
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.07.2021 11:54    Post subject: Reply with quote

Klart kan de ha en liste. Spørsmålet er heller innholdet på lista.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2132

PostPosted: 02.07.2021 12:00    Post subject: Reply with quote

Poenget er vel ikke om de har en liste eller ikke, det lager man på 30 sekunder. Spørsmålet er hvor god oversikt klubben har over trenere i Europa, som aktuelle kandidater og hvor nøye man går inn og vurderer hver enkelt kandidat og om man har en faktisk rød tråd om hvilken type trener man ønsker å få inn, knyttet til vår måte å spille fotball, og hvilke spillertyper vi utvikler i akademiet vårt.

Til å være en storklubb (tross alt) er det ingenting som tyder på at vi har et noe godt og profesjonelt opplegg som gjør oss i stand til å alltid ha 4-5 godt egnede kandidater på blokka, for trenere kommer og går hvert 2-3 år maks uansett.

Opplegget virker å være mer i retning: Hvilke klubber i Norge gjør det godt nå? Hva heter treneren? Spiller han fremoverrettet og har gode verdier (kikke på noen videoer) og konkludere med at dette kan bli bra når han får tilgang til vår stall og ressurser.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 02.07.2021 12:13    Post subject: Reply with quote

ErikPerik wrote:
Hamren behersker spill med diamant formasjon på midten. Som igjen vil løse litt av utfordringene med stallsammensetningen på kort sikt. Knutsen tipper jeg er mer hardcore NAE stil, som vil bli bra på lengre sikt. Begge veier fører fram. Jeg lurer på om ikke Bjørkan sr og Berg familien er undervurdert ifht hvor mye som er BG sin suksess. Positiv til begge som trenerkandidater, men det er mer risiko med Knutsen istedenfor Hamren. Hamren har bevist at han står støtt på egenhånd. Utover disse 2 så har jeg ikke kjennskap til hovedtreneremner som vil gjøre meg optimistisk.

Hvis ikke disse 2 blir tilgjengelige Ila sesongen, så foretrekker jeg heller et rollebevisst prestasjonsfokusert trenerteam med Henriksen sr, Naustan, Lein, Maalen, andre kjente med over middels fotballfaglig integritet. Heller det enn nok en trener som kommer med en vag ide om å løpe mer/mindre for å få resultater nok til å være ansatt som hovedtrener til den neste kampen.


Godt skrevet. Et fokus på roller og prestasjon med det trenerteamet du foreslår, er åpenbart ingen ønsketenking. Derimot, så tror jeg en ordentlig opprenskning ville vært godt. For at en fotballklubb skal lykkes, tenker jeg at den må ha en klar sportslig strategi. Da tenker jeg på at de har en klar tanke om hvordan fotball skal spilles, og dette skal gjenspeile seg i hele klubben. Dette har ikke vært tilfelle i de siste årene, og spesielt ikke med hvilke trenere som har blitt ansatt. Som et resultat av dette, ser vi forvirrede spillere - uten samspill og en plan. Når dette er på plass, så kan vi ansette en trener - som selvfølgelig skal imøtekomme klubbens ønske om hvordan fotball skal spilles.

Når det kommer til spillerkjøp, så må disse være rollespillere - som innehar visse kvaliteter. For at et kollektiv skal lykkes, må spillerne gjøre hverandre gode. Det får du ikke ved at en midtbanetrio består av Tettey, Skjelbred og Hoff.

Det er jo mye som åpenbart er gjort feil fra klubben, så jeg håper inderlig at hoder begynner å rulle - slik at klubben faktisk kan gå fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 02.07.2021 12:26    Post subject: Reply with quote

Alle trenere har sine favoritter på laget, men det er et stort rødt flagg at Knutsen ikke setter Patrick Berg ut av laget i de kampene de stiller med noen andre sentralt. Føler vi har hatt nok av trenere nå som tvinger favorittene sine inn i posisjoner de ikke mestrer når laget skal omrokeres.

Men OK, kanskje er det bare en fillesak han kan legge i fra seg. Ligger vel i kortene at vi overbetaler her fordi gjengen på Brakka ikke har noen andre navn på blokka.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2659

PostPosted: 02.07.2021 12:33    Post subject: Reply with quote

Kjetil Knutsen har kontrakt ut 2022-sesongen? Siden det nå er under halvannet år igjen av den kontrakten og han ennå ikke har signert noen ny, så regner jeg med at det er uaktuelt for Knutsen sin del. Er vel kun Champions League-deltakelse som kan endre dette.

Ser for meg et ganske sannsynlig scenario her:
- Status quo frem til Knutsen og Glimt ryker ut av CL-kvalikk (antageligvis allerede 14. juli etter returoppgjøret med Legia).
- Tror ikke Europa League-deltakelse er avgjørende for Knutsens fremtid i Glimt, men han vil kanskje fullføre denne kvalikken før han tar en avgjørelse.
- RBK har meldt sin klare interesse, og kan tilby Knutsen langt bedre pakke en Glimt. Forutsatt at det ikke finnes internasjonale beilere, så ønsker Knutsen seg til RBK. Glimt står da med to alternativer; a) kjøre enda en sesong med en relativt umotivert trener, eller b) maksimere verdi ved å få en overgangssum fra RBK. Med tanke på hvor desperate RBK er, så trenger ikke denne summen å være uvesentlig.
- En annen faktor er at det virker stadig mer usannsynlig med et Glimt-gull i år også. Dersom Knutsen lå an til CL-kvalikk også i 2022, så ville både han og klubben antageligvis tatt sjansen på et år til.

Konklusjon: Ryktene om Knutsen til RBK tiltar i etterkant av CL-kvalikk (14. juli), når Glimt så ryker ut av Europa League-kvalikk én måned senere (12. august) ser vi frem til en kontraktssignering (4 år) i andre halvdel av august med oppstart 1. januar 2022.

Potensiell trøstepremie: Erik Hamrén.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2763

PostPosted: 02.07.2021 12:45    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Hamren er ikke "dessverre"...

Sammenlignet med Horneland er han "halleluja".


Det sa man om Hareide også.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 02.07.2021 12:46    Post subject: Reply with quote

Ikke usannsynlig scenario det, quentez!
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 02.07.2021 12:49    Post subject: Reply with quote

To presiseringer, quentez:

1. Kjetil Knutsen sin kontrakt gjelder bare til sommeren 2022, så hvis han ikke forlenger snart virker det jo som at han ønsker seg vekk.

og

2. Hvis Glimt ryker mot Legia i første kvalikkrunde går de rett til Conference League-kvalifisering, og har dermed heller ikke mulighet til å få Europa League.

Dette underbygger jo bare argumentet ditt ytterligere, men verdt å nevne!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2132

PostPosted: 02.07.2021 13:02    Post subject: Reply with quote

Vi har en trener som åpent går ut i media og gir uttrykk for hvilke spillere han ønsker seg. Vi har en styreformann som åpent går ut og kommenterer navn, men aldri vil si noe utover dette. Samtidig har både Dorsin og forgjengerne vært veldig dyktige til å holde kortene tett inntil brystet inntil alt er på plass.

Til tross for at strategien til Hareide og Koteng er langt mer tilfredsstillende for meg som fan, som ikke har tålmodighet til å vente til alt er klart, så kan man jo lure på om dette ikke bare bidrar til å provosere klubbene vi skal forhandle med i forbindelse med rekruttering av nye spillere og trenere, og gjøre det vanskeligere å komme til en avtale.

Har Koteng noe å vinne på være klar på at Knutsen "står på lista" eller er den gode gamle "ingen kommentar" lurest i disse sakene her?
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.07.2021 13:03    Post subject: Reply with quote

Forskjell på å ønske seg vekk og det å avvente og se hvilke alternativer man har. Uansett betyr ikke trenerkontrakter allverden sånn sett. Det er ingen klubber med vettet någenlunde i behold som er interessert i å tviholde på en trener som helst vil være et annet sted.

Som trener er du dønn avhengig av motivasjon og glød for å kunne få det beste ut av en spillergruppe. En uengasjert trener er det ingen klubber som er tjent med, uansett hvor gode de er på papiret.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9684
Location: Drammen

PostPosted: 02.07.2021 13:12    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Har Koteng noe å vinne på være klar på at Knutsen "står på lista" eller er den gode gamle "ingen kommentar" lurest i disse sakene her?


Det er sikkert mange sider her, men en ting man oppnår med dette er jo å vise til Knutsen med verden som vitner at vi mener alvor og virkelig har trua på at han kan være mannen til å gjenreise oss til gammel storhet.

For en motivert trener som har lyst til å få det til på en større scene enn Bodø (og kanskje etterhvert også større enn Trondheim) kan tilby kan jo det være med å trekke.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 02.07.2021 13:15    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Forskjell på å ønske seg vekk og det å avvente og se hvilke alternativer man har.


Poenget mitt var at når kontrakten går ut midt i neste sesong må det egentlig bli en avklaring i løpet av ikke så lang tid om han skal fortsette i Bodø/Glimt. Det ville vært veldig rart om de begynner neste sesong med en trener som bare har kontrakt halve sesongen.

Hadde han hatt kontrakt ut neste sesong, kunne han fint vært trener i Glimt 1. januar 2022 uten at det hadde blitt gjort noe poeng utav det.

Dermed spiller det ganske stor rolle at kontrakten hans går ut til sommeren, fordi han da må ta et aktivt valg allerede i løpet av høsten om han vil fortsette i Glimt eller prøve seg et annet sted. Noe som øker sannsynligheten for at han kan velge å bli Rosenborg-trener, fordi timingen passer for begge parter.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 114, 115, 116  Next
Page 4 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb