English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58, 59  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 21.09.2009 00:39    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett så ubegrenset elendig forsvarsspill i årets TL, jeg tror lagene er dårligere organisert defensivt enn på lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2009 00:53    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det er ganske useriøst å hinte om at trenere som har vært borte fra fotballen en tid av den grunn er blitt en dårligere fotballtrener. Det er ingenting som tilsier at så er tilfelle, hvis man trekker bort de åpenbare tingene som mindre energi pga høy alder, og mindre entusiasme for det man driver med.

Ja, fotballen utvikler seg, men spillet er det samme. De som påstår at man ikke kan kombinere seire med flott spill, er veldig ofte trenere som ikke har de samme kvalitetene som sine forgjengere. Perry brukte jo dette som unnskyldning da han var RBK-trener, og viste til at han hadde sett noen videoer fra 90-tallet, der RBK fikk veldig lett spill.

En annen ting er alt maset om de moderne sidebackene, noe som har blitt trukket frem med jevne mellomrom så langt jeg kan huske iallfall (dvs. rundt 1980 og fremover). På 80-tallet var det flere som mente at fotballen var blitt så tett at det ikke fantes rom for individualister eller bra spill lengre. Og selvsagt har det vært mange trenere i ettertid som har gjort slike spådommer til skamme.

The song remains the same.

Ja, selvsagt går det fortere i dag, men samtidig løper spillerne dine mer. For en trener burde dette gå opp i opp. Har du først en bra fotballhjerne, er det bare gløden, energien og motet som kan frata deg suksess lengre frem i tid.

Jeg vil herved foreslå Luis Aragones som ny norsk landslagssjef. Han er 71 år, men viste under fjorårets EM at han har det som trengs for å lede et landslag. Samtidig er han ledig på markedet.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.09.2009 08:27    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Myhre hadde for øvrig et godt poeng i forhold til tilskuertallet: Vi har ikke CL i år, så flere har droppet sesongkort for å kunne sikre seg billetter til CL.


Nja, TV2 hadde også en alt for enkel tilnærming til tilskuersvikten. Hele TL trekker færre tilskuere, og RBK er en del av dette. Det har lite med RBKs egen underholdningsverdi å gjøre, mer på "verdien" av hele TL. Samt litt finanskrise og litt av en hel rekke andre momenter. CL eller ikke er aldeles ikke avgjørende for den "store" svikten.

17.000 i snitt er helt som forventet før sesongen, før man kunne si noe om underholdningsverdien på RBKs egen fotball i år.

Nedgangen er nesten helt identisk med nedgangen mellom 1994 og 1995 ved forrige utvidelse av serien.

TOTALT sett har flere trøndere sett RBK i år enn i fjor.

Er disse tingene så utrolig vanskelig å forstå??!?! Hvorfor skal man på død og liv dra inn "dårlig" RBK-spill, manglende spenning i serien og slike ting når man bortimot kan bevise at det slett ikke er noen hovedårsak til publikumssvikten??

Det enkle er kanskje det beste også når det gjelder å skape debatt, men det er enormt skuffende at verken Adressa, TV2 eller andre har vært villige til å være med på disse tankene. De burde jo ha tatt tak i dem allerede i vinter, for da hadde vi kanskje fått en god debatt. Nå drar de dem bare fram på en måte som gagner deres eget enkle og misvisende syn på årsakene, og da kan konklusjonene sågar være selvforsterkende for publikumsnedgangen.

Skuffende, skuffende, skuffende.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.09.2009 08:35    Post subject: Reply with quote

Mulig det ikke har vært en stor årsak til nedgangen vi opplever i år, men det må da være med på å påvirke økt salg til neste år i det minste? Da snakker jeg ikke om tusenvis, relatert til CL, jeg snakker om kanskje oppimot tusen stk.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.09.2009 10:06    Post subject: Reply with quote

Det er ingen ulempe at mulig CL står på planen neste år nei. Samtidig opplevde vi altså samme nedgang som i år i 1994/95 - hvor vi altså fikk muligheten til å kvale inn i CL første gang. Så det er litt vanskelig å si.

Jeg får tenke litt mer over publikumsutvikling neste sesong utover høsten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 21.09.2009 10:13    Post subject: Reply with quote

Det tok vel et par år før Champions League-effekten virkelig slo inn? Rundt 94/95 hadde vi jo allerede hørt et par ganger at det var mulig å kvalifisere seg for den nystartede "mesterligaen", men få trodde vel egentlig særlig på det - med et og annet stygt bortetap friskt i minne. Strengt tatt var vel ikke CL-spill blitt noen "vane" for oss før vi var direkte kvalifisert for gruppespill i 99, eller hur?

Nedgangen på den tida tror jeg først og fremst hadde med utvidelsen av ligaen å gjøre.

...og i Champions League får vi jo bare den samme gjengen uansett, dersom vi skulle kvalifisere oss. Real Madrid og Porto. Yeye. Hørt det før.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.09.2009 10:30    Post subject: Reply with quote

Hehe ja, det er sant. Juve, Porto og Real er vel bare rett og rimelig.

Utvidelsen i år skyldes også til dels utvidelsen, fordi prisen på sesongkort ble høyere med flere kamper - noe som ikke kunne slå heldig ut i finanskrisetider. I tillegg så vi allerede i fjor at det bikket gal vei (både for RBK og resten av serien), og det tror jeg skyldes at produktet Tippeligaen hadde sin topp i 2007.

Som nevnt mange ganger har flere trøndere vært på Lerkendal i år enn i fjor, men snittet blir lavere.

Gårsdagens tall kan også si noe om at søndag 18 er et vesentlig bedre tidspunkt enn senkamper, lørdags- og mandagskamper. Dermed har RBK muligens blitt i overkant hardt straffet med tanke på de sportslige resultatene klubben har levert. Men også det lå inn i min argumentasjon da jeg spådde 17.000 i snitt i februar.

Man måtte regne med at RBK og enkelte andre fikk mange flere kamper på ublu tidspunkt enn resten.

Det blir det kanskje ingen stor forandring på neste sesong.

Rent sportslig blir neste sesong den svakeste TL på mange år, og vi får antakelig flere kamper med store seire og hvor resultatet er ganske så gitt på forhånd. Mens lagene som de siste årene har kommet opp fra 1. divisjon gjerne har vært nede kun en sesong gjør utvidelsen at vi går løs på de mindre gode lagene som har hatt tilhold i midtsjiktet av 1. divisjon - som i år er i toppen på grunn av at de lagene som har gått opp og ned alle er i eliten.

Det er særlig neste sesong at det vil merkes. Om to år vil det antakelig gå seg noe mer til igjen, når nivåene mellom TL og AL har justert seg.

Ut fra dette skal man vel kanskje ikke regne med økt publikumstilstrømning selv i en CL-sesong, men jeg skal ta en nærmere kikk på det utover høsten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 21.09.2009 10:38    Post subject: Reply with quote

Personlig tror jeg ikke økt totalpris på sesongkort har hatt all verden å si. Gruppen personer som har fått svekket sin personlige økonomi er ikke veldig stor, ettersom arbeidsledigheten tross alt har holdt seg lav og rentenivået har gått ned. Da tror jeg heller at en del har funnet ut at det kanskje ikke er realistisk å plotte inn ytterligere to kampdatoer i en allerede travel kalender, og man har innsett at det nok vil være fullt mulig å kjøpe enkeltbilletter til de ti-tolv kampene man ender opp med å ønske å dra på. I løpet av et par sesonger tror jeg imidlertid denne tilpasningen vil være gjennomført, salgstallet på sesongkort tar seg opp igjen og det springende punkt vil da være hvor dyktig man er til å selge enkeltbilletter. Altså tror jeg at avdelinga billettsalg/arrangement i RBK vil ha den viktigste rollen i markedsavdelinga framover.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3837
Location: Malvik

PostPosted: 21.09.2009 10:40    Post subject: Reply with quote

Tror klubben bør tilpasse seg markedet basert på Kristobal sine vurderinger. De viser seg sikkert å være riktige også for neste år.
Kanskje en liten prisjustering på familie-pakker og aktiv markedsføring mot denne gruppen.
Det har jo allerede pågått en stund, men har kanskje fortsatt et potensiale.
Hvis totale inntekter fra publikum blir tilnærmet det samme med et snitt på feks. 17000 til dagens priser som med et snitt på 19000 med reduserte priser, er vel sistnevnte å foretrekke.
Prisene kan justeres opp igjen om etterspørselen blir større.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.09.2009 08:27    Post subject: Reply with quote

– Vi har gjort en fantastisk prestasjon som har klart på fokusere inn mot hver eneste kamp. At vi fortsatt er ubeseiret, er en stor prestasjon, synes jeg. Men til tross for det har vi langt igjen til å nå dit vi vil som lag fotballmessig og spillemessig. Vi har fortsatt utrolig mye jobb foran oss for å nå den kvaliteten og standarden vi ønsker. Ambisjonen er å bli bedre og bedre, og vi er veldig selvkritiske. Men vi har fått en utrolig bra vinnermentalitet i gruppen, og det er et godt fundament å jobbe videre på, sier han.

Hele saken: – Fullt fortjent, Rosenborg!
Back to top
View user's profile Send private message
Katalysator
Veteran


Joined: 15 Jan 2006
Posts: 1947

PostPosted: 22.09.2009 08:36    Post subject: Reply with quote

Håper at alt det fremtidspratet tyder på at Hamrén er innstilt på å fortsette i Rosenborg.
_________________
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 22.09.2009 08:40    Post subject: Reply with quote

Herregud så mye piss fra en del av disse eliteserietrenerne. Vil det noen gang bli mulig for en sportsjournalist å sende en del av svarene i retur? Jonevret: "Rosenborg kjøpte en Premier League-spiss for 10 millioner." Rade Prica var like mye Premier League-spiss som Luton Shelton var, for eksempel. Og 10 millioner, hva er det? Lønna til Thomas Holm i et par års tid, omtrent?

Steinar Nilsen: "Rosenborg brukte økonomiske muskler." Ja, vi brukte omtrent like mye penger på f. eks. Prica som Brann gjorde på Demba-Nyrén før fjorårssesongen. Dette økonomiargumentet gjelder kanskje bare når man faktisk slumper til å lykkes med spillerkjøpene, eller hvordan er det?

Kjetil Rekdal: "Mange klubber har solgt unna gode spillere." Jaha, hvem da? Han tenker kanskje på at Brann måtte selge Joakim Sjöhage? Eller er det tre-scoringer-i-året-garantisten Daniel Fredheim Holm han sikter til? Åh, selvfølgelig, dumme meg. Det er selvfølgelig hans egen klubbs salg av Thomas Gjørtz til Skarbøvik han snakker om. Mens vi slapp unna med å selge arvesølvet vårt og en av ligaens aller beste midtbanespillere. Sannelig ikke enkelt å skulle prestere i skyggen av Rosenborg med et slikt nådeløst overgangsmarked, gitt.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3837
Location: Malvik

PostPosted: 22.09.2009 09:10    Post subject: Reply with quote

Haha, fin den. Vi har mista Storflor å..
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.09.2009 10:17    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Steinar Nilsen: "Rosenborg brukte økonomiske muskler." Ja, vi brukte omtrent like mye penger på f. eks. Prica som Brann gjorde på Demba-Nyrén før fjorårssesongen. Dette økonomiargumentet gjelder kanskje bare når man faktisk slumper til å lykkes med spillerkjøpene, eller hvordan er det?


Brann fikk i tillegg solgt Demba-Nyrèn for sjokkerende mye penger kontra hva han leverte, og pengene de fikk, sammen med HardBalls "økonomiske muskler", ble brukt til å sikre seg Rodolph Austin, en spiller som har utrettet langt mer for Brann enn hva svensk-gambieren(?) gjorde.

Brann har hatt hell i uhell rundt denne investeringa.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 22.09.2009 12:24    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Haha, fin den. Vi har mista Storflor å..

Jepp. Vi har ligaens beste keeper, de tre beste stopperne, de to beste backene, (hadde) de to beste defensive midtbanespillerne, de tre beste offensive midtbanespilerne, den beste spissen og den beste treneren. Hadde vi i tillegg da hatt ligaens beste ving så hadde vi vel knapt avgitt et poeng i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4831
Location: Trondheim

PostPosted: 22.09.2009 14:09    Post subject: Reply with quote

Gode poenger, bolgebah. Latterlig argumentering fra flere trenere. Jeg tror de surfer mer på gammel vane fra sent 90-tall enn å faktisk tenke over hva som har skjedd i 2009.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59659
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.09.2009 15:18    Post subject: Reply with quote

- Vi slipper neste ikke motstanderne til sjanser. Det er en styrke vi har hatt. Også har vi vunnet de jevne kampene som vi ikke har gjort de to siste årene. Det er litt av grunnen til at vi har gjort det såpass bra, sier Strand.

Les mer: Forstår ikke kritikken
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 22.09.2009 18:49    Post subject: Reply with quote

Der har du hvorfor vi betraktes som kjedelige for pressen, det er jo mye gøyere når vi taper og soser inn mål bak der mot deres favorittlag ( Vålerenga og Brann ); hvis dem gjør det dårlig så alle andre lag enn Roseborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.09.2009 22:40    Post subject: Reply with quote

Tror mange av disse utsagnene om økonomiske muskler bunner i misunnelse.

Lag som Start og Strømsgodset har faktisk "lov" til å bruke dette som argument. Men de skal vi heller ikke være i medaljekamp med. Men det har fanden ikke noen av de andre kjøpeklubbene. Lars Iver Strand, Demba-Nyrèn, Bjørkøy, Brenne, og Shelton har alle vært helt eller delvis floppkjøp i mangemillionersklassen for sine respektive klubber. Og det finnes flere også.

Vi har også hatt våre misser. Hverken Miller eller Pelu har levd opp til prisen, men vi har på den annen side skaffet oss Tippeligaens (diskuterbart) beste spiss for rundt samme pris som flere av de nevnte over, samt klassespillere i TL-standard i Statsgaard og Demidov for rundt halvparten hver. Trond Olsen er foreløpig for dyr for hva han har levert, men han er ingen flopp ennå.

Så kan man også slenge inn at vi har skaffet våre økonomiske muskler selv, uten hjelp fra Harde Baller, Berg'er eller Fredriksen'er.

Uten at jeg har tallene klart foran meg, kan jeg ikke skjønne at vi skal ha brukt så mye mer penger enn Lillestrøm, Brann og Vålerenga de siste to-tre årene. Men vi har kjøpt klokere enn dem. Demba-Nyrèn vs. Prica og Demidov vs. Austin? Tar våre kjøp any day.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5522

PostPosted: 22.09.2009 22:59    Post subject: Reply with quote

Vil egentlig si at Olsen er et godt kjøp, med tanke på antall scoringer + assists + assists til selvmål Smile

Tror vi kan ha mye godt å vente av han i fremtiden og ute i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 22.09.2009 23:13    Post subject: Reply with quote

Fortsätter han utvecklingen så tar han över efter Giggs i United och blir lagkamrat med Nordvik och konkurrent till Storflor i Arsenal. Olsen imponerade tex stort mot Real Madrid.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 23.09.2009 00:15    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Vil egentlig si at Olsen er et godt kjøp, med tanke på antall scoringer + assists + assists til selvmål Smile

Tror vi kan ha mye godt å vente av han i fremtiden og ute i Europa.

Olsen et godt kjøp med tanke på antall assists? Morsomt, da han har 0 assists så langt i Tippeligaen. Mulig uendelig antall millioner per assist er et godt kjøp for deg, men det imponerer ikke meg hvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 23.09.2009 00:28    Post subject: Reply with quote

Man må vel være uvanlig vrangvillig innstilt for ikke å gi Olsen assist på tredjemålet mot Sandefjord. Uansett tellemåte.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 23.09.2009 00:30    Post subject: Reply with quote

VG praktiserer hvertfall med å gi assist på selvmål, og de er vel en av få som fører statistikk på antall assist. Olsen står der med hele 0. Selvsagt gjorde han en stor og god jobb der, men praksisen er (dessverre) slik at det "offisielt" ikke gis assist på selvmål.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 23.09.2009 08:00    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt var altså at det ikke bryr meg hva som står i offisielle statistikker - man kan f. eks. diskutere seg svimmel over om Rade Pricas første seriescoring i år (borte mot Start) egentlig er et selvmål - det som teller er at spillerens opptreden skapte målet. Både tredjemålet mot Sandefjord, målet mot Brann og tredje"målet" i Tromsø var Olsens fortjeneste, uansett hva VG velger å definere som en assist. Det er ikke VG-statistikken som bestemmer hvem som vinner serien.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58, 59  Next
Page 57 of 59

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb