English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2023
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10964

PostPosted: 26.05.2023 10:26    Post subject: Reply with quote

Alle kan ha meninger, men noen er ute av stand til å ha andre meninger enn å klage og sutre og kreve at folk går. Det gjør nivået på forumet dårligere. Ber ikke om at man skal ha oversikt over alle potensielle trenere rundt i fotball-europa, jeg ber om at man sier hva som hadde gjort at vi ble bedre, i stedet for å bare klage på at vi er dårlig. Å sparke treneren isolert sett gjør oss ikke bedre med mindre man tenker at Henriksen kanskje bare kunne ledet laget uten trener og fått bedre resultater da.

Har aldri sagt at det ikke finnes tilgjengelige trenere i fotball-europa som kan heve dette laget. Jeg tror nok kanskje Maalen kunne løftet oss per i dag. Og han er den eneste jeg ser kan ta over på dagen hvis Rekdal skal få sparken. Rekdal kan kanskje få det til han også, men det ser mørkere og mørkere ut for han.

Kamerat Ola wrote:
Fotball hadde blitt ekstremt kjedelig om man måtte jobbe med det for å mene noe om det. Jeg kan ikke fatte at det går an å mene det.


Jeg har aldri sagt at man må det. Jeg bare etterlyser noe annet enn klaging og sutring her, noe mer konstruktivt. Og når man da får tilbake at "det er ikke min jobb å være kontruktiv", ja da svarer jeg at det er ikke din jobb å være destruktiv heller, men det stopper deg jo ikke fra å være det. Så hva som er jobben til vedkommende er revnende likegyldig. Spørsmålet er hvilket forum man vil ha, og hvilket menneske man vil være her i livet.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 26.05.2023 10:34    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som krever at noen må gå på de bannerne. De krever at noe blir gjort, fordi alle ser at dagens situasjon er uholdbar.

Er du interessert i konstruktiv kritikk kan du lese de to veldig gode artiklene fra Falkenkameratene, om artig og angrepsvillig fotball og profilen den neste treneren bør ha.

https://www.falkenkamerat...epsvillig/

https://www.falkenkamerat...rg-trener/

Forskjellige aksjonsformer vil ha forksjellig type budskap. Noen ganger kan man være konstrutiv og saklig, men da må man gjerne bruke mange ord. Andre ganger må man bruke slagord og mer direkte aksjonsformer for å få styret til å forstå at det er alvor og at det haster.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6801
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.05.2023 10:35    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Kamerat Ola wrote:

Det er ikke jobben min å monitorere trenermarkedet.

Det er ikke jobben din å vurdere om nåværende trenerteam fungerer heller.

Du har jo helt tydelig sagt det. Jeg og tror Maalen kunne hevet oss, i alle fall for en viss periode. Rekdal har i mine øyne utspilt sin rolle. I mitt hode er det ikke en sjans for at han klarer å forbedre oss nå. Vi styrer mot nedrykk slik poengfangsten har vært så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4042

PostPosted: 26.05.2023 10:36    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at styret bør sparke Rekdal og få Maalen eller Henriksen til å lede laget inntil:
-En har klart definert hva slags RBK-fotball en vil ha.
-Finner en trener som er god nok, står for den type RBK-fotball en har fått definert og er villig til å komme.

Det er toskeskap å kaste ut et navn på en erstatter før en har blitt enige om en kravspek, nå er det en viss mulighet for at styret er godt igang på første punkt, i deres sko så ville jeg ha satt igang med dette arbeidet, men holde det internt fordi med en gang det presenteres så blir det tydelig mismatch mellom hva styret har definert som RBK-fotball og hva Rekdal holder på med.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10964

PostPosted: 26.05.2023 10:38    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Hedning wrote:
Kamerat Ola wrote:

Det er ikke jobben min å monitorere trenermarkedet.

Det er ikke jobben din å vurdere om nåværende trenerteam fungerer heller.

Du har jo helt tydelig sagt det.


Nei, jeg har ikke helt tydelig sagt det. Jeg sier at siden du kan uttale deg om hvorvidt nåværende trenerteam fungerer uten at det er jobben din, så kan du også uttale deg om hvem klubben burde ansette selv om det ikke er jobben din.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 26.05.2023 10:40    Post subject: Reply with quote

Og det ER faktisk "vår jobb" som medlemmer av klubben å evaluere om styret gjør en god jobb eller ikke. Det er vi som medlemmer av klubben som velger, og avsetter, styremedlemmene. Da er selvfølgelig vår mening om den jobben de gjør i trenerspørsmålet relevant. Og det er sikkert lurt av styret å ta dette innover seg også, fordi de sitter faktisk på vår nåde.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10964

PostPosted: 26.05.2023 10:41    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:

Er du interessert i konstruktiv kritikk kan du lese de to veldig gode artiklene fra Falkenkameratene, om artig og angrepsvillig fotball og profilen den neste treneren bør ha.

https://www.falkenkamerat...epsvillig/

https://www.falkenkamerat...rg-trener/


Har selvsagt lest de, alltid mye bra fra falkenkameratene.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1551

PostPosted: 26.05.2023 10:42    Post subject: Reply with quote

Men hva skal man si da?

Hvilke andre kommentarer enn sutring og klaging kan man komme med når er trener man i utgangspunktet ikke ville ha, som ikke har gjort annet enn å bygge ned forventningene fortsatt feiler så til de grader.

Hva er det du vil at vi skal skrive? Skal vi komme med analyser av spillet og forslag til hva de skal gjøre på banen? Skal vi komme med meninger rundt oppførsel og holdninger i spillergruppen? Skal vi komme med konkrete endringer i filosofien til trenerapparatet?

Alt dette er skrevet om og om igjen. Det er ikke lenger flere valg. Vi er faktisk kommet dit at trener nå må bort. En haug av oss ville ikke ha han, en haug av oss ville ha han bort tidlig i fjor da vi så problemene. En enda større gjeng ville ha han bort på slutten av sesongen når det de kalte utvikling egentlig var bare en sinnsyk spiss.

Det er en defansiv trener, som har gjort laget verre og verre. Vi famler i blinde, kritiserer alt og alle. Roterer formasjon og spillere mellom kamper og omganger. Det er ingenting av dette som gir mening.

For meg personlig er det faktisk ikke manglende offensivt spill som er problemet, for det hadde jeg ikke forventet. Det som skuffer meg mest er, uttalelsene til Rekdal. Konstant nedbygging av forventninger og kritikk mot supportere. Jeg hadde forventet meg en ærlig trener som tok tak der det trengs, men vi så i hele fjor og i år spillere som starter kamp etter kamp uten grunn. Vi ser en trener som analyserer kamper på en måte som gjør meg skremt, som ikke kan være gjort av en annen grunn enn å prøve å sette prestasjonene til laget i et bedre lys.
Rapporter fra trening går i innsats og tæl, lang vekk fra fotballfaglig kunnskap.

Jeg gir snart opp, har aldri vært så nære. Jeg klarer ikke skjønne mennesker som fortsatt kan støtte dette, eller de som kritiserer at vi vil ha endring.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10964

PostPosted: 26.05.2023 10:48    Post subject: Reply with quote

Jeg slår i hvert fall et slag for at man utvikler en Nils Arne Eggen AI som kan ta jobben.
Back to top
View user's profile Send private message
apekatt
Senior


Joined: 11 Jul 2006
Posts: 117
Location: Trondheim

PostPosted: 26.05.2023 10:48    Post subject: Reply with quote

Hvis det eneste man har igjen å diskutere rundt trenerskifte er formen på selve diskusjonen, så sier det seg selv at alle er enige.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10964

PostPosted: 26.05.2023 10:49    Post subject: Reply with quote

Hehe Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 26.05.2023 10:58    Post subject: Reply with quote

apekatt wrote:
Hvis det eneste man har igjen å diskutere rundt trenerskifte er formen på selve diskusjonen, så sier det seg selv at alle er enige.


Nettopp. Det samme kan man si om uttalelsene til CGJ. Hun kommer ikke med et eneste argument FOR at Rekdal er riktig mann. Bare et generelt argument om at å skifte trener i seg selv er feil. Som selvfølgelig er et helt spinnvilt argument. Med den logikken kan det aldri forsvares å skifte trener, uavhengig av resultat og prestasjon. Alle forstår (vel kanskje bortsett fra tre-fire her inne) at det bare er tull.

Det er fordi det finnes ingen argumenter FOR at Kjetil Rekdal er riktig trener. Til og med Rekdal-forsvarerne her inne innrømmer jo at han ikke er riktig mann. Ingen argumenterer lenger for at Rekdal er riktig trener, selv ikke Ratatosk, Nåssålådden eller noen av de andre. Det eneste argumentet som er igjen er et helt absurd argument om at det aldri hjelper å skifte trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 26.05.2023 11:02    Post subject: Reply with quote

Jeg tror alle her på forumet er enig om at vår presentasjon mot Trygg/Lade, etter 1,5år med Rekdal Frigård, var på et absurd nivå.

For min del har jeg prøvd å advare og opplyse om situasjonen både flåsete og med fotballkompetanse.
Men man får bare høre at man syter og bør hode kjeft.
Fint da at andre viser dette med bannere
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Veteran


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 1022

PostPosted: 26.05.2023 11:46    Post subject: Reply with quote

Får sterk kritikk fra fans. Nå er RBKs styreleder tydelig: – Jeg hører mange vil ha bort trenerne. Det mener vi ikke er løsningen

Quote:
Vi står i motgang og da er det viktig at vi står samlet. Styret enes unisont om at resultatene kommer. Se på Brann, de hadde en kraftig oppvask i klubben i fjor, etter at de rykket ned til OBOS-ligaen. De har jobbet systematisk over tid. Kontinuitet er nøkkelen, det er Kjetil Knutsen og Bodø/Glimt også et godt eksempel på. Vi må passe oss så vi ikke blir for utålmodige, sier Gotaas Johnsen.


Men har ikke Rekdal vært trener for RBK like lenge som det var siden Brann rykket ned? Argumenterer jo mot seg selv her. Halvannet år er "systematisk over tid" for Brann, men for RBK så er det utålmodig å forvente noe som helst på samme mengde tid?
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 26.05.2023 12:09    Post subject: Reply with quote

Komisk å bruke Brann og Glimt som eksempler ja, når deres trenere hadde/har kommet mye lenger enn det Rekdal har gjort på like lang tid.

8 serierunder inn i Knutsens andre sesong som hovedtrener lå Bodø/Glimt på tredjeplass, to poeng bak Molde på første med en kamp mindre spilt. Dette var på tross av at de hadde mistet hele sentrallinja fra sist sesong. Førstevalget på spiss, sentral midtbane og midtstopper var alle borte. Til slutt endte de på andreplass, selv om de rett og slett ikke hadde spiss i andre halvdel av sesongen. De som spilte mest spiss den sesongen var Geir Andre Herrem (sist sett i Åsane) og midtbanespillerne Ole Amund Sveen (nå Mjøndalen) og Vegard Moberg (nå Kongsvinger).

Glimt og Brann sin systematiske jobbing over tid ga resultater relativt fort, fordi de jobbet riktig. VÃ¥r "systematiske" jobbing over tid vil aldri gi resultater, fordi vi jobber feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1174

PostPosted: 26.05.2023 12:28    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet enig at trenerteamet må få tid til å bygge et godt fundament, sånn sett ikke kritisk at man ikke vurderer å gjøre noe riktig enda. Men, jeg ser fortsatt ingen rød tråd i det som gjøres på banen. Det byttes formasjon, legges taktikk etter motstander og spillere blir byttet ut til pause. Det er jo det motsatte av å plante inn en klar struktur og plan. Skal vi først ta oss tid til å bygge noe så sett nå en fast formasjon, velg hvem som skal få prøve seg de neste 10 kampene og slutt å tenk på motstander. Peis på i samme plan kamp etter kamp uansett hvem vi møter. Da kan jeg akseptere at vi taper litt her og der. Men etter 1,5 år ser vi fortsatt ut som en værhane som varierer på alt ut i fra hvem vi møter, og da tror jeg dessverre at argumentet "tid" ikke fungerer med dette teamet.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.05.2023 12:28    Post subject: Reply with quote

Ikke bare har de kommet lengre, men Brann hadde progresjon under Horneland i hele fjor. Glimt hadde progresjon med Knutsen i første sesong, selv om de ikke vant noe.

RBK gjennom et år med Rekdal har ingen progresjon overhodet. Kanskje snarere tvert i mot, da vi var bedre på våren 2022 (altså før Tengstedt, Sæter osv. og med Holse benket) enn vi er nå. Faktisk mye bedre offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakke
Junior


Joined: 06 Mar 2009
Posts: 63
Location: Stavanger

PostPosted: 26.05.2023 12:30    Post subject: Reply with quote

Har ikke tilgang til artikkelen, men tipper/frykter vår periode kun regnes som de få månedene inneværende sesong. Høstsesongen i fjor var jo strålende (les: overskygget av Tengstedt/Sæter-relasjonen).
Back to top
View user's profile Send private message
frøyværingen
Junior


Joined: 30 Jun 2006
Posts: 8

PostPosted: 26.05.2023 12:39    Post subject: Reply with quote

Situasjonen i klubben er kort og godt ikke bra. Skjønner at mange av oss er frustrerte og at vi har alle vår måte å få utløp. Når vi først diskuterer dette med det mange kaller for sutring og klaging for forumet så skjønner jeg dem også. De jeg riktignok ikke har forståelse for, og syns er håpløst er de som håper på et dårlig resultat slik at trenerteamet forsvinner.

For meg så står Rekdal og Frigård høyt nok i kurs til at jeg håper at de og laget finner ut av det og begynner å vinne kamper. Ingenting i verden hadde gjort meg mer (ikke si det til dama) lykkelig enn at vi hadde fått suksess og vunnet både liga og cup med nåværende trenerteam.

Betyr det at jeg på død og liv mener at trenerteamet skal fortsette? - Nei, men før hver eneste kamp håper jeg alltid på seier.

Betyr det at jeg syns at vi spiller drømme-fotballen nå? - Nei. Dette er selvfølgelig subjektivt, men jeg syns at den fotballen vi spilte i fjor var mer enn nok underholdende. Vi er ikke i nærheten av det nå, men det samme trenerteamet har jo vist før at laget kan spille en fotball som jeg syns er underholdende nok til å følge med på. Det kan være noe av grunnen til at kursen min når gjelder trenerteamet ikke falt like drastisk som hos andre.

Sutring og klaging vil det alltid være - det for så være. Det var det også under NAE. Det er likevel et ganske langt feilinnkast å håpe på at laget spiller dårlig for å bli kvitt et trenerteam..

Med det sagt:
Hvilket trenerteam har noen gang overlevd et banner? -Ingen
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1236
Location: Trondheim

PostPosted: 26.05.2023 12:51    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Får sterk kritikk fra fans. Nå er RBKs styreleder tydelig: – Jeg hører mange vil ha bort trenerne. Det mener vi ikke er løsningen

Quote:
Vi står i motgang og da er det viktig at vi står samlet. Styret enes unisont om at resultatene kommer. Se på Brann, de hadde en kraftig oppvask i klubben i fjor, etter at de rykket ned til OBOS-ligaen. De har jobbet systematisk over tid. Kontinuitet er nøkkelen, det er Kjetil Knutsen og Bodø/Glimt også et godt eksempel på. Vi må passe oss så vi ikke blir for utålmodige, sier Gotaas Johnsen.


Men har ikke Rekdal vært trener for RBK like lenge som det var siden Brann rykket ned? Argumenterer jo mot seg selv her. Halvannet år er "systematisk over tid" for Brann, men for RBK så er det utålmodig å forvente noe som helst på samme mengde tid?


Styret har selvfølgelig lært av BG og Brann sin suksess, så planen nå er å rykke ned til OBOS med vilje, slik at vi kan bygge opp et slagkraftig lag i fred og ro der nede.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3184

PostPosted: 26.05.2023 12:51    Post subject: Reply with quote

Med de siste uttalensene til styrelder begynner jeg faktisk så smått og forberede meg på et potensielt nedrykk. Som så mange andre påpeker, det er galskap å sammenligne seg med brann og bodø/glimt når begge disse etter 18 måneder med nåværende trenere så ut som helt forvandlede lag, mens vi etter samme tid kun ser dårligere ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Veteran


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 1022

PostPosted: 26.05.2023 12:59    Post subject: Reply with quote



Oransje linje er rullende snitt for siste ti kamper. Viser tydelig at Rekdals RBK peaket fra serierunde 18 i fjor (Tengstedt kom inn i serierunde 17 tilfeldigvis) og holdt grei kok en stund men begynte å droppe av mot slutten av sesongen. Etter det har formen bare stupt. Dette er ikke en trendlinje som gir grunnlag for tålmodighet og arbeidsro.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4042

PostPosted: 26.05.2023 13:10    Post subject: Reply with quote

CGJ skal iallefall ha at hun reagerer på bannere på en ryddig måte og uendelig mye bedre enn Koteng.

Så sier hun slikt som hun skal si uavhengig av om de har fredet Rekdal internt eller sitter og diskuterer hvor lenge de kan tåle å vente.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3912
Location: Oslo

PostPosted: 26.05.2023 13:20    Post subject: Reply with quote

At styreleder sier dette er faktisk rett og slett hårreisende.
En "vi har tillit til trenerteamet" som alle skjønner er bullshit er greit, men dette vitner bare om manglende forståelse for hva som egentlig foregår i klubben.

Fortsetter vi med det vi holder på med nå kan vi ende opp med nedrykk, i ROSENBORG, jeg er mer eller mindre målløs over slik type respons. Dersom de tror dette er riktig måte å gjøre dette på så trenger vi nytt styre også...
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1236
Location: Trondheim

PostPosted: 26.05.2023 13:34    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
CGJ skal iallefall ha at hun reagerer på bannere på en ryddig måte og uendelig mye bedre enn Koteng.

Så sier hun slikt som hun skal si uavhengig av om de har fredet Rekdal internt eller sitter og diskuterer hvor lenge de kan tåle å vente.


Enig, selv om kommentaren til Adressa: "At de har skrevet på bannere og ikke gjort hærverk er for så vidt fint. Samtidig går det an å sende en mail. Vi responderer på henvendelser som kommer, og stiller opp til diskusjoner".

Noen her som tror en slik e-post hadde blitt besvart?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 68, 69, 70  Next
Page 51 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb