English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 24, 25, 26  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBK_fan20000
Senior


Joined: 02 Jul 2007
Posts: 157

PostPosted: 10.07.2009 12:10    Post subject: Reply with quote

Da blir det bortekamp på oss..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6499
Location: Trd

PostPosted: 10.07.2009 12:10    Post subject: Reply with quote

Ble Molde...
Back to top
View user's profile Send private message
Slartibartfast
Proff


Joined: 27 Sep 2008
Posts: 324
Location: Kristiansand

PostPosted: 10.07.2009 12:10    Post subject: Reply with quote

Det ble Molde Razz
_________________
It's hope in a hanging snore......
Fishing snore!
Back to top
View user's profile Send private message
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1064
Location: Oslo

PostPosted: 10.07.2009 12:12    Post subject: Reply with quote

Da ble det Molde borte. Like greit å få de ut av dansen med en gang Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59655
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.07.2009 12:12    Post subject: Reply with quote

Er vel ingen tvil om at vi får bortekamp, nei. Tror tidspunktet blir veldig bra, og Røkkeløkka kan fort bli rimelig fullsatt. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9069
Location: Trondheim

PostPosted: 10.07.2009 12:12    Post subject: Reply with quote

Begge har kun hatt en hjemmekamp, men Molde har jo vært helt oppi Alta. Så da blir det nok bortekamp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6499
Location: Trd

PostPosted: 10.07.2009 12:16    Post subject: Reply with quote

Bekreftet at det ble borte nå..
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8331

PostPosted: 10.07.2009 12:19    Post subject: Reply with quote

Spiller ingen rolle at det ble bortekamp da RBK er vel så bra borte som hjemme. Men det er jo synd for mange av fansen som ville ha sittet ringside, blir vel ikke mange billetter for bortefansen på Røkkeløkka.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59655
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.07.2009 12:24    Post subject: Reply with quote

60 prosent av tilskuerne har brukt å være nordmøringer og trøndere, så 5 prosent-kvota utgjør ikke så mye i praksis.

Syns det er veldig flott at prestisjemøtet kommer før seriekampen og dessuten på tampen av sommferien. Ærlig talt håper jeg på tilnærmet fullt hus: Største oppgjøret i Molde siden 98?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 10.07.2009 12:31    Post subject: Reply with quote

2mas, du har vel tilgang på papiravisdatabaser? Mulig å finne noe snacks fra kvartfinalen i 1988? Rambo utlignet vel på overtid i regulært raseri over arrogante moldensere som sin vane tro hoverte over seieren før kampen var slutt, og vi gikk seirende ut av ekstraomgangene.
Back to top
View user's profile Send private message
amess
Senior


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 100

PostPosted: 10.07.2009 12:34    Post subject: Reply with quote

Molde borte er mye bedre en molde hjemme.

Herlig dette, skal til molde for å si det sånn:)

Så får vi se om krattet er like sure i år som de var i fjor:)
_________________
Allti, bestandi alt for RBK!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59655
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.07.2009 12:37    Post subject: Reply with quote

Foran semifinalene i 94 med omtale om kvartfinalen i 88:

VG, 03.09.1994

KJEFTESMELLER KLARE TIL KRIG

I ettermiddag braker norsk fotballs to største kjeftesmeller sammen til en durabelig cupkrig på Molde stadion. Dommer Rune Pedersen fra Sprint / Jeløy, du er herved advart . . .


Norges to mest fargerike trenere, Moldes Åge Hareide (40) og Rosenborgs Nils Arne Eggen (52), har aldri lagt noe imellom, hverken på eller utenfor banen. De verbale kjempene befinner seg på et desibelnivå som kan skremme noen hver.

Denne gang handler det om den første av to semifinaler i cupen.

Høylytt ordbruk
- Dette er en duell jeg mer enn noen vil vinne, sier Hareide foran den TV-sendte feiden.

- Og det pleier å gå hett for seg når jeg og Nils møtes. Skumle blikk og høylytt ordbruk hører med. Men det er bare artig. Det skal være litt temperatur, og vi må bruke alle midler for å vinne. Etter kampene er vi gode venner igjen, sier Åge Hareide.

Han tror på nye utbrudd i dag.

- Denne cupkampen blir av det friske slaget. Og det er da det blir flest ordvekslinger mellom oss, sier Molde-sjefen.

- Men vi er aldri hissige! kommenterer Nils Arne Eggen, og kan bare glemme å bli trodd.

- I kampens hete er vi bare engasjerte, er den fargerike RBK'erens egen forklaring.

Tung dag
De to har møtt hverandre utallige ganger. To av dem skiller seg ut. Begge gangene har Eggen gått seirende ut.

- Verst var det i 1987, da Nils trente Moss. I seriefinalen på hjemmebane misbrukte vi utrolige sjanser, mens mossingene kontret inn to mål. Det er en av de tyngste dagene i Moldes historie, sier Åge.

Året etter var Eggen tilbake i Rosenborg. Og i kvartfinale på Molde stadion, foran over 10 000 tilskuere, gikk det mot hjemmeseier på stillingen 1-0.

- Jeg var på vei bort for å gratulere Åge da Trond Henriksen utlignet i siste minutt, minnes Nils Arne Eggen.

På tampen av ekstraomgangene scoret Molde selvmål.

- Jo da, jeg har nok å revansjere, sier Hareide.

- Åge er sikkert spent foran dagens kamp, men kanskje ikke like ille som da jeg tok ham ut på U-landslaget for første gang i 1973. Da var han så nervøs at han glemte å ta på seg badebuksen da spillerne tok seg en dukkert før kampen, ler Eggen.

- Jeg er helt rolig. Vi har alt å vinne i kveld. Jeg er mer urolig foran en seriekamp, som er mye viktigere for klubben, svarer Hareide.

Han håper og tror at hans 1. divisjonsspillere kan ryste mannskapet som feier all motstand til side i den øverste divisjonen.

- Vi har større sjanse til å vinne nå enn for noen måneder siden. Formen vår er glimrende, og Rosenborg har slitt litt i det siste, sier Hareide, og minner om at Molde har slått Rosenborg i fire seriekamper de fem siste sesongene

Bedre keeper
- Jeg tror bare Viking har slått dem like ofte, sier Hareide, som mener at Molde er bedre enn RBK på flere punkter.

- Vi har en mye bedre keeper. Morten Bakke holder høyere klasse enn Ola By Rise, sier han.

- Har Åge gått grunnkurs i psykologi nå igjen. Hver gang vi skal møte Molde skal Ola psykes. Det er for sent, Ola er for gammel til å la seg lure av slikt, kommenterer Nils.

- Mini er dårligere enn Kalle Løken på vingen. Mini er enkel, Løken er uberegnelig, påstår Hareide, og er fornøyd med at Mini er satt opp på høyrekanten.

- Jeg er ikke enig, og Åge skal bare passe seg; Kalle kommer nok farende oppover på høyresiden han også, svarer Eggen

Prioriterer fysikk
- Vi vil prioritere fysikken. VÃ¥re spillere er sterkere enn Rosenborgs, mener Hareide.

- Det er jeg heller ikke enig i. Molde bør heller prøve å utnytte at de har hurtige spillere fremover på banen i Hestad, Stavrum og Sundgot, råder Eggen.

- Daniel Berg Hestad og Knut Anders Fostervold er bedre enn samtlige Rosenborg-spillere i lufta, sier Ã…ge Hareide

Og Nils Arne Eggen protesterer ikke!

MOLDE - ROSENBORG: VG-TIPS: B

KOMMENTAR: Molde har gått rett til værs med Kjetil Rekdal tilbake: 19-2 og bare seirer på de seks siste kampene. Molde er gode nok til å gi Rosenborg problemer. Molde vil gamble og angripe med alt de har, i håp om å ta med seg noen mål å gå på til returkampen i Trondheim. Dermed kan det bli en riktig trivelig TV-kamp

Molde stadion lørdag kl. 16. 00

MOLDE (4-3-3): Bakke - Strande, S. Rekdal, Flaco, Sønderland - Rudi, Rekdal, Fostervold - Hestad, Stavrum, Sundgot.

ROSENBORG (4-3-3): By Rise– Løken, Hoftun, Bragstad, Kvarme–Strand, Skammelsrud, Leonhardsen–Mini, Brattbakk, Bergersen

__________


VG, 10.09.1994

KLART FOR SLAGET PÃ… LERKENDAL

Slaget er allerede i gang. Foran den avgjørende semifinalekampen på Lerkendal i ettermiddag krangler Molde og Rosenborg i store bokstaver. Molde leder 2-1 fra den første kampen.


- Molde er et griselag, mener Rosenborg-spillerne og trekker fram eksempler:

- Kjetil Rekdal sparket meg mens jeg lå nede i den første kampen, påstår Erik Hoftun midtstopperen som gikk fra Molde til RBK foran denne sesongen.

- Kjetil sparket ned Hoftun og sa til meg at han angret etterpå, bekrefter Mini, men får svar:

Sutret
- Det var knuffing inne i ei klynge, men jeg sparket ikke. Når hele Norge så det på TV, kan jeg ikke skjønne at Rosenborg holder på. Men de har sutret bestandig, mener Rekdal

Mini fortsetter:

- Petter Rudi spyttet meg i håret, hevder han, mens Molde-gutta benekter alt og mener at Rosenborg er pysete.

- Jeg synes Rosenborg bør prøve å finne ut av hva som er galt med dem selv. Når RBK møter litt tøffe tak, er de ute med en gang - se bare på europacupen, sier Kjetil Rekdal

By mot land
Semifinalen i dag er mer enn en fotballkamp: Den er arena for innestengt aggresjon som endelig må ut. Det er by mot land, det er den lille mann mot makten.

Spillerne føler det i alle fall slik.

- Vi vil spille kynisk og destruktivt for å dra inn seieren. Og Rosenborg må la være å syte over det, melder Molde-trener Åge Hareide.

- Uansett om vi vinner eller taper, skal RBK-spillerne merke hvem de har spilt mot når de våkner søndag morgen, lover Kjetil Rekdal.

- Der ser du hva slags holdning de spiller med, sier Mini og utdyper:

Blir sinnssyke
- Molde-spillerne er greie gutter utenfor banen. Men hver gang de møter et storbylag, blir de «helt sinnssyke». De kommer ingen vei som fotballspillere med den holdningen, mener han.

- Mini må finne ut hva som er galt med ham selv før han syter på motstanderen. Molde har aldri prøvd å jukse ved å filme seg til straffe eller slå ballen i mål med hånden. Det er Rosenborg som driver med sånt, sier Kjetil Rekdal.

(Mini stupte fram og slo ballen i mål med hånden i den første semifinalekampen.)

- Rosenborg er nervøse og redde. Sutringa bunner i frykt for å møte oss, mener Rekdal og legger til:

- Jeg tror RBK skal være glad over at de møter oss før e-cup-kampen mot spanjolene (Deportivo Coruna) tirsdag. Da vil de skjønne hva europeisk cupfotball dreier seg om, påpeker eks-proffen.

Molde og Rosenborg har kranglet i alle år ikke minst i forbindelse med Øyvind Leonhardsens overgang for tre år siden da Leo brøt kontrakten med Molde og RBK måtte betale rekordsummen 975 000 kroner.

Det er ikke blitt bedre siden sist lørdag. RBK-spillerne framfører sine argumenter gjennom lokalavisen. Kjetil Rekdal brukte landslagets samling i forbindelse med kampen mot Hviterussland til å hisse opp trønderne.

- Jeg er skuffet over gamle lagkamerater. Jeg trodde ikke at de kunne oppføre seg slik. Men jeg vet fra årene i Molde at et par av karene er troende til litt av hvert, sa Erik Hoftun til Adresseavisen i Trondheim i går.

Han viste til spytting og sparking.

- Det er kanskje satt litt på spissen, sier Hoftun til VG, men han går god for sitatet.

PS! Molde slo RBK 21 på Molde stadion forrige lørdag. Bortemål er avgjørende.

Det betyr at Rosenborg går til cupfinalen med 1- 0-seier i dag

ROSENBORG MOLDE VG-TIPS: H

KOMMENTAR: Rosenborg vil legge et voldsomt trykk på Molde fra første spark på ballen. Molde vil forsvare seg kynisk og destruktivt i håp om å ri inn en finaleplass på 2-1-seieren hjemme. RBK vil helt sikkert få målsjanser nok likevel.

ROSENBORG (4-3-3): Ola By Rise - Bjørn Tore Kvarme, Erik Hoftun, Helge Aune, Ståle Stensaas - Roar Strand, Bent Skammelsrud, Øyvind Leonhardsen - Karl-Petter Løken, Harald Brattbakk, Kent Bergersen.

MOLDE (5-3-2): Morten Bakke - Trond Strande, Flaco, Ulrich Møller, Sindre Rekdal, Tarje Nordstrand Jacobsen - Knut A. Fostervold, Kjetil Rekdal, Petter Rudi - Arild Stavrum, Ole Bjørn Sundgot

MINI VRAKET PÃ… ROSENBORG

Mini Jakobsen er vraket fra Rosenborg-laget foran returkampen på hjemmebane i semifinalen mot Molde i dag.


- Hadde jeg vært trener, ville Mini spilt på laget, sier Mini.

- Vi prioriterer Karl-Petter Løkens dribleferdigheter, forklarer RBK-trener Nils Arne Eggen og tar Molde-trener Åge Hareide på ordet.

- Mini er helt ufarlig når vi stenger veien for ham. Han løper bare rett fram. Derfor er jeg glad for at Mini spiller, sa Åge Hareide til VG foran den første semifinalekampen forrige helg

Ufarlige RBK'ere
- Se på Mini i landskampen mot Hviterussland. Han var helt ufarlig. Det samme gjelder for øvrig Øyvind Leonhardsen, mener Hareide nå.

- Det er ikke min skyld at Rosenborg spiller dårlig. Men det er jo litt synd at laget begynte å fungere dårlig akkurat da jeg kom, sier Mini selv.

- Jeg er skuffet. Men når Nils Arne Eggen og Bjørn Hansen føler at de må sette meg ut for å prøve å få laget tilbake i det gjenget det var før jeg kom, så må jeg bare akseptere det, fortsetter han.

- Molde vil legge seg så langt tilbake at det ikke blir muligheter for Minis gjennombruddsløp. I stedet forsøker vi å legge press på dem gjennom dribleferdigheter på begge kantene, forklarer Nils Arne Eggen.

Rosenborg leier Mini fra sveitsiske Young Boys. Han går på vanlig RBK-kontrakt med topplønn (anslått omtrent 500 000 kroner). I tillegg er Mini ansatt av Rimi og hever en god årslønn der.

Han er definitivt landets mest eksklusive innbytter.

- Hvis Rosenborg lykkes med meg på benken, kan det bli tøft å komme tilbake. Hvis jeg bare kommer innpå noen få minutter i hver kamp fram mot neste landskamp (mot Nederland på Ullevaal 12. oktober), ser ikke livet lyst ut, erkjenner Mini.

Rosenborg gjør ytterligere tre forandringer fra bortekampen mot Molde forrige helg: Skadet Bjørn Otto Bragstad er ute på grunn av en skadet tå. Helge Aune, målscorer fra OL-landskampen mot Hviterussland, kommer inn på midtstopperplass.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3837
Location: Malvik

PostPosted: 10.07.2009 12:45    Post subject: Reply with quote

Var der i 88,tar gjerne en reprise.Mange trøndere fikk fartsbøter...
Flott trekning,god sjans for semi hjemme nå.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Rocky83
Veteran


Joined: 13 Jul 2008
Posts: 1044
Location: Berlin

PostPosted: 10.07.2009 12:46    Post subject: Reply with quote

Bra trekning! Vi skal jo gruse alle uansett hvem vi møter for å komme til cupfinalen. Molde borte er også mere gunstig enn Molde hjemme. Gleder meg til en toppkamp!
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3121
Location: Brønnøysund

PostPosted: 10.07.2009 12:57    Post subject: Reply with quote

Blir en tøff og spennende kamp. Var nok den vanskeligste motstanderen vi kunne fått, men blir dessto deiligere om vi vinner!
Back to top
View user's profile Send private message
SverreBrandhaug
Rutinert


Joined: 17 Apr 2006
Posts: 939
Location: Kristiansand

PostPosted: 10.07.2009 12:59    Post subject: Reply with quote

Her er det i tillegg vinn eller forsvinn Smile
_________________
-No retreat,no surrender!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PaMoEi
Junior


Joined: 28 Jul 2008
Posts: 59

PostPosted: 10.07.2009 13:00    Post subject: Reply with quote

Hvilke dator kan kampen spilles?
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3121
Location: Brønnøysund

PostPosted: 10.07.2009 13:01    Post subject: Reply with quote

9 august er vel så og si bestemt pga mulig e-køpp
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59655
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.07.2009 13:04    Post subject: Reply with quote

- I utgangspunktet var dette den tøffeste motstanden vi kunne få ut i fra det som har skjedd i Tippeligaen - Molde har vært veldig bra. Men samtidig må vi slå alle på veien om vi skal til Ullevaal, sier Erik Hoftun til rbkweb.no.

Les mer: Møter Molde i kvartfinalen

toreinar wrote:
god sjans for semi hjemme nå.


Fri trekning, så det er umulig å spå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sunnhetsmannen
Senior


Joined: 29 Mar 2009
Posts: 244

PostPosted: 10.07.2009 13:07    Post subject: Reply with quote

Ut ifra det sportslige er vel Molde værst å møte, men føler alltid at Brann er mer vrient mentalt sett.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 10.07.2009 13:10    Post subject: Reply with quote

Brann greier iallfall å skape trøbbel for motstanderen når de ligger under. Da setter de på Nielsen og Karadas og mæler langt. Molde har vel på sin side ikke snudd all verdens mange kamper i år? Glimt-kampen er den eneste jeg kan komme på. Dessuten har de også gitt fra seg ledelsen ved noen anledninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3970
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 10.07.2009 13:36    Post subject: Reply with quote

Her skal det skaffes billett asap gitt. Smile
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.07.2009 14:26    Post subject: Reply with quote

Ser ut til at vi kan slippe å møte Mame i denne kampen: Diouf kan forsvinne i løpet av kort tid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.07.2009 15:23    Post subject: Reply with quote

Hvis Diouf går nå, så ryker sjansene molde hadde til å følge Rosenborg i serien. Digg Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 10.07.2009 15:31    Post subject: Reply with quote

Slett ikke sikker på at denne nordtrønderjudasen er et mye mindre godt valg i angrepet deres. Dessuten tviler jeg på at en slik overgang er så nært forestående som det virker her.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 24, 25, 26  Next
Page 1 of 26

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb