English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 02.07.2021 13:23    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Vi har en trener som åpent går ut i media og gir uttrykk for hvilke spillere han ønsker seg. Vi har en styreformann som åpent går ut og kommenterer navn, men aldri vil si noe utover dette. Samtidig har både Dorsin og forgjengerne vært veldig dyktige til å holde kortene tett inntil brystet inntil alt er på plass.

Til tross for at strategien til Hareide og Koteng er langt mer tilfredsstillende for meg som fan, som ikke har tålmodighet til å vente til alt er klart, så kan man jo lure på om dette ikke bare bidrar til å provosere klubbene vi skal forhandle med i forbindelse med rekruttering av nye spillere og trenere, og gjøre det vanskeligere å komme til en avtale.

Har Koteng noe å vinne på være klar på at Knutsen "står på lista" eller er den gode gamle "ingen kommentar" lurest i disse sakene her?
m

Her er du inne på noe. Når såpass høyt rangerte personer i en klubb går ut på en slik måte, er jeg sikker på at det provoserer klubbene på motsatt side av bordet. Det jeg stusser på, er hvordan en klubb på vårt nivå - klarer å ha så utrolig motstridende tankeganger innenfor dette. Det må da være noen regler for hvordan man kan uttale seg, og burde det ikke ryddes opp i når det først skjer? Åpenbart er ikke dette tilfellet, men det fremstår uryddig, hovmodig og uprofesjonelt - samtidig som jeg tror det vil provosere andre klubber. Det smarteste er nok å opptre ryddig og respektfullt til de andre klubbene, så vil nok dette gagne oss i fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2659

PostPosted: 02.07.2021 13:30    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
To presiseringer, quentez:

1. Kjetil Knutsen sin kontrakt gjelder bare til sommeren 2022, så hvis han ikke forlenger snart virker det jo som at han ønsker seg vekk.

og

2. Hvis Glimt ryker mot Legia i første kvalikkrunde går de rett til Conference League-kvalifisering, og har dermed heller ikke mulighet til å få Europa League.

Dette underbygger jo bare argumentet ditt ytterligere, men verdt å nevne!

Det var jeg ikke klar over, takk. Gjør scenarioet bare enda mer sannsynlig og tidslinjen kan til og med kanskje flyttes mer mot venstre (ergo tidligere).
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2659

PostPosted: 02.07.2021 13:34    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Forskjell på å ønske seg vekk og det å avvente og se hvilke alternativer man har. Uansett betyr ikke trenerkontrakter allverden sånn sett. Det er ingen klubber med vettet någenlunde i behold som er interessert i å tviholde på en trener som helst vil være et annet sted.

Som trener er du dønn avhengig av motivasjon og glød for å kunne få det beste ut av en spillergruppe. En uengasjert trener er det ingen klubber som er tjent med, uansett hvor gode de er på papiret.

Ikke uenig, likevel mener jeg det har vært flere tilfeller av denne totalt irrasjonelle holdningen. Husker ikke helt hvem det var, men hadde ikke en Tippeliga-klubb ganske nylig en trener som de facto satt på oppsigelse hele sesongen?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2132

PostPosted: 02.07.2021 15:59    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:

Det er sikkert mange sider her, men en ting man oppnår med dette er jo å vise til Knutsen med verden som vitner at vi mener alvor og virkelig har trua på at han kan være mannen til å gjenreise oss til gammel storhet.

Knutsen vil jo uansett få informasjonen gjennom en mer lukket prosess. Jeg tror nok for en del kan vår metode virke uprofesjonell og dermed gjøre at klubben fremstår mindre attraktiv enn vi er i utgangspunktet, men det er nok litt personavhengig.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 02.07.2021 16:21    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Hamren er ikke "dessverre"...

Sammenlignet med Horneland er han "halleluja".


De er vel forholdsvis like i mye Hareide og Hamren. Litt redd vi går i samme fella.I tillegg hadde han en stall av et helt annet kaliber sist. Den gangen var vi en rikere klubb. Vet heller ikke hva annet enn holdninger han skal bidra med på lengre sikt. KK er faktisk i stand til å utvikle relativt ukjente spillere gjennom rolleforståelse og samhandling. Hvem var den forrige rbk-treneren som drev med slikt? Sier ikke han er en ny NAE og ja; det er et litt usikkert kort men det kan ikke være uprøvd. Så gjenstår det å se om han selv ønsker.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 02.07.2021 19:26    Post subject: Reply with quote

Nå må vi begynne å tenke litt her.
Hamren!!!!!
Han har nesten ikke jobbet de siste 10 åra..
Island imponertr ikke undrer han. I RBK hadde han en norsk målestokk helt sinnsykt bra stall og scoret nesten ikke mål. Jeg så alle hjemme kampene og det var 8 mann bak midtstreken på Lerkendal hele Kampen. Utrolige fin type men nei sorry, for gammel og for defensiv og for lite penger til å kjøpe nok topp spillere.
Knudsens,, hvorfor i alle dager skal han komme til dette vepsebolet.
Flust av dårlige spillere og inkompetente .styremedlemmer som lever på gammel storhet.
Han drar til utlandet. Andre klubber, ikke vi, følger med på hva som rører seg. Vi har ikke en speider avdeling engang
Hadde det vært noe fart i Bratseth burde han plukket opp en ung klopp i Tyskland. Men det skjer Ikke
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 02.07.2021 19:52    Post subject: Reply with quote

Det at kontrakten til Knutsen går ut 30.06.2022 tyder på at Knutsen sin plan er en utenlands klubb som neste jobb da det passer med klubber på kontinentet som spiller høst - vår sesonger.

Tror det nok dessverre skal veldig mye til for at Knutsen havner her og det vil ikke overaske om det innen kort tid kommer en melding fra Knutsen selv at det ikke er aktuelt.


Last edited by Keenoir on 02.07.2021 20:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.07.2021 20:15    Post subject: Reply with quote

Ja, hvorfor skal han gå til rbk som består av innavl og inkompetanse? Jeg forstår at det ikke frister. Han vet jo det at han må jobbe med Dorsin som er elendig på spillerlogistikk. Det blir et steg ned. Han må begynne på nytt.

Ender vel opp med Hamren som avslår grunnet penger, så står man igjen med Maalen og Smågesjø til slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2764

PostPosted: 02.07.2021 20:45    Post subject: Reply with quote

Ok, men da får vi vel bare gi opp og legge ned klubben da.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 02.07.2021 21:25    Post subject: Re: Dream on Reply with quote

Lamagu wrote:
Som vanlig begynner Rosenborg i feil ende, med å sette opp liste over suksessrike trenere eller trenere Koteng har hørt om. Ikke et presist ord nevnt om ønsket spillestil, og hvilke type trenere man da burde lete etter. Manglende strategi vil gi nok en feil treneransettelse, og deretter kjøp av spillere som ikke passer inn i det man forsøker å få til. Kjetil Knutsen som Rosenborg-trener? Dream on, det skjer ikke. Men Koteng/Dorsin skal vel prøve seg på Knutsen i et halvt års tid nå, før de innser at han ikke kommer. Og da blir det en "ny" Horneland-type som ansettes.


Hvor har du opplysninger om lista i fra? Ja Koteng bekreftet at KK står på lista. Men hvis det er en sd i eliteserien som ikke har KK på lista si, såner det en som bør fånsparken.

Kotengvsa, forøvrig nok en gang, at han ikke skal lete etter trener. Han skal bare snakke om klubbens valg, for det er styreformannens jobb.

Det blir Dorsin, med Bratseth som rådgiver som gjør dette valget. Som i fjor. Koteng kommer først inn i sluttforhandlingene hvis det trengs for å få på plass detaljene
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2764

PostPosted: 02.07.2021 21:41    Post subject: Reply with quote

Generelt sett så blir det vanskelig dette hvis de trenerne som skal være gode nok for oss skal ha null grunn til å komme hit, og de trenerne under det igjen er for dårlige til å ta over.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 02.07.2021 21:41    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Ja, hvorfor skal han gå til rbk som består av innavl og inkompetanse? Jeg forstår at det ikke frister. Han vet jo det at han må jobbe med Dorsin som er elendig på spillerlogistikk. Det blir et steg ned. Han må begynne på nytt.

Ender vel opp med Hamren som avslår grunnet penger, så står man igjen med Maalen og Smågesjø til slutt.


Utfordrer deg til å tenke litt ut av boksen, for en gangs skyld. Du har en enorm misnøye for mange i klubben, men hva om vi ser på hvordan spillerne som kommer inn blir brukt? Hadde ikke funnet fram høyrehånden min om vi tidligere hadde signert spillere som Brunstad Fet og Junker, men de har fungert godt. Vi har åpenbart ikke hatt enorm suksess med signeringene, men jeg ville sett meg litt mere rundt før jeg legger all skyld på enkeltpersoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 358

PostPosted: 02.07.2021 22:14    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
senador wrote:
Ja, hvorfor skal han gå til rbk som består av innavl og inkompetanse? Jeg forstår at det ikke frister. Han vet jo det at han må jobbe med Dorsin som er elendig på spillerlogistikk. Det blir et steg ned. Han må begynne på nytt.

Ender vel opp med Hamren som avslår grunnet penger, så står man igjen med Maalen og Smågesjø til slutt.


Utfordrer deg til å tenke litt ut av boksen, for en gangs skyld. Du har en enorm misnøye for mange i klubben, men hva om vi ser på hvordan spillerne som kommer inn blir brukt? Hadde ikke funnet fram høyrehånden min om vi tidligere hadde signert spillere som Brunstad Fet og Junker, men de har fungert godt. Vi har åpenbart ikke hatt enorm suksess med signeringene, men jeg ville sett meg litt mere rundt før jeg legger all skyld på enkeltpersoner.


Heldigvis vet vi at penger betyr veldig mye. Det er en grunn til at gode CL-spillere ender opp i nedrykkslag i PL. Det er ikke på grunn av de sportslige utfordringene det er å spille på et bunnlag. Slik er det også i treneryrket der hvor noen av de beste og mest anerkjente trenerne går fra å trene noen av de beste lagene i verden til ulike middelhavsfarere i PL.

Om RBK kan legge fram et godt tilbud; lønn, støtteapparat og et betydelig spillerbudsjett, så kanskje. Rent sportslig er det noen hakk ned. BG er et velsmurt maskineri, mens RBK er alt annet.

Vi kan tro at RBK med sin historie kan være attraktiv for trenere som er "up and coming", men eksemplet med Horneland viser ganske tydelig at den tid er forbi. Det nytter ikke å prate om hva vi gjorde for 10 og 20 år siden eller at RBK er så mye større enn alle andre. Det tviler jeg sterkt på har noen verdi for den kommende treneren.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 02.07.2021 22:20    Post subject: Reply with quote

Bedreviter: Å si at det er et steg ned å gå fra BG til RBK blir det samme som å si at NAE tok et steg ned når han gikk fracseriemester Moss til RBK.

KK er jo årsaken til at de er bedre, ikke at BG er en bedre klubb sportslig.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 358

PostPosted: 02.07.2021 23:01    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Bedreviter: Å si at det er et steg ned å gå fra BG til RBK blir det samme som å si at NAE tok et steg ned når han gikk fracseriemester Moss til RBK.

KK er jo årsaken til at de er bedre, ikke at BG er en bedre klubb sportslig.


En viktig forskjell mellom Moss og BG er at sistnevnte har stabilisert seg som et topplag. Og uten at jeg kjenner historien vil jeg anta at ressursene til BG etter spillersalg og Europa-deltagelse er betydelig større (?).

Jeg er for øvrig uenig i at det bare er KK sin fortjeneste at BG er bedre enn RBK. Han skal ha sin del av æren, men generelt mener jeg vi ofte legger for stor vekt på treneren.

Selvsagt har han enorm betydning, men når den samme treneren det ene året kan vinne serien, mens han det neste året får sparken midtveis i sesongen, viser at det er mye som spiller inn. Betydningen av de 11 på banen blir ofte undervurdert; nærmest som om en god trener kan trylle.

Ser vi på de beste trenerne i verden så er det ikke slik at så fort den og den treneren tar plass i setet, så er alle utfordringen i den gitte klubben løst.

KK må spilles god. Han må ha en bra stall å rå over. I BG har han en sterk sentrallinje. Det har ikke RBK. Men selvsagt, det er en veldig subjektiv vurdering og jeg har ikke noe problemer med å se at andre kan vurdere RBK-spillerne annerledes.

Jeg synes bare det blir feil at vi helt siden NAE skal skylde på trenerne når ting ikke går som det skal. Det har jo knapt vært et eneste år siden NAE ga seg at ikke treneren har fått skylda for både det ene og det andre.

Treneren er viktig, men det er det også andre ting som er.

- Mine refleksjoner Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 02.07.2021 23:13    Post subject: Reply with quote

Hallo!!.Dette vil ikke gå bra. Vi har en bunch amatører som skal lede og gjennomføre denne prosessen. Det ender dårlig. Ivar Koteng.. jesezes det er ikke mulig.
Langsiktig sportslig strategi.
Fotball filosofi.
HÃ¥per barnebok forfattere Stillson har historien klar.
Hvilken valgkomite vi har hatt.
Det er ikke til å tro. Helt håpløst
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6713

PostPosted: 02.07.2021 23:43    Post subject: Reply with quote

Det er jo ingen tvil om at BG er et produkt av Bjørkan --> KK altså hele prosessen som Bjørkan startet, så hvor er vår Bjørkan?

There is more to the story indeed, men at KK har bevist at han kan selge inn gode ideer til en spillergruppe og skape offensiv samhandling er fakta uansett hvordan man vrir å vender på det.

Skulle vi helst hatt en trener som har bevist i bøtter å spann? selvfølgelig, men de trenerne er allerede trenere i større klubber!!!!

Her gleder det å finne riktig kompromiss og økonomisk/Sportslig forsvarlig løsning.

Hamren hadde helt sikkert løftet gruppa nå da han er dyktig på den pedagogiske biten, men er det langsiktig tenkning? neppe..
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Last edited by moomoo on 03.07.2021 11:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.07.2021 23:44    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Bedreviter: Å si at det er et steg ned å gå fra BG til RBK blir det samme som å si at NAE tok et steg ned når han gikk fracseriemester Moss til RBK.

KK er jo årsaken til at de er bedre, ikke at BG er en bedre klubb sportslig.


Du lever jo på historien. Hvor lenge skal du leve på det? Det er lenge siden vi har sett noe bra fra rbk. Det begynner å bli lenge siden godt spill og prestasjoner som er en storklubb verdig.

For en nøytral person så kan det oppleves et steg ned å begynne helt på nytt med en klubb som består av inkompetanse og innavl. Han må snu alle steiner og røske ut pill råtten ved.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2801

PostPosted: 03.07.2021 11:34    Post subject: Reply with quote

Vi er selvfølgelig en mye større klubb enn Bodø Glimt og har mye bedre forutsetninger for å forbli en stor klubb fremover også. Det er innlysende både for meg og for Kjetil Knutsen. Om jeg skal tippe seriemesteren fem år frem i tid ville ikke Bodø Glimt vært på listen en gang. Om Knutsen har ambisjoner er vi et veldig stort steg opp. Så er det jo ganske irrelevant å spekulere i om Kjetil ønsker å komme hit eller ikke. Det er jo bare å spørre. Veldig bra at vi ser at han kan være riktig mann og at vi går for det. Han er en voksen mann så han sier nok nei om han ikke vil liksom. Noe av det viktigste med Kjetil er jo at han får ut det beste av spillerne han råder over. De vi kjøper som i utgangspunktet innehar et mye større potensial enn Glimt sine kjøp blir dårligere når de kommer til oss. Det er en sinnsykt lite bærekraftig utvikling. Så er det ikke lenge siden vi var på tabelltopp. Vi har en god stall men får fryktelig lite ut av dem akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 03.07.2021 14:46    Post subject: Reply with quote

Ja da, vi har større stadion og bedre historie. Men frister det med inkompetanse, innavl, uprofesjonell organisasjon, begynne helt på nytt og snu hver stein?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2801

PostPosted: 03.07.2021 14:53    Post subject: Reply with quote

Tja. Tror det er like mye innavl,mer uprofesjonell organisasjon og flere steiner som må snus om Bodø Glimt skal etablere seg som et stabilt topplag over tid. Vi har mye bedre forutsetninger. Sarpsborg,godset,Stabæk, hadde et par gode sesonger de også.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 03.07.2021 15:37    Post subject: Reply with quote

Med festfotball kan du få til 15+ kamper hvert år med 15000+ tilskuere, det er fordelen med å dra til Rosenborg fremfor noen andre klubber i Norge. Får du klubben på nogenlunde rett kjøl, selv om du er en ganske håpløs trener (ingen nevnt, ingen glemt), så kommer det nye mer fristende tilbud etter et par-tre år så man kan dra videre på nye eventyr.

Risikoen er at om du spiller rævfotball som kan forklares med uforståelige laguttak og idiotiske prioriteringer i treningsarbeidet, så blir det mye pes fra fansen og pressen og stusselig oppmøte på Lerkendal. Så man bør være sikker på at man får det til, eller ikke har for mye å tape i forhold til fremtidig karriere.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5522

PostPosted: 03.07.2021 15:57    Post subject: Reply with quote

Har Knutsen selv uttalt seg om interessen fra RBK?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9069
Location: Trondheim

PostPosted: 03.07.2021 15:59    Post subject: Reply with quote

Dette sier Kjetil Knutsen om Rosenborg-interessen

– Jeg har ikke snakket med Rosenborg. Jeg skal være ærlig på at kom mange telefoner i går, men jeg svarte ikke på noen av dem. Det blir et kjedelig svar fra meg. Jeg trener Bodø/Glimt, og hva som skjer i Trondheim bruker jeg null kalorier på. Jeg har ikke tenkt å kommentere det på noen som helst måte i respekt for jobben jeg har og den arbeidsgiveren jeg har. Som jeg har sagt før, det er flott i Bodø, sier Knutsen til Avisa Nordland.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5522

PostPosted: 03.07.2021 16:06    Post subject: Reply with quote

Intervjusk for «ikke umulig, avhenger av vilkår» altså. Interessant.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 114, 115, 116  Next
Page 5 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb