English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Ekranas
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 10.07.2008 14:34    Post subject: Reply with quote

Demidov har selv sagt at han var helt tom etter f.eks 70 min, og nå sist mot Ekranas så sa Hamren dette, at Nordvik ble byttet inn i stedet for Berbatovci, for Demidov var tom. Å det i en kamp som RBK styrte mesteparten av, og som midtstopper løper enn ikke all verden da...

At Demidov løper adskillig mindre enn de andre på midtbanen, det ser enn, og at har vært opplyst flere ganger hvem som løper mest og minst.. De taper så mye på at han spiller på midtbanen, at han er en kriger veier ikke opp i det hele tatt...
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.07.2008 14:36    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Jarstein

Stoor - Nordvik - Lago - Traorè

Strand - Demidov - Konan - Storflor

Aas - Iversen


Hva synes folk om dette laget?


Spennende lag dette, knerten. Storflor er jeg dog veldig lunken til. Men det spørs om det går an å engang håpe på et lag såpass unna "det vanlige".

joko- wrote:
Bytt ut Aas med Kone så er vi der.


Jeg er jammen ikke helt sikker på om det er Aas vi evt bør bytte mot Konè.

Jeg regner med vi får et lag ganske likt det som startet mot HamKam, eventuelt med Konan inn på en eller annen plass.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 10.07.2008 14:38    Post subject: Reply with quote

Buran wrote:
I de U21 kampene jeg har sett i fjor høst og i vår har helt klart Demidov vært den beste av disse to.


Tettey har vel knapt spilt U21-kamper det siste året.
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 10.07.2008 14:40    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Demidov har selv sagt at han var helt tom etter f.eks 70 min, og nå sist mot Ekranas så sa Hamren dette, at Nordvik ble byttet inn i stedet for Berbatovci, for Demidov var tom. Å det i en kamp som RBK styrte mesteparten av, og som midtstopper løper enn ikke all verden da...


Vil forøvrig bare si at Demidov er den spilleren sammen med Jarstein som har spilt desiderst mest for RBK siden Januar.

Mener at Demidov hører til på midtbanen!
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 10.07.2008 14:41    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Tettey har vel knapt spilt U21-kamper det siste året.


Ser du ikke at han skriver i fjor høst. Du leser jo ikke engang hva folk skriver. Du har bare bestemt deg for å folk har feil.

Jeg så også flesteparten av U21 kampene i fjor. Demidov var bedre enn Tettey.
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 10.07.2008 14:52    Post subject: Reply with quote

Tettey gjør så mye som dere som ikke forstår fotball ser. Det handler om å plassere seg defensivt når enn ikke har ballen.
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 10.07.2008 15:12    Post subject: Reply with quote

For noe fjas
Back to top
View user's profile Send private message
KRS
Proff


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 306
Location: Oslo

PostPosted: 10.07.2008 15:14    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Tettey gjør så mye som dere som ikke forstår fotball ser. Det handler om å plassere seg defensivt når enn ikke har ballen.


Men det hjelper jo svært lite når han har 50% uttelling på kortpasningsspillet og er verdensmester i søttepasninger. Han er vanvittig god på de tingene du nevner og har en løpskraft som ingen i Tippeligaen. Men en såpass sentral spiller på et så godt lag, bør ha mer på repertoaret.
Back to top
View user's profile Send private message
Buran
Senior


Joined: 17 Mar 2006
Posts: 187
Location: Trondheim

PostPosted: 10.07.2008 15:17    Post subject: Reply with quote

Dette begynner å bli Off Topic... Men fordi meg med flere synes Demidov har gjort noen få kamper på U21 bedre enn Tettey, betyr det ikke at vi ikke har peiling på fotball! Noen liker mora og noen liker datera Razz Men det trenger ikke bety at en av dem er Miss World og den andre Miss Piggy...

I de U21 jeg har sett synes jeg Demidov har imponert på midtbanen, da ikke mest som "kriger", men som ballfordeler. Han har spilt ballen ofte på en eller to touch, og var flink til å variere mellom enkle-korte og gjennombruddspasninger og samtidig hatt veldig høy treffprosent. En egenskap jeg håper vi snart får i RBK drakten også!

Tettey gjør en god jobb på RBK og jeg håper han utvikler seg videre og vil bli i RBK i mange år fremover. Spesielt hvis han fortsetter utviklingen sin. For to sesonger siden var han for dårlig som inderløper på våren, men var selvskreven på gullaget i serieinnspurten. I fjor ble han avskrevet som sentral tidlig i sesongen , men viste enorme fremgang utover sommer og høsten og var igjen selvskreven, da som sentral. Hvis han viser samme stigningen i år og neste år vil han bli RBKs Senna midtbanen!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.07.2008 15:27    Post subject: Reply with quote

Sapara og Skjelbred bør benkes en del kamper slik at de forstår alvoret. Det går ikke ant å gi de klippekort. Nå har Sapara prestert dårlig i snart to år og Skjelbred har gjort det elendig siden han brakk foten...

Nå må dette få følger

Enig med lagoppstillingen til Knerten10
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 10.07.2008 15:42    Post subject: Reply with quote

keschaa wrote:
Brady wrote:
Tettey har vel knapt spilt U21-kamper det siste året.


Ser du ikke at han skriver i fjor høst. Du leser jo ikke engang hva folk skriver. Du har bare bestemt deg for å folk har feil.


Jeg ser godt hva han skriver. Han skrev 'i fjor høst og i vår'. Ettersom Tettey de siste 12 månedene kun har spilt 2 av 10 U21-kamper, skriver jeg derfor at Tettey knapt har spilt U21-kamper det siste året.

Det er lov å tenke før du skriver, Keschaa.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 11.07.2008 01:04    Post subject: Reply with quote

Mitt lag forslag:

Lund Hansen

Stoor - Nordvik - Lago - Miller

Berbatovci - Demidov - Konan - Pelu (hvis han blir klar)

Aas - Iversen

_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 11.07.2008 07:40    Post subject: Reply with quote

Elendig Ballah
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3245
Location: Oslo

PostPosted: 11.07.2008 08:05    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Mitt lag forslag:

Lund Hansen


Lund Hansen i mål fordi Jarstein gjorde en tabbe mot Kamma? Confused
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59666
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.07.2008 08:19    Post subject: Reply with quote

Det er vel først og fremst en gest til Alex for lang og tro tjeneste, samt for å bevare sulten, om han får sin e-cupdebut på søndag. Nekter å tro det vil være grunnen til at vi i verste fall slipper inn tre mål.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 11.07.2008 20:51    Post subject: Reply with quote

Håper RBK kjører med toppet lag, for det er stor mangel på sammhandling..
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
skjæringen
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1121
Location: Ila

PostPosted: 11.07.2008 20:56    Post subject: Reply with quote

Isåfall må Aas spille fra start... Wink

Last edited by skjæringen on 11.07.2008 20:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
thoves
Veteran


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1329

PostPosted: 11.07.2008 20:58    Post subject: Reply with quote

hvem som starter mot ekranes er vel ikke det største problemet.. det største problemet er at de aldri stiller med den samme 11'ern som kan bli kjent med hverandre og samkjørt..

ja,skader har gjort sitt,men det er derfor det er viktig med stor stall.. så slipper man å rokkere posisjoner hver gang sånn som med konan,demidov,strand,sapara+++

er f.eks en back skada,sett inn en ny BACK,ikke en "potet"...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 11.07.2008 21:32    Post subject: Reply with quote

skjæringen wrote:
Isåfall må Aas spille fra start... Wink


Det kan han vell ikke ettersom han spilte fra start på RBK 2.

Hvis jeg har skjønt regelen rett!
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
skjæringen
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1121
Location: Ila

PostPosted: 11.07.2008 21:44    Post subject: Reply with quote

Ser ut som han er spilleklar, ja Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 11.07.2008 22:05    Post subject: Reply with quote

Han kan spille alle kampene for RBK 2 , så lenge han ikke spiller fra start i offsielle A-kamper. Men starter han for RBK 2, så kan han ikke spille for RBK 3..

Ergo spiller enn A kamp fra start, så må han stå over påfølgende B-kamp. Like dan hvis en spiller B kamp, så er enn ikke tilgjengelig til påfølgende C-kamp.

Det er mulig å spille for alle lagene hvis en spiller i denne rekkefølgen C - B - A.
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.07.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Demidov holder knapt en kamp som stopper, kondisjonsmessig. Å på midtbanen har han ikke holdt hele kamper enda, han eier ikke kondis i den grad man forventer. De gangene han har spillt hele kamper der for RBK, er at RBK har brukt opp innbytter kvoten.

At Demidov er en kriger er ok, han er en Riseth look a like, bare litt yngre (og penere sier små jentene). Men hans max nivå er langt under Tettey's.

Tettey er den spilleren som løper mest i tippeligaen, uannsett hvor han spiller på midtbanen, og Demidov er av den 10% som løper minst..

Konstelasjonen Demidov & Sapara er helt umulig, de løper ikke nok, og dekker ikke rom.. Så Demidov er nødt til å ha Tettey ved sin side, for å dekke rommene defensivt, Skjelbred gjør dette halv bra, og Sapara vet nesten ikke hva det er.

Tettey syns ikke hele tiden, men han gjør en så viktig jobb, med forflytningene sine, han sperrer av passningsalternativer på en god måte, nesten på den måte Skammelsrud og Rekdal gjorde i sine glansdager, og Demidov løper nesten like mye som Skammelsrud og Rekdal i sine glansdager, men det som var nok for 5 år siden, er ikke nok i 2008.. Rekdal løp vel minst på enhver bane, men han løp smartest. Demidov løper ikke så smart..

I Tippeligaen vil ikke dette merkes så godt, som internasjonalt. Der vil Demdiov bli fraløpt, og overløpt.. Og internasjonalt så vil Tettey's spill komme bedre til sin rett, der han minst vil løpe like langt som sine motstandere, om ikke lengre...

Grunnen til at Demidov har gjordt det bra på U21 er at han har hatt Tettey til å løpe han del der også. Det er nesten slik at jeg vil sammenligne Demdiov med en turski og Tettey med en racingski.. Der turskien holder til hjemlig bruk.


Rett og slett en gåte at du ikke nevner Saparas løpskapasitet når du klager på Demidov sin.
Back to top
View user's profile Send private message
skjæringen
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1121
Location: Ila

PostPosted: 11.07.2008 23:22    Post subject: Reply with quote

Enig. Sapara bør få en skikkelig oppstrammer under Hamren, for den deffensive jobbingen er under enhver kritikk
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 12.07.2008 03:35    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Lund Hansen i mål fordi Jarstein gjorde en tabbe mot Kamma? Confused

Nei, du ser grunnen til valget i 2mas sitt innlegg.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59666
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.07.2008 13:16    Post subject: Reply with quote

Formasjonstreninga i dag tyder på at Aas likevel blir på benken:

Rune Jarstein

Fredrik Stoor - Andreas Nordvik - Alejandro Lago - Roy Miller

Per Ciljan Skjelbred - Alexander Tettey - Didier Konan
Marek Sapara

Yssouf Koné - Steffen Iversen


Demidov har vel uansett bra av å ta seg en hvil.

Les mer: Nordvik erstatter Demidov
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 2 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb