English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2024
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 24, 25, 26  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1555

PostPosted: 17.12.2023 23:40    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
De sa vel på troillprat at FCK youth hadde spillende stoppere gode med ballen.
Da ryker ihvertfall Reitan og Ulrik ut som stoppere. De er dårlige med ball og unøyaktige i passningene.


Det hadde vært en åpenbaring å få inn stoppere becker som har basis teknikken og ikke kan spille seg ut av press.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5625
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 17.12.2023 23:55    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ønsker du ikke at de skal kunne spille seg ut av press?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Lillebjørn
Rutinert


Joined: 15 Dec 2012
Posts: 970

PostPosted: 18.12.2023 12:01    Post subject: Reply with quote

Enig i at stopper er absolutt førsteprioritet. Håper Røsten kan blomstre i større grad med en bedre makker også - UYJ sprer utrygghet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59643
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.12.2023 23:45    Post subject: Reply with quote

Nidaros kjenner til at spillerne skal ha blitt informert om at ikke alle i dagens stall kommer til å være med på flyet til treningsleiren på Gran Canaria i januar.

– Jeg kan bare si at vi må ha en mindre stall. Det går på økonomi. Vi må drive sunt. Vi må ned litt på stallen, så får vi se om vi får til det, sier Dorsin.

– Er det slik at de som ikke blir med på treningsleir ikke er ønsket med videre?

– Jeg kan ikke kommentere slikt. Det er ingen som er uønsket, det er ikke det fotball handler om, men vi må ned på antall for økonomi og konkurransekraft, sier Dorsin.

Les mer: Tydelig om RBKs spillerstall: – Det har førsteprioritet

Etter det Adresseavisen erfarer er det ikke pekt mot noen ennå. Antallet spillere som risikerer å måtte bli hjemme er heller ikke kjent.

Les mer: RBKs tøffe økonomi: Alle får ikke bli med på treningsleir
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1555

PostPosted: 19.12.2023 00:04    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
De sa vel på troillprat at FCK youth hadde spillende stoppere gode med ballen.
Da ryker ihvertfall Reitan og Ulrik ut som stoppere. De er dårlige med ball og unøyaktige i passningene.


Det hadde vært en åpenbaring å få inn stoppere becker som har basis teknikken og kan spille seg ut av press.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3970
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 19.12.2023 07:40    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde tatt Tore Reginussen på en pensjonistkontrakt any day any time for å få litt erfaring og stabilitet bak. Ikke en omskolert midtbanespiller, men en som kan sakene sine.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 161

PostPosted: 19.12.2023 10:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tror RBK kan kjempe i toppen av eliteserien neste år. Det er ikke mye endringer som trengs. Vi må ha to velfungerende stoppere, trolig må en kjøpes. Vi trenger også en god VB, enten en Augustinson i form, en omskolert Ceide eller en ny. Dessuten må vi ha en utfordrer på ving i tillegg til Broholm samt at eventuelle salg av spillere i antatt iførsteellever selvsagt må erstattes. Dette er overkommelig selv for en sluken RBK-kasse!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18565

PostPosted: 19.12.2023 10:28    Post subject: Reply with quote

Nei, så mange forsterkninger ikke overkommelig for en slunken kasse. De nye trenerne er forhåpentligvis inneforstått med at de må utvikle de vi har.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 19.12.2023 17:06    Post subject: Reply with quote

Jeg antar at det kommer noen inn portene, men tviler på at noen av disse er åpenbare forsterkninger av elleveren, hvis man ikke kan ordne noe lån type Victor Jensen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 20.12.2023 18:42    Post subject: Reply with quote

Kamikaze resultattips Eliteserien 2024 - Rosenborg

Kamp nr. Hjemme Borte Png.Png.Agg.
1 Rosenborg Sandefjord3 3
2 Strømsgodset Rosenborg 1 4
3 Rosenborg HamKam 3 7
4 Haugesund Rosenborg 1 8
5 Rosenborg Bodø/Glimt1 9
6 Brann Rosenborg 0 9
7 Molde Rosenborg 0 9
8 Rosenborg KFUM Oslo 3 12
9 Tromsø Rosenborg 1 13
10 Rosenborg Kristiansund3 16
11 Rosenborg Fredrikstad3 19
12 Viking Rosenborg 0 19
13 Rosenborg Odd 1 20
14 Sarpsborg 08 Rosenborg 3 23
15 Rosenborg Lillestrøm 3 26
16 Fredrikstad Rosenborg 3 29
17 Rosenborg Tromsø 3 32
18 KFUM Oslo Rosenborg 3 35
19 Rosenborg Viking 3 38
20 Odd Rosenborg 1 39
21 Rosenborg Molde 3 42
22 Lillestrøm Rosenborg 0 42
23 Rosenborg Haugesund3 45
24 Sandefjord Rosenborg 3 48
25 Rosenborg Brann 3 51
26 Bodø/Glimt Rosenborg 0 51
27 Rosenborg Strømsgodset3 54
28 HamKam Rosenborg 1 55
29 Rosenborg Sarpsborg 083 58
30 Kristiansund Rosenborg 1 59

59 poeng totalt og Bronse-/3. plass
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8331

PostPosted: 23.12.2023 19:53    Post subject: Reply with quote

Alfreds spillestil kan dere høre mer om på podden «Bakrommet», dyktige fagfolk som uttaler seg. Slett ikke sikkert Markus og Ole har noen stor framtid i dette laget da løpskraften deres er for dårlig til å dekke rom på midtbanen. Stopperne står ofte veldig høyt oppe i banen sammen med en back, mens den andre deltar i angrepsrekka, da kan trolig verken Ulrik eller Markus spille stoppere pga de er for temposvake til å dekke store rom inkl kjappe returløp.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 23.12.2023 22:31    Post subject: Reply with quote

Må tilpasse mye isåfall, Børkeiet vil jo også slite hvis så er tilfellet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 23.12.2023 23:42    Post subject: Reply with quote

Hele hemmeligheten med ballbesittelse og dominere banespillet offensivt er bevegelse og dekke store rom, hurtigst mulig. Med offensiv ballbesittelse blir man utsatt for press i de første trekkene før motstander blir sliten og kryper stadig nærmere sitt eget mål. Man bør i høyeste grad være fotballsmart og ha gode basisferdigheter og være hurtig i hodet. Å være fysisk rask er en fin ting, men tør å påstå at en midtbanetrio ikke skal fokusere så mye på det. Både Ole og Markus har disse egenskapene som skal til, i alle fall i elisteserien.

Mitt realistiske håp for 2024 er en ny hurtig og spillende midtstopper tilsvarende Skjelvik og Stadsgaard som kan spille med Henriksen, og minst en ny back. Stort spørsmålstegn med Reitan, så muligens to nye backer.
Og vi bør minst skaffe en ny indreløper.

Jeg forsøkte nå før jul å finne ut, via wyscout, hvor mange ganger vi mistet ballen på motstanders banehalvdel og frem til "innefor" 16m, og liste hvem som er verst. Men for dårlig datagrunnlag i norsk eliteserie ellers var det noe feil. "player of the team actually loses the possession of the ball".

Har en mistanke om at noen "flinkiser" (les. pereira, nelson, reitan, cornic) overrepresenterer valgene man tar når man nærmer seg motstanderens mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 828

PostPosted: 24.12.2023 11:03    Post subject: Reply with quote

Det som er klinkende klart er at vi trenger en lynrask midtstopper, som gjør at laget kan stå mye høyere uten at det blir panikk om vi blir kontret på.

Glemmer aldri da Stadsgaard løp raskere enn Tarik på Lerkendal på vei hjemover RBK
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3245
Location: Oslo

PostPosted: 24.12.2023 13:00    Post subject: Reply with quote

Stemmer det at Alfred ønsker å spille litt i gata som Brann gjør om dagen? Med store krav til løpskraft i alle lagdeler. I så fall er vel ikke stallen vi har i dag optimalt sammensatt.

Husker marerittet vi opplevde på Lerkendal hvor Brann knapt tillot oss å ha ballen og vi ble liggende lavt og lokket ut for så å blir kontret steinhardt på Rolling Eyes

Og Horneland som ikke klarte å skjule sin personlige revansje
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 173
Location: bærumblærum

PostPosted: 24.12.2023 13:25    Post subject: Reply with quote

Assa. Det er ikke en ny ide at det beste laget også løper mest, ihvertfall blant de. Tror faktisk at det er en av de eldste sannhetene i fotball.

Kan hende Henriksen, Selnæs, Skarsem, Nelson, Pereira og Sæther har flere intensive løpemeter inne i seg hvis det er kravet for å få spille. For 2023 sesongen så var det bare Skjelbred, Reitan, Vennenen og Cornic, kanskje til dels Fredriksson og Nypan som flyttet seg nok og fort nok. Skarsem viste det kun i 4-1 kampen mot Viking.

Savner også en Skjelvik eller Stadsgaard i midtforsvaret. Jeg tror likevel Erlend Dahl Reitan er mer enn god nok. Som da han spilte midtstopper i sin skadefrie del av sesongen i sommer. Da var alle gode, og det henger mye sammen med EDR og Cornic i backrekka, som var ekstremt aggressive uten at det gikk utover frykt for eget bakrom.

Bruk pengene på venstreback.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59643
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.01.2024 21:11    Post subject: Reply with quote

– Vi skal gjøre det på RBK-måten, slik det historisk sett har vært. Vi skal spille 4-3-3 med en offensiv tilnærming. 4-3-3 er bare måten vi distruburer spillerne på. Vi kan ha mange variasjoner av formasjonen, det viktigste er spillernes roller. Grunnprinsippene er at vi skal beholde identiteten, vi skal være offensive og kontrollere kampene. Vi skal være organisert slik at vi kan være aggressive i gjenvinningen og ha mye ball, forklarer Gonzalez, som snakker minst like mye om spillernes eierskap i prosjektet.

– Vi ser ingen begrensninger i det å være kreativ eller utvikle spillerne. Spillerne skal ha åpne roller, ikke være i en boks. De skal føle at de har mange muligheter til å være kreative på banen. Vi må være smarte nok til å gi spillerne nok muligheter til å vise sine kvaliteter, sier han.

Spillerne har han ikke møtt eller snakket med, men han lover:

– Vi som kommer til klubben, vi skal lytte. Vi skal adoptere identiteten og spillerne skal vite at de har et ord med i spillet. De skal lyttes til. Prosessen her er ekstremt viktig. Spillerne får daglige utfordringer og får både kortsiktige og langsiktige mål. De skal våkne om morgenen og vite hva de skal gjøre for å være den beste utgaven av dem selv.

Les mer: Satt timevis med RBK-sjefen i jula: Dette sier Jordi (44) om «nye RBK»

Dorsin og Berdal hos Rotsekk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 04.01.2024 10:22    Post subject: Reply with quote

Hvem må bli hjemme fra treningsleiren ?
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18565

PostPosted: 04.01.2024 11:53    Post subject: Reply with quote

Ja, det er et betimelig spørsmål. Går litt tregt på ut-fronten, får håpe det skjer noe de nærmeste dagene.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1860
Location: Stjørdal

PostPosted: 04.01.2024 13:02    Post subject: Reply with quote

Det er vel nærliggende å tro at de som ikke var en del av planene i høst ikke blir med i alle fall. Nå vet ikke jeg hvor mange som ikke skal være med, men ser for meg disse er de mest aktuelle til å bli igjen/finne seg ny klubb:

Bjørlo
Sadiku
RWP
Ceïde
Chrupalla

Med forbehold om at resten av spillerne fortsatt er i klubben ved avreise selvsagt.
Back to top
View user's profile Send private message
vænstrebænk
Junior


Joined: 30 Jan 2022
Posts: 74

PostPosted: 04.01.2024 20:09    Post subject: Reply with quote

Gleder meg noe vanvittig. Jeg kommer faktisk til å se kamper i år, og ikke bare sluke alt av nyheter, podcasts og youtube UTEN å se kamp.
Det ble for mye for meg å se hvor langt bak vi var i forhold til andre lag som tok steg.

Nå skal det sies at jeg var optimist etter alle intervjuer med Horneland også. Og ble temmelig lang i trynet etter å ha sett hva som skjedde i kamp.

"Ka f..... e det som skjer. E det der kollektivt press-spill. Ka dæm prøve på."
Et gufs. Det rysje i kropp og sjel.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59643
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.01.2024 00:03    Post subject: Reply with quote

- Hvem som skal med til Gran Canaria er ikke bestemt ennå. Det er noe som vi kommer til å titte på de kommende dagene. Så fort det er tatt beslutning på hvem som skal til Gran Canaria, så kommer vi til å kommunisere det, uttaler Alfred Johansson til rbkweb.no.

Les mer: - Noe som vi kommer til å titte på

- Hvor godt føler du at du kjenner spillertroppen allerede nå?

- Som spillere relativt bra - utfra kampene. Det jeg ikke kjenner til, er hvordan de er i trening og som personer. Så det gleder jeg meg til å lære mer om allerede på Gran Canaria. Det kan jeg ikke si særlig mye om akkurat nå.

- Ser du allerede nå at det er spillere som du ønsker å benytte på annet vis enn i fjor?

- Det tenker jeg først og fremst blir noe som jeg kommer til å sette meg ned og prate med spillene om; hva de tenker sjøl og hva de er motiverte for.

Les mer: - Alle skal få en god idé om hva vi vil

På spørsmål om hvilken som har imponert han gjennom kampene han har sett, er det Jayden Nelson han trekker fram etter litt betenkningstid.

– Hvordan vil laget se ut i angrep og forsvar?

– Vi skal være et lag som presser høyt, et lag som er dyktig på å forsvare seg lavt, forsvare innlegg, spille oss ut bakfra, bryte ned et lavtliggende forsvar og angripe motstanderens felt.

– Er det sånn at RBK skal styre kampene?

– Den forståelsen jeg har av denne klubben er at laget alltid skal ha stor tro på egne evner, og det er en identitet vi skal ta vare på.

Les mer: Krystallklar RBK-sjef: Slik skal Rosenborg spille

– Et slikt presspill stiller krav til spillerne – er dagens RBK-lag i stand til å få til det du ønsker?

– Absolutt, om ikke hadde jeg ikke kommet hit. Det stiller høye krav til spillerne, men også høye krav til trenerne. At vi klarer å levere et tydelig budskap på hvordan vi skal gjøre det. Hvordan skal vi håndtere forskjellige situasjoner mot en trebackslinje, firebackslinje, mot et lag som bygger opp med keeper, kort eller langt, sier 33-åringen.

– Det stiller krav til hvordan vi trener på det, og til dels hvordan vi bygger en fysikk, så vi er klare til å levere på disse prinsippene når det er kamp på Lerkendal, sier Johansson, som likevel presiserer:

– Jeg synes ikke presspill er viktigere enn de andre fasene av spillet. Vil du være et topplag som kjemper i toppen, uavhengig av liga eller idrett, så må du være bra i alle faser. Vi skal være veldig bra på forsvare innlegg, forsvare midtlinjen, vi skal være veldig bra på å presse høyt, vi skal være veldig bra på å spille oss ut bakfra, vi skal være veldig bra på å håndtere ulike typer press når vi spiller oss ut bakfra, vi skal være veldig bra på å angripe motstanderens felt, også videre. Der tror jeg veldig på en helhet, sier Johansson.

Les mer: RBK-sjefen: – Spillerne kommer til å merke forskjell

Se også Midtnytt og Rotsekk. Tror dessuten at TV2 pratet med ham i dag, men jeg har ikke sett noe så langt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59643
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2024 23:14    Post subject: Reply with quote

Når RBK setter ferden til Gran Canaria onsdag, er det med tre juniorspillere som får en gylden sjanse til å vise seg frem i spanske varmegrader under nytrener Alfred Johansson.

Det er snakk om 2007-modellen og midtstoppertalentet Håkon Singsdal Volden og Jesper Reitan-Sunde. Det får Nidaros bekreftet lørdag.

Les mer: To av disse RBK-talentene har fått gladbeskjed: Reiser onsdag
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2054
Location: Østlandet

PostPosted: 07.01.2024 11:33    Post subject: Reply with quote

Man har vært tydelig på at ikke alle får være med til Gand Canaria, men nå har man tatt med 3 juniorer; betyr det at det kan være noe konkret på spillere ut?
Back to top
View user's profile Send private message
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 327
Location: Landet

PostPosted: 07.01.2024 11:48    Post subject: Reply with quote

Tippetroppen:

Tangvik
Sandberg
Lidal jamne

Cornic
Andersson
Reitan
Ceide
Yttegård Jenssen
Røsten
Volden
Pereira
Augustinsson

Henriksen
Bjørkeeiet
Selnæs
Vännennen
Nypan
Broholm
Tagseth

Frederiksen
Chrupalla
Sæter
Isak
Sadiku
Nelson
Reitan sunde

Hjemmeværende/på vei ut:
Bjørlo
Holm
Rwp
Skarsem
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 24, 25, 26  Next
Page 8 of 26

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb