English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tobias Børkeeiet
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PekeFortsattMotFærøyan
Senior


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 100

PostPosted: 25.01.2022 20:01    Post subject: Reply with quote

Dårlig førsteinntrykk etter intervjuet. Svarer at han ikke har tenkt å vente 6 måneder med å spille, og klarer akkurat å unngå i si at han har planer om å komme seg ut, når han blir spurt om ambisjonene i Rosenborg. Ikke den typen man trenger om man jakter seriegull, men med rekdal og spillerflukten er det vel uansett nedrykkskamp han ser for seg. Sånn sett forståelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 25.01.2022 20:16    Post subject: Reply with quote

Det var jo en spenstig måte å tolke intervjuet på
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5522

PostPosted: 25.01.2022 20:16    Post subject: Reply with quote

Jeg vil tro alle de unge spillerne på RBK har ambisjoner om å komme seg ut (håper da inderlig det). At noen er nær ved å "avsløre seg" i pressen er ikke så veldig provoserende.

Men man trenger heller ikke da en Tarik da.
Back to top
View user's profile Send private message
RK
Senior


Joined: 14 Dec 2021
Posts: 154
Location: Horten

PostPosted: 25.01.2022 20:18    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke at det er mulig å være så negativ etter et intervju.
Håper han finner tilbake til spillet han viste i Stabæk og kan utvikle seg videre.

Så er det bra hvis han har ambisjoner om å bli så god at vi kan selge han for en god pris etter et par sesonger.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 25.01.2022 20:19    Post subject: Reply with quote

Ehm hæ? Det er vel greit å si det han sier? Tolker det som at han kommer for å bite fra seg fra første stund, og ikke tenker å stå med lua i hånda. Og den berømte spillerflukten er vel helt greit når det gjelder de fleste spillerne. Så langt har vi holdt igjen de vi ønsker å beholde fordi vi ikke får riktig pris. Ceide er vel en vi helst skulle beholdt, men det er flere parter i en overgang enn kjøpende og selgende klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
PekeFortsattMotFærøyan
Senior


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 100

PostPosted: 25.01.2022 20:23    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært fint å høre om ambisjoner om serie - eller cupgull. En middelmådigspiller som er her for å få spilletid og har det som ambisjon er ganske symptomatisk for den middelmådigheten klubben har blitt.
Back to top
View user's profile Send private message
RK
Senior


Joined: 14 Dec 2021
Posts: 154
Location: Horten

PostPosted: 25.01.2022 20:38    Post subject: Reply with quote

Fra intervjuet til Thomas:
"Det som trigget meg mest var å være på å få RBK til å vinne gull igjen."

https://www.rbkweb.no/vis/15967
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1965
Location: Selsbakk

PostPosted: 25.01.2022 20:43    Post subject: Reply with quote

Håper at han kan få snudd utviklingen han har hatt de siste årene og at dette blir bra Smile En signering som kan bli bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2765

PostPosted: 25.01.2022 21:08    Post subject: Reply with quote

RK:
Vi kan dessverre ikke forvente at han løkbrukeren får med seg slik når øyne, ører og hodet er fullt av løk.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3608

PostPosted: 25.01.2022 21:18    Post subject: Reply with quote

Meget spennende spiller vi har sikret oss, en potensiell spielführer for første gang på mange år.

Velkommen Tobias. Det er jeg er spent på nå er hvor Rekdal har planer om å bruke alle midtbanespillerne. Det må nødvendigvis havne mange gode spillere på benken her.

Rimelig å anta at Børkeeiet/Skjelbred er førstevalgene i sesongoppkjøringen? Personlig tror jeg Hoff passer veldig godt i denne rollen når han er skadefri og i form. Jeg synes han har fått ufortjent mye pepper og alt for lite ros her på forumet.

Tagseth er som noen nevnte mest lik Skjelbred igjen. Hvis alle holder seg skadefrie er jeg usikker på om han får nok spilletid denne sesongen. Synd i så fall da han i noen få kamper på slutten av sesongen viste hva han kan på sitt beste.

I tillegg blir unge Broholm spennende å følge med på, men det er vanskelig å slippe til mye med alle de tidligere nevnte midtbanespillerne som skal kjempe om to plasser sentralt.

Skarsem regner jeg med at må konkurrere mot Holse og Vecchia lenger opp i banen.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3347
Location: Sandnes

PostPosted: 25.01.2022 21:33    Post subject: Reply with quote

Hjertelig velkommen til RBK!

Bra at det kommer noen inn nå i overgangsvinduet - har vært mye avgang av spillere synes jeg.

Jeg merker at interessen kommer litt tilbake igjen med slike nyheter. Jeg slet med apati i høst må jeg innrømme og Rekdals ankomst var jo ikke det jeg hadde håpet på. Men nå snur interessen sakte litt oppover igjen kjenner jeg. Jeg begynner faktisk å bli genuint spent på hvordan laget skal komponeres og hvordan vi skal spille. Hvis det blir 3-4-3 så må jeg lære noe nytt - jeg forstår meg ikke på noe annet enn Eggensk 4-3-3. Kan bli arti' forhåpentligvis. Det viktigste er at vi spiller fremover-fotball, skaper sjanser og scorer mål. I tillegg må vi tette igjen bakover - synes det har kommet for mange tulle-mål imot i lang tid nå.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 25.01.2022 22:30    Post subject: Reply with quote

PekeFortsattMotFærøyan wrote:
Dårlig førsteinntrykk etter intervjuet. Svarer at han ikke har tenkt å vente 6 måneder med å spille, og klarer akkurat å unngå i si at han har planer om å komme seg ut, når han blir spurt om ambisjonene i Rosenborg. Ikke den typen man trenger om man jakter seriegull, men med rekdal og spillerflukten er det vel uansett nedrykkskamp han ser for seg. Sånn sett forståelig.

Ja, la oss heller fortsette den helt enestående suksessrike taktikken med å kjøpe spillere som ser på RBK som siste endestasjon i karrieren! De er jo så motiverte og sultne at.

Noe av det første Rekdal sa da han kom hit var at han ønsket seg spillere som hadde ambisjoner om å ta videre skritt i karrieren. Jeg kunne ikke vært mer enig! Det er de som har ambisjoner som er mest motiverte på å prestere bra!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59659
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2022 00:26    Post subject: Reply with quote

Fodbolddirektør Carsten V. Jensen fortæller her om salget.

- Tobias har ydet en stor indsats i sine 2 ½ år i Brøndby IF, og han altid bidraget både på træningsbanen og i de kampe, han har fået. Tobias fik med en længerevarende skade en drøj start i klubben, men han har knoklet på uden at kny.

- Sammen med Tobias har vi vurderet, at det rigtige lige nu er, at han kommer hjem til lidt mere vante rammer, så hans udvikling kan tage fart, og indfri det talent han har, og samtidig får vi en ikke uvæsentlig transfer. Vi vil gerne takke Tobias for hans tid i klubben og hans bidrag til mesterskabet sidste sæson og ønsker ham held og lykke i Norge.

Læs mere: Børkeeiet solgt til Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5522

PostPosted: 26.01.2022 00:28    Post subject: Reply with quote

Men… hva ble prisen?
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 272
Location: Hent tribunen

PostPosted: 26.01.2022 00:45    Post subject: Reply with quote

Ifølge denne siden ca 5mill:

https://433.no/norske-ove...og-rykter/
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13761
Location: Namsos

PostPosted: 26.01.2022 00:46    Post subject: Reply with quote

Mener det var snakk om 4 millioner danske kroner.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.01.2022 10:08    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
I tillegg blir unge Broholm spennende å følge med på, men det er vanskelig å slippe til mye med alle de tidligere nevnte midtbanespillerne som skal kjempe om to plasser sentralt.

Skarsem regner jeg med at må konkurrere mot Holse og Vecchia lenger opp i banen.


Interessant at du nevner Broholm. Med den profilen og konkurransen det er på de to sentrale plassene er vel fort han også mer aktuell hakket høyere i banen, som Skarsem?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 26.01.2022 11:06    Post subject: Reply with quote

Vi behøver jo ikke være enige. Jeg er dog stadig af den overbevisning at han har leveret direkte elendige indsatser på midtbanen i BIF. Hans boldomgang var ringe, og særligt udviste han en udpræget tendens til ikke at være i stand til at følge med i tanke og handling. Når han var på banen, lignede han en spiller der slet og ret var havnet på et for højt niveau.

Citat fra en BIF fan - håber virkelig han kan forbedres.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.01.2022 11:26    Post subject: Reply with quote

Det er nok heldigvis og dessverre sånn at arbeidskravene i dansk superliga er litt annerledes enn i norsk eliteserie, så det er jo lov å håpe at man ikke straffes så hardt for å være litt treg i vendingene i Norge som i Danmark.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 26.01.2022 12:02    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Vi behøver jo ikke være enige. Jeg er dog stadig af den overbevisning at han har leveret direkte elendige indsatser på midtbanen i BIF. Hans boldomgang var ringe, og særligt udviste han en udpræget tendens til ikke at være i stand til at følge med i tanke og handling. Når han var på banen, lignede han en spiller der slet og ret var havnet på et for højt niveau.

Citat fra en BIF fan - håber virkelig han kan forbedres.

Dette kunne også vært skrevet om Markus Henriksen, men vi vet jo at han har et mye høyere nivå inne. Kunsten å holde seg skadefri og i kampform skal ikke undervurderes her. Tobias har vært mer skadet enn frisk i Danmark og har aldri fått sjansen til å komme skikkelig i gang. Det er jo ingen tvil om at han er god nok til å gjøre en god jobb i Superligaen, med mindre han har utviklet seg negativt siden han var tenåring i Stabæk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3608

PostPosted: 26.01.2022 13:32    Post subject: Reply with quote

Zaphod. Ja, du har nok rett i det. Akademiet har flere spennende midtbanespillere på gang, men av det lille jeg har sett av dem er de mer klassiske indreløpertyper. Det er vel en diskusjon for en annen tråd forsåvidt.

Jeg har ikke sett Børkeeiet i Brøndby, men den beskrivelsen fra Ibejnar stemmer dårlig med det han viste fram i Stabæk. God grunnteknikk, bra pasningsfot, godt overblikk og en som liker å styre tempoet i kampen. Det er det jeg både håper og tror vi får.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 26.01.2022 15:14    Post subject: Reply with quote

det er altså ikke en beskrivelse jeg har givet - det er klippet fra bold.dk hvor en BIF fan udtrykker sig. Og han er altså ikke den eneste der mener at spilleren simpelthen ikke var god nok til Brøndby.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 26.01.2022 15:20    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at han ikke har vært god i BIF, men les hva jeg skrev da. Han har vært skadet og blitt flyttet rundt mellom midtbane og forsvar når han har vært frisk. Har aldri fått en skikkelig sjanse til å spille seg varm i den rollen han er god. Jeg vil på ingen som helst måte felle noen dom på han basert på det trøblete oppholdet i Brøndby.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 26.01.2022 15:33    Post subject: Reply with quote

Trygghet i rollen er viktig. Føler du at du må overprestere de gangene du får muligheten kan det bli høye skuldre og usikkerhet.
Har aldri sett ham spille i Brøndby da.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1174

PostPosted: 26.01.2022 16:52    Post subject: Reply with quote

Ut i fra beskrivelsen har vi hentet enda en Vagic?
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Next
Page 10 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb