English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Boti Goa
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 28.02.2011 18:02    Post subject: Reply with quote

Jeg er positiv til spilerne som Torbjørnsen henter. Virker også som han har spennende teknikk og en del fart.

HÃ¥per det kommer en ny midtbanespiller av god kvalitet samt en stopper til.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2661

PostPosted: 28.02.2011 18:02    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Sapara kom jo direkte fra slovakisk liga, ikke akkurat en liga hvis kvalitet får det til å gå kladt nedover ryggen på folk, det heller

Jeg håper virkelig ikke du forsøker å sette armensk og slovakisk liga i samme bås her. For det er en vesentlig forskjell mellom de to ligaene og nivået de ligger på.

Armenia er helt der nede med Færøyene, San Marino og Azerbadsjan. Slovakia kom til åttendelsfinale i VM i 2010 - med spillere fra den hjemlige ligaen i troppen.
Back to top
View user's profile Send private message
Skjelbred
Rutinert


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 855

PostPosted: 28.02.2011 18:02    Post subject: Reply with quote

Kult!
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 28.02.2011 18:10    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Bakklandia wrote:
Sapara kom jo direkte fra slovakisk liga, ikke akkurat en liga hvis kvalitet får det til å gå kladt nedover ryggen på folk, det heller

Jeg håper virkelig ikke du forsøker å sette armensk og slovakisk liga i samme bås her. For det er en vesentlig forskjell mellom de to ligaene og nivået de ligger på.

Armenia er helt der nede med Færøyene, San Marino og Azerbadsjan. Slovakia kom til åttendelsfinale i VM i 2010 - med spillere fra den hjemlige ligaen i troppen.


Nei, absolutt ikke i samme bås. men jeg bare sier at begge ligaer rent kvalitetsmessig har mye å gå på opp til europatoppen - i likhet med Tippeligaen, f.eks. Men jeg våger likevel å påstå, uten å ha alt for god kjennskap til slovakiske lag, at lag for lag er Tippeligaen bedre enn slovakisk eliteserie.

Tross alt, Norge har jo også spilt åttenedelsfinale i VM, med hjemlige spillere i troppen. Det var jo for øvrig heller ikke verdens verste gruppe å ta seg videre fra for Slovakia, spesielt ikke når Italia udnerpresterte så til de grader (eller gjorde de det....). Og rett skal være rett, det var ikke veldig mange hjemlige spiller i den troppen, heller.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 28.02.2011 18:26    Post subject: Reply with quote

Først hadde vi god tid.
SÃ¥ ble det litt roti.
NÃ¥ har vi Boti.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3753

PostPosted: 28.02.2011 18:35    Post subject: Reply with quote

En unggutt som trenger tillit for å prestere. Noe han selvsagt ikke vil få siden Rbk-supporterne og trenerteamet forventer store prestasjoner umiddelbart. Han kommer til å bli benket til fordel for Holm & Prica, med noen sporadiske innhopp i løpet av sesongen.

Spilleren vil etter et par sesonger bli solgt til en eller annen "ukjent" bakgårdsliga som man kaller det her på forumet, men som faktisk er langt bedre enn tippeligaen. Der vil spilleren prestere fordi han får tillit og etter hvert bli solgt til en større klubb.

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 28.02.2011 18:36    Post subject: Reply with quote

Jeg er avventende, for å si det litt pent.

Dette lukter det ikke mye fugl av. Kråke, isåfall. Men vi får se.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7891

PostPosted: 28.02.2011 18:39    Post subject: Reply with quote

Enig. Har ikke store forhåpninger til denne gutten. Sats heller på Bakenga sier jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 28.02.2011 18:41    Post subject: Reply with quote

Flott! Da kan jeg slutte å riste den ene knyttneven sint i lufta.

Den andre går ned når vi får inn en midtbanespiller. Smilet blir klistret på når forsvarsspilleren kommer.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18410
Location: Oslo

PostPosted: 28.02.2011 18:43    Post subject: Reply with quote

jrgn wrote:
Enig. Har ikke store forhåpninger til denne gutten. Sats heller på Bakenga sier jeg.


hehe ja når vi først har kjøpt han for 4 år så er det nok tryggest å sette han på tribunen og satse på Bakenga...
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3608

PostPosted: 28.02.2011 18:47    Post subject: Reply with quote

Jeg klarte ikke helt å se den helt enorme farten på denne spilleren på noen av skrytevideoene. Mange fine direkteflikker og forsøk på gjenomspill. Virker sterkere i kroppen og bedre i lufta enn Bakenga. Umulig å si noe sikkert på nåværende tidspunkt, men det er ihvertfall bra at det skjer noe på overgangsmarkedet før seriestart.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7510

PostPosted: 28.02.2011 18:50    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig er denne spilleren bedre enn Bakenga. Med Bakenga hadde vi ikke fått til et halvminutt med skrytevideo engang.

Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 28.02.2011 18:56    Post subject: Reply with quote

He he, er avventende selv. Ingen gledes frysninger foreløpig.

RBK må være trygge på at han er vesentlig bedre enn Bakenga, når de kjøper ham - og det er selvsagt mulig. Det er vel ikke så mange her inne som tror at Bakenga hadde herjet i Portugal heller?

Denne gutten var vel også ganske ung da han var i Portugal, var han ikke? Om han var ca 20 år og skårte 14 mål på 25 kamper i Armenia, er det såpass at jeg ikke uten videre tror at f.eks Bakenga eller Fredheim Holm hadde matchet det samme.

Ikke lett å vite hva man skal tro om kvaliteten.

Spørsmål to er om han ble kjøpt pga kvaliteten i dag eller pga potensialet?
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 28.02.2011 18:57    Post subject: Reply with quote

Førstetouchen er jo definitivt bedre enn T.Olsen sin - uten det betyr noe som helst. Han virker også bedre enn Bakenga når det kommer til det meste, men det skulle jo bare mangle ellers hadde vi jo ikke hentet han. Denne vurderingen er jo gjort i fra 3-4 skrytevideoer av kjempekvalitet(nei), men når Stig sier han er god så må han jo være det.

Selv om Stig sa for ca. nøyaktig 2 år siden at Zahora var en spiller med kvaliteter og at han var en treffsikker herremann - "Hain kunna PESSAN i mål!" sa Petter Rasmus om en av avslutningene til Dario i en kamp. Så vi får se.

Om man ikke har sett spilleren score mål i noen av skrytevideoene så tror jeg man har sett etter feil spiller i de høykvalitetsvideoene det er å finne av fyren.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 28.02.2011 19:39    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Spørsmål to er om han ble kjøpt pga kvaliteten i dag eller pga potensialet?


Det er jo et særs viktig spørsmål. Timingen i nyheten, siden han hverken er i landet, eller har signert, er det vel ingen her som er dumme nok til å tvile på. Flott at Heldal og medieavdelingen nok en gang lar seg bruke i valgkamp, etter å ha fått tenna trøkt inn for det i 2008. Stakkarslig.

Ser for øvrig at TKK og Thorstensen ikke er overvettes imponert heller.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 28.02.2011 19:41    Post subject: Reply with quote

Hvor uttaler Thorstensen seg?
Back to top
View user's profile Send private message
thoves
Veteran


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1329

PostPosted: 28.02.2011 19:43    Post subject: Reply with quote

Spennende.. Kan gå alle veier denne overgangen. Men karen er sett live av Stig så det eliminerer noen farer ihvertfall. Virker som han er billig, har bra scoringsrate og er teknisk anlagt, noe som har vært mangelvare i angrepet.

Skal man finne billig gull så må man lete i ukjente markeder, Omotoyossi kom fra Moldova og denne Ondo i stabæk putter så det holder og han kom fra Island.

Dette frigjør jo også litt større midler til å hente en ny midtbanespiller, noe som egentlig er mer prekært for øyeblikket.

På langt nær noe sikkerstikk, men kan være et mulig varp. Blir spennende å se.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Komatic
Proff


Joined: 05 Aug 2008
Posts: 436
Location: Bergen

PostPosted: 28.02.2011 19:44    Post subject: Reply with quote

Ser Hoftun uttaler at de er klare over at nivået i Armenia ikke er det beste, men at de har sett kvaliteter i denne spilleren som er spennende. Ut ifra de videoene jeg har sett på YouTube, kan jeg vel si meg enig i det. Han virker å være uegoistisk og søker etter spillere i bedre posisjoner. Mange flotte flikker og gjennombruddspasninger. Godt mottak, gode basisferdigheter. Farten er jeg noe usikker på, men han påstår jo selv at han er relativt rask. Får håpe dette stemmer. Og til dere som ikke ser ham skåre mål i videoene; optiker neste stopp? Wink

Konklusjon: Spennende spiller ihvertfall jeg vil gi en sjanse eller 5 før jeg avskriver ham. E he trua på'n Demel! Men sant og si så hadde jeg trua på at Dario også skulle slå til, så har en viss sunn skepsis innabords også Razz

Får håpe det følges opp med en god midtbanespiller og gjerne en venstreback + rask midtstopper.

Edit: Ser også nå at Janne mener han har et veldig bra steg og bra fart.
_________________
I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5625
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 28.02.2011 19:50    Post subject: Reply with quote

xxxxx

Last edited by Hentesveis on 07.05.2011 20:56; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 28.02.2011 19:51    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
quentez wrote:
Bakklandia wrote:
Sapara kom jo direkte fra slovakisk liga, ikke akkurat en liga hvis kvalitet får det til å gå kladt nedover ryggen på folk, det heller

Jeg håper virkelig ikke du forsøker å sette armensk og slovakisk liga i samme bås her. For det er en vesentlig forskjell mellom de to ligaene og nivået de ligger på.

Armenia er helt der nede med Færøyene, San Marino og Azerbadsjan. Slovakia kom til åttendelsfinale i VM i 2010 - med spillere fra den hjemlige ligaen i troppen.


Nei, absolutt ikke i samme bås. men jeg bare sier at begge ligaer rent kvalitetsmessig har mye å gå på opp til europatoppen - i likhet med Tippeligaen, f.eks. Men jeg våger likevel å påstå, uten å ha alt for god kjennskap til slovakiske lag, at lag for lag er Tippeligaen bedre enn slovakisk eliteserie.

Tross alt, Norge har jo også spilt åttenedelsfinale i VM, med hjemlige spillere i troppen. Det var jo for øvrig heller ikke verdens verste gruppe å ta seg videre fra for Slovakia, spesielt ikke når Italia udnerpresterte så til de grader (eller gjorde de det....). Og rett skal være rett, det var ikke veldig mange hjemlige spiller i den troppen, heller.


Den Slovakiske ligaen blir per dags dato rangsjert som bedre en tippeligaen. http://en.wikipedia.org/w...oefficient
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 28.02.2011 19:57    Post subject: Reply with quote

Virker spennende! Ser det også som positivt at han har bodd i europa en tid og behersker engelsk, da blir forhåpentligvis ikke kulturkrasjet så stort...

Last edited by vingback on 28.02.2011 19:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.02.2011 19:57    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Escudos wrote:
Hvor uttaler Thorstensen seg?


PÃ¥ rbk.no:

http://www.rbk.no/incomin...193441.ece


Dette er Torbjørnsen. Escudos tenker nok på Jon Thorstensen. Han skriver på twitter:

..bra navn, blir bra på drakta..men tror det ikke før jeg får se det. RBK pr idag trenger mer enn Benfica B exits via..Armenia..?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7510

PostPosted: 28.02.2011 19:58    Post subject: Reply with quote

Thorstensen?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 28.02.2011 20:00    Post subject: Reply with quote

Mannen bak Moldes senegalesere, bl.a.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5625
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 28.02.2011 20:02    Post subject: Reply with quote

xxxxx

Last edited by Hentesveis on 07.05.2011 20:55; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 31, 32, 33  Next
Page 3 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb