English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odd
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
5%
 5%  [ 5 ]
Giampaoli
10%
 10%  [ 9 ]
Henriksen
14%
 14%  [ 12 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
3%
 3%  [ 3 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
1%
 1%  [ 1 ]
Tagseth
42%
 42%  [ 36 ]
Holse
7%
 7%  [ 6 ]
Holm
15%
 15%  [ 13 ]
Total Votes : 85

Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 10.04.2022 20:54    Post subject: Reply with quote

Pessimistus wrote:
Mange kritiserer Hansen for defensiv tilnærming og maning om tålmodighet. Er det rart? Dere sitter jo her inne og krever sambafotball etter 2 seriekamper med et helt nytt lag, en haug av unge gutter som knapt har spilt seniorfotball i sitt liv. Dere eier jo ikke innsikt folkens. "Vi er så langt bak Glimt." Ja, selvsagt er vi det, vi ligger 4 år bak de i utviklingen. Vi hadde ikke kommet et knepp lenger om vi hadde Knutsen på benken heller, mest sannsynlig hadde vi gaula etter hans avgang om en måneds tid, slik som vi sikkert kommer til å rope på Rekdals avgang...
I Rosenborg skal vi feie over alt og alle umiddelbart, hvis ikke er vi rævva? Pocchetino får jo ikke spillere i PSG til å prestere over tid engang. Hjelpes.

På en dag der vår store mann, Nils Arne, ble hedret skulle vi kanskje sett litt i historiebøkene våre og se at det ikke ble gjort over natta.

Vi vinner 3 poeng, vi har 4 totalt. Det kommer til å være varierende prestasjoner. Det er helt prekært at vi med det laget vi har karrer til oss poeng for å bygge selvtillit.


Hør, hør!
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 10.04.2022 21:08    Post subject: Reply with quote

Pessimistus wrote:
Mange kritiserer Hansen for defensiv tilnærming og maning om tålmodighet. Er det rart? Dere sitter jo her inne og krever sambafotball etter 2 seriekamper med et helt nytt lag, en haug av unge gutter som knapt har spilt seniorfotball i sitt liv. Dere eier jo ikke innsikt folkens. "Vi er så langt bak Glimt." Ja, selvsagt er vi det, vi ligger 4 år bak de i utviklingen. Vi hadde ikke kommet et knepp lenger om vi hadde Knutsen på benken heller, mest sannsynlig hadde vi gaula etter hans avgang om en måneds tid, slik som vi sikkert kommer til å rope på Rekdals avgang...
I Rosenborg skal vi feie over alt og alle umiddelbart, hvis ikke er vi rævva? Pocchetino får jo ikke spillere i PSG til å prestere over tid engang. Hjelpes.

På en dag der vår store mann, Nils Arne, ble hedret skulle vi kanskje sett litt i historiebøkene våre og se at det ikke ble gjort over natta.

Vi vinner 3 poeng, vi har 4 totalt. Det kommer til å være varierende prestasjoner. Det er helt prekært at vi med det laget vi har karrer til oss poeng for å bygge selvtillit.

Hold kjeft og hør på Pessimistus
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18566

PostPosted: 10.04.2022 21:10    Post subject: Reply with quote

Tar med meg en god 1. omg og hvor digg det er med tre poeng. Slik ståa er så er jeg glad for alle trepoengere, å mase om dårlig fotball er meningsløst etter den oppkjøringa vi har hatt, poenget nå er å bygge selvtillit i spillergruppa.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2097

PostPosted: 10.04.2022 21:19    Post subject: Reply with quote

Ok, dette var en helt elendig andre omgang, det ser alle og Rekdal også.
Ser ikke helt dette som ett bevis på Rekdalfotball, men at spillerne gjør feil i press-spillet slik at de blir spilt av for enkelt og Odd får komme i mellomrom samt at vi klarerer enten langt eller unøyaktig og klarer da ikke å etablere eget spill. Ser også at vi fremdeles velger ofte feil offensivt, synes spesielt Holse gjorde mange feilvalg i siste pasning
Tagset og EDR best i dag synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
ElMar
Proff


Joined: 04 Nov 2009
Posts: 394

PostPosted: 10.04.2022 21:20    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett kampen, så oppdaterte meg på sofascore. De har Tagseth og Holse som RBKs dårligste (av de som startet) i dag. Her inne har nå Tagseth nesten 50% av BB stemmene og Holse også nevnt som BB. Kan noen forklare hvorfor?
_________________
Fotball e følelsa, gode følelsa Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Per
Proff


Joined: 12 May 2008
Posts: 324

PostPosted: 10.04.2022 21:20    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke lest på rbkweb om denne kampen i det hele tatt siste ukene, så her er min helt subjektive mening:

Dette var en artig kamp. Synes det var gøy å se spillerne kjempe for hverandre. Synes faktisk det er gøyere å se kamp når RBK ikke er soleklare favoritter. Hadde hjertet i halsen flere ganger og det er godt å kjenne på at Rosenborg vekker litt følelser igjen.

Tagseth var plutselig stinn av energi og banens desidert beste spiller. Henriksen ser ganske trygg ut som midtstopper.
Renzo ser ganske sketchy ut, men klarte seg ok
Skjelbred var sånn jeg håpte han skulle være når vi henter han tilbake
Holse synes jeg er ganske veik. Blir liksom ikke farlig.
Noah viser klasse. Sterk i duellene, slår nøkkelpasninger og får et velfortjent mål.

Er jo ikke kjempebra spill, men utviklingen er jo ekstrem fra å bli slaktet av Raufoss. Har ikke sånn kjempehøy tro på Rekdal, men synes han har fått en bra start med 4 poeng. Han har jo verdens mest utakknemlige jobb, så synes han fortjener en liten takk i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 10.04.2022 21:22    Post subject: Reply with quote

Du vet at ting går dårlig når selv optimistene ikke kan gjøre annet enn å klage på at alle de andre er negative.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4042

PostPosted: 10.04.2022 21:31    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vil skal felle dom over Rekdal helt enda, så er det ikke helt lett å vurdere hvor kvalifisert motstanden var heller, synes ting så bra ut i store deler av førsteomgang, men så falt nivået utover i kampen, gjenstår mye på siste tredjedel mot etablert, men jeg liker at vi tvinger Odd til å bli så lave at de ikke kommer seg ut når vi følger opp med høyt press.

Om noe så virker det som om det er litt for mye risiko-aversjon i spillet vårt, og kanskje en del av det vi så mot Glimt at laget enn så lenge ikke tåler å spille slik en helst vil i 90 min.

Jeg mistenker at en burde ha sendt inn Skarsem når Skjeldbred gikk ut fordi da forsvant mye av indreløperbevegelsene som skapte trøbbel for Odd.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 10.04.2022 21:32    Post subject: Reply with quote

Sofascore ? Tagseth løber solen sort hele kampen - Holse er trods enkelte boldtab i dag altid med omkring alt i vores offensiv og ligger konstant det første pres og det er 90 minutter. Når først tingene kommer til at sidde tror jeg det her kan blive langt bedre end de sidste par år. Synes også Markus i den grad har løftet sit spil. Han er en rigtig god styrmand bagude og ekstrem vigtig for holdet.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3347
Location: Sandnes

PostPosted: 10.04.2022 21:43    Post subject: Reply with quote

Basert på det vi så i pre-season så er dette VELDIG bra. 1. omg. synes jeg det er positiv utvikling. 2. omg. ikke like bra, men jeg fryktet virkelig denne sesongstarten. Det kommer til å være ustabilt med alle de nye. Men det vil bedre seg. Det gjør det alltid.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3711
Location: Oslo

PostPosted: 10.04.2022 22:19    Post subject: Reply with quote

Selv om vi har lav xG så sitter jeg med en følelse av at vi skaper mange gode muligheter i første omgangen. Jeg føler vi har høyere xxG enn Odd om det går an å si. Om vi får bedret presisjonen og samhandlingen og har litt flere marginer med oss tror jeg vi kan bli et ganske sjanseskapende lag allerede i år.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 10.04.2022 22:25    Post subject: Reply with quote

Vi hadde vel 2 skudd på mål.
I første omgang som mange mener var veldig bra hadde vi et skudd på mål. Kampen sett under et hadde vel Odd fortjent en seier.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1555

PostPosted: 10.04.2022 22:37    Post subject: Reply with quote

Enig, nå må folk roe seg. Sammenlignet med siste tre år er vi et lag som går i krigen og vi har veldig spennende typer på banen.
I første omgang hadde vi stål kontroll, men litt marginer i mot og skulle avgjort kampen.
Så går vi tomme og kommer bakpå. Skarsem sin sykdom ødela litt, Hoff og Skjelbred ikke det samme. Særlig Hoff som ikke skaper noe.
Men de jævla lange utspillene til Hansen må opphøre. Han fremstår jo som en idiot. Og det er ikke Rekdal som insisterer vil jeg tro.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 10.04.2022 22:41    Post subject: Reply with quote

1.omg var veldig bra. Vi presser høyt, tvinger frem flere brudd på Odd, spiller bra fotball, gjør noen rare pasningsvalg offensivt osv. Burde lært litt av Odd og spilt ballen av og til tilbak for å få den frem igjen. Få noen kombinasjoner og vinkler på 30-40 meter fra mål, må ikke gå fremover for en hver pris. Men alt i alt tenker jeg at 1 omg. var bra.
Jeg tror vi begynte å bli svært slitne litt ut i 2.omg. Så ut til å være en tung gressmatte og Odd med sitt kortpasningsspill var egentlig ganske bra og de fikk betalt for å ligge lavt i 1.omg. og tilsynelatende ikke bruke så mye krefter som vi gjorde. Tror vi overvurderte hvor mye det høye presset kostet oss. Ser helt klart konturer i spillet når vi ikke er slitne og ser at medspillerne drar med seg- og kjemper for hverandre. Det er minst tre år siden sist jeg har sett en slik attityde.
Jeg velger å tro at vi er på rett vei (tidenes verste pre-season i minne og ref. motstanderne).

Og helt enig at man ikke kan forvente tiki-taka, overkjøring og sambafotball i Norge etter 2. serierunde. Det henger ikke helt på greip. Glimt sleit og sutra seg gjennom kampen i sandefjord også. Spilte ikke akkurat samba fotball de heller, ei heller dominerte de noe særlig...
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18566

PostPosted: 10.04.2022 22:43    Post subject: Reply with quote

Odd var best i 2. omg, men i 1. omg var de jo helt forferdelig svake, da hadde vi fullstendig kontroll.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2765

PostPosted: 10.04.2022 23:05    Post subject: Reply with quote

Omtrent som ventet dette. Snodig å tro at vi skal prestere noe voldsomt mye bedre p.d.d.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 10.04.2022 23:38    Post subject: Reply with quote

Det er bra å se at vi kjemper og jobber. Når vi blir slitne og spillt lave av Odd mister vi strukturen defensivt. Vi klare heller ikke komme opp i press eller være først på 2ndre ballen. Så vi var nok skikkelig kjørt.
Andre omgangen er ikke noe vi kan bruke til noe som helst. I første omg kjører vi kampen, men uten å skape sjangser eller skudd på mål. Jeg mener bestemt vi aldri vil vinne noe eller gjøre noe spesielt med den fotballen vi spilte i første. Den er alt for lett å forsvare seg mot, selv for middels norsk eliteserie.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1291

PostPosted: 10.04.2022 23:52    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Selv om vi har lav xG så sitter jeg med en følelse av at vi skaper mange gode muligheter i første omgangen. Jeg føler vi har høyere xxG enn Odd om det går an å si. Om vi får bedret presisjonen og samhandlingen og har litt flere marginer med oss tror jeg vi kan bli et ganske sjanseskapende lag allerede i år.


Yes.
-og det viste vi i Bodø. Med dertil mange i angrep og at vi holder 90min.
Det som skjedde i 1.omg i dag er klassisk 'nye lag', som dog jobber hardt.
Pluss at Per er ekstra ute av kampform.

Så gjenstår det å se, spesiellt på det defensive, fysikken (dødballer) i laget og dertil det mentale mot de beste.

Bare å møte opp og bygge videre. Fundamentet er bra selv om Hansen slår en del langt.
-og der impOnerer Noah meg!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4831
Location: Trondheim

PostPosted: 11.04.2022 00:36    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å trekke mye ut av kampen. Synes Odd hadde veldig lite å true med fremover. Tror dette laget vårt blir sterkt beroende av å ha sitt beste mannskap tilgjengelig. At veien til å kverne ut resultater blir trygghet i kontinuitet. Henriksen er viktig i gruppa og trengs som en leder bak. Så må vi holde Holse og Vecchia på beina som kreative krefter, og samtidig håpe på at Holm kommer seg opp i en akseptabel effektivitet. Så veldig mange målsjanser per 90 er det ikke sikkert det blir, så han må sette de som kommer. I alle fall hver tredje eller så.

Generelt ut av de første to rundene kan det se ut som Viking, Glimt, Molde og kanskje til og med LSK har flere strenger å spille på. Men om vi kan stille med vårt beste lag i 30 kamper (skjer vel neppe) så er det håp. Det vi først og fremst mangler er én til trygg stopper (kan bli Rogers) og et tydelig spissalternativ som pusher Noah og samtidig har litt andre styrker så vi kan endre et kampbilde. En sånn figur som enten er lynrask, driblekonge eller to meter høy med så ekstrem spisskompetanse at han blir umulig å forholde seg til for motstander uten å rokkere om.

Nå har vi nesten ikke sett Fiabema, så godt mulig han kan bli en sånn, men sånn vi kjenner Noah tror jeg ikke laget har godt av at han skal være uten reell konkurranse. Han har hatt dager/kamper der han virker helt off. Jeg tror likevel han kan lykkes og stabilisere seg. Han er i læring og har ubestridt x-faktor ved seg. Minner meg litt om en annen ung spiller Rekdal hadde for 17-18 år siden som aldri kom skikkelig over kneika og ble poengplukker selv om grunntalentet var veldig tilstede. Disse spillerne må formes til å bruke ferdighetene til lagets beste og skape sluttprodukt. Til og med C. Ronaldo var en gang i tiden et fenomenalt men ineffektivt talent. På et helt annet nivå såklart, men det var ikke før i 22-23 års alder han ble en poengmaskin. Zlatan brukte enda lengre tid. Hvor taket til Noah er er umulig å gjette på, men den dagen han blir smart nok til å bevege seg slik at sjansen for avslutning og mål blir størst mulig kommer han til å gå utenpå de fleste av spissene våre de siste årene som Gytkjær, Søderlund og Nicki Bille. Han har mye bedre forutsetninger for å bli god en alle disse. Nærmere en Carew 2.0 eller Rushfeldt light. Og så er det viktig å huske at ingen spisser lykkes alene. Han var veldig isolert i noen av treningskampene. Vi må ha de skapende spillerne tilgjengelige og på banen.

Enkelt forklart: Det er nok større nivåforskjell på vår første- og andrerekke enn hos Molde og Glimt.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lillebjørn
Rutinert


Joined: 15 Dec 2012
Posts: 970

PostPosted: 11.04.2022 06:54    Post subject: Reply with quote

Småkjedelig kamp, tidvis elendig presisjon. Men:

- Vi henger langt bedre sammen som lag enn på lenge, ser ut som at rolleforståelsen begynner å komme på plass, og at det er utførelsen det skorter på. Relativt lav hodeløse høns-faktor.
- Vi henger med poengmessig. Ser helst at vi ikke blir fullstendig hektet av mens vi øver oss. Sesonger som er over før de har kommet ordentlig i gang sliter på entusiasmen, så da er en periode med mere primitiv fotball en pris som er verdt å betale (krysser fingre for at Rekdal har så mange flere verktøy igjen i verktøykassa som han påstår at han har).
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 982

PostPosted: 11.04.2022 07:55    Post subject: Reply with quote

Festfotball, lang ifra. Og heller ikke et glansbilde over hva RBK skal være eller hvordan laget skal framstå. Det er mye som det må jobbes med, men jeg er villig til å se de lange linjene og håpe på utvikling.

Det positive er at vi er ganske tighte defensivt. Vi opptrer samlet, og vi slipper ikke inn (billige) mål, selv om det var nære på. Så kan en si at RBKs tilnærming til kampen var defensiv. Vi ligger tidvis veldig lavt når Odd har ballen. Presset settes ofte ikke inn før Odd er over midtbanen. Samtidig tar vi lite risiko når vi har ballen. Hansen slår konsekvent langt mot Holm som skal vinne duellen sånn at vi kan plukke opp andreballen. Det er fotball etter Drillos hjerte. Når midtstopperne våre har ballen blir det mye trygg trilling fram og tilbake i leddet, før vi ofte slår tilbake til Hansen.

Første omgang er ok, omstendighetene tatt i betraktning. Da har vi en del ball og klarer i perioder å legge et visst trykk på Odd. Men vi sliter jo med å skape de helt store sjansene, synes jeg. Andre omgang er ventetid på at dommeren skal blåse av.

Det som savnes er jo det gode grunnspillet med ball. Her går det fremdeles for sakte, og det er også for få innøvde bevegelser og mønstre. I sum blir det ikke vanskelig å forsvare seg mot oss. Et annet utviklingsområde er kontringsbiten, hvor vi ikke evner å utnytte mulighetene som ligger i å vinne ballen når Odd er i ubalanse. Her var vi betydelig bedre i Bodø.

I sum er vi ok defensivt, men vi har mye å gå på i det offensive spillet. Her må det skje en utvikling. Omstendighetene tatt i betraktning er tre poeng hjemme mot Odd helt ok. Verken mer eller mindre.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8342

PostPosted: 11.04.2022 08:03    Post subject: Reply with quote

Ok førsteomgang men skaper for lite, Oddforsvaret best i lufta. Andreomgangen er svak og Odd er best da, RBK sliter også def i lufta og Renzo blir avkledd på hurtighet ved flere anledninger. Offensive overganger rotes bort, spes av Holse som vender tilbake istedenfor å utfordre, dog få spillepunkter framover pga baktungt og slitent lag på en tung bane
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2611
Location: Heimdal

PostPosted: 11.04.2022 08:45    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Ok førsteomgang men skaper for lite, Oddforsvaret best i lufta. Andreomgangen er svak og Odd er best da, RBK sliter også def i lufta og Renzo blir avkledd på hurtighet ved flere anledninger. Offensive overganger rotes bort, spes av Holse som vender tilbake istedenfor å utfordre, dog få spillepunkter framover pga baktungt og slitent lag på en tung bane


Holse altså.

Tidvis strålende både offensivt og defensivt, men også den som roter bort desidert flest offensive overganger/muligheter. Hadde så mange feilpasninger og elendige cornere/frispark/innlegg at jeg holdt på å tørne.
I tillegg til disse vendingene tilbake nesten fra motstanders dødlinje tilbake mot egen keeper....en keeper som dessuten ikke evner mye annet å slå langt slik at sjansen for at vi fortsatt har ballen er 50/50.

Det siste der skjedde også jevnlig i treningskampene, vi har ballen i angrep og har FULL kontroll, ballen spilles helt tilbake til keeper, det andre laget vinner poleren fra Hansen og det andre laget er plutselig i angrep.

Banens beste : Henriksen som blomstrer som midtstopper. Ser også at han er "irritert" noen ganger når midtbanen mfl. spiller for mye bakover for å "drøye tid" når vi faktisk kan gå fremover. Han som Rosenborger vet jo at når vi har muligheten så skal vi angripe! (selv om vi leder)
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
jojojo
Senior


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 147

PostPosted: 11.04.2022 10:15    Post subject: Reply with quote

Gode første 35, selv om de store sjansene uteblir (Bortsett fra målet). Vi vinner det meste av dueller - og nesten viktigere - vi vinner 2.ballene, slik at vi rekker å etablere oss, og vi får en ro over spillet og et nesten konstant trykk mot Odd. Kampen skifter karakter etter målet, og vi blir ut 1. omg mer opptatt av å holde dette inn til pause.

I 2.omg fortsetter vi delvis å vinne dueller, men vi taper enormt mye 2.baller, og får bare 1-2 trekk i laget før Odd tar over. Når vi har ball etablert, evner vi ikke å skape initiativ i mellomrom eller på kant slik at vi får tatt Odd i ubalanse. Noe bedre bevegelse på Vecchia som gjør at vi får løst opp litt de første minuttene etter at han kommer inn. Eller ser det nesten ut som Odd hviler seg i forsvar fordi vi ikke evner å utfordre dem.

Mest skuffende er det at vi til tross for at vi har tre balltrillende stoppere som "angrepsstartere" ikke evner å gå av en mann og starte angrepet med å skape ubalanse i Odd. Henriksen ok som lederskikkelse bak der, men antall involveringer med litt risiko og høy oppside er lik null. Han skal jo ha ferdighetene til å gå av en mann i første pressledd og skape rom for de kreative vi har inne i "10-er-rommet".

Skuffelse nummer to er at vi igjen før største mulighet imot på defensiv dødball - vår mare i fjorårssesongen.

Tagseth god, tror han har jobba en del med innleggsfoten, og når Odd kjører i 2.omg, er det svært lite av det de har som blir skapt ute hos Eddie.

Alt i alt - 3 deilige poeng i det som kommer til å bli kokosliga i år også - eliteserien lever som vanlig sitt eget liv, og Glimt var et kvarter unna å ligge 4 poeng bak serielederen etter to runder...

Tror vi skal være veldig fornøyd hvis vi kan se den innsatsen som legges ned i dag utover, da vil nok "fighte-3-poengerne" komme, og vi vil skape selvtillit i gruppa mens vi utvikler spesielt det etablerte angrepsspillet. Herlig å se jubelen til Tagseth når fløyta går, tyder på en vinnervilje som er der den skal være.
_________________
Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1277

PostPosted: 11.04.2022 10:23    Post subject: Reply with quote

Bra førsteomgang, elendig andre omgang.

Børkeeiet er for anonym og klarer ikke diktere tempoet i kampen. Når han slår crosspasninger blir de nærmest hver gang brutt av motstanderen. Tviler på at han har potensialet til å bli en god kreativ og pasningssikker midtbanespiller.

Skjelbred var god, laget faller sammen når han går ut.

Tagseth var god, men han selger seg også noe voldsomt som ofte medfører store rom på venstresiden. Det skjer så systematisk at jeg antar det er en bevisst taktikk, men da må noen dekke hans rom.

Hele laget burde øve på innlegg. Hadde de utallige lave lompene vært gode innlegg ville vi ha skapt mye mer og trolig scoret flere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb