English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vidar Riseth
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 25, 26, 27  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59656
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.04.2006 14:10    Post subject: Reply with quote

Det var heldigvis bare en toårskontrakt - burde uansett ha vært en ettårskontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bamsemums
Junior


Joined: 08 Mar 2006
Posts: 43
Location: Right Next Door To Hell

PostPosted: 21.04.2006 14:13    Post subject: Reply with quote

Gislefoss Jr. wrote:
NÃ¥ snakket jeg om fotballspillere, ikke menn generelt


Jeg mente fotballspillere...
_________________
---<--@ <3 Rosenborg <3>---
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2665
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 21.04.2006 16:56    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
Det samme gjelder til en viss grad for forsvarsspillere. De må ha noen år som spiller, før de gjør de rette taktiske avgjørelsene.

Vidar er en spiller som gir alt, alltid. Har ikke blitt dårligere etter min mening. Kampen mot lsk, var en feilvurdering av Høgmo.

Gratulerer med dagen Vidar!


Vidar Riseth gjør for mye feil til å være en stabilt glimrende forsvarsspiller. Jo, han kan gjøre veldig gode kamper, men han er ikke trygg...
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18566

PostPosted: 14.05.2006 16:27    Post subject: Reply with quote

Som vanlig mener Riseth ting og tang etter en kamp:
http://fotball.adressa.no...e56212.ece

Quote:
- Per i dag klines det veldig mye langt, ofte kun langt.


Synes Riseth kaster stein i glasshus - mye upresis Frosta-pooling fra den kanten.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 30.07.2006 23:42    Post subject: Reply with quote

Vidar Riseth er nesten lik ufin som Vinny Jones (Wimbeldon) var i sine dager, jeg vet ikke om jeg vil kalle han midtbanesjef etter kampen om Lillestrøm, han imponerte ikke meg noe spesielt, at midtbanen var god i dag, har nok Strand & Tettey det meste av æren for...
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3608

PostPosted: 31.07.2006 00:43    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Jeg syntes Vidar klarte seg bra, og jeg håper å utvikle ham videre, sier Tørum.


Skal dette tolkes som om at Tørum vil satse på Riseth i midtbanerollen? Vet du noe 2mas?
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 31.07.2006 00:48    Post subject: Reply with quote

Fra adressa.no:

For slik svarer Knut Tørum på spørsmål om Riseth vil få nye muligheter i rollen: - Jeg ville være dum om jeg sa noe annet etter den kampen vi leverer i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 31.07.2006 00:50    Post subject: Reply with quote

Synes Vidar tilførte midtbanen en ny dimensjon.
I mye større grad en kriger i form av taklinger, headinger ned til andre rbk-ere etter utspill fra Müller.
Tilførte rett og slett RBK litt slagkraft på midtbanen. Tror at Per ciljan og tettey og strand er litt for like spillertyper.
Absolut positivt overraska over, ikke riseths spill, men rollen han har og som utfyller strand og tettey bra.
Vi vant jo... RBK

PS: Vinnie Jones var en harding og sånne spillertyper er også utrolig bra å ha.
Rambo henriksen er savnet og kanskje det er på tide med en nye rambo. (ikke nødvendigvis riseth Smile )
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 31.07.2006 00:50    Post subject: Reply with quote

Så længe han presterer som han gjorde i dag, har jeg ingen problemer med Riseth på midten. Indtil Sapara eller en anden forhåbentligvis snart kommer.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3608

PostPosted: 31.07.2006 00:55    Post subject: Reply with quote

Riseth fungerte bra i dag, men han mangler de pasningsferdighetene som Skammelsrud hadde for å styre spillet ordentlig. Håper vi kan få tak i en slik type, Sapara eller ikke.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 31.07.2006 00:57    Post subject: Reply with quote

Pasningsfærdigheder har han ikke. Men forhåbentlig bliver en ny midtbanespiller signet inden for den næste måned. Men som rent defensivt anker fungerede overraskende godt. mest fordi han ikke havde så mange idiotiske ballmist som han plejer at have.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3608

PostPosted: 31.07.2006 01:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig. Det fungerte mye bedre enn jeg trodde det skulle gjøre, så jeg må bite i meg mine dystre spådommer. Alle ære til Riseth for det. Derimot må vi ha en bedre pasningslegger på plass før vi kan ha ambisjoner om å erobre Europa igjen.

Det bringer forresten opp et annet spørsmål i og med at Koppinen har karantene neste helg; hvem spiller midstopper sammen med Kvarme hvis Riseth skal forbli i midtbanerollen? Da bør det vel være duket for Nordvik eller Mathisen.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.07.2006 01:04    Post subject: Reply with quote

Virker som Vidar virkelig har lyst til å fortsette på defensiv midtbane ut ifra artiklen her.

Synes han fungerte bra i en slags "sweeper-rolle" som han hadde i dag. Rydde opp det som kom forbi de mer offensivt anlagte midtbanespillerene. Pasningsfot har han vel på lik linje med et skohorn, men så lenge han bare får gitt en trygg ball til f eks Tettey, føler jeg han har gjort jobben sin.

Jeg snakker her selvfølgelig om en kortsiktig løsning. Vidar Riseth er vel neppe en mann for fremtiden, hverken for midtbanen eller klubben generellt.
_________________
Influencerâ„¢


Last edited by Zorac on 31.07.2006 01:07; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Einherjar
Rutinert


Joined: 06 Mar 2006
Posts: 517
Location: Saupstad

PostPosted: 31.07.2006 01:14    Post subject: Reply with quote

Vidar løste rollen greit, ingen "feinsmecker" men kriger og vinner mye dueller. Det har vell ikke akkurat vært det vi har vært best på sålangt i år Smile Synes også han bør fortsette mot Vålerengens IF. Var ikke klar over at Mika måtte stå over neste kamp, hva med å dytte Basma inn og la Nordvik prøve seg på høyreback ?
_________________
RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59656
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.07.2006 01:30    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:
Skal dette tolkes som om at Tørum vil satse på Riseth i midtbanerollen? Vet du noe 2mas?

RBK vil jo ha Sapara...

Inntil videre syns jeg det er greit med Riseth som vikar i rollen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.07.2006 01:35    Post subject: Reply with quote

Sånn landet ligger nå, synes jeg løsningen i dag mot LSK virker grei. Riseth i en defensiv rydde-rolle som gir de offensive mer trygghet. Helt grei løsning til evt Sappara kommer.

Kan vel ikke huske at Rosenborg har spilt så mye gjennom midtbanen vellyket i år som i dag. Tettey har jo selv sagt at han savner tryggheten Ørjan ga defensivt på midtbanen, da han ikke turte å slippe seg løs. Dersom Riseth kan gi denne tryggheten er det en veldig god midlertidig løsning.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59656
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.07.2006 10:26    Post subject: Reply with quote

- Rosenborg bør se etter andre alternativer i rollen som defensiv midtbane, sier Nils Johan Semb.

Les mer: Riseth: - Jeg vil ha denne rollen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 31.07.2006 11:18    Post subject: Reply with quote

At Riseth ikke var i midtforsvaret funket bra. Og han klarte seg bra på midten selv. Vinnvinn. Krigersk, noe som trengs på midtbanen. Og om han gir trygghet til Tettey som brillierer som i går, ja så er ikke det noe minus akkurat.

Håper virkelig at han ikke går bak i forsvaret mot Vålrengen selv om Miika er suspendert. Tørum vet å la Nordvik/Mathisen få prøve seg.
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulsker kan Brenn
Senior


Joined: 22 Jun 2005
Posts: 141
Location: Trondheim

PostPosted: 31.07.2006 11:44    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- Rosenborg bør se etter andre alternativer i rollen som defensiv midtbane, sier Nils Johan Semb.

Les mer: Riseth: - Jeg vil ha denne rollen



Men hva Nils Johan Semb sier, tar ikke akkurat jeg så tungt. Han kan sette seg ned å holde kjeft. Avdanket trener med 0 peiling.
Vidar spilte godt på sentralt. Som folk sier her, han ga Tettey tryggheten slik at han kunne slippe seg mere løs. Viktig å vite at du har en rutinert og safe spiller i ryggen når du kjører for fult framover.
_________________
Gi oss Daniel Braaten tilbake. Ã… gi oss en skikkelig spiss, selg steffen!
Back to top
View user's profile Send private message
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 31.07.2006 11:52    Post subject: Reply with quote

Personlig hadde jeg ønsket en spiller som har mer å bidra med i det offensive spillet. Men som kortsiktig løsning er han ok.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.07.2006 11:54    Post subject: Reply with quote

- Det var et defensivt godt trekk av Rosenborg å la Vidar spille midtbane mot Lillestrøm. Han gjorde jobben, og stengte av mye rom for motstanderen. Men jeg mener han passer best som midtstopper.

Det er helt riktig observert av herr Semb, faktisk. Det Semb sikter til, er vel ikke at vi nødvendigvis skal erstatte han umiddelbart med noen fra vår egen stall. Han tenker på spillerkjøp som mange av oss andre. At han har null peiling på fotball, får stå på di regning.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 31.07.2006 23:19    Post subject: Reply with quote

Hm.. Mener at Riseth var ok, ikke mer.. Han var litt heldig noen ganger..

Dette at Riseth vil spille sentral midtbane er vel mer et utslag av god konkuranse om midstoperplassen fra Koppinen....


Jeg mener nok at skomakeren bør bli ved sin lest, d.v.s at Riseth spiller bør spille midtstopper...
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3608

PostPosted: 01.08.2006 00:50    Post subject: Reply with quote

Eller enda bedre; holde seg i potetåkeren. Når det er sagt gjorde han mye mindre ugagn på midtbanen en som stopper, så det er greit for meg om han brukes som nødløsning fram til evt Sapara kommer.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2665
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 01.08.2006 09:21    Post subject: Reply with quote

Men hvor god er egentlig Sapara i det defensive spillet og dueller? Og hvor god er han til å slå passninger? Sikkert mye bedre enn Riseth, men vi ønsker vel ikke enda en spiller som prøver overambisiøse/dumme passninger som skaper brudd når laget er på vei framover? (Solli)

Riseth hadde, hvis dere ser godt etter, et par risikable og tåpelig feil, men som ikke fikk noen konsekvenser. Æres den som æres bør, Vidar løste oppgaven sin godt mot Lillestrøm, men var han var ingen Skammelsrud.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18566

PostPosted: 01.08.2006 11:38    Post subject: Reply with quote

Han klarte seg bra, men med hans pasningsfot så kommer de avgjørende feilene på ett eller annet tidspunkt. Dessuten koker det konstant i hodet hans og i forsøket på å være "tøff og tacklingssterk" så lager han for mye frispark.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 25, 26, 27  Next
Page 2 of 27

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb