English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 18.03.2012 21:42    Post subject: Reply with quote

Örlund (3). Burde tatt den første straffen, tar den andre. Slipper en ball imellom beina.

Høiland (2). Løper som en tulling oppover i banen og kommer aldri tilbake. Etterlater store rom på høyresiden og fortsetter med sine lange baller opp til intet. Må bort.

Larsen (2). Lager to straffer og driter seg ut ved flere anledninger. Et par-tre gode involveringer redder han fra stryk.

Strandberg (3). Fint å se at han har litt fart. Oppfører seg som resten av forsvaret helt latterlig. Hodeløse høns.

Dorsin (3). Gode initiativ framover, og blir som vanlig latterliggjort bakover. En helt normal Dorsin-kamp. MÃ¥ bort.

Issah (1). Ukomfortabel med ball, roter noe enormt og stopper ingenting imot. Selnæs bør vurderes fra start mot Brann, når man ser hvor lite pasningsikker den sentrale midtbanen vår er.

Henriksen (2). Innsatsen er grei, men ferdighetene står på ingen måte i stil. Idag mangler han kreativitet, og som alltid tempoet.

Svensson (1). Ubrukelig. Trekker konstant innover og kommer aldri rundt på kantene. Vi skriker etter en kantspiller!

Dockal (3). Vil mye, men lider under null plan i angrepsspillet. Kommer ikke i innelggsposisjon. Legg om formasjonen og spill han sentralt!

Iversen (4). BB. Farlig i det meste han gjør, men får ikke nok å jobbe med. Jobbet hjemover(!).

Holm (1). Tung, treig, ufarlig og helt ko-ko.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7510

PostPosted: 18.03.2012 21:43    Post subject: Reply with quote

Dew Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.03.2012 21:44    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Bakklandia wrote:

Jasså, gitt? Skal vi se her da, er det liksom Pep Guardiola som er hovedarkitekten bak det faktum at Barcelona er verdens desidert beste lag for tiden. Eller er det målbevisst, gjennomtenkt og ensartet strategi over tid fra hele sportslig avdeling, med gjennomtenkt strategi, spillerkjøp, treneransettelser osv. som er grunnen?
Sagt på en annen måte: Tror du det egentlig spiller noen stor rolle om det er Pep Guardiola eller Jan Jönsson som sitter på trenerbenken til Barcelona?


Vant Barcelona serien og CL året før Guardiola tok over?


Ikke i 2007, nei. Men gå ett til tilbake, du; Barecelona vant Primera Divison i både 2006 og 2006, og CL i 05/06-sesongen.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.03.2012 21:46    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Det er skremmende at folk med bakgrunn som Bakklandia, har så lite forståelse av hvordan ting må fungere i en bedrift som RBK.


Det er akkurat det jeg gjør - skjønner hvordan en bedrift må og skal fungere. Forskjell på bedrift og fotballklubb, veit du.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 18.03.2012 21:48    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
jacsonø wrote:
Det er skremmende at folk med bakgrunn som Bakklandia, har så lite forståelse av hvordan ting må fungere i en bedrift som RBK.


Det er akkurat det jeg gjør - skjønner hvordan en bedrift må og skal fungere. Forskjell på bedrift og fotballklubb, veit du.


Tja, svaret ditt sier jo faktisk alt....Forskjell på bedrift og RBK??????
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.03.2012 21:50    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
edit: dersom noen virkelig tror at det ikke spiller noen rolle om Barcelonas trener er Jönsson eller Guardiola, da foreslår jeg utdanning eller medisin. Det er ikke mange lag som spiller mer bevisst og strukturert enn Barca, og det er ikke direktørens påfunn.


nei, jøss, det er jo Guardiola som trener alle lag i klubben helt ned til guttelagene og dermed sørger for at alle spiller på akurat samme måte, f.eks. Det var helt sikkert også Guardiola som i sin tid som spiller fant ut at Xavi måtte lære seg å spille i hans rolle, på samme måte som han gjorde det, og det var helt sikkert Pep selv som fant ut at han måtte forlate klubben for å ikke stå i veien for Xavis utvikling, fordi laget fungerte dårlig med begge to ved siden av hverandre. Ikke gjør deg dummer enn du er. Det er jo dette Barcelona virkelig er kjent for - at klubben er så gjennomført på alle nivåer og aspekter i sportslig avdeling.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.03.2012 21:51    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Bakklandia wrote:
jacsonø wrote:
Det er skremmende at folk med bakgrunn som Bakklandia, har så lite forståelse av hvordan ting må fungere i en bedrift som RBK.


Det er akkurat det jeg gjør - skjønner hvordan en bedrift må og skal fungere. Forskjell på bedrift og fotballklubb, veit du.


Tja, svaret ditt sier jo faktisk alt....Forskjell på bedrift og RBK??????


Nei, ikke på en bedrift og RBK. Forskjell på bedrift og fotballklubb, så jeg. En del her inne ser ut til å betrakte RBK først og fremst som en fotballklubb, mens de bør betrakte den som en bedrift. Problemet er jo at de som er ansatte i bedriften ikke ser på RBK som en bedrift selv, engang.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Snøbannannummerfem
Senior


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 213

PostPosted: 18.03.2012 21:55    Post subject: Reply with quote

JJ: " Vi vet at det kommer til å bli mye folk, og vi skal være der 20:00 på søndag."

Ikke litt smart å være der litt tidligere m.t.p oppvarming osv?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.03.2012 21:55    Post subject: Reply with quote

Ja, Guardiola kom jo tross alt nettopp til klubben, og har jo ikke hatt noen innflytelse på hvordan ungdomslagene spilte før han ble A-lagstrener. De spilte jo tross alt nøyaktig likt under Rijkard. Og trenerens oppgave er jo tross alt å oppfinne og lage alle spillerne sine, og ikke å sette sammen ferdighetene deres til et effektivt kollektiv.

Jeg skulle bedt deg om å ikke gjøre deg dummere enn du er, men det er ganske fånyttes ettersom du er så flink til å dokumentere nivået ditt skriftlig.

Bakklandia wrote:
zaphod81 wrote:
edit: dersom noen virkelig tror at det ikke spiller noen rolle om Barcelonas trener er Jönsson eller Guardiola, da foreslår jeg utdanning eller medisin. Det er ikke mange lag som spiller mer bevisst og strukturert enn Barca, og det er ikke direktørens påfunn.


nei, jøss, det er jo Guardiola som trener alle lag i klubben helt ned til guttelagene og dermed sørger for at alle spiller på akurat samme måte, f.eks. Det var helt sikkert også Guardiola som i sin tid som spiller fant ut at Xavi måtte lære seg å spille i hans rolle, på samme måte som han gjorde det, og det var helt sikkert Pep selv som fant ut at han måtte forlate klubben for å ikke stå i veien for Xavis utvikling, fordi laget fungerte dårlig med begge to ved siden av hverandre. Ikke gjør deg dummer enn du er. Det er jo dette Barcelona virkelig er kjent for - at klubben er så gjennomført på alle nivåer og aspekter i sportslig avdeling.

_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 18.03.2012 21:56    Post subject: Reply with quote

Det er jo kult at du frigir Janne for ansvar,men om han ikke har det,hvem da??
Er det Hoftun som velger4.4.2 og plukker ut de som starter en kamp.
Det er jo merkelig at du ikke ser mangelen på en grundig gjennomarbeidet spillerplan,men selvfølgelig sitter ikke Janne mad ansvaret alene,men han har helt klart det største ansvar
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 18.03.2012 21:59    Post subject: Reply with quote

Leste en reportasje om at Messi ga Pep all ære for det som skjer i Barcelona,det hadde aldri blitt denne suksessen uten han sier Messi,og han bør nå ha greie på det,selv om Barcelona sikert har fem trenere på a-lager om ikke enda mere
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 18.03.2012 21:59    Post subject: Reply with quote

Bakklandia:

Hvis du innser at RBK er en bedrift på linje med f.eks Nortura...medlemsstyrt. Hvordan kan du da fra ditt ståsted, skylde på arbeidsfolka på gulvet, når småsjefene kjører alle verdier i grøfta?? Glorifiseringen din av Jønson, forskrekker meg...
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.03.2012 22:12    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ja, Guardiola kom jo tross alt nettopp til klubben, og har jo ikke hatt noen innflytelse på hvordan ungdomslagene spilte før han ble A-lagstrener. De spilte jo tross alt nøyaktig likt under Rijkard. Og trenerens oppgave er jo tross alt å oppfinne og lage alle spillerne sine, og ikke å sette sammen ferdighetene deres til et effektivt kollektiv.

Jeg skulle bedt deg om å ikke gjøre deg dummere enn du er, men det er ganske fånyttes ettersom du er så flink til å dokumentere nivået ditt skriftlig.

Bakklandia wrote:
zaphod81 wrote:
edit: dersom noen virkelig tror at det ikke spiller noen rolle om Barcelonas trener er Jönsson eller Guardiola, da foreslår jeg utdanning eller medisin. Det er ikke mange lag som spiller mer bevisst og strukturert enn Barca, og det er ikke direktørens påfunn.


nei, jøss, det er jo Guardiola som trener alle lag i klubben helt ned til guttelagene og dermed sørger for at alle spiller på akurat samme måte, f.eks. Det var helt sikkert også Guardiola som i sin tid som spiller fant ut at Xavi måtte lære seg å spille i hans rolle, på samme måte som han gjorde det, og det var helt sikkert Pep selv som fant ut at han måtte forlate klubben for å ikke stå i veien for Xavis utvikling, fordi laget fungerte dårlig med begge to ved siden av hverandre. Ikke gjør deg dummer enn du er. Det er jo dette Barcelona virkelig er kjent for - at klubben er så gjennomført på alle nivåer og aspekter i sportslig avdeling.

Jeg er fullstendig klar over at Guardiola trente Barcelona B før han tok over A-laget, ja. Men hvorfor fikk han den jobben i det hele tatt? Jo, fordi han er fostret opp i klubben og dermed kjenner "Barcelona-filosofien" ut og inn - han visste hvordan styret ville at klubben skulle fremstå, han han kjente til spillestilen fordi han selv hadde vært en aktiv spiller i den - for nei, stilen har ikke forandret seg nevneverdig. Han har selvsagt tweeket den litt til her og der, gjort noen små strukturelle endringer her og der, men i prinsippet spiller klubben fortsatt på akkurat samme måte som da han selv var aktiv som spiller - det er vel faktisk først denne sesongen han virkelig har begynt å gjøre større endringer, og nå er også Bracelona svakere enn på mange år.

Det går rykter i media om at Pep ønsker seg ett sabbatsår, hvor mye hold det er i disse ryktene er vel så som så, men det interresante er uansett hvem som er den heteste kandidaten til å ta over Barcelona hvis så skulle skje - det er to navn som trekkes frem. Den ene er ex-Barcaspiller og nåværedne Roma-trener Luis Enrique som jo også kjenner filosofien (legg for øvrig merke til hvordan han - så langt uten særlig hell - forsøker å få Roma til å spille, og sammenlign så med hvordan Barcelona-spiller. Ser du likhetene?) og den andre, som regner som enda hetere er Eusebio Sacristán - dagens Barcelona B-trener og altså enda en som kjenner filosofien og strategien inn og ut. Hvorfor er det først og fremst disse to som nevnes, tror du?
Kan det ha noe med nettopp klubbens strategi å gjøre, tro?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
seler
Senior


Joined: 09 Nov 2011
Posts: 245

PostPosted: 18.03.2012 22:19    Post subject: Reply with quote

4-3-3, vær så snill. Men det kommer nok aldri til å skje med janne som trener. Spillere som henriksen og Svensson er på grensen til ubrukelige i den formasjonen som man bruker i dag. Eneste problemet med 4-3-3 er at vi ikke akkurat bader i kantspillere. Men det kan løses:

Bråthen

Geir HÃ¥vard Hjelde, Biffen, Strandberg, Dorsin

Henriksen, Selnæs(ja, hylekoret må bare komme), Svensson

Dockal/Chibuike, Prica, Iversen

Langt fra ideelt uten ordentlige kantspillere, men iversen er mer enn smart nok til å spille "skeiv" kant, så kan heller dorsin komme som breddeholder på venstre.

Om man hadde hatt en trener som mestrer 4-3-3, er jo overbevist om at dette hadde fungert bedre enn hva ting gjør per i dag.
_________________
'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 18.03.2012 22:21    Post subject: Reply with quote

Etter min mening er det å snakke om Barcelona i denne tråden det samme som å snakke om utopi.
RBK befinner seg på et nivå som ligger 5 hakk under . Vi kan lære av Barca, men det spørs om trenerteamet i RBK har vyer og knowhow til å kunne integrere noe som helst av det Barca gjør. Et annet eksempel er Swansea i PL som spiller posession fotball etter min smak. Det har ligget latent i strategien til klubben i en årrekke. Etter NAE har RBK totalt manglet en spillefilosofi og en overordnet strategi for hvilke spillertyper man ønsker å ale opp fra juniornivå. Skremmende er bare et forsiktig uttrykk....
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5625
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 18.03.2012 22:25    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Det er skremmende at folk med bakgrunn som Bakklandia, har så lite forståelse av hvordan ting må fungere i en bedrift som RBK.


Tilgi min uvitenhet, men hvilken bakgrunn er det du mener at han har, som gjør hans uttalelser overraskende/skremmende?
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 18.03.2012 22:29    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Det er jo kult at du frigir Janne for ansvar,men om han ikke har det,hvem da??
Er det Hoftun som velger4.4.2 og plukker ut de som starter en kamp.
Det er jo merkelig at du ikke ser mangelen på en grundig gjennomarbeidet spillerplan,men selvfølgelig sitter ikke Janne mad ansvaret alene,men han har helt klart det største ansvar


Hvis det er meg du tenker på så frigir jeg ikke Janne for noe som helst i 2012, det jeg sier er at hvis vi skal hente spillere som passer best i 4-2-3-1 eller 4-3-3 så hjelper det lite når vi har en trener som er mest comfortable med 4-4-2.
Janne kommer til å velge 4-4-2 90% av tiden og dette viste Hoftun når han ansatte Janne.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.03.2012 22:32    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Bakklandia:

Hvis du innser at RBK er en bedrift på linje med f.eks Nortura...medlemsstyrt. Hvordan kan du da fra ditt ståsted, skylde på arbeidsfolka på gulvet, når småsjefene kjører alle verdier i grøfta?? Glorifiseringen din av Jønson, forskrekker meg...


Jeg glorifiserer ikke Jönsson i det hele tatt, det jeg derimot gjør er å prøve å peke på det faktum at en klubb består av mer enn bare en trener - og at treneren slett ikke nødvendigvis er den eneste nøkklen til suksess eller fiasko. Den generelle RBK-"Tilhenger" er desverre sørgelig fottball-dum, og det skyldes nok i stor grad klubbens dominans på 90-tallet. Hadde norsk fotball vondt av den dominansen? På ett vis ja, men hovedsaklig ikke - nettopp fordi lokomotivet RBK dro med seg resten av lagene til en nivåhevning. Hadde klubben vonmdt av dominansen? Ja, så definitvit! Hadde fansen vondt av dominansen? Ja, så til de grader, også.

Selvfølgelig legger jeg ikke skylda på gutta på gølve - det er jo akkurat det som er poenget. Jeg legger skylda der den hører hjemme - på sjefene, i RBKS tilfelle er det Hoftun (jeg har ikke akkurat vært veldig positivt til Skutle eller Svendsen heller, som du kanskje husker, men de er heldigvis borte nå. Så gjenstår det å se om erstatterne er bedre...)
Altså, en bedrift består av flere nivåer, ikke sant, med sjefer, ledere, mellomledere osv. På hvert nivå har menneskene først og fremst ansvaret for å legge forholdene best mulig til rette for de på nivået under, slik at produktet som gutta på gølvet leverer, og som til syvende og sist er det bedriften tjener penger på, er så godt som overhodet mulig.

Bruker vi den klassikse bedriftsorganisasjons-modellen er Jönsson en mellomleder, som skal legge forholdene til rette for at gutta på gølvet - spillerne - skal kunne prestere best mulig. Det kan man selvsagt diskutere hvor godt han har lyktes med, og det finnes absolutt områder Jönsson skal ha kritikk på, men hvis vi ser på organisasjonkartet - er det han som er øverste ansvarlig? Nei, det er det ikke. Mellomledern er jo hieratisk under lederen, ikke sant? På RBKs organisasjonkart er denne lederen Erik Hoftun ,og det er han som ikke gjør jobben sin - Jönson har gjort en god jobb utifra de forutsetningen Hoftun har gitt han, men Hoftuns ansvar er og gi Jönsson optimale forutsetninger, og det har han ikke gjort. Når det gjelder Rambo og Jamtfall, så er de noe i nærheten av "assisteredne mellomledere" (i den grad noen slikt finnes i bedrifter) - de skal først og fremst støtte opp om hovedmellomlederen, og utfylle der han kommer til kort for å på den måten klare å legge forholdene best mulig til rette for gutta på gølvet.

En hver organisasjon/bedrift er imidlertid aldri sterkere enn sitt svakeste ledd, og jeg er sterkt i tvil om det i RBKs tilfelle faktisk er Jönsson.

Men der ser du, sånn tenker jeg, som klarer å skille en bedrift og en fotballklubb fra hverandre. De som som derimot ikke klarer å tenke på RBK som noe annet enn en klubb, tenker nok litt annderledes.

Så, nei, jeg glorifisere ikke Jönsson, men jeg prøver å se på den organisatoriske helheten - sikkert fordi jeg er lært opp til det.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 18.03.2012 22:33    Post subject: Reply with quote

0
Hentesveis wrote:
jacsonø wrote:
Det er skremmende at folk med bakgrunn som Bakklandia, har så lite forståelse av hvordan ting må fungere i en bedrift som RBK.


Tilgi min uvitenhet, men hvilken bakgrunn er det du mener at han har, som gjør hans uttalelser overraskende/skremmende?


Han opererer vel i et miljø som skal legge til rette for at bedrifter har gode arbeidsvilkår i Norge. Jeg mener dette krever et minimum av forståelse for hvordan de store linjene i en bedrift fungerer.

At Jønson er 10 % av elendigheten er jo greit, men at de 90 % under ham bør fjernes, slik at ting kan fungere, blir skremmende for meg, når det kommer fra Bakklandia.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 18.03.2012 22:35    Post subject: Reply with quote

Det lille jeg så av kampen bekreftet inntrykket fra i fjor. Dockal er en klassespiller som lider under et elendig JJ system. Han så i likhet med de andre totalt bortkommen ut, rådvill uten automatikk overhodet.

Jeg vedder rævva mi på at Eggen ville fått taket på dette på svært kort tid.
Fra å være tålmodig, full av forståelse for å jobbe med Hoftun etc, er jeg nå klinkende klar:JJ må pelle seg vekk fra klubben i morgen.
Alternativt kjøp et helt nytt lag som passer akkurat til hans "filosofi". Om han har noen da..ikke lett å se iallfall..
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.03.2012 22:35    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Et annet eksempel er Swansea i PL som spiller posession fotball etter min smak. Det har ligget latent i strategien til klubben i en årrekke.


Nettopp - my point exactly! Og siden trenere kommer og går i moderne fotball, er det kanskje ikke de som skal tillegges oppgaven med å utvikle og opprettholde klubbens strategi. Brendan Rogers, f.eks., ble ansatt som trener i Swansea først i 2010..
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 18.03.2012 22:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 18.03.2012 22:45    Post subject: Reply with quote

Bakklandia skrev:

Quote:
Jeg glorifiserer ikke Jönsson i det hele tatt, det jeg derimot gjør er å prøve å peke på det faktum at en klubb består av mer enn bare en trener, osv


Jønson er ansatt for å gjøre en jobb. Jobben hans er å levere sportslige resultater. Det klarer han ikke. For at bedriften skal leve videre, må det inn en person som leverer sportslige resultater, i hans sted. Så enkelt...
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 18.03.2012 22:45    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig Bakklandia. Spillfilosofi og spillertyper er en langsiktig strategi som klubbens SD skal forfekte over tid. RBK mangler totalt denne kontinuiteten og identiteten som skal kjennetegne et RBK over tid. Etter NAE har dette blitt totalt utvasket og fjernet. Hvordan kan en toppklubb i Norge distansere seg fra slike elementære elementer i en klubb....?
Hvorfor skal klubbens suksessfaktorer forandres hver gang en ny trener blir ansatt ? Amatørmessig.....
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.03.2012 22:52    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Bakklandia skrev:

Quote:
Jeg glorifiserer ikke Jönsson i det hele tatt, det jeg derimot gjør er å prøve å peke på det faktum at en klubb består av mer enn bare en trener, osv


Jønson er ansatt for å gjøre en jobb. Jobben hans er å levere sportslige resultater. Det klarer han ikke. For at bedriften skal leve videre, må det inn en person som leverer sportslige resultater, i hans sted. Så enkelt...


Men hva hjelper det da, hvis denne nye personen ikke får lagt forholdene til rette for å kunne klare det? Da er vi jo akkurat like langt.
Jönsson er ett symptom, men han er ikke årsaken til sykdommen. Og det er den som fikses hvis klubben skal kunne friskmeldes over tid.

Igjen: Se helheten, ikke bare en liten del.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 18.03.2012 22:59    Post subject: Reply with quote

Bakklandia:

Så du mener at hvis Hoftun fjernes, så vil JJ få ut potensialet til Chibuike, Dockal, Henriksen, Issah, Strandberg, Larsen osv. Stallen er ikke bred, men den inneholder kvaliteter som burde sette Viking på prøve. Hoftun gjør ikke jobben sin, men det forklarer ikke hvorfor laget ikke leverer mot antatt svakere motstand.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next
Page 15 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb