English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 678, 679, 680 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 24.05.2022 09:03    Post subject: Reply with quote

Ola
Jeg snakket med Bratseth her forleden og ble veldig overrasket over at han ikke satt i styret lengre ja. Trodde samme styret som ansatte Horneland også ansatte Rekdal jeg. Fast ansatte styremedlem hadde vært noe
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6800
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.05.2022 09:17    Post subject: Reply with quote

Nei. Da kunne folk som Bratseth sittet så lenge som mulig. Det var altså årsmøte her forleden. Imponerende om du ikke fikk med deg det. Koteng ga seg, vet du. Tore på sporet og Gotaas Johnsen kjempa om styreledervervet. Altså kan man ha betydelig større tillitt til neste treneransettelse enn de forrige.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3711
Location: Oslo

PostPosted: 24.05.2022 09:34    Post subject: Reply with quote

Om Maalen hadde kommet inn nå tror jeg vi hadde sett rask bedring tilsvarende som da Kåre kom. Spillermaterialet er mer enn godt nok, og bare de hadde fått senket skuldrene litt, fått litt friere roller og spilt mer angrepsrettet fotball langs bakken så hadde det sett langt bedre ut. På lang sikt derimot er jeg litt mer usikker på om Maalen har det som trengs for å lede Rosenborg.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2132

PostPosted: 24.05.2022 09:38    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Maalen er rett mann som "midlertidig trener." Det vil si at han neppe har autoriteten pdd til å bli ansatt som klubben permanente trener, men dersom han blir ansatt, som da Kaare ble ansatt, tror jeg spillerne vil backe han fra dag 1 og antagelig ønske at han blir permanent hovedtrener dersom han lykkes.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6800
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.05.2022 09:42    Post subject: Reply with quote

Jeg tar glatt Svein Maalen ut året på en Kåre-løsning. Jeg kan ikke forstå noe annet enn at det blir tusen ganger bedre enn det vi har nå.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3711
Location: Oslo

PostPosted: 24.05.2022 09:46    Post subject: Reply with quote

Han er i hvert fall langt mer kvalifisert enn det Kåre var da han overtok. Men er det noen som egentlig vet konkret hva som skjedde i Ranheim? Fikk han fyken på sportslig grunnlag alene?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 24.05.2022 10:09    Post subject: Reply with quote

Ola.
Ironi!! Hørt om det??

Maalen gikk vel pga slitasje og en nedadgående kurve.
Men det han gjorde med semi proffer i Ranheim var veldige imponerende.
Fotball faglig er han vel på et helt annet nivå en Rekdal/Frigård.!.
Med de spillerene vi har nå ville Maalens 4-3-3 passet veldig bra. Gjerne med Henriksen som ass. De står for mye av det samme
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 332
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.05.2022 11:49    Post subject: Reply with quote

Maalen beskrives av folk i Ranheim som en Eggentype som liker å ha kontroll på det meste, men som også kan mye og stiller høye krav. Sammen med ei spillergruppe som er langt dårligere enn tilsvarende i 2017/2018, f.eks., kan det nok oppstå noe slitasje og dårligere resultater.

At han er av Eggenskolen, er i alle fall hevet over enhver tvil, der Godfoten framstår som en av hans favorittbøker, utvikling, prestasjon og samhandling framheves som viktigst og foretaket hans heter Totalfotball. De samhandlingsmønstrene Ranheim viste på sitt beste, er noe man neppe har sett i Rosenborg på mange år.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 982

PostPosted: 24.05.2022 12:11    Post subject: Reply with quote

Vi har gått over bekken etter vann utrolig mange ganger siden Eggen ga seg i 2002. Faktum er at vi har hatt mest suksess når vi har satset på det som er RBKs DNA i forhold til spillestil og formasjon. Likevel leter vi etter noen som kan finne opp kruttet på nytt for oss, og lander på Horneland, Hareide og Rekdal i perioden etter Kåre. Slik skal vi tvinge gjennom en match mellom to elementer som ikke passer sammen.

Jeg fatter bare ikke hvorfor RBK og trøndersk fotball er så totalt blottet for selvtillit at man ikke klarer å ha tro på trønderske trenere som har det rosenborgske DNAet innabords. Vi klarer å dyrke fram spillere selv, selvsagt klarer vi da og å utvikle trenere som kan ta styringa på RBK. Skal det noen gang bli stabil suksess, må den biten på plass. Arven og filosofien ligger i klubben og i regionen, nå må den forvaltes og utvikles gjennom nye generasjoner.

Jeg tror tida snart er moden for Svein Maalen, og jeg har en mistanke om at det kan bli et svært lykkelig ekteskap.

Selvsagt kan vi også hente trenere utenfra innimellom, men da må vi sikre match mellom den vi henter og det klubben skal være. Historien viser i hvert fall at vi sjelden lykkes når vi henter utenfra.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1861
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.05.2022 13:04    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker vi bør gå for en 2014-variant tidligst mulig. Rekdal må gå, vi henter inn midlertidig trener som ikke er ansatt i klubben (Maalen) på kontrakt ut sesongen. Samtidig starter styret jobben med å finne den permanente erstatteren, hvor Maalen selvfølgelig er en av kandidatene siden han allerede er hentet inn av klubben.

Maalen er på ingen måter mitt førstevalg per dags dato som ny trener over lengre tid, men han er mitt absolutte førstevalg som midlertidig trener.

Maalen har egentlig bare jobbet i en klubb, hvor han definitivt overprestere en periode men det tror jeg også har sammenheng med hvordan det var her når Kåre først tok over. Det var en stamme i laget som var lokale og som var opplært i å spille den type fotballen han selv ønsket. De hadde gode rollespillere, en sammensveiset gjeng og de hadde ikke noe press utenfra. Slik var det når Kåre startet i 2014 og 2015 også.

Selvsagt er det vanskelig for Ranheim å erstatte nøkkelspillere som blir solgt, de har ikke økonomi til å hente fra samme hylle men måtte ta sjansen på rollespillere som de mente var litt "under radaren" men som var spennende. Til slutt snudde pilen og den kan være vanskelig å snu i en klubb som Ranheim hvor man ikke har ressurser til å gjøre mange endringer på en gang når det kommer til spillerstall etc. Trenerne som opplever suksess vil gjerne bli enda bedre de også, og kanskje forsøker de å gjøre små endringer som de tror tar laget et steg videre men i realiteten så funker det ikke av ulike grunner.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 24.05.2022 13:35    Post subject: Reply with quote

Så lavt har vi sunket ja. For et halvt år siden lo jeg av folk som ønsket Maalen, men akkurat nå føles et Maalen-vikariat som det beste vi realistisk sett kan håpe på på kort sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 24.05.2022 14:12    Post subject: Reply with quote

Knudsen var vel heller ikke så attraktiv når Glimt hentet ham...
SÃ¥ hvem vet med Maalen?.
Det handler mye om alle rundt i apparatet og skape fellesskap for hvordan vi gjør ting og hvordan vi skal fremstå.
Eggen sa det vel greit at hvis du blir dyktig nok selv trenger du ikke bry deg så mye om hva de andre gjør. Som i Glimt under Knudsen.
Egen dyktighet er alfa og omega.

Hvis RBK ledelsen ikke er trygg på at prosjektet Rekdal/Frigård blir bra nok bør de gjøre noe før sommeren.
Jeg tror de to neste kampene vil bli helt avgjørende.
Taper vi så kan Rekdal/Frigård bare glemme å få spillerene med på og tro på at dette er veien å gå. Da må styret ta ansvar.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1213

PostPosted: 24.05.2022 14:57    Post subject: Reply with quote

Problemet med å hente Maalen som midlertidig løsning – noe jeg anser som helt usannsynlig at skjer, enten sitter Rekdal minst ut året, eller så trekker han seg frivillig (noe jeg tviler sterkt på at skjer, husk han møtte opp og trente Start etter å ha fått sparken) – er at Maalen er alt for populær i Trøndelag ("i omgivelsan") til at det blir mulig å forbigå ham i jakten på permanent trener, med mindre alt går rett til helvete.

Å hente Maalen som midlertidig løsning er i praksis å hente Maalen som permanent løsning – i den grad skillet midlertidig/permanent finnes i fotballen.

Da gjør vi med andre ord samme feil som før: vi henter en trener uten å kjøre en grundig prosess.

Jeg sier ikke at styret ikke kan gjøre dette, men det ville være dumt, og ikke noe vi som supportere burde håpe på. Selv om Rekdal gjør det elendig og slett ikke føles som en RBK-trener i det hele tatt.

Og selv om jeg isolert sett heller skulle hatt Maalen enn Rekdal som trener ptt.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
pfff
Senior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 110
Location: Eksil på østlandet

PostPosted: 24.05.2022 15:03    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er på tide å innse at vi ikke har råd til å hente en trener som er i stand til å fikse alle problemene våre. Hareide greide ikke å få fart på hverken spillere eller system. Selv om han var litt mett, så kan vi ikke forvente å ha råd til noen etablert trener fra et høyere nivå. Enten må vi sjanse på noen "up-and-coming" eller så må vi utvikle våre egne trenere. Den mest morsomme RBK-perioden siden Larnaka-kampen var jo da Henriksen tok over for Horneland. Da var det faktisk mulig å se litt innsats, og antydning til spillemønster.

Jeg synes det er på tide å senke ambisjonsnivået. Vi kaster penger etter dyre spillere og trenere, men alle blir like dårlige når de kommer hit. Sats heller på en lokal trener som kan overraske, og sats mer på egne talenter. Vi bør droppe målet om medalje og Europa hvert år, fram til vi har bygd et nytt fundament.

Vi er i ferd med å bli det nye Brann, der mål og forventninger har ingen sammenheng med situasjonen på bakken...

Edit: Ikke Larnakea, men APOEL. Takk, Oppmannen!


Last edited by pfff on 24.05.2022 20:04; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4831
Location: Trondheim

PostPosted: 24.05.2022 17:12    Post subject: Reply with quote

pfff wrote:
Den mest morsomme RBK-perioden siden Larnaka-kampen var jo da Henriksen tok over for Horneland.


Mener man APOEL her, eller er Larnaca-matchene i 2011 blitt vanlig å bruke som et referansepunkt/vannskille på før og etter i RBK-historien?
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 24.05.2022 18:11    Post subject: Reply with quote

Er Maalen god nok?

Kjære vene da folkens. Jeg vet fotballen er preget av en forstokket forståelse av kompetanse, men at vi som er flasker opp med godfoten fremdeles tror at kompetanse er noe som bor i folk og kan måles og veies er lettere utrolig.

Folks kompetanse er avhengig hvilken sammenheng de eksisterer under. Jeg vet styre og stell har lett med lys og lykter etter den geniale treneren som skal revolusjonere alt, men vi trenger da ikke være like sneversynte. De har prøvd alt - pondus, internasjonal erfaring, suksess - unntatt det mest åpenbare: en trener som passer inn i RBK-kulturen.

Hvor god Maalen er i RBK er i stor grad avhengig av klubben. Selv tror jeg vi kunne ha opplevd en enorm frigjøring av energi på linje med det vi så i starten med Kåre. Vil han kunne bli en ny Eggen? Neppe, så ofte slår ikke lynet ned på samme plass. Men jeg tror RBK på sikt kan gjøre Maalen til en dominerende trener i tippeligaen.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
pfff
Senior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 110
Location: Eksil på østlandet

PostPosted: 24.05.2022 20:03    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
pfff wrote:
Den mest morsomme RBK-perioden siden Larnaka-kampen var jo da Henriksen tok over for Horneland.


Mener man APOEL her, eller er Larnaca-matchene i 2011 blitt vanlig å bruke som et referansepunkt/vannskille på før og etter i RBK-historien?


Jeg mente APOEL, som den observante leser skjønte Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 24.05.2022 21:22    Post subject: Reply with quote

Alexander Zorniger - lige blevet mester på Cypern og var et mulehår fra at gøre Brøndby til mester for et par år siden. Spiller offensiv boldbesiddende fodbold. Tror han kunne være et rigtig godt match. Jeg bliver mere og mere forundret over hvem i alverden der har fået den ide at ansætte en træner som Rekdal.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4042

PostPosted: 24.05.2022 21:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er Rune Bratseth.

Egentlig så håper jeg inderlig at jeg har rett i den fordi nå er han borte.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 24.05.2022 21:55    Post subject: Reply with quote

Det var Bratseth. Han tok vel også med Rekdal hjem til stakkars Eggen.
Men de middelmådige trenerene blir fort gjennomskuet av spillerene og kastes under bussen. Det blir også Rekdal/Frigård.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 24.05.2022 21:58    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det var Bratseth. Han tok vel også med Rekdal hjem til stakkars Eggen.
Men de middelmådige trenerene blir fort gjennomskuet av spillerene og kastes under bussen. Det blir også Rekdal/Frigård.


håber du får ret her - jeg vil så gerne se Rosenborg i toppen af række med flot angrebsvillig fodbold - specielt fordi vi jo har spillerne til at spille den slags fodbold. Det jeg har set så langt er bare så middelmådigt fra trænersiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3970
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 25.05.2022 19:41    Post subject: Reply with quote

Skal jeg tippe er det omtrent nå mange her inne på RBKweb ville ropt etter Kjetil Knutsens avgang?
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1861
Location: Stjørdal

PostPosted: 25.05.2022 19:56    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg ikke. Fordi Knutsen har vist han kan få til det vi ønsker hvis han får tid på seg, det har ikke Kjetil Rekdal eller Eirik Horneland vist før de kom hit. Derfor ropes det raskere på deres avgang da de egentlig var ønsket bort fra klubben før de i det hele tatt var ansatt.

Noen hadde sikkert ropt på Knutsens avgang, det vil alltid være noen som er misfornøyde uansett tror jeg. Var sikkert noen som hadde noe kritisk å komme med våren 2015 også. Men jeg tror det ville vært et klart mindretall, særlig med tanke på at forrige medalje kom i 2019 og det var med et nødskrik. Odd tapte og vi vant såvidt mot Ranheim. 2020 og 2021 var skikkelig krise. Knutsen med et slik utgangspunkt tror jeg hadde fått mye større arbeidsro enn det Rekdal får.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3970
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 25.05.2022 21:47    Post subject: Reply with quote

Statistisk sett ut fra siste års resultater så bør vi skifte farge til gult... Very Happy

Men I alle de sidene vi har her så tror jeg de som har tenkt langsiktig og sett til trenere fra Nederland og akademiene der nede har helt rett... jeg ville faktisk ha Coolen videre og gå den vegen, nå er vi på antifotball og prøv og ta poeng... men det går som det går... til syvende og sist er det om noen år antall supportere som igjen bygger oss opp igjen... og der kan vi alltid bli best.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6715

PostPosted: 26.05.2022 00:32    Post subject: Reply with quote

Glimt har ikke klart i like stor grad å erstatte det de har solgt og derfor presterer de litt ymse til tider nå.
Wembangomo er ikke noe venstreback og bør spile på høyre, her er de klart svekket og hans svakheter defensivt blir fokusert på av motstander.

Haikin har aldri eller vil aldri bli en keeper god nok selv om han gjør gode kamper er han et wildcard på godt og vondt så her kan Glimt fint forsterke!

Så har vi midtstopperkabalen da. Japet har jo ikke umiddelbart vært noen suksess og Høibråten er en klar svekkelse også.

I likhet er savnet etter Patric Berg helt åpenbart, men det er noe som kan utlignes om Hagen, Vetti og Sjølstad får et år på ræva.

Espejord kontra Botheim, tja u win some u lose some. Helt greit men forventer at Boniface når han kommer i skikkelig form blir førstevalget og da ser det bedre ut!

Poenget er at KK Har dårligere arbeidsvikår i år enn de foregående årene og selv om de spiller bra så er de mere sårbare og klarer ikke dominere i like stor grad.

Men glimt er bare et par tre gode signeringer unna å få skuta på rett kjøl igjen så for de gules skyld får vi håpe de tørr bruke noe av pengene de sitter på.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 678, 679, 680 ... 772, 773, 774  Next
Page 679 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb