English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2007
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 01.09.2006 15:02    Post subject: Reply with quote

Dukker det opp en ving som vil forsterke laget så prøver vi jo selvsagt å sikre han.
Men det er forsvaret som bør prioriteres. Jeg vil si høyreback er mest akutt. Basma er ferdig, ikke bare har han spilt elendig der i år, han har vist at han faktisk kan tilføre noe til laget i midtforsvaret.
Strand er god offensivt, men rusten bakover og Solli er Solli.
Midtstopperen vi skal hente etter hvert skal være på et stabilt høyt nivå. Ergo mener jeg vi skal bruke god tid. I og med at vi har et rutinert firkløver til den posisjonen + Mathisen kan det gjerne drøye til sommeren før vi får inn en ny mann der.
Vi bør også få klarlagt om Dorsin forlenger og hva Nordvik kan bidra med (mye tid i treningskamper) så vi vet hva vi trenger på venstre.
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 01.09.2006 15:10    Post subject: Reply with quote

Men Essediri spilte jo et par kanon-kamper i vinter, i sesongoppkjøringa. Har sett få kamper der han har spilt i år, har han virkelig vært så dårlig asså?

Men det er vanskelig å være uenig, med en høyreback til å overta etter Basma, Jesper Grønkjær og Erik Hoftun anno 1999 hadde laget vært komplett. Spørsmålet er om disse tre spillerne vi trenger overhodet eksisterer innen vårt prisfelt. Lurer på om vi må lage dem sjøl, bygge opp noen gjennom tillit og noen runder CL-erfaring.

(hvis vi kan få CL-erfaring uten å allerede ha dem på plass da)
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1388

PostPosted: 01.09.2006 16:07    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Vemundo wrote:

Jeg kan vanskelig se at vi skal finne en midtspiss som er bedre enn Steffen Iversen.
Javel? Har du vurdert å følge med på fotball utenfor Trondheim?


Hehe, joda ser mye fotball. Misforstå meg rett, det finnes selvfølgelig bedre midtspisser, men jeg ser ikke for meg at vi finner noen som er bedre som vi har råd til og som kan lokkes til Trondheim. Jeg synes Iversen har vært veldig bra i år, og han har en smittende effekt på laget. Jeg tror han blir enda bedre for oss til neste år og jeg ville ikke byttet ham mot noen annen spiss i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 01.09.2006 16:11    Post subject: Reply with quote

Det med råd til går etter min mening på vilje til satsing på utgifter til inntekts erhverv. Det med lokke til Trondheim ser jeg på som enda større tull, da spillere fra all verdens hjørner har går til togstoppen på romerike, Skien, Aalesund og diverse andre klubber i Europa og verden som ikke akkurat ligger i de store metropolene. Hvor diger og fancy er La coruna? Eller...øh, klubben til han uruguayanerfloppen til MUFC i Spania? Hvor stor by var det? 25000?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 01.09.2006 16:21    Post subject: Reply with quote

Ruberth Moran er vel ledig på markedet.
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.09.2006 16:26    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Hvor diger og fancy er La coruna? Eller...øh, klubben til han uruguayanerfloppen til MUFC i Spania? Hvor stor by var det? 25000?


Blir en litt dårlig sammenligning da det er betraktelig mer attraktivt å spille i La Primera enn i Tippeligaen. At RBK-styret kanskje tenker litt for smått når det gjelder å prøve å få spillere til klubben, er jeg enig i.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 01.09.2006 16:29    Post subject: Reply with quote

Joda, jeg mente ikke ligaene nå. Kun det at en liten by ikke er noe godt argument så lenge det sportslige finnes.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1388

PostPosted: 01.09.2006 16:32    Post subject: Reply with quote

Enig, størrelsen på byen har nok mindre å si. Jeg mente egentlig RBK da, at mange gode spillere nok ikke vil til RBK uansett da vi rett og slett ikke er like store og gode som de klubbene vi vil være i konkurranse med om den klassen spillere.

Når det gjelder penger så er kanskje problemet for RBK oftere den lønna som en stjernespiss vil ha, enn engangssummen for å hente ham. Ved videresalg vil man jo ofte få tilbake det man betalte allikevel. Men å sprenge lønnstaket sitter langt inne tror jeg. Men det var vel Høgmo ute og mumlet noe om for en stund siden...at vi må endre lønnssystem om vi skal nå ambisjonene om å lykkes i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 01.09.2006 16:42    Post subject: Reply with quote

Tor-Kristian Karlsen skrev et innlegg om at byen faktisk har noe å si. Han mente at nå som hegemoniet til Manchester United var brutt, så skulle det bli mer vanskelig for den klubben å tiltrekke seg absolutte toppspillere fra Latin-Amerika og Afrika. Da vil de heller til en London-klubb (les: Chelsea) som gir like fete lønninger og som gjør at du kan bo i en by med direkte flylinje til dit de kommer fra. Og kan man velge, så velger man gjerne La Liga eller Serie A som faktisk har god klima og finere byer, enn den tristessen byer som Liverpool og Manchester faktisk er. Men som sagt, dette er underordnet penga, og det gjelder vel uansett kun spillere som kan velge og vrake.

Men jeg tror poenget gjelder for både Norge og de byene som ikke er Oslo, for en del utlendinger. Nå er RBK i en særstilling pga. ryktet det har opparbeidet seg etter flere år i CL. Men om det kommer til å bli mer sporadisk enn før, så skal man ikke se bort ifra at man kan vinke farvel til en del drømmesigneringer.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 01.09.2006 17:20    Post subject: Reply with quote

Vemundo wrote:
Jamtfall er helt klart et talent, men tror ikke han vil være førstevalg på noen år.


Vel, utviklingen til unge spillere kan skje veldig fort,bare de får prøve seg, se bare på Skjelbred og Tettey.. Og vi har sett det før også, da Steffen Iversen og Vegard Heggem var yngre...
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 01.09.2006 17:24    Post subject: Reply with quote

Joda, Vincent. De absolutte stjernene som kan velge og vrake i alt har nok endel synspunkter der også, men de vi vil ha er jo de skikkelige talentene som trenger en arena å markedsføre seg på og utvikle seg før det neste steget.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.09.2006 22:54    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Det med råd til går etter min mening på vilje til satsing på utgifter til inntekts erhverv. Det med lokke til Trondheim ser jeg på som enda større tull, da spillere fra all verdens hjørner har går til togstoppen på romerike, Skien, Aalesund og diverse andre klubber i Europa og verden som ikke akkurat ligger i de store metropolene. Hvor diger og fancy er La coruna? Eller...øh, klubben til han uruguayanerfloppen til MUFC i Spania? Hvor stor by var det? 25000?


Det ligger noe i det Recon sier for når en klubb som Molde klarer å få en så solid forsterkning som Mohamed Habib (spilte 2 kamper for Ghana i VM, har gått til Molde på lån link: http://www.dagbladet.no/s...75470.html) så må da vi klare å få minst like gode spillere. Men nå er problemet lønnen også som endel har pekt på. De som kan forsterke oss kan forlage en skyhøy lønn noe som vil være umulig for RBK!
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 01.09.2006 22:58    Post subject: Reply with quote

Lønnsnivå. Nok en ting som går på vilje. vilje til å bryte med en falsk, sosialdemokratisk folkelighet som aldri har eksistert uansett.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Peto
Senior


Joined: 17 May 2006
Posts: 224

PostPosted: 03.09.2006 19:05    Post subject: Lars David Braaten Reply with quote

Dette er lillebroren til Daniel Braaten og han er bare 17 år gammel. Men han er som storebror ekstremt hurtig og fryktelig sterk på fotballbanen og har det siste året "terrorisert" motstandere som er 2-3 år eldre. Både LSK, Stabæk, Lyn, Hamkam og ikke minst VIF følger denne gutten tett og vi snakker om et talent som storebror! Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels10
Veteran


Joined: 24 Feb 2005
Posts: 1966

PostPosted: 03.09.2006 19:08    Post subject: Reply with quote

Kunne sett bra ut i fremtiden med to Braaten på hver sin kant. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
shrimpen
Proff


Joined: 20 Jan 2006
Posts: 417
Location: Trondheim

PostPosted: 03.09.2006 19:10    Post subject: Reply with quote

Men hvor spiller han? Aldri sett noe til han på aldersbestemte lag?
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2665
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 03.09.2006 19:11    Post subject: Reply with quote

Nan0 wrote:
Kunne sett bra ut i fremtiden med to Braaten på hver sin kant. Wink


For min del hadde det holdt med én på hver sin kant, men...

Klarer noen å grave opp mer info om denne spillern?
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 03.09.2006 20:28    Post subject: Reply with quote

Burde ikke være noe problem å lokke ham hit med mindre Daniel drar.
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 2285
Location: Bæste byen i lainne

PostPosted: 03.09.2006 23:19    Post subject: Re: Lars David Braaten Reply with quote

Peto wrote:
Dette er lillebroren til Daniel Braaten og han er bare 17 år gammel. Men han er som storebror ekstremt hurtig og fryktelig sterk på fotballbanen og har det siste året "terrorisert" motstandere som er 2-3 år eldre. Både LSK, Stabæk, Lyn, Hamkam og ikke minst VIF følger denne gutten tett og vi snakker om et talent som storebror! Cool


Hvis Lars David virkelig er lillebror til Daniel, 17 år og så god som du antyder, syns jeg det er merkelig at vi ikke har hørt om han før, og at jeg ikke får et eneste treff når jeg googler han.

Peto, kan du dokumentere?

Eller du Raem, som kjenner Daniel godt, er det noe i dette som Peto skriver om Daniels lillebror?
_________________
Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.09.2006 00:07    Post subject: Re: Lars David Braaten Reply with quote

Peto wrote:
Både LSK, Stabæk, Lyn, Hamkam og ikke minst VIF følger denne gutten tett

Kilde?
Back to top
View user's profile Send private message
C.Sativa
Junior


Joined: 16 May 2005
Posts: 80
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2006 16:07    Post subject: Reply with quote

Så deler av kampen mellom Ålesund og LøvHam i går.
Joakim Austnes virket som en god og klassisk vingtype. Hadde god teknikk, gode innlegg og virket kreativ.
Må jo ta med i betraktningen at det muligens ikke er CL nivå på LøvHam, men med tanke på hvor få typiske vinger vi har i Norge i dag kunne han vært spenende. Han er ikke alt for gammel heller, født i 1983.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 04.09.2006 18:50    Post subject: Reply with quote

I mine øyne er Strømsgodsets allsidige og målfarlige (11 mål) midtbanespiller Matthias Andersson (venstre bent) en MEGET interessant spiller.

Han er i år SIFs beste spiller iflg lokalavisa DT BB ("Busken"). Kan begrunne dette nærmere i et senere innlegg.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 04.09.2006 21:12    Post subject: Reply with quote

Daniel Nannskog scoret da dobbelt så mye ifjor!
Nei, den jeg vil ha til klubben er Tarik Elyounoussi og en Solid midtstopper. Hadde ikke sagt nei til Tore Reginiussen heller. Wink
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2975

PostPosted: 04.09.2006 23:57    Post subject: Reply with quote

Tviler på at spillere som spiller i 1. divisjon nå kommer til å forsterke Rosenborg, med unntak hvis de er 23 år og dominerer den divisjonen. En spiller som er over det vil jeg ikke ha i klubben. De kommer tvilsomt til å være god nok.

Men til neste sesong så må det hentes inn en spiller i hver lagdel. Prøve seg på Iacob fra Steua Bucuresti? Han spiller vel der enda og han ble toppscorer i UEFA cupen sist sesong. Men han blir vel for dyr og for god. Bratseth vil vel ikke ha slike spillere i klubben...
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 05.09.2006 01:08    Post subject: Reply with quote

Ja han er alt for dyr, og tenk lønnen hans.
Nei, nei, Stano_11 du må da være litt mer realistisk.

Hva med Mikael Nilsson fra Panathinaikos??

Han ble 28år i juni, kan spille både midtstopper og midtbane.
Han får ikke mye spilletid og kanskje RBK kan lokke han med det og CL hvis vi vinner serien! Hva mener dere?
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 114, 115, 116  Next
Page 2 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb