English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marek Sapara
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 163, 164, 165  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3837
Location: Malvik

PostPosted: 04.08.2014 20:14    Post subject: Reply with quote

Jonas er midtbanespiller som må erstattes av en h.back.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7891

PostPosted: 04.08.2014 20:26    Post subject: Reply with quote

Hva faen? Sapara?

Et tydelig nei takk fra meg iallefall.

Hvor skal han spille? Han er ikke en spilletype vi trenger nå hvis vi snart skal gjøre alvor av å finne tilbake til røttene.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 04.08.2014 20:31    Post subject: Reply with quote

Jeg begynner å bli gammel når en som er født i 1982 faktisk anses som for gammel for laget Sad
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1982

PostPosted: 04.08.2014 20:42    Post subject: Reply with quote

Tenkte d samme. Dæven.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 04.08.2014 20:48    Post subject: Reply with quote

Sapara vil for alltid være en Rosenborg-spiller som huskes. Men vil ikke ha ham tilbake. Vi må finne gjerne finne den nye Sapara. Vi må ha inn kvalitet og klasse på vei opp, ikke på vei ned.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 04.08.2014 20:50    Post subject: Reply with quote

nei takk.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 05.08.2014 09:37    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Molde kjøper Singh og Sigurdarson til 23 år og Eloynussi til 20 år når de er på transfermarkedet.


Hadde RBK, uten hele Røkke og Akerpengebingen til å ta regninga, brukt 6 mill bare i leiesummen på 1år leie av sigurdarson(pluss lønn), hadde jeg klikka i vinkel.
Sigurdarson har potensiale han, bevares, men ikke til en kost på langt over 6mill i året.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18410
Location: Oslo

PostPosted: 05.08.2014 09:40    Post subject: Reply with quote

Veldig godt poeng Skullerud. Driften av BBS er griesdyr, langt over hva normale TL-klubber eller vi kan ta. Singh er nok heller ikke billig, ikke vil jeg ha han heller. Grusom personlighet som ikke er i nærheten av å matche evnene som jeg ser på som midt på treet. Moi har vist seg langt bedre i første halvdel av sesongen enn jeg forventet, selv var jeg skeptisk pga nettopp manglende fart. Ikke tror jeg han hadde vært i nærheten av det samme i vårt sviktende maskineri i år heller.

Alt i alt så gjør Molde mye bra, men som oftest så signerer de spillere jeg ikke hadde hatt spesielt lyst på i RBK. Og så har de ubegrenset med penger da, så de kan cashe ut 10+mill på ett års leie av BBS og 16 mill i kjøp av Forren. Livet er økonomisk enkelt når du kan trykke egne penger.
Back to top
View user's profile Send private message
Anders
Rutinert


Joined: 25 Oct 2004
Posts: 647

PostPosted: 05.08.2014 09:59    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Sapara vil for alltid være en Rosenborg-spiller som huskes. Men vil ikke ha ham tilbake. Vi må finne gjerne finne den nye Sapara. Vi må ha inn kvalitet og klasse på vei opp, ikke på vei ned.


Enig.

Ganske sikker på at han ikke er interessant for oss nå. Var heller ikke så nære på at han signerte for oss i desember, som noen skal ha det til.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 05.08.2014 10:12    Post subject: Reply with quote

Hvis vi hadde fått inn en god spiss og et par fine forsvarere, kunne det vært artig med Sapara inn til slutt som litt ekstra krydder. Ellers står hans ferdigheter ikke øverst på lista over det vi trenger --- med mindre noen tenker at Selnæs må ha et par år ekstra før han blir god nok til å styre midtbanen vår? Ikke helt håpløst å se Marek i en ankerrolle.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18410
Location: Oslo

PostPosted: 05.08.2014 10:14    Post subject: Reply with quote

Om Marek virkelig vil tilbake til oss så er det vel ikke verre enn å sette seg ned å se videoer av hans siste kamper. Hoftun, KI og Torbjørnsen ser da raskt om han er i form godt nok til å spille fotball eller ikke.

Gi han kontrakt ut året med beskjed om at hvis det er bra for begge parter så forlenges den. Skader da ikke å få en tilnærmet gratis Sapara inn resten av sesongen for evaluering.

Det Sapara kan bidra med er et fotballhode som vi åpenbart mangler. Gjennomspilleren som ser hvor ballen skal spilles før noen av de i dagens tropp gjør det. Tipper gjennomspilleren Marek og gjennomløperen Riski hadde blitt fort glad i hverandre. (forutsatt at han er i form da).


Last edited by 1972 Miami Dolphins on 05.08.2014 10:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.08.2014 10:15    Post subject: Reply with quote

Det siste man trenger er en midtbanespiller uten løpskraft og defensiv styrke. Vi har gamst fra før av og sluppet inn 7 mål på to kamper i verdens dårligste liga.
Back to top
View user's profile Send private message
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 05.08.2014 10:20    Post subject: Reply with quote

Har ikke fulgt karrieren til Sapi, men jeg er ikke spesielt sugen merker jeg. Han slo meg aldri som den mest seriøse idrettsmannen, og jeg er redd for at han er på vei down hill.

Med Sapi på sentral midt tror jeg vi vil bli løpt overende. På indreløperplass har vi gode spillere.

Laget er fullt av huller, men jeg kan ikke se at Marek fyller noen av dem.
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 463

PostPosted: 05.08.2014 10:40    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Om Marek virkelig vil tilbake til oss så er det vel ikke verre enn å sette seg ned å se videoer av hans siste kamper. Hoftun, KI og Torbjørnsen ser da raskt om han er i form godt nok til å spille fotball eller ikke.



Hoftun/Torbjørnsen og video er jeg skeptisk til, husker jeg så noen youtube-klipp av Boti Goa Very Happy
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
Svovel
Proff


Joined: 25 Mar 2012
Posts: 318

PostPosted: 05.08.2014 11:28    Post subject: Reply with quote

Så lenge Selnæs har det potensialet han har og ikke faller under et middels bunnivå, håper jeg han satses på 100% resten av sesongen. Sesongen er kjørt uansett så det er lite å tape på det. Håper vi er ferdig med geriatri og "store" navn nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4965

PostPosted: 05.08.2014 11:34    Post subject: Reply with quote

Med Annan aktuell for skandinavia bør han være 1. prioritet om ny midbanespiller skal inn.

Annan >>> Sappi.

Håper og tror at de eneste signeringene vi gjør i dette vindu er typen opplagt forsterkning (for god for ligaen omtrent) som neste trener også vil trenge. Eventuelt spedd på med billige leieavtaler ut året.
Synd å si det, men Sappi - nei takk.


Last edited by Montana on 05.08.2014 11:36; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 05.08.2014 11:35    Post subject: Reply with quote

Litt offtopic, men når Forren blir nevnt, så er det også et godt eksempel på ssmmensuriet av økonomien i myk og Aker/Røkke. Molde fikk ca 30mill rett inn i klubbkassa da forren ble solgt. Han blir henta tilbake for :16, i det store og hele betalt av Røkke/Aker, som også betaler sto re deler av lønna, for at forren ikke skal tape for mye på å komme hjem igjen. Og det vises ikke i regnskapet til mfk.
Skjønner ikke hvordan dette er ok for NFF og FIFA economic fair play, all den tid molde opererer med et reelt budsjett som er større enn RBK sitt bare at stor deler av det er skjult for offentligheten...
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9069
Location: Trondheim

PostPosted: 05.08.2014 12:16    Post subject: Reply with quote

Skullerud wrote:
som også betaler sto re deler av lønna, for at forren ikke skal tape for mye på å komme hjem igjen. Og det vises ikke i regnskapet til mfk.

Det er bare tullpreik. Forren tok et kraftig lønnskutt ved å komme hjem. Og lønna hans er under 15 % av hva den var i England. På akkurat det punktet har jeg førstehåndsinformasjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18410
Location: Oslo

PostPosted: 05.08.2014 12:20    Post subject: Reply with quote

Men vet vi om det har vært en SignOnFee fra enten Molde eller Aker inne i bildet? Er jo veldig enkelt å si at spilleren knapt tjener penger i lønn, men om man har fått 10 mill i SOF som betaler ut gjennom kontraktens levetid så er det jo poteito/potato lønn/SOF.

Spør fordi jeg ikke aner?
Back to top
View user's profile Send private message
ImNotFreddy
Senior


Joined: 25 Jun 2014
Posts: 129

PostPosted: 05.08.2014 12:27    Post subject: Reply with quote

FÃ¥r vel se hva listene sier i oktober.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 05.08.2014 13:10    Post subject: Reply with quote

Stemmer nok at mfk offisielt bare betaler 15%, ja. Resten derimot..
Back to top
View user's profile Send private message
Achtung
Senior


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 124
Location: Norge

PostPosted: 05.08.2014 13:39    Post subject: Reply with quote

Har aldri hørt noe om at Forren har superlønn som Røkke betaler. At Koteng betaler Gamst sin lønn er derimot fakta. Glasshus.

Syns denne sutringen på Molde er litt stakkarslig. Jada, de er heldige som har en lokal moldefanatiker som spytter inn store summer, men samtidig har de vært veldig dyktige de siste årene. De gjør helt opplagt veldig mye rett både på treningsfeltet og i styrerommet.

I stedet for å legge oss ned og grine bør vi heller sende hele brakka på studietur til Nordstrand Jacobsen og Molde.

Sutrementaliteten kler ikke en klubb som RBK!
:
Tilbake til tema: Molde hadde neppe signert en type som Sappara. Gammel, dyr, på nedtur og usalgbar.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 05.08.2014 13:51    Post subject: Reply with quote

Å skulle dra til Molde for å lære seg å bruke penger blir som å sende Afrika til Norge for å lære å bruke penger. Vi er elendig på dette ja, men vi lever i en helt annen verden enn Molde og ingenting er sammenlignbart. De kan i realiteten styre mot underskudd på 25 millioner hvert eneste år, og likevel komme ut i null i regnskapet. De har i tillegg minimalt med utgifter på stadion og lån, fordi de har fått denne gratis av Røkke. Om Rosenborg skulle gått like mye i underskudd for hver krone brukt som det Molde gjør, så tilsvarer det et årlig underskudd på 50-60 millioner. DET er ikke akkurat noen bragd å få til, men til forskjell fra Molde så får slike underskudd store konsekvenser for oss - mens det i Molde kan gjøres uten risiko både ift EK og likvide midler.

Rosenborg må bruke store pengersummer for å inntjene de 160 millionene vi har budsjettert med. Selv om omsetningen er svær, henger utgiftene tett sammen med dette. Ift spillerom på overgangsmarkedet har altså Molde et gedigent fortrinn sammenlignet med alle klubber i Tippeligaen, også Rosenborg. Vi kunne ha vært dominant her om vi hadde gjort en god jobb, men Molde er ikke stede å dra for å lære seg noe om dette. Vi må nesten dra til en annen "tæring etter næring"-klubb da, og ikke noen som får pengedrypp fra en utømmelig kilde 24/7.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 05.08.2014 13:55    Post subject: Reply with quote

Achtung wrote:
Tilbake til tema: Molde hadde neppe signert en type som Sappara. Gammel, dyr, på nedtur og usalgbar.


Skulle tro du snakket om Pape Pate Diouf.

Eller Morten Gamst Pedersen, som de med alle midler forsøkte å få tak i i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 05.08.2014 13:56    Post subject: Reply with quote

Studietur til Molde? Hva skal de lære? Hvordan drive klubben med en investor som sprøyter inn millioner? Skal man dra på studietur til noen bør det heller være noen som faktisk har noe som vi kan lære av, det å dra til de største klubbene i verden har jeg liten tro på, med mindre man drar for å se på noe spesifikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 163, 164, 165  Next
Page 164 of 165

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb