English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Peter Kovacs
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 11.08.2009 00:53    Post subject: Reply with quote

Høgmo har vel egentlig alltid satt redelighet og ordentlig oppførsel på banen høyt?
Back to top
View user's profile Send private message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 11.08.2009 03:01    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Man gør ikke noget forkert, bare fordi man ikke ved hvad ens lagkammerater synes om handlingen.


Hvorfor ikke? Som nevnt tidligere så ville det faktisk vært egoistisk av Kovacs å ikke sette ballen i mål. Odd-laget bestemte seg etterpå for at; "nei, brann skal ikke få et gratismål, dette var bare heldig for oss og vi drar nytte av det. vi er umoralske, ikke bare Kovacs" (ja, selvfølgelig tenkte de akkurat slik, ord for ord, så du trenger ikke sette spørsmålstegn ved det).
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3837
Location: Malvik

PostPosted: 11.08.2009 08:33    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
Hva om situasjonen hadde vært omvendt? Kovacs runder Opdal, står på 3 meter og knekker sammen. Ville Opdal sparket ballen i eget nett? Tvilsomt.


Synes man må svare på dette før man dømmer Kovac nedenom og hjem.At Oppdal sparker ham på leggen er vel også med på å påvirke avgjørelsen.
Sidespor:Skulle gjerne hatt Kovac som spiss i RBK.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 11.08.2009 08:41    Post subject: Reply with quote

Vi har aldri skullet ha noen Kovacs i RBK, og langt mindre etter det som skjedde i helgen.

Kovacs er en svær, treg og ikke spesielt god teknisk spiss, som i årevis har vist at han presterer godt i Adecco men har slitt i TL. Han har riktignok trådt litt fram denne sesongen, siden TL har skrikende mangel på goalgettere og Odd er i kjempeflyt.

Kovacs scorer neope mer enn seks-sju mål i serien neste år.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 11.08.2009 08:45    Post subject: Reply with quote

så lenge innlegg kommer fra siden og dødballer eksisterer kommer Kovacs til å score en del mål....dritkjedlig, men sånn er det.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 11.08.2009 09:27    Post subject: Reply with quote

Jepp, seks-sju mål er jo en del mål. Men det er ikke noe kvalitetstegn for en spiller så score så få mål på høyeste nivå som han har gjort. Han vil være 32 år til vinteren, og er sannsynligvis over toppen av karrieren også.

Jeg ser ikke noe poeng at vi skal hente en spiller som ikke har holdt nivået, har passert 30 og i tillegg framviser alt annet enn fair play.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
michael collins
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 1526

PostPosted: 11.08.2009 10:09    Post subject: Reply with quote

spællåtmæ wrote:
så lenge innlegg kommer fra siden og dødballer eksisterer kommer Kovacs til å score en del mål....dritkjedlig, men sånn er det.


Like kjedelig som når Iversen og Prica gjør akkurat det samme? Very Happy
_________________
DIXI
Back to top
View user's profile Send private message
acabar
Senior


Joined: 06 Dec 2008
Posts: 153

PostPosted: 11.08.2009 10:18    Post subject: Reply with quote

Ja, fytti grisen Collins.. Iversen og Prica har jo bøttet inn mål fra hodet denne sesongen.. Spesielt Iversen som blir holdt i trøya/kroppen i hver eneste situasjon.
_________________
Work hard, every day.
Back to top
View user's profile Send private message
michael collins
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 1526

PostPosted: 11.08.2009 10:25    Post subject: Reply with quote

Det er vel like greit at de ikke har scoret på headinger når det er så dritkjedelig å se på?
_________________
DIXI
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3837
Location: Malvik

PostPosted: 11.08.2009 10:37    Post subject: Reply with quote

Mye morsommere å se en stasjonær Prica som er under middels i hodespillet og Iversen som står igjen langt ute på banen eller er den som legger inn...
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 11.08.2009 11:09    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:


Hvorfor ikke? Som nevnt tidligere så ville det faktisk vært egoistisk av Kovacs å ikke sette ballen i mål. Odd-laget bestemte seg etterpå for at; "nei, brann skal ikke få et gratismål, dette var bare heldig for oss og vi drar nytte av det. vi er umoralske, ikke bare Kovacs" (ja, selvfølgelig tenkte de akkurat slik, ord for ord, så du trenger ikke sette spørsmålstegn ved det).


Hvorfor man ikke gør noget forkert? Det siger vel sig selv, fordi det er forkert...
Du kommer ikke uden om at det både var forkert og usportsligt af Kovacs og score i den situationen, at det så ikke bliver rettet op bagefter gør det bare værre.
Det er godt vi har dig til at fortælle os hvad andre tænker, du har tydeligvis skjulte talenter.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 12.08.2009 00:10    Post subject: Reply with quote

Usportslig, tja. Men feil? I hver eneste fotballkamp begås det usportslige handlinger av små og større karakter. Alt fra å gi ballen en liten tupp når motstanderen skal sette raskt i gang et frispark til filming for å få straffespark eller angripere som drar med seg ballen med hånda for å oppnå en scoringsposisjon. Fellesnevneren for alt dette er at de som lykkes slipper unna med kritiske spørsmål fra en TV2-reporter etter kampen, mens de som mislykkes i å lure dommeren ender opp med frispark mot og gjerne gult kort.
Intensjonen med denne gentlemansgesten å spille ballen ut over sidelinja når en med eller motspiller ligger nede er selvsagt god. Det samme er det at en gir laget som spiller ut ballen tilbake etterpå. Men etterhvert som dette har blitt en etablert ordning har også de usportslige trendene nådd denne sportslige gesten. Spillere blir liggende nede, medspillerne roper til den angripende motstanderen som spiller ballen ut og vips spretter den skadde opp og trenger ikke behandling slik at han slipper å forlate banen. Så kommer takken for den sportslige gesten. Angripende lag var f.eks på vei opp i en 3 mot 3 situasjon da det ble ropt ulv ulv. Nå kaster forsvarende lag ballen tilbake til sin back, som måker den opp til back eller keeper mens hele laget trekker seg ned i etablert forsvar.

Så sånn som denne tullete praksisen eksisterer i dag er jeg enig i at Kovacs burdet stoppet opp. Men jeg vil ha denne praksisen vekk. Kovacs er Odd-spiller og skal sørge for at Odd vinner kamper. I tilfellet Opdal ser det på tv-bildene klart ut at han blir skadet og at Kovacs burde oppfatte det. Men hva med når Kovacs er i tvil? Er spilleren skadet vil samme oppstyret komme hvis han scorer, er han ikke er skadet og han stopper blir han Skiens klovn. Det finnes tre nøytrale aktører på banen. Hvorfor skal ikke disse ta avgjørelsene om det trengs behandling eller ikke?
Bør det være Steffen Iversen eller Frode Kippe som avgjør om Traore filmet mot LSK?

JA. En risikerer at dommere gjør feil og lar spill gå når det skulle vært stoppet (som med Opdal) eller at de stopper en sjanse der det ikke trengs behandling. Men da blir det en feil på linje med en feil offside eller et feil idømt eller oversett straffespark. Det er en nøytral part som begår feilen og slike feil jevner seg ut etterhvert, og de "usportslige" tjener like lite på det som de "sportslig".
Back to top
View user's profile Send private message
germain
Proff


Joined: 08 May 2007
Posts: 275
Location: Trondheim.

PostPosted: 12.08.2009 00:26    Post subject: Reply with quote

Utmerket innlegg trondh. Kan ikke si meg mer enig.
Back to top
View user's profile Send private message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 12.08.2009 04:14    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:

Hvorfor man ikke gør noget forkert? Det siger vel sig selv, fordi det er forkert...


Tja, det er vel slik at det jeg egentlig vil frem til er at det ikke er usportslig av Kovacs, men av Odd-laget.
Back to top
View user's profile Send private message
michael collins
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 1526

PostPosted: 12.08.2009 10:01    Post subject: Reply with quote

germain wrote:
Utmerket innlegg trondh. Kan ikke si meg mer enig.


Et meget bra innlegg. "Fair play"-praksisen med å spille ut ballen hvis en motstander legger seg ned er noe av det mest irriterende jeg ser på en fotballbane. Den blir misbrukt på det groveste, og den eneste måten å bli kvitt skadefilmingen på er ved å gjøre som Peter Kovacs, spille til fløyta går. Så får vi heller ta en diskusjon om dommernes rolle i slike situasjoner. I dag skal de vel bare blåse hvis de mener det er grunn til å frykte en hodeskade.
_________________
DIXI
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 12.08.2009 10:10    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:


Tja, det er vel slik at det jeg egentlig vil frem til er at det ikke er usportslig av Kovacs, men av Odd-laget.


Ja, og det jeg vil frem til er, at det er usportsligt af Kovacs. Det ser ikke ud til at vi kommer videre.


Trondh: Du har et godt poeng, at det er i grænseland og skrive at det Kovacs gjorde er fejl. Men når jeg skriver at det er forkert det Kovacs gjorde, er det fordi jeg mener at Kovacs klart opfatter at Opdal bliver skadet i situationen. Jeg har svært ved at se, hvordan han ikke skulle kunne se det.
Ellers kan jeg godt se at det hovedsageligt er dommerne der hovedsageligt skal styre om en spiller er skadet eller ikke. Men lad os nu tage en situation som denne, hvor dommeren sandsynligvis er meget langt væk. Skal en modspiller så bare spille videre, når han åbenlyst kan se at en rival har en genuin skade, bare fordi dommeren ikke blåser? Hvis ingen af dommeren ser situationen, kan der jo gå lang tid før spillet bliver stoppet. Skal en spiller så ikke gribe ind?
Jeg mener at det er åbenlyst, at når en spiller bliver skadet, bør man som spiller stoppe spillet. Det er selvsagt muligt at Kovacs var i tvivl angående Opdal, men jeg tror ikke det.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 12.08.2009 10:15    Post subject: Reply with quote

Greit nok innlegg over her av trondh, men når Opdal er byttet ut og alle har fått bekreftet det alle unntatt Odd-spillerne skjønte - at det var en alvorlig skade - så burde i hvert fall Odd gitt Brann en scoring.

Man kan ikke sammenlikne denne situasjonen med hva som helst heller. Hver situasjon bør vurderes for seg, og her var det i mine øyne absolutt ingen tvil.

Det er noe med fotballforståelsen også.

Noe så elementært som at en spiller som ruller rundt tre-fire ganger etter å ha blitt felt i en tilsynelatende stygg takling ikke er alvorlig skadet virker det jo som om mange dommere ikke forstår.

En spiller som faktisk er alvorlig skadet vil normalt sett ikke gjøre vondt verre ved å rulle bortover gressmatta, løfte beina i været, gynge fra side til side etc etc.

Nå er det mulig å fake andre veien, ved å ligge urørlig naturligvis (jfr Aabrekk og Tromsø i sin tid), men erfaringsmessig har spillere lettere for å kaste seg rundt for å få det hele til å se mer ille ut enn det faktisk er - fordi enkelte dommere heller ikke dømmer hvis man prøver å være fair og holde seg på beina.

Mangelen på fotballforståelse synes jeg er åpenbar både hos Kovacs og andre på Skagerak, og den er også gjengs hos mange dommere dessverre.


Last edited by kristobal on 12.08.2009 10:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 12.08.2009 10:16    Post subject: Reply with quote

Er skader og det holde seg på beian endel av sporten? Å ha friske spillere på banen og ikke halvskadde.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18567

PostPosted: 12.08.2009 10:16    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Et meget bra innlegg. "Fair play"-praksisen med å spille ut ballen hvis en motstander legger seg ned er noe av det mest irriterende jeg ser på en fotballbane. Den blir misbrukt på det groveste, og den eneste måten å bli kvitt skadefilmingen på er ved å gjøre som Peter Kovacs, spille til fløyta går.


Hvorfor så totalitær? Å akseptere Kovacs handlemåte (som altså er å utnytte at keeperen åpenbart blir skada i en situasjon hvor keeperen har full kontroll over ballen og har ingen grunn til å filme) som en løsning på at enkelte spillere filmer blir som å foreslå avliving ved flis i fingeren.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 12.08.2009 10:17    Post subject: Reply with quote

Godt sagt Henning Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 12.08.2009 10:23    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Er skader og det holde seg på beian endel av sporten? Å ha friske spillere på banen og ikke halvskadde.


Nå har vel Opdal sagt at han mener skaden ikke oppstod som følge av situasjonen i forkant. Jeg vil anta at det kjentes ok ut etter at spillet var i gang igjen. Uansett er det ikke uvanlig at keepere eller andre får seg noen smeller som er veldig vondt der og da, men som går over igjen.

Hvor forsvarlig var det av RBK å spille videre med Lustig på banen på bortebane mot Godset hvor det kunne virke som om han var ute for lang tid tre-fire ganger i løpet av kampen, ikke minst etter at han fikk knottene til Moldskred i korsryggen?!?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 12.08.2009 20:14    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
I dag skal de vel bare blåse hvis de mener det er grunn til å frykte en hodeskade.

Feil, de skal blåse dersom det er en alvorlig skade, som slett ikke nødvendigvis er synonymt med en hodeskade. Et lite kutt i panna er mindre alvorlig enn en sprukken milt etter et voldsomt sammenstøt, for eksempel.
Back to top
View user's profile Send private message
petko
Rutinert


Joined: 12 Jan 2005
Posts: 654
Location: Kowloon, Hong Kong

PostPosted: 12.08.2009 23:04    Post subject: Reply with quote

Korrekt bolge, men som regel så anses hodeskader for å være alvorlige. Hvis en spiller ligger nede og holder seg for hode så er dommeren mer eller mindre nødt til å stoppe spillet.
_________________
Veni, vidi, vici!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 12.08.2009 23:22    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt er at regelen sier så, og da ville Sandmoen vært forpliktet til å stoppe spillet dersom han anså skaden til Opdal som alvorlig. Siden han tydeligvis ikke konkluderte med dette, var det ingen grunn til å stoppe spillet heller.

Denne liksomindignasjonen over brudd på fair play og alt det der gidder jeg ikke mene noe om. Hadde jeg vært Kovacs, ville jeg gjort det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3245
Location: Oslo

PostPosted: 12.08.2009 23:39    Post subject: Reply with quote

Enig med Bolge her. Moralprekene er tøv fra ende til annen siden motspillerne i nitti prosent av tilfellene ville gjort eksakt det samme. Hva hvis man kommer alene med keeper og keeperen legger seg ned med skade femten meter før man når fram til keeperen. Skal man da stoppe opp og spille ballen over sidelinja? Opdal er nok ikke et eneste gram bedre enn Kowacs. Dette er kun et spill for galleriet.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb