English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
AIK - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 23, 24, 25  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Solo
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1340
Location: Trondheim

PostPosted: 27.07.2010 22:44    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
Noen som har video fra pressekonferansen?


RBKs hjemmeside:
http://www.rbk.no/incomin...175373.ece
_________________
1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
View user's profile Send private message
hendrix
Veteran


Joined: 14 Apr 2008
Posts: 1048
Location: kålrabi

PostPosted: 27.07.2010 22:45    Post subject: Reply with quote

Ligger på rbk.no
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59655
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.07.2010 23:26    Post subject: Reply with quote

AIK Solna's abrasive Scottish coach Alex Miller has publicly criticised his players, sold two fan favourites and introduced a tough disciplinary regime in the few short weeks since he took over the Swedish champions.

(...)

Miller is no stranger to the Champions League having worked for Liverpool during their triumphant campaign in 2005.

"I had the good fortune to be with Liverpool when they won it and guys who were millionaires were crying. It's not about the money, it's about getting the medal."

Miller is hoping to taste success in the Champions League again and has watched Rosenborg carefully as part of his preparations for their qualifying encounter.

"They defend as a team and they attack as a team but we're at home and we'll have to try to increase our attacking qualities. At the end of the tie, both teams will know that they've been in a hard fixture."

Read more: Miller hoping to taste Champions League again with AIK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 28.07.2010 00:35    Post subject: Reply with quote

Miller skjønner ingenting...


Quote:
Mer än ett dygn innan valde den norska mästarklubben att lägga ut sin startelva på nätet - tvärtemot motståndarna som körde en stängd träning inför det skandinaviska mästarmötet. Men att spela med öppna kort är inte alls konstigt, menar RBK-tränaren Nils-Arne Eggen.

- Det är möjligt att det är ovanligt, men så gör vi alltid, säger han på kvällens presskonferens.

Enligt Eggen finns det ingen poäng i att mörka en laguttagning.

- Fotboll är inte secret service. Det som avgör är hur skicklig man är tillsammans, oavsett om man möter AIK eller Real Madrid.

När eurosport.se pratar med AIK:s tränare Alex Miller säger han att han aldrig tidigare mött ett lag som gjort på det viset.

- I England skulle man aldrig göra så, jag skulle aldrig göra så. Har du sett Arsene Wenger göra på det viset? Aldrig. Sir Alex, som jag spelat med? Aldrig.

- Köper man de bästa spelarna i Skandinavien så kan man göra så. Då kan det funka att säga "här är vårt lag". Det är deras sätt att jobba, de vet att de andra lagen inte är lika bra.



Miller konfuderad

Morsomt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SigveEdvardsen
Senior


Joined: 11 Oct 2008
Posts: 226

PostPosted: 28.07.2010 00:37    Post subject: Reply with quote

Noen plasser i Trondheim jeg kan se kampen på storskjerm som 16-åring? Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.07.2010 00:38    Post subject: Reply with quote

Det er jo i alle fall hyggelig at han hjelper til med å forankre følelsen av at Rosenborg er det beste laget uansett hos spillerne sine Smile
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 28.07.2010 00:41    Post subject: Reply with quote

rbksigg wrote:
Noen plasser i Trondheim jeg kan se kampen på storskjerm som 16-åring? Rolling Eyes


Du kommer vel inn på de fleste steder så lenge du ikke kjøper øl? Tror ikke det er noe leg-sjekk ved døra på Lille London, Three Lions eller andre slike plasser. Ikke på en rolig onsdagskveld.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 28.07.2010 00:50    Post subject: Reply with quote

Prica sågar de svenska mästarna

Quote:
Rade Prica är i Sverige med sitt Rosenborg för kvalmötet i Champions League mot AIK.

Ett AIK som inte skrämmer 30-åringen.

– Jag har bra koll på dem och jag skulle inte vilja ha någon av deras spelare i mitt lag, säger Prica.



Svenskene blir sure. Smile

Det er helt sykt som de forsøker å fyre opp hveradre til kampen i morgen på aikforumet. De virker ekstremt stressa og nervøse. Her inne sitter vi og diskuterer Gjermund Åsen, mens de holder på å klikke kokos fordi de er så jævla "taggad". Merker jeg gleder meg mye mer til kampen nå enn jeg gjorde for noen dager siden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Anders
Rutinert


Joined: 25 Oct 2004
Posts: 647

PostPosted: 28.07.2010 00:58    Post subject: Reply with quote

Noterer at bookmakerne setter oss som "greie" favoritter i denne kampen.
Oddsen hos bet365 er nå (H-U-B) 3.30 - 3.30 - 2.15, før helgas "generalprøver" var den 2.60 - 3.20 - 2.50 hos samme bookie. Expekt.com gir fortsatt 2.40 i odds på oss, det er best betalt av dem jeg har sjekket ut.

Hedon wrote:
Her inne sitter vi og diskuterer Gjermund Åsen, mens de holder på å klikke kokos fordi de er så jævla "taggad".

Haha Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 28.07.2010 01:05    Post subject: Reply with quote

Jeg har satt $30 på AIK til 2,90 hos Centrebet. Jeg vinner aldri i tipping, så dette er den beste måten jeg kan bidra til et godt RBK-resultat i morgen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 28.07.2010 01:24    Post subject: Reply with quote

Jeg gjorde det mot Lindfield, fungerte bra. Spille mot Rosenborg altså...

Bra du tar på deg ansvaret denne gangen, så slipper jeg å sløse mer penger.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 28.07.2010 01:34    Post subject: Reply with quote

Spiller fortsatt for pengene jeg vant i kampen mot Q. Tror de hadde 11 i odds, eller noe sånt. Vant iallefall mange dollar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 28.07.2010 04:25    Post subject: Reply with quote

Har brukt et par timer på å pløye gjennom diverse fora og nettaviser etter at jeg kom sent hjem fra jobb for et par timer siden, og, fy fasan for noen apeknøl AIK-erne er. Nekter å tro at det kun er forum-unger som holder på sånn; de virker rimelig inkludert i resten av gjengen og det er endel kjente supportere som henger der.

De sitter og prøver å overgå hverandre i mest "fryktinngytende" rop, sentrert rundt ordene "selknullare" og "hora" i sammenheng med diverse Rbk-folk. Etter å ha sett pressekonferansen ble de også veldig hypp på å lage et snadderrop ut fra utseendet til "Arne Eggen".

De sitter og "laddar" og "taggar" hverandre opp i en slags orgie, og jeg får inntrykk av at de sitter og dirrer bak tastaturet og roper "HATA ALLA" inn i skjermen. De overbeviser seg selv om at de faktisk kan skremme Rosenborg til å gjøre en dårlig kamp, og at de selv er viktigere enn selve kvaliteten på AIK-laget.

Hadde selvfølgelig ikke reagert dersom det var noen få tullinger som holdt på slik, men det kryr av dem.

Jeg er helt sikker på at AIK-erne kunne være et interessant sosialantropologisk studium.

Denne neandertaliseringen av fanbasen er i hvert fall ikke en pris jeg er villig til å betale for å få samme trøkket på Lerkendal som på Råsunda, faktisk.

Jaja, nervøs foran kampen selv; uavgjort er godkjent; seier er pari; tap er ikke godkjent. Jeg tror ikke AIK er noe særlig bedre enn inntrykket vi har fått, og selv er vi i en oppadgående kurve. Gleder meg til å sette på plass Miller og Co. Husker da vi møtte brøndby i 2002 og stadion tømtes på 3-0. Noe lignende hadde jo vært en drøm.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6538
Location: Oslo

PostPosted: 28.07.2010 05:02    Post subject: Reply with quote

Som regel en passende beskrivelse på Stockholmsfolk og dermed også AIK'ere.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 28.07.2010 08:43    Post subject: Reply with quote

Her er forresten kveldens aktivitet for oss som skal til Stockholm: http://www.youtube.com/wa...mJQ8S9sWVA
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18566

PostPosted: 28.07.2010 09:19    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er litt spent. I utgangspunktet tror jeg Allsvenskan og Tippeligaen er ca like dårlige ligaer og da tyder AIKs svake resultater på at dette bør gå greit over to kamper. Samtidig er det jo all grunn til å tro at AIK har underprestert denne sesongen og kan gire seg opp til en kamp som dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 28.07.2010 11:59    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
De sitter og "laddar" og "taggar" hverandre opp i en slags orgie, og jeg får inntrykk av at de sitter og dirrer bak tastaturet og roper "HATA ALLA" inn i skjermen. De overbeviser seg selv om at de faktisk kan skremme Rosenborg til å gjøre en dårlig kamp, og at de selv er viktigere enn selve kvaliteten på AIK-laget.


Det morsomme er jo at de begrunner at de er Nordens største klubb med at de er så mange fans, selv om de (minus Stockholms-derbyene) snitter på rundt 10 000 tilskuere. Jeg aner ikke hvor de har det fra, men flere påstår at AIK er nordens mest omtalte lag, selv om jeg aldri kan huske å ha lest om dem i norske eller danske medier. Milevis bak RBK og FCK. De mener at de er største i Norden fordi de berör, fordi alle har et forhold til dem. Elsk eller hat. I realiteten sitter man derimot her i Norge og ler av dem, mens de sitter og hater Rosenborg så mye de bare klarer. AIK-supporterne er et studie i mindreverdightskomplekser. Arti.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
amess
Senior


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 100

PostPosted: 28.07.2010 12:03    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvor man finner pressekonferansen som var på råsunda i går?

Googlet mye nå, å det er bare små klipp overalt, er det ikke normalt at man legger ut sånne ting i sin helhet?
_________________
Allti, bestandi alt for RBK!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18566

PostPosted: 28.07.2010 12:28    Post subject: Reply with quote

Haha, vi er størst fordi vi "berör", AIK-folka virker som en gjeng barn som lager sine egne regler. Norske medier skriver jo aldri om Allsvenskan (og jeg tipper det samme gjelder andre veien).
Back to top
View user's profile Send private message
EvileyeS
Rutinert


Joined: 06 Oct 2005
Posts: 824
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.07.2010 12:29    Post subject: Reply with quote

http://www.googlefight.co...;word2=aik

Enkelt og greit! Very Happy
_________________
Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rocky83
Veteran


Joined: 13 Jul 2008
Posts: 1044
Location: Berlin

PostPosted: 28.07.2010 13:15    Post subject: Reply with quote

noen som vet om viasat4 viser kampen på Facebook, sånn som hjemme mot Linfield? Eventuelt andre gode linker hvor de streamer kampen?
Back to top
View user's profile Send private message
davids
Junior


Joined: 28 May 2010
Posts: 56
Location: Røyken

PostPosted: 28.07.2010 13:50    Post subject: Reply with quote

Tilskuertallet gikk fra 10000 til 12500 fra ca kl 10 i dag til nå. Virker som om det kommer seg over 15000?
Noen som vet om disse billettene er inkludert de med sesongkort?
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3121
Location: Brønnøysund

PostPosted: 28.07.2010 14:01    Post subject: Reply with quote

Var vel gjennkjøp for de med sessonkort. Den fristen gikk vel ut for et par dager siden. Så jeg tipper at 12500 eller hva tallet er nå er det reelle.
Back to top
View user's profile Send private message
Snorreth
Rutinert


Joined: 01 Aug 2008
Posts: 559

PostPosted: 28.07.2010 14:06    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Haha, vi er størst fordi vi "berör", AIK-folka virker som en gjeng barn som lager sine egne regler. Norske medier skriver jo aldri om Allsvenskan (og jeg tipper det samme gjelder andre veien).
Aftonbladet har faktisk egen side til Norge Wink
GÃ¥r mer Sverige - Norge enn Norge - Sverige, skal jeg si deg.

Det samme gjelder Bold.dk. Der er det ukentlig oppdatering på "Danskere i Tippeligaen" og litt om Rosenborg og Brann hvis det kan ha smmenheng med krise.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 28.07.2010 14:16    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jeg har satt $30 på AIK til 2,90 hos Centrebet.


Er det noen spesiell grunn til at du bruker $ i stedet for NOK?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 23, 24, 25  Next
Page 8 of 25

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb