English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hearts - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
5%
 5%  [ 3 ]
Andersson
7%
 7%  [ 4 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
50%
 50%  [ 26 ]
Nypan
23%
 23%  [ 12 ]
Holse
1%
 1%  [ 1 ]
Thorvaldsson
9%
 9%  [ 5 ]
Frederiksen
0%
 0%  [ 0 ]
Wiedesheim-Paul
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 51

Author Message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 954
Location: Trønderlainne

PostPosted: 18.08.2023 08:12    Post subject: Reply with quote

Flashback fra 2010. FCK-kampene
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2211

PostPosted: 18.08.2023 08:17    Post subject: Reply with quote

Lenge siden jeg har våknet opp så langt nede i kjelleren. Ekstrem nedtur.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 18.08.2023 08:25    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
GeirH wrote:
ibejnar wrote:
GeirH wrote:
Neeskens wrote:
Vi er ikke gode nok dessverre. BÃ¥de defensivt og offensivt
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Som ving er han det. Han har ingenting der å gjøre. Slår bort mye og står feilvendt ofte. En god grunn til at vi taper. I tillegg jukser han veldig mye i det defensive arbeidet som flere her tydeligvis ikke ser.


Fantastisk analyse - af spilleren alle se er et niveau over alle andre inde centralt men bliver skamredet på kanten. Ser offensive løsninger og vinder meget i presset i dag, men man skal altså have nogen at spille bold med. Jeg
vil vælge at sige han har fortjent bedre medspillere.


Det er greit at du er glad i de danske spillerne, men ikke la det lure deg.Holse er ingen ving og gjør laget dårligere der.


Gør holdet dårligere ? Er det en joke ? I min optik er han alt for god til det her RBK hold. Han bliver jo spillet dårlig af holdkammerater, der ikke kan kombinere eller læse muligheder. Centralt i banen vil jeg ikke bytte ham for nogen i Eliteserien - og så kan man undres over hvorfor træneren vælger at spille ham på højrekanten - måske fordi han trods alt mener Holse er den bedste højrekant vi har. Det er bare et gæt. Og når det er sagt så synes jeg også han for sin egen karrieres skyld skal komme videre hurtigst muligt.


Enig. Holse fortjener bedre medspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
GeirH
Junior


Joined: 03 Aug 2023
Posts: 65

PostPosted: 18.08.2023 08:26    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
enojado wrote:
Går via børkeeiet men han er utenfor 16m, og ballen er 1.5m fra hansen !? hva med hansen der??



Hva med Nypan som blir vendt bort altfor enkelt av Devlin? Utrolig svakt


Her har du problemet på dette forumet. Enkelte spillere er beskyttet for kritikk fordi de 1. snakker trøndersk. 2. de er ung. 3. vi kan ikke kritisere treneren fordi han satser på unge spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 18.08.2023 08:26    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
Lenge siden jeg har våknet opp så langt nede i kjelleren. Ekstrem nedtur.


Har du forsøkt trappa?
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2211

PostPosted: 18.08.2023 08:29    Post subject: Reply with quote

Trappa ble tatt med rota i går kveld.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18556

PostPosted: 18.08.2023 08:41    Post subject: Reply with quote

Ja, dette var blytungt, det er ikke engang et bra lag vi taper mot. Vi er avhengig av at folk som Reitan, Jenssen og Hansen står frem i kamper som dette, men det gjør de ikke, vi slipper inn alt som kommer. Jenssens kamp er så elendig at jeg har ikke ord. Ble skjebnesvangert at Nelson ble skadet, Holse er ingen kant og vi ble tvunget til å bruke elendige RWP i for mange minutter.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1193

PostPosted: 18.08.2023 09:07    Post subject: Reply with quote

Her taper vi mest fordi vi enda ikke er innkjørt som et lag. Og selvsagt vil en 16 år gammel Nypan bli noe lett i enkelte situasjoner. Både trener og lag mangler erfaring fra e-cup, og laget er på langt nær er innkjørt. Hadde det her vært samme setting til neste år og vi hadde stilt med de samme 11 hadde det her gått greit.

Rosenborg er work in progress og det er kanskje like greit at man ikke har en masse ekstra kamper å tenke på og e-cup penger å hive på problemene og at man faktisk må jobbe med det man har så vi kan få litt stabilitet og læring som et lag over tid. Kan man få litt arbeidsro, få satt en 11'er og se fremover så vil det her laget kunne ta ganske store steg da storparten av laget er veldig ungt og uferdig. Så får en se om man mener Maalen og Rambo er de rette folkene til å lede skuta. Skal vi hele tiden hyle på nye spillere hver gang noen gjør en feil så blir det følgefeil på følgefeil. Man må lære seg å kamuflere hverandres svakheter og ta det derifra. Det var ikke bare godføtter under Eggen heller, i alle fall ikke i starten. Og de første forsøkene i europa på tidlig 90-tall var ikke bare fest og morro.

Nå kan man egentlig tynne ganske kraftig i stallen og heller tenke 2025. Neste år får man sikte seg inn på den andreplassen og så ta det derifra.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 18.08.2023 09:32    Post subject: Reply with quote

GeirH wrote:
PauloSilas wrote:
enojado wrote:
Går via børkeeiet men han er utenfor 16m, og ballen er 1.5m fra hansen !? hva med hansen der??



Hva med Nypan som blir vendt bort altfor enkelt av Devlin? Utrolig svakt


Her har du problemet på dette forumet. Enkelte spillere er beskyttet for kritikk fordi de 1. snakker trøndersk. 2. de er ung. 3. vi kan ikke kritisere treneren fordi han satser på unge spillere.


Meget enig det er ofte så useriøst - alle kan se nypan er et stort talent MEN i de her helt afgørende kampe har han uheldig direkte indflydelse på 3 af deres mål hvor han ikke får sat sig igennem - træneren det roses for at satse på vores unge sætter IKKE det bedste hold i min optik - han svækker os ved ikke at holde holse centralt i 2x90 - han gør holse dårlig plus han spiller andre centralt der tydeligvis ikke er gode nok til de her afgørende kampe - jeg siger igen at her burde og skulle vi have været videre - fair nok så hjælper det heller ikke at forsvaret og især yttergaard ikke kan forsvare på det niveau og har hvad der ligner en offday - men hvor er det surt når det hele lå til os - kan nogen så prøve at forklare mig hvorfor olaus skulle starte og hvorfor begge vores kanter skal spille ude af position ? Har tænkt og tænkt - hvis man vil have olaus med hvorfor så ikke bare sætte ham på Venstre kanten - så har man kun en spiller ude af position og derved kunne vi spille kampen med vores klart bedste centrale kombination - jeg savner ganske enkelt træner kvalitet
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 18.08.2023 10:00    Post subject: Reply with quote

Interessant at mange peker på Nypan etter gårsdagens kamp. Ja, enig han hadde flere dårlige involveringer.
Og det er bra sikkert at flere her på forumet kan se i krystallkulen og forutser en spillers dårlige prestasjon basert på tidligere gode kamper. Sier seg selv at Nypan skulle starte i går.
Vi kunne kanskje ha valgt Väänänen, PCS, eller Tagseth som IL i stedet?
De to førstnevnte har ikke bare hatt sine øyeblikk av svake involveringer denne sesongen, men regelrette hjerneblødninger. Og Tagseth? Stabil pasningsspiller men han har sine utfordringer med kreativitet.
Uansett hvordan spillerkonstellasjonen har vært satt sammen sÃ¥ vil det bli kritisert av enkelte her. 👍 Vi er hva vi er. Stallen mÃ¥ forbedres.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5515

PostPosted: 18.08.2023 10:10    Post subject: Reply with quote

Synes ellers Adam og Tobias var to lyspunkt og befester plassene sine i startelleveren Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1134
Location: Drammen

PostPosted: 18.08.2023 10:14    Post subject: Reply with quote

Nypan skal starte, men det skal ikke Skarsem. Nypan gjør mye bra fremover, men er dårlig og urutinert på to av målene.
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1875
Location: Oslo

PostPosted: 18.08.2023 11:35    Post subject: Reply with quote

Ingen automatikk at vi skal slå ut Hearts over to kamper. Dette har dessuten handlet om neste sesong helt siden trenerskiftet ble vedtatt, så det er bare å se fremover. Ble gutter mot menn det her, knekker fullstendig sammen når de innser hvor lett Hearts kunne spille seg gjennom det høye presset og at dette ikke var holdbar risk/reward i 90 min. Men synd vi ikke rakk å få 2-0 først. Blir istedet enormt passive. Balanse hadde vært fint, ikke enten gung ho eller ultradefensivt.

Last edited by andrezinho on 18.08.2023 12:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Andy Pandy 27
Proff


Joined: 21 Sep 2021
Posts: 405

PostPosted: 18.08.2023 11:44    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Synes ellers Adam og Tobias var to lyspunkt og befester plassene sine i startelleveren Tommel'n opp!


Stöttes, synes spesielt Tobbe viser tegn til å vokse i den rollen han også helst selv ville spille da han kom til klubben.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
yaeger
Junior


Joined: 14 Jul 2023
Posts: 22

PostPosted: 18.08.2023 12:21    Post subject: Reply with quote

Hansen 4 - virker nervøs i feltet(kan ha noe med at stopperne knapt vinner hodedueller så fort ballen vektes fra siden)
Andersson 5 - gode involveringer
Reitan 5 - rydder opp greit foruten målene som kommer fra intet.
Jenssen 1 katastrofalt dårlig, duellsvak, temposvak og ut av posisjon
Pereira 4 - ok innlegg, fortsatt for mye tull men løper mye.
Skarsem 2 - helt usynlig og burde blitt tatt av etter 35(som reka kunne ha funnet på, til rekas kredit)
Børkeeiet 6 - banens beste, trygg, arbeider godt og framoverettet.
Nypan 5 - skyld i et av målene, men villig og løper som en gal. HELE tiden.
Frederiksen 4 - svakere idag men godkjent -
Thorvaldsson 6. Forferdelig arbeidsvilkår. Helt alene og får mange trøkker. God heading som keeper redder, er selv på retur og scorer vakkert. Ikke matchform enda.
Holse 4 - usynlig og jusker litt på returløp. Avkledd de få gangene han forsøkte seg på komme forbi backen.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6710

PostPosted: 18.08.2023 12:39    Post subject: Reply with quote

Tar med meg fra kampen at det er bevist en gang for alle at det forsvaret vårt, det kan loddes ut på bingo!

Børkis god, Nypan god fremover men helt katastrofe defensivt, og det går ikke på fysikk, mere at han ikke fighta nok i duellene.

Isak bra.

Ellers er det kanskej bare Adam som utifra forventningene leverte greit.

Hjem å trene nå! Nesten litt letta for at de får som fortjent selv om jeg synes vi var bet over to kamper. dette går på konsentrasjonssvikt og ergjerrighet!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 979

PostPosted: 18.08.2023 20:11    Post subject: Reply with quote

Dagen derpå er tung. Føles veldig unødvendig at vi blir slått ut av Hearts. Hadde de ennå vært et virkelig godt lag. Men det er vi som presterer under pari og som gir bort tre scoringer. Dette er tap på sureste vis.
Back to top
View user's profile Send private message
GeirH
Junior


Joined: 03 Aug 2023
Posts: 65

PostPosted: 18.08.2023 20:52    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Tar med meg fra kampen at det er bevist en gang for alle at det forsvaret vårt, det kan loddes ut på bingo!

Børkis god, Nypan god fremover men helt katastrofe defensivt, og det går ikke på fysikk, mere at han ikke fighta nok i duellene.

Isak bra.

Ellers er det kanskej bare Adam som utifra forventningene leverte greit.

Hjem å trene nå! Nesten litt letta for at de får som fortjent selv om jeg synes vi var bet over to kamper. dette går på konsentrasjonssvikt og ergjerrighet!


Du kan si det men hva med:

Elendig press fra Torvaldsson til Hearts sine stoppere som får slå opp upresset gang på gang.
Holse og Frederiksen som også er slapp i press. Står med lua i hånda.
Nypan og Skarsem som taper alt av dueller.

Dette må også være en del av problemet. Det er ikke bare forsvaret. Det handler om hele laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1193

PostPosted: 19.08.2023 10:18    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Tar med meg fra kampen at det er bevist en gang for alle at det forsvaret vårt, det kan loddes ut på bingo!


Tror nok ikke bare forsvaret skal ha skyld i det her, man forsvarer seg som et lag. Og ja, den pasningen fra RYJ var ikke god, men gjør de framfor han seg spillbare nok til en hver tid? 100 ting man som lag må finne ut av her, er bra sikker på at selv Virgil Van Dijk ville sett ut som en tosk om han ble slengt inn fra start mot Hearts. Under Eggen var det alltid minst et par-tre pasningsalternativer fordi alle visste hvor man skulle stå, vi er ikke der på langt nær enda.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 19.08.2023 12:56    Post subject: Reply with quote

Hvis det ikke er alternativer (inklusivt støtte/back/drøye/etc) så får en bare klarere.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6710

PostPosted: 19.08.2023 13:08    Post subject: Reply with quote

GeirH wrote:
moomoo wrote:
Tar med meg fra kampen at det er bevist en gang for alle at det forsvaret vårt, det kan loddes ut på bingo!
...


Du kan si det men hva med:

Elendig press fra Torvaldsson til Hearts sine stoppere som får slå opp upresset gang på gang.
Holse og Frederiksen som også er slapp i press. Står med lua i hånda.
Nypan og Skarsem som taper alt av dueller.

Dette må også være en del av problemet. Det er ikke bare forsvaret. Det handler om hele laget.


Helt enig, men all den tid Isak ikke er en sånn type spiller så kan man ikke legge skylden alt for mye på ham. Da hadde det gitt mere mening med Paven fra start, eller aldri lånt ut Aga.

Holse har jeg nevnt før at han er slapp til å følge mannen sin/løp. Fredriksen kjenner jeg ikek godt nok til å vite hva jeg kan forvente av, men til syvende å sist er det trenerens ansvar å stable et lag på beina som står til den tilnærmingen han har valgt.

Også helt enig i at det ikke er kun forsvaret, men at vi er for slappe til å følge mann, for liite ergjerrige og kyniske i duellspillet. Man savner virkelig en frontfigur utpå der som kan gå forran å mane innsats og blod på drakta.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Last edited by moomoo on 20.08.2023 11:28; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1193

PostPosted: 19.08.2023 13:50    Post subject: Reply with quote

Det med mangel på lederegenskaper og noen som går foran i krigen er helt klart et problem. Per kunne vært en sånn en men har snarere endt opp som han som mister hodet og blir utvist etter 5 minutter på banen enn en som samler troppene og viser vei.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 19.08.2023 13:57    Post subject: Reply with quote

GeirH wrote:

Elendig press fra Torvaldsson til Hearts sine stoppere som får slå opp upresset gang på gang.


Det er enkelt å spille av press fra en midtspiss, det er bare tøys å bruke krefter på å løpe etter noen som triller bare ball rundt seg. Enten må hele laget presse, eller legge seg lengre tilbake. Spesielt i 2.omg. så presset spillere enkeltvis. Nypan presset litt, Isak presset litt, Holse presset litt... ble mye enpersonskjør, og man gjør ikke annet enn å løpe seg tom. Presspillet generelt må sitte bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6693
Location: Heaven

PostPosted: 19.08.2023 16:27    Post subject: Reply with quote

Ikke vits for isak og presse alene som blir nevnt her.
Vi må trene laget på og presse samlet.
Hørte maalen snakke om det på innsiden at laget skal presse høyt når en spiller går,som et slags signal.

Men laget presser en og en,er alt for passive..virker i tillegg dårlig trent også.
Forsvaret kommer ikke etter når laget presser høyt,skaper enorm usikkerhet i laget.
Maalen har en stor jobb og gjøre oss bedre til og presse og bli bedre i forsvar.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Page 17 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb