English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hearts - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
5%
 5%  [ 3 ]
Andersson
7%
 7%  [ 4 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
50%
 50%  [ 26 ]
Nypan
23%
 23%  [ 12 ]
Holse
1%
 1%  [ 1 ]
Thorvaldsson
9%
 9%  [ 5 ]
Frederiksen
0%
 0%  [ 0 ]
Wiedesheim-Paul
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 51

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1363
Location: Lerkendal

PostPosted: 04.08.2023 21:58    Post subject: Hearts - Rosenborg Reply with quote

Heart of Midlothian FC - Rosenborg BK

vs.

Turnering: Europa Conference League 3. kvalifiseringsrunde
Tid: torsdag 17. august 2023 20:45 (19:45 lokalt)
Sted: Tynecastle Park
TV: adressa.no og vg.no

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 17.08.2023 22:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59609
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.08.2023 19:38    Post subject: Reply with quote

Den tredje kvalikrunden starter for Rosenborgs del med hjemmekamp mot Hearts allerede torsdag 10. august, en kamp Adresseavisen viser.

Også returoppgjøret i Skottland blir vist på adressa.no.

Les mer: Her er RBKs siste Europa-hinder

Ser at også vg.no sender. Bra med tidlig avklaring rundt TV-sending av bortekamp i kvalik for en gangs skyld. Håper at Petter Rasmus får kommentere. Var visst heller labert med Ole Sagbakken.

Forresten rykter om dyre hotellpriser pga. sluttet orden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59609
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.08.2023 12:40    Post subject: Reply with quote

BBC Scotland sender også kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18556

PostPosted: 10.08.2023 22:43    Post subject: Reply with quote

De tre spillerne Hearts manglet i dag, er de klare her? Jeg vet at de må være påmeldt, men de to som spilte i serien sist er kanskje det?

Edit: Ja, de er tydeligvis påmeldt. Da blir de forsterket til hjemmekampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1174

PostPosted: 10.08.2023 22:51    Post subject: Reply with quote

Spent om Nypan fortsatt er RBK spiller i denne kampen Confused
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3912
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2023 23:13    Post subject: Reply with quote

...
Fortjener knapt nok et svar, klart han er.
...


Ser frem til denne. Spent på hvordan vi takler å spille en kamp hvor det er fristende å legge seg bakpå og vi samtidig virkelig ikke har laget til å gjøre dette.
Om vi prøver å forsvare inn 2-1 i Skottland blir dette stygt. Vi må gå ut der som om bilde ta'n ivers runger ut over stadion og gresset lukter karsk og spille fotball som vi vet vi kan.

Så må noen ta tak i Maalen og gi ham noen tips til hvilke bytter vi kan gjøre når Nelson/Isak/Nypan blir slitne samt hvilke egenskaper som er viktige når det poles langballer inn mot midtstopperne våre. Om Hearts manager ikke er helt idiot vil vi trolig bli overkjørt i egen boks om vi ikke tar grep (HEVER linja og når vi ikke orker/kan det lenger -> putt på kjøttstoppere)
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1978

PostPosted: 10.08.2023 23:26    Post subject: Reply with quote

RBK kommer til kontre dette laget, ikke imponert over Hearts, virker og være på nivå med Haugesund.
Hearts som vil ha presset på seg i neste kamp, RBK må være taktisk og disiplinert og få bedre ballinnhav.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 889

PostPosted: 10.08.2023 23:47    Post subject: Reply with quote

viktig at vi har fri helg, men denne kampen blir virkelig test for våre forsvarspillere. tror vi vinner denne på kontringer
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 979

PostPosted: 10.08.2023 23:59    Post subject: Reply with quote

På Hearts' forum nevnes 2-3 spillere som vil heve laget i neste kamp. Og så er det mange som får det glatte lag, deriblant Beni som var involvert i to baklengs. Han kom visst rett fra skadeopphold, og ble vel skadet igjen i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 11.08.2023 00:03    Post subject: Reply with quote

Sitter å hører på podcasten til Hearts etter kampen, og jeg må si jeg sliter med å dele virkelighetsoppfatningen de har av seg selv. Sier at vi veldig dårlige og at de burde vinne greit. Altså, frem til 70 minutter så synes jeg Hearts var noe av det svakeste jeg har sett de siste 10 åra på Lerkendal i Europa. Jeg satt egentlig bare og var forundra over hvorfor vi ikke bare gikk i strupen og drepte kampen i andre. Vi ble feig og passive av en eller annen grunn.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6538
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2023 00:10    Post subject: Reply with quote

Har en eim av apoel over seg denne returen. Samme utgangspunkt og samme dårlige dna til å forsvare 2-1-ledelse på bortebane. Frykter vi blir feige.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2799

PostPosted: 11.08.2023 00:24    Post subject: Reply with quote

Vi spilte solid i en omgang. Det holder ikke borte. Da vi slapp inn målet i dag tror jeg dessverre løpet var kjørt. Håper jo selvfølgelig at vi spiller to gode omganger borte, men tviler på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 917
Location: Norway

PostPosted: 11.08.2023 00:26    Post subject: Reply with quote

Vi vinner 2-0.
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3912
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2023 00:36    Post subject: Reply with quote

Kan hende det hadde vært en ide å omrokkere litt her for å sørge for at vi har nok krutt fremover til å stå kampen ut:

Hansen

Reitan - UYJ - Røsten - Andersson

Holse - Børkeidet - Nypan

Frederiksen - Isak - Pereira

I tillegg får vi litt ekstra duellkraft i midten bak.
.............
Så kan vi rundt 60 min kjøre:

Hansen

Reitan - UYJ - Røsten - Andersson

Vänänen - Børkeidet - Skjelbred

Holse - Holte - Nelson

Nelson mot slitne ben og Skjelbred/Santi som kan komme inn med frekvens i beina og skape farlige kontringer mot slitne skotter
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 11.08.2023 01:01    Post subject: Reply with quote

Ganske avkledd i andre i dag synes jeg. Det er ganske tydelig at stallen vår er veldig langt unna et akseptabelt nivå.

Vi virker både urutinerte, florerer med feil også i andre kamper, vi virker sluttkjørt ut over i andre.

Det må virkelig jobbes med å få inn kvalitet fremover. Sakte men sikkert. Selv Pep ville ikke klart mer enn Maalen med dette.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 11.08.2023 01:11    Post subject: Reply with quote

Bedre å starte med grovarbeiderne, holde avstanden og så bytte innpå Nelson og Nypan som kan briljere i 2.omgang og eventuelle ekstraomganger når det er mye rom og hawaii-fotball.

Vi må ha ballspillerne våre på banen og i god form når det drar seg til mot slutten, ellers blir det balltap og bølger imot.

Så må Maalen finne ut av hvordan han kan komponere en forsvarsfirer som ikke mister/poler vekk ballen så ofte som i dag. Det er hårete å sette inn Røsten, men spørs om det må til.
Back to top
View user's profile Send private message
VTB
Proff


Joined: 23 Mar 2009
Posts: 318

PostPosted: 11.08.2023 05:51    Post subject: Reply with quote

Satt og vurderte å kjøpe tur til denne kampen i Skottland fra Oslo, tror det hadde blitt en fantastisk bortekamp. At Norwegian skulle være såpass raske med å skru opp prisen etter kampslutt til ca 1000,- mer tur/retur forutså jeg selvfølgelig ikke. Satser på at det var stor pågang fra RBK-supportere Tommel'n opp! RBK

Om noen tenker å kjøre fra London onsdag 16 (som det per nå er billigere å fly til), det blir satt opp buss fra Oslo til Edinburgh, sitter med en kampanjekode for Norwegian eller annet så rop ut
_________________
To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6794
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.08.2023 09:32    Post subject: Reply with quote

Det er jo alt i alt en positiv overraskelse at det er en reel mulighet for avansement her. Var ikke mange som trodde det før første kampen.

Vi har også en fordel i å ikke spille seriekamp i helga. Det gjør Hearts. Vi kommer altså mer uthvilt, og kan få en hel trenings"uke" frem til kampen. Det tror jeg er positivt. Mange spillere har spilt mye i det siste, så å slippe kamp i helga teller nok positivt med tanke på energi inn mot returkampen.

Jeg så førsteomgangen i reprise nå, og jeg mener at om vi klarer å gjenskape den prestasjonen i 2 ganger 45 så skal vi vinne denne greit. Hvorvidt det lar seg gjøre er en annen sak, men nå har vi i alle fall et greit utgangspunkt og kjent på nivået. Bortebane er så klart en annen opplevelse, men det kan også slå positivt ut mtp kampbilde. Hearts må angripe, så det bør bli gode rom å angripe i.

Kanskje det mest positive aspektet ved gårsdagens kamp er at vi faktisk klarer å "være oss sjøl" i en god omgang. Det er gøy å se at man også angriper Europa-kamper på samme vis som alle andre kamper. Jeg har sagt det flere ganger, men endelig har vi en Rosenborg-utgave som virkelig gleder og engasjerer meg igjen. Det er en del år siden sist.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 979

PostPosted: 11.08.2023 09:48    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Har en eim av apoel over seg denne returen. Samme utgangspunkt og samme dårlige dna til å forsvare 2-1-ledelse på bortebane. Frykter vi blir feige.

Minner også om FCK i 2010. Hadde full kontroll på 2-0 før danskene fikk reduseringa i andre omgang.

Blir nok en kamp hvor Hearts vil forsøke å gjenskape andre omgang fra i går. Duellspill og krig. Vi er nødt til å spille på våre styrker som vi så i første. Da skal vi skape trøbbel for skottene. Samtidig vet vi at det vil bli trafikk i vår boks, og da mener jeg Reitan må vike for Røsten.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2695
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 11.08.2023 12:23    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
RBK kommer til kontre dette laget, ikke imponert over Hearts, virker og være på nivå med Haugesund.

Vi pleier vel å tape mot Haugesund på bortebane.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5325

PostPosted: 11.08.2023 12:45    Post subject: Reply with quote

Ikke i år!
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1860
Location: Stjørdal

PostPosted: 11.08.2023 13:37    Post subject: Reply with quote

Har på følelsen av at vi ryker ut med et mål, altså taper 2-0 eller 3-1 i returkampen dessverre. Var ikke trygg på avansement 2-0 og når det ble 2-1 i stedet for 3-0 så tror jeg det kan ha vært nok til at de tar oss neste uke.

Men håper jeg tar feil, og spiller vi på samme nivå som 1.omg og har litt friskere bein så har vi muligheten i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2132

PostPosted: 11.08.2023 16:08    Post subject: Reply with quote

Tipper vi scorer minimum ett her, så er spørsmålet hvor mange vi slipper inn eventuelt.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Strominho
Veteran


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 1045
Location: Tønsberg

PostPosted: 11.08.2023 17:02    Post subject: Reply with quote

Tett og jevn kamp. 1-1 og avansement. Ha trua RBK
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6710

PostPosted: 12.08.2023 09:49    Post subject: Reply with quote

Drømte at Tangvik avgjorde på corner i natt! Herlig hodespill i motstanders boks RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next
Page 1 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb