English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordlendingen
Senior


Joined: 11 May 2006
Posts: 152

PostPosted: 15.08.2009 17:59    Post subject: Reply with quote

Selin og Olsen fra start neste kamp, på hver sin ving. Da er det plutselig mulig å få til noe offensivt... Litt trasig å bare satse på flaks for å rote den ballen i mål.

TRaasig kamp... Noe er kraftig galt offensivt. Hva prøver Hamren å gjøre med det spørr jeg...?
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2009 17:59    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Når du sier at han normalt sett bommer som søttan, høres det da utvilsomt ut som du sier at han har en elendig skuddfot. Nei, han har en god skuddfot. Tettey, han hadde en dårlig skuddfot.


Hvor var den "gode" skuddfoten mot Molde, eller hvor har den vært ellers i sesongen for den saks skyld? Ivers bommer altfor mye på mål.

Ivers har hatt 3 straffespark denne sesongen, hvor mange ganger har den "gode" skuddfoten truffet mål på disse 3 forsøkene? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6712

PostPosted: 15.08.2009 18:00    Post subject: Reply with quote

At Prica fikk stå kampen ut i dag er en skandale. han var fryktelig svak og brukte alt for lang tid i enkelte situasjoner, noe som er vanlig for en spiller ute av form som ikke har helt trua.

Hadde sett at Kjella kom inn tidligere for Prica, ELLER at Bakenga fikk sin deby. hadde betyd mye for ham iallefall.

Ellers i dag var Sapara god, og Lago var sterk.

Lustig som BB støtter jeg for han var kansje den som var mest villig offensivt.

Juska var positiv da han kom inn, og sellin viste godbevegelighet.

men som sagt, hvor var Prica UT byttet???

Hamren, skjerpings ><
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3970
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 15.08.2009 18:02    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Nice, du mener Olsen sine 1 min og 30 sek på banen var avgjørende for det første målet?


For å si det slik så kom faktisk innlegget fra venstre kant. Om han er aktiv eller ikke er likegyldig... viktigste er at Olsen var et friskt pust ala Salvolinen og Selin. Steinstøttene forran bør få en reprimande.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3753

PostPosted: 15.08.2009 18:08    Post subject: Reply with quote

Olsen hadde ingen funksjon i det angrepet, stod som en saltstøtte ved siden av mannen som la innlegget.
Back to top
View user's profile Send private message
Vita
Junior


Joined: 24 May 2009
Posts: 76

PostPosted: 15.08.2009 18:12    Post subject: Reply with quote

Olsen sørget ihvertfall for mer bredde i spillet. Hvis Olsen ikke hadde vært på banen , ville Saparas innlegg blitt et nytt håpløst forsøk på å spille inn en stikker i boksen, slik RBK til da hadde gjort i 60 minutter.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 15.08.2009 18:16    Post subject: Reply with quote

Olsen bør med dagens stall starte hver eneste kamp da han er nyttig selvom han skulle ha en dårlig kamp. Vi er nødt til å ha minst en kantspiller som gidder å holde bredden. Fornøyd med Sapara, Demidov, Lustig, Lago, Jarstein og Skjelbred, resten er fremdeles på et nivå som ikke er Rosenborg verdig. Veldig bra innhopp av Juska som viste flott agresivitet og ballvinneregenskaper kombinert med en brukbar passningsfot.
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 15.08.2009 18:21    Post subject: Reply with quote

- Demidov var dårlig.
- Sapara var dårlig.
- Prica var dårlig.
- Roar Strand var dårlig, som vanlig.

- Dorsin medium.
- Stadsgaard medium.

- Resten bra.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6712

PostPosted: 15.08.2009 18:26    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
- Demidov var dårlig.
- Sapara var dårlig.
- Prica var dårlig.
- Roar Strand var dårlig, som vanlig.

- Dorsin medium.
- Stadsgaard medium.

- Resten bra.


Sapara dårlig? han var jo den eneste med prov på kreativitet i dag, og han hadde flere gode pasninger i lengderetningen. ikke enig i det du sier der.

Roar dårlig som vanlig??

tror ikke du har sett mange RBK kamper isåfall. Mulig han ikke var helt i slag i dag, men dårlig var han ikke. Han hadde flere gode løp fra midtbanen, men dog ikke like mange som i supermannform.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 15.08.2009 18:28    Post subject: Reply with quote

Støtter veldig påstanden at vi holder på å bli Norges Italia.

Vi er veldig trygge defensivt, og har god kontroll på kampen. Vi scorer på noen av sjansene våre og vinner komfortabelt 2-0. Men er det artig å se på? Sitter vi igjen med en god følelse inni oss etter å ha sett RBK kjøre på halv fart i nitti minutter? Jeg gjør i hvertfall ikke det.

Ivers og Prica er så ut av form for tiden at å la begge starte er en skandale. Jeg føler vi trenger én av de på banen - en spiss med litt pondus. Men hvorfor ikke ha Ivers sammen med en hurtig spiss? F.eks Sellin. Eller Bakenga. Alt annet enn å ha våre to tank-spisser foran der. Prica var veldig svak i dag. Håper han starter benken neste gang.

Jeg synes PCS varierte veldig. Av og til velger han for mange vanskelige løsninger og kjæler for mye med kula. Men en gang i blant "våknet han" og satte fart og prøvde å skyte. Skulle gjerne sett flere forsøk fra han på det, når BG er i balanse og har 11 mann bak ballen. PCS velger ofte feil valg. Han kan finne på å gå selv og prøve å skyte når BG er i ubalanse, rygger, og det er bedre alternativer å sende til, og ditto å sende til medspillere i trange rom når han egentlig burde skyte og få ferdig angrepet når BG er i balanse og har 11 mann bak ball.

++ til Lago som er veldig trygg og solid bak
++ til Juska, som gjør et flott innhopp og viser at han vil kjempe for en plass på laget - jeg likte drivet til Juska på den ene kontringsmuligheten vi hadde, som dessverre ingen andre RBKere fulgte opp.
+ til Lustig (flere svake innlegg - men scorer et flott mål pga han løper mye i rom bak BG-backen)
+ til PCS som er frisk, men som jeg nevnte - variabel.


Last edited by LarsG on 15.08.2009 18:30; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 15.08.2009 18:29    Post subject: Reply with quote

Godt resultat i en kjedelig kamp. Det blir det samme gamle med omstendelig fotball frem og tilbake mot en motstander med 11 mann i forsvar. Og det blir overraskende nok ikke så mange klare målsjanser av det. Litt symptomatisk at det må en forsvarer til for å få hull på byllen.

Vi trenger temposkifter, vi trenger løp, vi trenger hurtige og presise pasninger i lengderetningen, vi trenger spillere som kan utfordre / drible.

I dag var det Prica som virket mest hjelpesløs, mens innbytterne gjorde en langt bedre figur. Ser gjerne mer av Sellin, det er deilig å se en fyr med fart og finter.

Savnet dog Traore. Virker ikke som det er førsteprioritet for Hamren å gi ham spilletid. Mulig han har sine grunner til det.

Hamren: tar vi gull i år har du levert mer enn man kunne forvente. Men når den siste landskampen med Norge er mer underholdene enn det RBK leverer hjemme mot tabelljumbo Glimt er det grunn til bekymring. Det er kanskje ikke helt fair, men jeg forventer faktisk mer. Jeg blir fristet til å si fuck antall kamper uten tap og peis på med litt attraktiv angrepsfotball:

For eksempel:
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago - Dorsin
Annan - Skjelbred
Sellin - Sapara - Olsen
Ivers
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 15.08.2009 18:41    Post subject: Reply with quote

Haha, Olsen på Iversenintervjuet på rbk.no Very Happy

Last edited by Hedning on 15.08.2009 18:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Vita
Junior


Joined: 24 May 2009
Posts: 76

PostPosted: 15.08.2009 18:42    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
- Demidov var dårlig.
- Sapara var dårlig.
- Prica var dårlig.
- Roar Strand var dårlig, som vanlig.

- Dorsin medium.
- Stadsgaard medium.

- Resten bra.


Hva er dette for noe?

Synes det er imponerende av gutta å stå i kampen, holde tålmodigheten oppe, og snu ei negativ trend til noe positivt. Hvor mange treninger var det Hamren greide å holde med alle i førsteelleveren tilstede før denne kampen? 1?! Og hva var det siste laget presterte? 5-0 mot erkefienden...

Nei, den blir for lett den "spillerbørsen" din, lite konstruktiv er den også.

2-0 er et usedvanlig godt resultat for dette laget nå om dagen, og det mot et svært defensivt lag på Lerkendal, hvor forventningene som vanlig er skyhøye!
Back to top
View user's profile Send private message
krist2
Rutinert


Joined: 19 Jul 2007
Posts: 751

PostPosted: 15.08.2009 18:42    Post subject: Reply with quote

Det med norges italia har jeg tenkt på selv en stund, kun forsvar og så vinner man 1-0 til slutt.. har jo ikke vært riktig så galt, men mye av fotballen i år har ikke skapt stor entusiasme..
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 15.08.2009 18:48    Post subject: Reply with quote

Jarstein - 6

Lustig - 6/7
Lago - 6
Stadsgaard - 6
Dorsin - 6

Demidov - 3
Strand - 5
Skjelbred - 5
Sapara - 4

Iversen - 3
Prica - 1

Olsen - 4
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 15.08.2009 18:49    Post subject: Reply with quote

Vita wrote:
hvor forventningene som vanlig er skyhøye!


Ja, det er for ille å ha forventninger til laget på hjemmebane mot et av eliteseriens dårligste lag.
Back to top
View user's profile Send private message
kkakk
Rutinert


Joined: 30 Jan 2009
Posts: 725
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2009 19:02    Post subject: Reply with quote

Synes jeg får bekreftet mine mistanker om at Demi ikke passer på midtbanen. Demi er en Riseth lignende midtbanespiller, og det trenger vi ikke når vi skal være ballbesittende og styre kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
uglevett
Veteran


Joined: 16 Mar 2007
Posts: 1041
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2009 19:05    Post subject: Reply with quote

Enig med LarsG, det må jeg si. Etter mitt første besøk på Lerkendal på mange år så jeg det jeg har sett på tv så lenge, at man har bortimot total kontroll på det som skjer mellom sekstenmeterene, men at det mangler nok bevegelighet og vilje når man nærmer seg motstanders sekstenmeter. Plutselig blir man hetere i toppen og mister aggressiviteten og pasningskvaliteten - bare se på Skjelbred som til og med mister sitt stort sett alltid gode mottak når han er på seksten. Selvsagt har det mye med et motstanderne er mer aggressiv rundt sitt eget mål, men bare det å se at ingen gidder å ta et løp uten nødvendigvis forvente å få ballen, det skuffer meg.

Hva Prica gjør på banen med en så elendig form (jeg bannet som en gal i forkant av 2-0 der han misser mottaket totalt, men Iversen kommer heldigvis og redder ham) kan bare være fordi Hamrén har bestemt seg for at han skal være på banen uansett. Iversen og Prica går nesten alltid på de samme ballene, eller så beveger den andre seg feil i forhold til hvor den andre sender ballen videre.

Men grei kamp med stålkontroll, men jeg kan ikke for at jeg føler at med mer bevegelse og vilje på topp, så hadde dette vært minst dobbelt så mange mål.

Uansett godt å være tilbake og å vinne kamper blir jeg aldri misfornøyd med!
_________________
Rock.


Last edited by uglevett on 15.08.2009 19:08; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kaleb
Junior


Joined: 29 Aug 2006
Posts: 22

PostPosted: 15.08.2009 19:06    Post subject: Reply with quote

Synes folk bør reflektere om hva som har skjedd på Lerkendal de siste årene. Vi må bare innse at vi ikke er så gode som vi var under Eggens storhetsperiode. For min del synes det jeg det er bedre at RBK vinner 2-0 og spiller dårlig, enn at de spiler bra og blir slått 3-1 fordi man sender litt for mange i angrep og blir straffet bakover (ref fjorårets kamp mot Glimt). I fjor ble vi, så vidt jeg husker, nr 5 i serien. I år leder vi klart og blir minst nr 2. Greit nok at vi er i en liten down nå, men de som vinner serien vinner slike kamper som RBK mot Glimt i dag. Har klokketro på Hamrén og hans filosofi. Han er i alle fall 10 ganger bedre enn tidligere trenere vi har hatt som Hanse, By Rise og Tørum.

Er på den andre siden enig i kritikken av Prica, han er ikke på i dag og har ikke skåret siden Godset-kampen, men hva skal vi sette inn i stedet spør jeg? Vi kan i alle fall ikke sette inn RBKs svar på Frank Strandli...
_________________
Du kainn jo dætt, men du kainn jo itj dætt der!
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 15.08.2009 19:18    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner jeg blir provosert når enkelte av dere her inne klarer å lire av seg (gang på gang) at prestasjonene til våre spillere (Demidov/Sapara f.eks) var laaangt under pari i dag. Jeg spør meg selv hva slike folk som dere gjør på et forum for deres eget lag hvis dere dere ikke evner å se når de gjør en godkjent innsats som i dag.

Demidov fortjener ikke pepper, men gjorde en godkjent defensiv jobb, og fylte rommet etter både Annan og Tettey (who?Smile godt.

Sapara slo _mange_ herlige pasninger og beviste at han kanskje er den absolutt heteste kandidaten til å ta over posisjonen til Tettey permanent.

Jarstein - 6

Lustig - 6
Stadsgaard - 5
Lago - 6 (BB)
Dorsin - 4

Demidov - 5
Sapara - 6

Ciljan - 5
Ivers - 6
Strand - 4

Prica - 4
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vita
Junior


Joined: 24 May 2009
Posts: 76

PostPosted: 15.08.2009 19:24    Post subject: Reply with quote

LanoX wrote:
Jeg kjenner jeg blir provosert når enkelte av dere her inne klarer å lire av seg (gang på gang) at prestasjonene til Demidov/Sapara var laaangt under pari i dag. Jeg spør meg selv hva slike folk som dere gjør på et forum for deres eget lag hvis dere dere ikke evner å se når de gjør en godkjent innsats som i dag.


Enig, det er vel noen som har blitt forvent med årene, og venter kalassifre og klippekort på seriegull år etter år, kamp etter kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 15.08.2009 19:28    Post subject: Reply with quote

Jarstein - 7

Lustig - 6
Stadsgaard - 6
Lago - 7 (BB)
Dorsin - 4

Demidov - 6
Sapara - 6

Ciljan - 5
Ivers - 3
Strand - 3

Prica - 2

+ Til alle innbytterene, Kjella eller Olsen burde starte neste kamp mens Prica kan få hvile seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 15.08.2009 19:30    Post subject: Reply with quote

Prica er godt i gang med arbeidet mot en ny karantene, så neste hvilekamp er ikke langt unna. Teller det gule kortet hans fra Molde i serien? Må vel det?
Back to top
View user's profile Send private message
Vita
Junior


Joined: 24 May 2009
Posts: 76

PostPosted: 15.08.2009 19:32    Post subject: Reply with quote

jo, når Annan måtte sone, så?
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3970
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 15.08.2009 19:39    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:
Prica er godt i gang med arbeidet mot en ny karantene, så neste hvilekamp er ikke langt unna. Teller det gule kortet hans fra Molde i serien? Må vel det?


Hehe, ille når supporterne håper han skal få karantene. Razz
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
Page 11 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb