English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2024
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 07.03.2024 20:17    Post subject: Reply with quote

Edit: Fant invitasjonen sendt kl. 09:41 i mårrest og føler meg rimelig flau nå..

Last edited by Sakshaug on 07.03.2024 20:21; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1084

PostPosted: 07.03.2024 20:28    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Fryktelig uproft av klubben! Har prøvd og tatt kontakt også..må jo ha en linje folk kan ta kontakt på når det er så stort møte.


Jeg har vært i kontakt med klubben 2 ganger i dag ang årsmøtet, og fått kjapt og godt svar begge gangene.
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 07.03.2024 20:28    Post subject: Reply with quote

Har ikke org. kode til GoPlenum, så får ikke stemt. Om noen har den så hadde det vært bra før det viktige skal stemmes over.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 324
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.03.2024 20:29    Post subject: Reply with quote

Organisasjonskoden, som alle skal ha fått på sms, er idrettsforbundet.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6693
Location: Heaven

PostPosted: 07.03.2024 20:30    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
EspN wrote:
Fryktelig uproft av klubben! Har prøvd og tatt kontakt også..må jo ha en linje folk kan ta kontakt på når det er så stort møte.


Jeg har vært i kontakt med klubben 2 ganger i dag ang årsmøtet, og fått kjapt og godt svar begge gangene.


Jeg har ikke fått svar.

Fikk bare sms om goplenum..men det hjelper ingenting uten og se stream.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 572

PostPosted: 07.03.2024 20:33    Post subject: Reply with quote

Jeg kom meg inn takket være Ricko11 sin link som han la ut her. Noen som ikke har kommet seg inn enda?
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6693
Location: Heaven

PostPosted: 07.03.2024 20:33    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
Jeg kom meg inn takket være Ricko11 sin link som han la ut her. Noen som ikke har kommet seg inn enda?
jeg har ikke kommet inn.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1589

PostPosted: 07.03.2024 20:41    Post subject: Reply with quote

ikke jeg heller
Back to top
View user's profile Send private message
MisterBowlby
Junior


Joined: 01 Dec 2023
Posts: 5

PostPosted: 07.03.2024 21:06    Post subject: Reply with quote

Om dere mangler en kode så mener jeg den var 5523, dette er fra husker så ikke sikkert det stemmer.
_________________
Det e ingen som e verd 20 milliona, enten dæm spælle gittar eller fotbaill - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 07.03.2024 22:29    Post subject: Reply with quote

Egentlig et horribelt vedtak fordi det er altfor instruerende, men når jeg ikke klarer å sette meg selv på talelista så får jeg vel bare godta det.

Det man skulle ha stemt for/mot er "Rosenborg Ballklubb er prinsipielt imot bruk av VAR i Norge".

Ikke styrets diplomatiske tompratsvedtak og ikke det i overkant instruerende vedtaket som ble gjort.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 572

PostPosted: 07.03.2024 22:38    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Egentlig et horribelt vedtak fordi det er altfor instruerende, men når jeg ikke klarer å sette meg selv på talelista så får jeg vel bare godta det.

Det man skulle ha stemt for/mot er "Rosenborg Ballklubb er prinsipielt imot bruk av VAR i Norge".

Ikke styrets diplomatiske tompratsvedtak og ikke det i overkant instruerende vedtaket som ble gjort.

Ja, det er veldig instruerende. Men jeg synes en av talerne hadde et godt argument for hvorfor det var viktig at det var så instruerende: nemlig det at tidligere styrer har vært dårlig til å følge opp vedtak fra årsmøtet.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1120

PostPosted: 07.03.2024 23:17    Post subject: Reply with quote

For et håpløst vedtak. Vi går med dette baklengs inn i fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 07.03.2024 23:29    Post subject: Reply with quote

Blech....

Får veldig lyst til å fremme forslag til lovendring til neste gang om at årsmøtet skal godkjenne utdelinger av æresmedlem.

Hadde Rune Bratseth ikke torpedert Dorsin ved ansettelsen av Rekdal og med utalelser i etterkant satt egoet sitt til de grader foran klubben så ville dette vært greit.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2095

PostPosted: 07.03.2024 23:38    Post subject: Reply with quote

Nei til utredning av mulige investorer….
Hva er sannsynligheten for å lykkes uten penger vs å ha penger ?
Dette vedtaket kommer til å bite oss i r….. big time.
Gjetter på at neste årsmøte så går dette igjennom når flertallet skjønner hvor ille det står til økonomisk. Men ett år tapt
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2975

PostPosted: 08.03.2024 00:05    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Nei til utredning av mulige investorer….
Hva er sannsynligheten for å lykkes uten penger vs å ha penger ?
Dette vedtaket kommer til å bite oss i r….. big time.
Gjetter på at neste årsmøte så går dette igjennom når flertallet skjønner hvor ille det står til økonomisk. Men ett år tapt


Er nok enig i det. Det vil presse seg frem i løpet av kort tid. Ellers blir 9. plasser og deromkring standarden fremover. Penger MÅ inn! Og det i en størrelsesorden som er langt unna pr i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 572

PostPosted: 08.03.2024 00:09    Post subject: Reply with quote

Det er bedre med en 9. plass og null investorer, enn en 4. plass og investorer. Men nå er det ikke slik at man ikke kan ha suksess uten investorer/rike onkler. Hvorfor er folk så redd for at vi skal tjene penger selv? Hvorfor vil folk at vi skal ta igjen forspranget til Glimt og Molde på bekostning av våre egne verdier?
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6693
Location: Heaven

PostPosted: 08.03.2024 00:27    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
WT62 wrote:
Nei til utredning av mulige investorer….
Hva er sannsynligheten for å lykkes uten penger vs å ha penger ?
Dette vedtaket kommer til å bite oss i r….. big time.
Gjetter på at neste årsmøte så går dette igjennom når flertallet skjønner hvor ille det står til økonomisk. Men ett år tapt


Er nok enig i det. Det vil presse seg frem i løpet av kort tid. Ellers blir 9. plasser og deromkring standarden fremover. Penger MÅ inn! Og det i en størrelsesorden som er langt unna pr i dag.


Salg av spillere kommer til og gi oss inntekter,og Alfred kommer til og gjøre RBK til et veldig bra fotball lag.
Trengte ikke investorer under kåre heller..vi var ikke så fryktelige gode under perry hansen heller.
Husker molde var lysår foran oss da.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 08.03.2024 00:31    Post subject: Reply with quote

Å vedta at man ikke en gang skal utrede mulighet for investorer er et bevis på
at klubben ikke bør være medlemsstyrt etter dages modell.

Det blir mer et emokrati enn et demokrati. Det er mange dårlige avgjørelser som er tatt siden glansdagene, som til slutt har ført oss ut i en permanent ørkenvandring. Mange av disse avgjørelsene og mangel på avgjørelser bunner i selvgodhet, feil selvbilde og realitetsoppfatning, følelser og svermeri over at vi er gode bare fordi vi heter Rosenborg, følelser om historie og fortid som har hindret utvikling.

Det kan godt tenkes at Rosenborg kan bygge seg opp igjen uten kapital. Men det vil ta maaange år.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2043
Location: Bodø

PostPosted: 08.03.2024 00:44    Post subject: Reply with quote

Hvordan er det mulig? Masse voksne menn stemmer inn et styre som sier vi ikke har penger, og nekter samme styre å utrede mulighet for måte å få inn penger på.

Europa løper ifra Rosenborg i uforminsket styrke, og Rosenborg må justere ambisjonene i overskuelig fremtid til å måtte være et Viking 2. Det vil si som et ordinært lag fra en by som Trondheim. Vi kommer til å sitte her neste år med enda mindre penger og igjen måtte se på voksne menn stemme inn nye styremedlemmer som vingeklippes straks etterpå.

Edit: Veldig forhastet om styrevalget, ser jeg … gir jo mening at man faktisk vil velge inn en bakstrever på lederplass.
Edit: Nei. De beholdt den som ser framover, men som må passe på å gå med bind for øynene.


Last edited by ola. on 08.03.2024 01:14; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6538
Location: Oslo

PostPosted: 08.03.2024 00:54    Post subject: Reply with quote

Ser ikke noe galt i å utrede ulike modeller for å innhente kapital til klubben. Å få fakta og muligheter på bordet.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1130
Location: Oslo

PostPosted: 08.03.2024 01:05    Post subject: Reply with quote

Det er meg en pussig logikk i at det å vedta at styret skal jobbe aktivt mot VAR er et for instruerende vedtak, men at å vedta at styret skal utrede muligheter for investorløsninger ikke er det Confused
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 663
Location: Frogner

PostPosted: 08.03.2024 01:27    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
Det er bedre med en 9. plass og null investorer, enn en 4. plass og investorer. Men nå er det ikke slik at man ikke kan ha suksess uten investorer/rike onkler. Hvorfor er folk så redd for at vi skal tjene penger selv? Hvorfor vil folk at vi skal ta igjen forspranget til Glimt og Molde på bekostning av våre egne verdier?


Hva betyr ordet utrede? Flere har vært inne på det. Det betyr ikke at en skal gå for eksterne investorer, men at man skal utrede det, dvs. kunne drøfte ulike modeller, se på hvilke mulighetsrom klubben har, uten å binde seg til en løsning. Å argumentere mot en utredning er som andre har skrevet et tegn på at tiden som medlemsstyrt klubb bør være over...
_________________
mvh HeXX
_________________________

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 08.03.2024 01:32    Post subject: Reply with quote

Litt amatørmessig at en begynner med akklamasjon når det ble vedtatt at det *skal* voteres.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 790

PostPosted: 08.03.2024 01:35    Post subject: Reply with quote

Utredninger er veldig ofte en døråpner. Så kan man være enig eller uenig i det, men om man er prinsipielt imot eksterne investorer i klubben, så er det ikke noe poeng med en utredning.

Man kan hevde at vi trenger mer penger for å ta igjen forspranget til Molde og Glimt, men vi har hatt mer penger og det medførte ikke nødvendigvis noe positivt for prestasjonene våre. Investorer er ikke en magisk pille som automatisk hever prestasjonene våre.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 08.03.2024 01:42    Post subject: Reply with quote

Det stenger jo ikke døren helt for at styret kan komme til årsmøtet hvis noen skulle melde seg, men er en ganske klar føring på at man ikke selv skal aktivt sondere.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Next
Page 5 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb