English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Legia Warszawa - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27, 28, 29  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 11.08.2012 09:49    Post subject: Reply with quote

Jeg ser dere ser på Legia W som en walkover, men det kan jeg forsikre dere alle om at de ikke er. Vi må alle huske at vi har svingt voldsomt i prestasjonene våre i år, og jeg kan ikke huske vi har spilt mer enn ca 35-40 min med ok fotball hittil i kvalliken. Men jeg blir jo litt glad om hjerterota når jeg leser om optimismen som er her. Måtte laget få en vind av denne optimismen, og mose Legia. Men husk, de er minst på høyden , så lenge vår trener heter Janne. Så lenge han er trener finns ikke dårlige lag å møte for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2097

PostPosted: 11.08.2012 12:06    Post subject: Reply with quote

Med den spillerstallen vi har nå kan vi være forsiktige optimister,men dessverre har vi våre svakeste kort på benken med JJ og trenerteamet. angripe med klokskap var vel budskapet før hjemmekampen mot Servette, forsvare seg med feighet var vel det han egentlig mente. Blir ikke noe trygghet i laget når alt av spillestil legges opp mot motstander og resultat. Smerter meg å se at Molde er det nye RBK med en stil som gjennomføres uansett motstander og bare uflaks og Magne Hoseth skilte de fra CL playoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Forumsjef
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 2116

PostPosted: 11.08.2012 13:01    Post subject: Reply with quote

zdzis wrote:
Hello Cool

http://www.youtube.com/wa...pVmTkVk1Ow


https://www.youtube.com/w...wSVv0QkZ74

Yeah.
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 11.08.2012 14:07    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Jeg ser dere ser på Legia W som en walkover, men det kan jeg forsikre dere alle om at de ikke er.


Er vel stort sett bare Spartacus som ser på Legia som en walk over, vi andre er mer forsiktige optimister tror jeg er riktigere å si Smile
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 11.08.2012 14:12    Post subject: Reply with quote

Quote:
Silhouette of Rosenborg

During the playoffs the players take on the Legion of Rosenborg Trondheim. In the past, the Norwegians were among the top teams in the Old World, but today, after their heyday remained the same memories.

Rosenborg is now in the tournament. After the 18th turns players from Trondheim is the third in the league and lose six points behind the leader. Trainer function fully Jan Jonsson. Currently, the most famous player is former Norwegian team internacjonał - Steffen Iversen. Experienced striker suffered in the past in the national team next to Tore Andre Flo, Ole Gunnar Solskjaer and John Carew'a.

The list of successes Rosenborg is very long. The club has scored 22 league titles and nine national cups. After the last trophy "Troll Kings," but reached in 2010. Then they had to recognize the superiority of other teams.

Rosenborg for many years regularly attended the tournament Champions League group stage. Although the Norwegians fought unsuccessfully for promotion to the best "eight" is found in elite football 13 times, and in the years 1995-2008 were regularly among the best teams in the Champions League.

Rosenborg in 1995, he played against the Legion in the Champions League group stage. Match the Łazienkowska hosts ended up winning 3-1. In return, the Norwegians have achieved high 4-0 victory.


La merke til et par morsomheter i denne:
Old World
"Troll Kings"
og sist men ikke minst:Trainer function fully Jan Jonsson??

De to første får google translate ta på sin kappe men trainer function fully..nåja. Det er vel en sannhet med modifikasjoner
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 11.08.2012 14:14    Post subject: Reply with quote

zdzis wrote:
Hello Cool

http://www.youtube.com/wa...pVmTkVk1Ow


Nice.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59655
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.08.2012 16:55    Post subject: Reply with quote

Continue in the English forum.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
thoves
Veteran


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1329

PostPosted: 12.08.2012 10:30    Post subject: Reply with quote

Ser at Legia er i førersetet for å få tak i Vladimir Dvalishvili.

Dette er en georgiansk spiss som har hatt en bra scoringsrate i Skonto Riga og Maccabi Haifa. I sin siste sesong for Haifa hadde han 7 mål på 11 kamper, og det i en liga som ihvertfall ikke er dårligere enn TL.

Spilte 12 kamper for Polonia Warszawa forrige sesong. Med 3 mål.

Ser helst at dette ikke går i orden. Saganowski, Dvalishvili og Ljuboja vil være en farlig angrepstrio. selv om ikke alle 3 vil spille samtidlig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
thoves
Veteran


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1329

PostPosted: 12.08.2012 10:41    Post subject: Reply with quote

Og hvis noen vil se Legia i aksjon, så streames supercupmøtet mot Slask Wroclaw idag kl. 16.30. I will!

Og hvis noen mener å huske navnet Saganowski før, så er det spilleren Aalborg lånte inn foran sin hittil eneste sesong i CL.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 12.08.2012 10:51    Post subject: Reply with quote

Noen som så cupkampen i går med Legia W i aksjon??
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 12.08.2012 10:58    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Noen som så cupkampen i går med Legia W i aksjon??
Se posten over din egen, den er i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 12.08.2012 11:22    Post subject: Reply with quote

Ok. Takk, den må vi jo se litt på. Men de kan jo ikke være i superform enda.
Kanskje vi kunne håpe på 10-20 skader?? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.08.2012 11:24    Post subject: Reply with quote

Det skal egentlig forventes at RBK spiller ut detteclaget. Legia er ikke i sesong og det bør vises på banen!

Men så jo den skammelige opptreden mot Servette der det så ut Servette skulle stikke av med en 1-0 seier. Et lag som ligger sist i sveitsisk liga og har sluppet inn mange mål. RBK klarte å skape et par sjansar mot så svak motstand. Tipper legia vinner på Lerkendal .

Tror ikke nyervervelsene vil bli noen åpenbaring så tidlig som nå. Vi slipper inn garantert mål i Polen og på Lerkendal. Dette RBK laget har ingenting å gjøre i Europa og laget fortjener det ikke med slike opptredener som mot Servette. Tragisk fotball og elendig underholdning serveres til publikum. Vi må huske på at Aalesund har jo nærmest blitt rundspilt i hver bortekamp de spiller i TL så derfor mener jeg at den kampen ikke viser at vi er i noen bedre form. Det vil nok flere være enig etter en svak 1-1 prestasjon mot stjernelaget Sogndal.
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 12.08.2012 11:27    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
... Det vil nok flere være enig etter en svak 1-1 prestasjon mot stjernelaget Sogndal.


Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 12.08.2012 11:47    Post subject: Reply with quote

Re Senador:

Så bra at du vet svaret på kampen i kveld på forhånd og i tillegg kan avskrive Rbk sine sjangser i EL. Synes du burde fått deg en jobb i tilknyttning til A laget, det oser positiv energi av deg!
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 12.08.2012 12:24    Post subject: Reply with quote

Senador, kan ikke du få deg jobb som oddssetter i Norsk Tipping. Jeg tror oddsen du ville satt på RBK-kampene kunne fristet meg til å spille på RBK-seire fremover. Hadde vel bare trengt å få inn et par-tre treff, så hadde det ikke gjort noe om jeg bommet på de resterende kampene i sesongen tror jeg Smile

Forøvrig frykter jeg selv uavgjort i dagens kamp mot Sogndal, så det holder jeg ikke mot deg.
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 12.08.2012 12:28    Post subject: Reply with quote

Det er mulig du Konrad4ever ser mange grunner til å være positiv, men da lurer jeg på hva du mener om måten Rosenborg opptrer på under kampene. I de kamene jeg har sett, med unntak av mot Ålesund har vi opptrådd direkte ynkelig. Og med den spilleplanen Janne legger opp til tror jeg ingen her inne trenger å være spesielt optimistiske på vegne av Rosenborg.

Vi kommer til å opptre på samme måte så lenge 4-4-2/4-4-1-1 mannen Jønsson er på Lerkendal og trener Rbk. Og jeg kan med hånden på hjertet skrive at jeg ikke har spesielt troa på de Janne driver med så lenge han er så fastlåst sine systemer og ikke viser noen som helst vilje til engang ørsmå forandringer når det butter i mot spillermessig. Hamren f.eks tok ganske kjapt affere når han så det ikke gikk så bra spillermessig.

Men resultatmessig er det helt ok, det er spillemønsteret og trenertankene til Janne jeg er en sterk motstander av. Jeg liker å huske Rosenborg som et morsomt fotballag å se på når vi tenker på resursbruken og den stolte fortiden. Det er rett og slett ikke godt nok for meg at Rbk bare ter tre poeng. En annen ting er at nå har Janne flust med spillere til å spille alle tallkombinasjoner som fins, men jeg tror han tralter videre og håper det skal løsne.
Back to top
View user's profile Send private message
amess
Senior


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 100

PostPosted: 12.08.2012 12:48    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Spiller jo ingen rolle om hvor god motstanderen er eller ikke. Rosenborgs største fiende er vel, Rosenborg selv.

På en god dag kan vi slå gode lag fra europa.

På en dårlig dag taper vi plutselig for oppblåste plastklubber i fiskerlandsbyer ute i romsdalen.


Støttes!!

Problemet er at vi er så forbanna ustabile, det går opp og ned hele tiden. Derfor er det utrolig viktig at vi har "flaks" i år og slår legia over 2 kamper. Da kommer vi oss inn og flere av gutta får prøve seg oftere mot god motstand. Det finnes ingen annen måte å bli bedre på. Å spille i TL hjelper ikke rbk til å bli bedre. Nettopp derfor klarer vi ikke annet en uavgjort mot ulf og tap mot follo. Skal vi bli ett 1er lag igjen må vi tilbake til å spille fast EL/CL gruppespill vært år. Og nettopp derfor er det nesten enda mer viktig at de jævla romsdalingen IKKE klarer å komme seg videre.
_________________
Allti, bestandi alt for RBK!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 12.08.2012 13:14    Post subject: Reply with quote

Tja, enig i mye du skriver amess... Men om det generelle nivået i TL skal heves, bør alle norske lag som tar medalje og vinner cupen, alltid gå til gruppespill i Europa. På den måten vet man at det laget som til slutt kvalifiserer for e-cupspill her i Norge, også automatisk har gode sjanser for å gå til gruppespill, uansett hvilke lag det blir.

Om alle norske lag skulle nå gruppespill, økes nivået i hjemlig liga. Men man må nok starte med å få et lag jevnlig i gruppespill, så noen lag, så alle lag. Det er veien å gå. (Mulig Norge klarer å kickstarte dette igjen, etter RBKs tidligere prestasjoner, med tre lag nå). Jeg skjønner at veldig mange ikke unner andre lag suksess. Jeg forstår dere. Men jeg er ikke enig i den måten å tenke på. Jeg føler det er feigt og defensivt. RBK har på sikt selv godt av at andre gjør det bra i Europa. Det var slikt vi RBK-supportere sa til andre lags supportere før, og da bør vi jammen meg være store nok til å hevde det samme, selv om RBK kan risikere å ikke være hovedlokomotivet i norsk fotball.

Skulle Molde nå gruppespillet som eneste norske lag, så har RBK noe å strekke seg mot. Foruten det resultatmessige, kan man da også se på måten Molde spiller om dagen, som isåfall faktisk har fått dem dit. (Hint: Det ser ut som klare offensive mønstre).
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
amess
Senior


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 100

PostPosted: 12.08.2012 13:50    Post subject: Reply with quote

Jeg er jo selvfølgelig enig i det, vi hadde jo blitt enda bedre om flere lag i TL spilte ute i europa. Og det er forsovidt greit, bare vi vinner serien vært år og molde rykker ned:) hehe...

Neida, jo flere lag som er med i EL/CL fra Norge jo bedre vil TL bli, og breddefotballen og til slutt da landslaget. Det sier seg selv.

Skal vi ha en viss sjanse å vinne EL eller CL ett år, så er det ingen annen måte å gjøre det på en at utviklingen må gå i den rettningen.
_________________
Allti, bestandi alt for RBK!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 12.08.2012 13:52    Post subject: Reply with quote

Det siste innlegget ditt, amess, stiller jeg meg 100% bak Smile
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2852

PostPosted: 12.08.2012 14:13    Post subject: Reply with quote

Tromsø kan gjerne vinne Europa League for min del.

Den andre klubben kan tvangsflyttes ned til 2.div der den hører hjemme.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 12.08.2012 14:16    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker at Molde går til EL i år. Hvorfor? Slik at koeffisienten blir bedre? Nei. Av den enkle grunnen at de må spille flere kamper og dermed blir det større slitasje på spillerne. Forhåpentligvis gir denne slitasjen utslag i den hjemlige serien Tommel'n opp!

Tromsø kan godt gå til EL for å dra opp koeffisienten.
Back to top
View user's profile Send private message
Forumsjef
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 2116

PostPosted: 12.08.2012 14:46    Post subject: Reply with quote

Også blir Solskjær mer attraktiv for utenlandske klubber om de skulle gjøre det bra. Cool

Vil ha både Molde og Tromsø videre.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13759
Location: Namsos

PostPosted: 12.08.2012 19:54    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett dagens kamp, så håper jeg på dette:

Örlund
Høiland-Strandberg-Reginiussen-Dorsin
Dockal-Svensson-Diskerud-DFH
Henriksen
Tarik
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27, 28, 29  Next
Page 5 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb