English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 25, 26, 27  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 2 ]
Giampaoli
0%
 0%  [ 1 ]
Henriksen
5%
 5%  [ 6 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
1%
 1%  [ 2 ]
Skarsem
32%
 32%  [ 38 ]
Børkeeiet
42%
 42%  [ 49 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
9%
 9%  [ 11 ]
Holse
2%
 2%  [ 3 ]
Holm
3%
 3%  [ 4 ]
Total Votes : 116

Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59643
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2022 19:38    Post subject: Reply with quote

Holm måtte gi seg etter 78 minutter i Østerrike med skade etter å ha utlignet før pause. Tok seg til lysken, så vidt jeg kunne se ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 29.03.2022 19:52    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
Det er jo litt deilig å være underdogs også da, skjønner ikke at det krisemaksimeres så brutalt hele tiden. RBK har en ung stall som må sette seg, og vi har noen rutinerte som har god internasjonal erfaring. Tror vi er med å kjempe om Europa kvalik allerede denne sesongen. Gleder meg til å se oss mot B/G i Bodø


Skulle ønske jeg hadde dine piller.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59643
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2022 19:59    Post subject: Reply with quote

På spørsmål om Rosenborg noen gang har vært så store underdogs i en seriekamp, svarer Rekdal:

– Alle er underdogs mot Bodø/Glimt per dags dato. Se hva de har gjort i Europa og de to siste årene, men vi vil forbi dem. Vi ser svakhetene deres, for de finnes, og vi må få frem dem og ta bort styrken deres. De er ikke uslåelige. Det er en konkurrent vi har respekt for, men ikke så mye at vi ikke har tro på oss selv.

Rosenborg-kaptein Markus Henriksen mener det finnes muligheter mot Glimt.

– Er vi ikke på stasjonen når vi kommer til Aspmyra, går toget fra deg. Da blir det tøft. Vi har stor respekt for det Bodø/Glimt har oppnådd. Det er et godt fotballag, men vi vet at de har svakheten. Bodø/Glimt styrer det meste av kamper, så det er viktig at vi tar vare på ballen og skaper ting når vi vinner den. Da er det mulig å få et godt resultat, sier Henriksen til TV 2.

Les mer: Rekdal sammenligner egen RBK-Ã¥pning med Knutsens Glimt-start
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2096

PostPosted: 29.03.2022 20:01    Post subject: Reply with quote

Hva med Botheim på lån ? Han er vel på sett og vis fristilt for tiden? siden Holm ble skadet
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59643
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2022 21:20    Post subject: Reply with quote

Var det bare krampe? Ingenting nevnt om skaden i VG-intervjuet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 889

PostPosted: 29.03.2022 22:45    Post subject: Reply with quote

433 passer oss best. please rekdal.

Hansen

Reitan Renzo Markussen Perreira

Jensen Skjelbred Holse

Skarsem Sæter Veccia

Tommel'n opp! kjør på offensivt. vi taper denne kampen uansett
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1555

PostPosted: 29.03.2022 23:05    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Nu må i altså stoppe den negativitet. Så er Bodø altså heller ikke bedre. Det er jo ikke Bayeren Munchen på udebane. Får Kjetil sat systemet rigtigt op og vi får en god start på kampen så kan alt fortsat ske. Det er da også en kamp vi godt kan vinde hvis tingene går vores vej. Jeg håber fortsat han går væk fra den rene 3-4-3 som jeg ser som selvmord - mest pga. vi kun har 2 inde centralt hvor den ene ikke pt. besidder den fornødne ro og kvalitet der skal til i sådan en kamp.


Helt enig. Nå må folk roe seg ned litt. Jeg syns stallen har mange spennende spillere, men selvfølgelig mye ungt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 30.03.2022 07:05    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Holm måtte gi seg etter 78 minutter i Østerrike med skade etter å ha utlignet før pause. Tok seg til lysken, så vidt jeg kunne se ...


Dersom han sliter med lysken er nok løpet kjørt for en god stund (2-3 måneder).
Back to top
View user's profile Send private message
RK
Senior


Joined: 14 Dec 2021
Posts: 154
Location: Horten

PostPosted: 30.03.2022 08:31    Post subject: Reply with quote

Virker ikke som han er skadet her:

I første serierunde venter regjerende mester, Bodø/Glimt. Uten at Holm lar seg skremme av det.

– Får vi et bra resultat i Bodø så er det ingen som snakker, og alle hyler Rekdal og spillerne. Det er bare gå ut og jakte de gode opplevelsene. Jeg fikk en god opplevelse med scoring i dag, så jeg går inn i den kampen med selvtillit. Jeg vet at gutta har jobbet bra hjemme i Trondheim, jeg gleder meg til å reise til Bodø og gi alt, sier han.

https://www.vg.no/sport/f...-hedre-ham
Back to top
View user's profile Send private message
Sulliken
Junior


Joined: 07 Jan 2022
Posts: 40
Location: Kløfta

PostPosted: 30.03.2022 10:56    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ Glimtforum.net blir Rosenborg omtalt som "Bananskall". Tenk at man har kommet dit.

Jeg tror ikke vi er så store favoritter over RBK, og jeg håper og tror at spillerne ikke går i fella.

Så ser jeg her at noen mener RBK er bedre spiller for spiller enn Glimt. Det caller jeg Bullshit på.
_________________
Dæven det e deilig det her....

Ta dæ en dram, kjære Runar Berg.

https://glimtforum.net
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 30.03.2022 11:26    Post subject: Reply with quote

Håper dere viser nåde når dere runder 5 mål. Det er ufint å vinne tosiffra.
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59643
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.03.2022 22:23    Post subject: Reply with quote

– Her er det mange aktuelle til hver eneste kamp, for det er en god konkurranse i mange posisjoner. Nå mistet vi litt bak med Sam (Rogers) ute, så det er kanskje litt mer opplagt hvem som spiller der, sier RBK-sjefen.

Han legger til:

– Vi har alltids alternativet med Erlend (Dahl Reitan) og Håkon (Røsten), men det er kanskje dristig å klinke til med en 16-åring første runde i Bodø. Jeg er ikke redd for å eventuelt gjøre det, og det hadde helt sikkert gått fint, men det er kanskje greit å velge litt mer trygghet i runde en, sier Rekdal.

Les mer: Rekdal med tydelig beskjed til RBK-spilleren: – Han er absolutt med i tankene mine

Rekdal er sitert på at Reitan og Røsten er alternativer (til de tre andre), men er han sitert rett? I så fall godt nytt for Giampaoli.

Noen som har sett tegn på trening?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.03.2022 08:24    Post subject: Reply with quote

Renzo/Henriksen/Vagic ble vel drillet sammen i går, så det stemmer nok.

For meg er det komplett uforståelig. Når vi snubler over en midtstopperløsning som faktisk fungerer, det absolutt eneste positive som gikk an å ta med seg fra Raufoss-kampen, vår desidert beste spiller der - så tør vi ikke spille slik i neste kamp. Altså, jeg vil strekke meg så langt som å si at Reitan som sidestopper i den kampen omtrent er det eneste som har fungert gjennom hele oppkjøringen for laget som helhet.

Og det forteller meg at det faktisk ikke er slik vi ønsker å spille. Vi ønsker at stopperne skal være mer stopperaktige og holde seg hjemme. Ikke drive og ha ball høyt i banen. Og da påstår jeg nok en gang at vi ikke spiller 3-4-3, men 5-2-3/5-4-1.

Forhåpentligvis må vi bare lide oss gjennom en kamp med dette før vi får inn Strandberg og Kacanliklic og bytter til 4-3-3.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 173
Location: bærumblærum

PostPosted: 31.03.2022 09:39    Post subject: Reply with quote

Tsja, gitt at Bodø/glimt ligger bredt med vingene, så gir det vel mening å sette opp Reitan 1 mot 1 defensivt mot han tynne på venstrevingen deres. Det er jo slikt som Dahl Reitan pleier å løse utmerket. Glimt kommer med mange inn i feltet og vi har sikkert ikke blitt nå bedre til å markere tett. Da er det vel greit med en 3manns blokk på 5 meteren. Ingenting imot at RBK har/burde hatt en mer offensiv innstilling uansett motstander, men akkurat denne bortekampen kan Rekdal få lov til å drive coaching i verdensklasse. Så er det tilbake med trening til uka på samtidige bevegelser og pasning i rom, med et kollektivt bevegelig forsvar med korte avstander.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.03.2022 13:39    Post subject: Reply with quote

Hehe okei, kjøper den. Særlig hvis vi uansett tenker å skrote 3-4-3, da kan Rekdal få kjøre full rævafotball i denne, så blir det kanskje en litt uvant utfordring for Glimt å møte et lag som både har gode enkeltspillere og spiller ultradefensiv underdogfotball. De er jo tross alt mest vant til enten dårlige lag som legger seg bakpå eller gode lag som plikter å forsøke å angripe.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59643
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.03.2022 21:44    Post subject: Reply with quote

Rekdal [bekrefter] at Holm rekker kampen, og at det kun var snakk om en smell i 1–2-tapet på østerriksk jord.

Det gjør Rekdal på en dag hvor overgangsvinduet står i høysetet.

Og med en økt uten Per Ciljan Skjelbred, Stefano Vecchia, Pavle Vagic og Sander Tangvik på plass - i tillegg til Holm, får konspirasjonsteoretikerne vann på overgangsmølla.

Men Rekdal forteller at samtlige av disse trente alternativt torsdag.

Les mer: MÃ¥tte ut med skade: NÃ¥ kan RBK-sjefen puste lettet ut

Litt foruroligende at Vecchia igjen trener alternativt, mer forståelig med Vagic etter langt fravær.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2611
Location: Heimdal

PostPosted: 31.03.2022 22:18    Post subject: Reply with quote

Vecchia er blitt vår nye Helland Sad
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 01.04.2022 00:22    Post subject: Reply with quote

ErikPerik wrote:
Tsja, gitt at Bodø/glimt ligger bredt med vingene, så gir det vel mening å sette opp Reitan 1 mot 1 defensivt mot han tynne på venstrevingen deres. Det er jo slikt som Dahl Reitan pleier å løse utmerket. ...


Dette. Reitan er en av få høyrebacker i eliteserien som har vist seg ha godt tak på Pelle når Pelle er i form. Blir nok vanskelig uansett, men...
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3753

PostPosted: 01.04.2022 10:17    Post subject: Reply with quote

Dette lukter ekstremt baktungt og defensivt i en kjip 5-4-1. Ã… lage problemer for motstanderen er blitt et fremmedord i nyere tid.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.04.2022 10:35    Post subject: Reply with quote

Hadde vi faktisk spilt 3-4-3 så hadde det vært Reitan som fikk ansvaret for Pelle dersom han spilte sidestopper også. Det tror jeg kunne fungert helt fint, han er såpass hurtig at han ikke gir fra seg veldig mye bakrom. Da ville enten en av midtbanespillerne trukket ned til Markus eller Pereira/Tagseth lagt seg ned i en slags firer hvis Reitan ble tvunget ut i bredden.

Dersom backen vår har markeringsansvar for en bred ving spiller vi definitivt 5-4-1, i alle fall. Ingen tvil om det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3258

PostPosted: 01.04.2022 10:49    Post subject: Reply with quote

Hittil minner 3-4-3 mest om en kommunikasjonsstrategi for å spinne 5-4-1 om man skal dømme ut fra treningskampene.

Så får vi se, kanskje vi greier å stjele et heroisk poeng som i fjor med alle mann bak ballen og litt flaks på en corner?
_________________
Sesongkortholder.
Back to top
View user's profile Send private message
knallback
Junior


Joined: 20 May 2015
Posts: 85
Location: Trondheim

PostPosted: 01.04.2022 11:55    Post subject: Reply with quote

EDIT: Mitt tips Razz

Hansen
Giampaoli - Henriksen - Vagic
Reitan - Børkeeiet - Jensen - Pereira/Tagseth
Holse - Holm - Vecchia


Eneste usikre er hvem som starter på venstre vingback.
Tipper de får en omgang hver eller 60/30.


Last edited by knallback on 01.04.2022 12:53; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 01.04.2022 12:48    Post subject: Reply with quote

Er dette laget de har kjørt under formasjonstreningene denne uken? Når jeg ser på laget, så er det ikke halvgærent spiller for spiller. Kjør dette laget i noen kamper fremover, så skal vi se at det plutselig løsner.

Foretrekker Pereira fremfor Tagseth.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 01.04.2022 14:17    Post subject: Reply with quote

Gi Skarsem sjansen på HVB. Reitan har ingenting å bidra med offernsivt.

Skulle til å foreslå høyre midtstopper for Reitan, men gikk vel ikke sånn kjempe bra mot Raufoss det heller.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.04.2022 14:28    Post subject: Reply with quote

Tuller du? Reitan var jo enkelt banens beste mot Raufoss (bortsett fra en helt overlegen dommer). Overhodet ikke hans feil at det gikk på ræva, han var vår viktigste bidragsyter både offensivt og defensivt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 25, 26, 27  Next
Page 4 of 27

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb