English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 231, 232, 233  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 20.09.2008 10:32    Post subject: Reply with quote

[quote="DonTomassinoDiShitMePants"]Olympiacos er utenlandske hatlag numero uno.[/quote

Dæggern, der ligger de langt bak her, gitt.
Giuve merda
Benfica
generelt alt portugisisk
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 20.09.2008 10:34    Post subject: Reply with quote

GoldenFeet wrote:
Hvor mange ganger må pre-Stoltidis nevnes? Ciljan var veldig god i perioden før Stoldidis voldtok ham, men han har vært bedre i høstsesongen. Det er lett å si at han presterte enormt bra pre-Stoltidis mye på grunn av alderen og situasjonen i klubben.

Tja, Skjelbred var i hvert fall helt vanvittig god den høsten. Har nok ikke skjedd før at en spiller blir kåra til banens beste 4 ganger på 5 kamper i VG. LINK
Back to top
View user's profile Send private message
delirious
Junior


Joined: 08 Apr 2008
Posts: 36

PostPosted: 21.09.2008 15:35    Post subject: Milosevic Reply with quote

Tar jeg ikke helt feil er vell Milosevic død. Men Karacic trenger vell kanskje en cellekompis...
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7453
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 21.09.2008 18:01    Post subject: Reply with quote

Han skrev da også "dele celle med liket av Milosevic"...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
GoldenFeet
Junior


Joined: 14 Jan 2007
Posts: 94
Location: Akershus

PostPosted: 21.09.2008 19:45    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Tja, Skjelbred var i hvert fall helt vanvittig god den høsten. Har nok ikke skjedd før at en spiller blir kåra til banens beste 4 ganger på 5 kamper i VG. LINK

Selvfølgelig var han god, jeg sier ikke at han var dårlig på noen måte, men det er ikke til å stikke bak en stol at hele Norge lot seg overraske over søte lille Skjelbred som overrasket med sin teknikk. I tillegg er han trønder. Nei, han var god pre-Stoltidis, men han er bedre nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 21.09.2008 22:05    Post subject: Reply with quote

Du blir også lagt merke til når du spiller godt i et lag som har spillt ræva hele sesongen. Slik som var tilfellet når Skjelbred slo igjennom.
Back to top
View user's profile Send private message
thoves
Veteran


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1329

PostPosted: 23.09.2008 22:03    Post subject: Reply with quote

hmm.. ciljan var visst ganske så nærme newcastle i sommervinduet allikevel:

"Kevin Keegan pulled the plug on a deal to bring Norwegian playmaker Per Ciljan Skjelbred to Tyneside.

The Chronicle had reported that United had been looking at Skjelbred in early August before strengthening their interest in the player as the clock ticked closer to transfer deadline day.

The Rosenborg star – who is desperate for a move to the Premier League – was left heartbroken on transfer deadline day after KK told Wise he didn’t want to sign the player.

A source close to the player in Rosenborg told the Chronicle: “Everything was apparently set, and neither Skjelbred nor Rosenborg was given a reason from the Newcastle camp for the collapse of the transfer, just that it would no longer go through.

“This was strange news for Rosenborg as the fee had already apparently been agreed.

“All of this had made Skjelbred very depressed the next day in training as he was just a few hours away from going over to Newcastle for a medical.”


alt var klappet og klart,overgangssum var klarert,ciljan ville,rbk ville,men keegan feiga ut!

interresant!

itillegg er de hypp på forren..

link: http://www.chroniclelive....-21880202/


Last edited by thoves on 23.09.2008 22:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Usedname
Senior


Joined: 24 Mar 2005
Posts: 105

PostPosted: 23.09.2008 22:06    Post subject: Reply with quote

Greit å ta med kilde også.
Back to top
View user's profile Send private message
Skjelbred
Rutinert


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 855

PostPosted: 24.09.2008 02:13    Post subject: Reply with quote

" The Rosenborg star – who is desperate for a move to the Premier League – "

- Jeg tviler på om Ciljan var desperat etter å komme seg til England i sommer. Jeg trur han drar ut på likt tidspunkt som Tettey, men
spørsmålet er når de drar.. Hadde vært morro å hatt dem hvertfall ut 2009.
Back to top
View user's profile Send private message
amess
Senior


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 100

PostPosted: 24.09.2008 03:15    Post subject: Reply with quote

Skjelbred wrote:

- Jeg tviler på om Ciljan var desperat etter å komme seg til England i sommer. Jeg trur han drar ut på likt tidspunkt som Tettey, men
spørsmålet er når de drar.. Hadde vært morro å hatt dem hvertfall ut 2009.


Ikke at jeg skal komme med jeg har hørt det av han som har hørt det videre av noen andre. Men går voldsomme rykter om at det er kun EN ting PCS er ute etter og det er penger.. Samma faen hvor han kommer, bare lønningsposen blir stor.

Desverre så følger jeg ryktene og tror på de. Man er vel som ungdommer flest nå til dags. Vi kommer aldri til å få noen som er i næreheten av Roar, før fotballen blir som den var for 20 år siden, for arbeiderklassen.
_________________
Allti, bestandi alt for RBK!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 24.09.2008 08:23    Post subject: Reply with quote

amess wrote:

Ikke at jeg skal komme med jeg har hørt det av han som har hørt det videre av noen andre. Men går voldsomme rykter om at det er kun EN ting PCS er ute etter og det er penger.. Samma faen hvor han kommer, bare lønningsposen blir stor.

Desverre så følger jeg ryktene og tror på de. Man er vel som ungdommer flest nå til dags. Vi kommer aldri til å få noen som er i næreheten av Roar, før fotballen blir som den var for 20 år siden, for arbeiderklassen.


Hva faen er dette for oppkast? "Ikke at jeg skal komme med bla bla bla, men jeg har hørt fra noen som kjenner en som vet om at Per Ciljan er dandrofil".

Man er vel som ungdommer flest nå til dags (for å sitere deg) og tror på alle rykter man hører....?
Back to top
View user's profile Send private message
Guinness
Rutinert


Joined: 09 Apr 2007
Posts: 895
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 24.09.2008 08:34    Post subject: Reply with quote

Hvis Roar hadde fått et tilbud på "ørtogførti" millioner i året fra en engelsk klubb, så hadde også han dratt på dagen. Er så lei denne glorifiseringen av Roar. Han er en kjempefyr, god fotballspiller, jordnær og en hel del andre positive adjektiv, men han er fortsatt bare en i stallen.

Hvis Per Ciljan får et tilbud fra Newcastle, Manu, Liverpool på 40 mill i året (løst tall), så forventer jeg at han drar.

Du tror kanskje Roar spiller pro-bono på RBK?
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2975

PostPosted: 24.09.2008 08:57    Post subject: Reply with quote

Byr Newcastle 60 mill + videresalgsavtale så håper jeg nesten at Ciljan drar da det nesten hadde blitt økonomisk uforsvarlig å sagt nei. Dette er kun snakk om en spiller. Og hva kunne vi ha fått til med 60 mill +?
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 24.09.2008 08:58    Post subject: Reply with quote

Roar ble da tilbudt en hel masse mill fra opptil flere klubber for noen år siden. Men valgte å bli her.
_________________
Påmeldt
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2975

PostPosted: 24.09.2008 09:03    Post subject: Reply with quote

Men vi hadde ikke fått 60 mill for han...

Og angripe Per Ciljan fordi han vil ut blir litt bak mål etter min mening. Jeg ser det som kun positivt at spillere i Rosenborg vil komme lengre enn å spille i Tippeligaen. Da vil de spille bedre for å imponere utenlandske klubber og vi får mere penger slik at vi kan kjøpe enda bedre spillere som vi kan utvikle til å bli enda bedre og selge de til ENDA mere penger. På denne måten blir vi rikere og en bedre fotball klubb men gode spillere. Ingen som ser dette? Sitter dere med skyggelapper rundt hodet og ser kun det som er forran nesen deres??
Back to top
View user's profile Send private message
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 24.09.2008 09:04    Post subject: Reply with quote

Og hvis Roar hadde fått et kjempetilbud fra PL i starten av 20-åra hadde han selvfølgelig nektet plent? Jadda...
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 24.09.2008 09:31    Post subject: Reply with quote

AndreasR wrote:
Roar ble da tilbudt en hel masse mill fra opptil flere klubber for noen år siden. Men valgte å bli her.


Jeg tviler på om de tilbudene Strand fikk var av de mest lukrative. Nottingham Forest var vel den største klubben som ønsket seriøst å signere ham i 1998, men på det tidspunktet var det en klubb som var på vei ned sportslig, og heller ikke kunne tilby spesielt mye økonomisk. De rykket vel ned fra Premier League med god margin det året.

Spillere som Soltvedt og Hjelde valgte å reise ut til mindre klubber, men tror kanskje Strand hadde et håp om at noen storklubber skulle gå etter ham, slik flere andre RBK-spillere opplevde, uten at det skjedde.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 24.09.2008 09:46    Post subject: Reply with quote

Ja ,men det er det som er poenget Strand takket nei til middelmådige europeiske klubber som kunne tilby han mer i lønn han verdsatt altså tryggheten og lojaliteten til Rosenborg høyere enn noen kroner ekstra i banken, mens andre dro til første og beste europeiske "bakgårdsklubb".
Back to top
View user's profile Send private message
doris
Veteran


Joined: 04 Aug 2005
Posts: 1330

PostPosted: 24.09.2008 10:05    Post subject: Reply with quote

Vil tro at kone + unger har mye å si for slike valg. Skjelbred har vel ikke så mange unger.
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 24.09.2008 10:24    Post subject: Reply with quote

Kall det hva du vil, men det var vel like mye egoisme og egeninteresse som gjorde at Strand valgte tryggheten som at Soltvedt valgte pengene og eventyret. Fint for oss som har et sterkt forhold til RBK at Strand ikke dro, men jeg tror neppe det var lojaliteten til klubben som var avgjørende. Strand er en klubblegende, men det skyldes sannsynligvis at han ikke fikk et tilbud fra utlandet som var godt nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 24.09.2008 10:49    Post subject: Reply with quote

Og muligens en litt større selvinnsikt i egne evner enn den jevne fotballspiller.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 24.09.2008 10:50    Post subject: Reply with quote

Et kjapt søk på VG's papirutgaver viser at Roar Strand var klar for utlandet om det ikke hadde vært for at datteren ble syk. Klippene under er fra VG 18. september 1998:


Den lukrative femårskontrakten med Nottingham Forest lå klar i sommer, men på grunn av sykdomsproblemene til datteren Nina (2), valgte Roar Strand å bli i Rosenborg.

Det var nok ho som sa mest nei, sier målscoreren fra onsdagens 11-kamp i Bilbao og nikker i retning kona Hege (29).

Rundt dem i eneboligen i Melhus, to mil sør for Trondheim, hopper og spretter døtrene, Vibeke (6) og Nina (2), begge med kledelig sløyfe i håret.

Den yngste har tilsynelatende like bra kondisjon som pappa, men det er hennes helsetilstand som gjorde at familien Strand bestemte seg for at Roar skulle undertegne en femårskontrakt med Rosenborg

Nina har vært veldig mye syk i et helt år. Legene har ikke greid å finne ut av hva som feiler henne, annet enn at hun har et svakt immunforsvar. Heldigvis har hun vært bedre i det siste, forteller Hege.

Var sykdommen avgjørende for at dere bestemte dere for å bli? Ja. Vi er avhengig av å ha familie og venner rundt oss hele tiden slik hun har hatt det, spesielt jeg. En periode ble hun konstant syk når Roar var ute og reiste. Det gjorde at jeg fikk meg en smell også, innrømmer Hege som er sjefen i huset.

Men jeg er ikke helt negativ hvis Roar får muligheten i utlandet igjen, påpeker hun.

Nottingham Forest kom med et bud på snaut 10 millioner kroner. Det var for lavt, det var både Rosenborg og jeg enige om.

Men evighetsmaskinen føler seg nesten bombesikker på at det hadde blitt en overgang dersom han selv hadde ønsket å gå.

Jeg vet at de var villig til å heve budet til 20 millioner. Etter sesongen hadde det garantert blitt noe, for de var villige til å vente. Og den personlige avtalen var så godt som klar.

Du kunne jo tjent det samme på et eller kanskje to år i England som du gjør på de fem neste i Rosenborg? Det er ikke så langt unna sannheten det, nei. Jeg legger heller ikke skjul på at penger er viktig, men jeg har det tross alt veldig bra økonomisk i Rosenborg også.

Jeg har ikke gitt opp proffdrømmen helt. Toget har ikke gått, kommenterer Roar og avslører at dragningen etter å prøve seg i utlandet ligger i kroppen. Uansett hvor morsomt det er å herje i Champions League.

Men Ninas helse vil alltid være viktigst.

. . . etter sesongen hadde det garantert blitt noe.

Roar Strand om forhandlingene med Nottingham Forest
Back to top
View user's profile Send private message
Søring
Senior


Joined: 22 May 2008
Posts: 203

PostPosted: 24.09.2008 11:08    Post subject: Reply with quote

Disse engelske avisene...
Det kan godt stemme dette, men jeg må vel ikke minne dere på at i forige overgangsvindu var de engelske avisene sååååå sikre på at skjelbred skulle dit, men istedenfor signerte han for RBK.

Skal han absolutt dra fra Lerkendal og Rosenborg, ja da skal han være dyr, bloddyr, som John Carew-fra-RBK-til-Valencia dyr.
_________________
Vi vinner CL i 2012
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 24.09.2008 11:11    Post subject: Reply with quote

Det er utopiske prisanslag. Skjelbred er verdt et sted mellom 20 og 30 millioner kroner. Skulle vi få et tilbud på mer, er det bare å si ja takk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 24.09.2008 11:26    Post subject: Reply with quote

For 20 - 30 millioner håper jeg Rosenborg sier nei, vi har ikke noe behov for å selge han og da må det klubbene som ønske han betale blodpris. For at det hele tatt skal være intressant bør prisen minst være på 30 millioner.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 231, 232, 233  Next
Page 91 of 233

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb