English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Resultattips: Legia - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2050
Location: Bodø

PostPosted: 22.08.2012 02:16    Post subject: Reply with quote

Selv om ordet "supporter" har mistet litt betydning av den utviklingen, ordet kommer jo av det engelske ordet "support", som betyr "støtte".
Back to top
View user's profile Send private message
oddarild
Proff


Joined: 16 Aug 2012
Posts: 281
Location: Lillehammer

PostPosted: 22.08.2012 02:31    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
oddarild wrote:

Så hvis man tipper 4-0 til Legia i den kampen her, kan man like gjerne begynne å heie på Stabæk eller Ffk. Kan ikke kalle seg Rbk- supporter og bare snakke negativt om laget vårt, som begynner å gjøre det bedre!


Latterlig utspill.

Å være supporter betyr da ikke at man må kaste vett og fornuft til skogs. Det at man er negativ til ting i klubben når den underpresterer er faktisk et sunnhetstegn. Det viser at folk bryr seg. Den dagen alle gir faen er det derimot stor grunn til bekymring.


Å være supporter betyr jo faktisk at man skal støtte laget, det ligger litt i ordet det. Da kan man jo tenke seg hva som vil gi mest støtte av å avskrive laget alle muligheter i kampen, eller være positivt innstilt foran kampen. Hvis du for eksempel jobber med en rusavhengig, tror du han vil ha best av å høre "dette greier du, du kan vinne over rusen", eller "det er bare å gi opp, du har ikke en sjanse til å bli rusfri"?. Det handler om å støtte laget i tykt og tynt! Hvis du ikke er klar for det så mener jeg helt ærlig at du kan finne deg noe annet å drive med på fritiden.
Jeg er selvfølgelig enig i at det skal være lov å være kritisk, noe som klubben har gitt oss grunn til tidligere i sesongen, og fjoråret, men nå er deet virkelig grunn til optimisme! Hoftun har gjort en knalljobb på overgangsmarkedet (et lite skår i gleden at vi foreløpig står med bare Høiland som HB, men det jobbes med saken!) og vi har begynt å vinne kamper igjen:)
Mener også at det ser ut som en som tipper et 0-4 resultat bryr seg langt mindre enn en som er mer optimistisk! Høres mer ut som en plagsom bergenser som har lura seg inn her for å spre kvalme. Tror også at vettet og fornuften er mye lenger uti skogen når man tipper 4-0 tap, enn 2-1 seier.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 22.08.2012 08:56    Post subject: Reply with quote

oddarild: Et tips til deg som er ny her, er at du driter i å kategorisere/rangere supportere og de som skriver her på noen som helst måte. Hold det i det minste for deg selv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.08.2012 08:59    Post subject: Reply with quote

4-0

Dette blir vanskelig.
Back to top
View user's profile Send private message
petko
Rutinert


Joined: 12 Jan 2005
Posts: 654
Location: Kowloon, Hong Kong

PostPosted: 22.08.2012 09:16    Post subject: Reply with quote

2-1
Strandberg (sm), Dorsin(sm) - Dockal
_________________
Veni, vidi, vici!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
oddarild
Proff


Joined: 16 Aug 2012
Posts: 281
Location: Lillehammer

PostPosted: 22.08.2012 15:42    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
oddarild: Et tips til deg som er ny her, er at du driter i å kategorisere/rangere supportere og de som skriver her på noen som helst måte. Hold det i det minste for deg selv.


Duly noted Hedon; Kun kritisere Hoftun og spillerne, supporterne er fredet:)
Back to top
View user's profile Send private message
Adde
Rutinert


Joined: 12 Sep 2011
Posts: 603
Location: Trondheim

PostPosted: 22.08.2012 15:48    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett TV2 intervjuet med Markus: 3-1
_________________
Push it to the limit
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10964

PostPosted: 22.08.2012 16:09    Post subject: Reply with quote

oddarild: Tror du spillerene leser rbkweb som mental oppvarming til kampen? Dette forumet er ikke for dem, og vi står ikke til ansvar for hvilken effekt våre meninger potensielt har på spillerene. Forumet er ikke en runkering for positivitet, men et sted hvor folk kan skrive hva de mener. At folk tror vi vil få det vanskelig i denne kampen er helt legitimt. Mye som tilsier at vi gjør det. Det betyr på ingen som helst måte at man er en dårlig supporter. Hvordan man motiverer rusavhengige er rimelig søkt å dra inn i denne sammenhengen.

Selvsagt kan du kritisere supportere. Jeg kritiserte for eksempel nettop deg. Men det må være saklig kritikk som henger på greip, hvis ikke må man akseptere å bli sagt imot.
Back to top
View user's profile Send private message
oddarild
Proff


Joined: 16 Aug 2012
Posts: 281
Location: Lillehammer

PostPosted: 22.08.2012 16:40    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
oddarild: Tror du spillerene leser rbkweb som mental oppvarming til kampen? Dette forumet er ikke for dem, og vi står ikke til ansvar for hvilken effekt våre meninger potensielt har på spillerene. Forumet er ikke en runkering for positivitet, men et sted hvor folk kan skrive hva de mener. At folk tror vi vil få det vanskelig i denne kampen er helt legitimt. Mye som tilsier at vi gjør det. Det betyr på ingen som helst måte at man er en dårlig supporter. Hvordan man motiverer rusavhengige er rimelig søkt å dra inn i denne sammenhengen.

Selvsagt kan du kritisere supportere. Jeg kritiserte for eksempel nettop deg. Men det må være saklig kritikk som henger på greip, hvis ikke må man akseptere å bli sagt imot.


Okei, jeg kan se at jeg var litt krass i kritikken på enkelte områder, og beklager det! Jeg har derimot ikke hevdet at spillerne kommer inn hit for oppladning før kampene, men vil ikke den holdningen noen har her inne reflektere hvordan de støtter laget på Lerkendal? Hvis ikke, så mener man jo ikke det man skriver her, og da er det liten grunn til å skrive det.
Og jeg vil også påstå at vi har et stort ansvar til hvordan våre holdninger, påvirker spillerne på banen, det er jo hele grunnen til å heie på et lag... Ikke meningen å lage en evigvarende debatt her inne om supportermentalitet. Jeg syns spesielt Kjernen skaper en fantastisk stemning på Lerkendal, og beundrer de som står der hele kampen og synger Smile
Kan hende jeg har tråkket skikkelig i salaten med innleggene mine, og lager dårlig stemning her, da har jeg isåfall oppnådd akkurat det motsatte av hva jeg prøvde på...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.08.2012 18:26    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg har derimot ikke hevdet at spillerne kommer inn hit for oppladning før kampene, men vil ikke den holdningen noen har her inne reflektere hvordan de støtter laget på Lerkendal? Hvis ikke, så mener man jo ikke det man skriver her, og da er det liten grunn til å skrive det.


Quote:
Kan hende jeg har tråkket skikkelig i salaten med innleggene mine


_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
oddarild
Proff


Joined: 16 Aug 2012
Posts: 281
Location: Lillehammer

PostPosted: 22.08.2012 18:35    Post subject: Reply with quote

Quote:
Kan hende jeg har tråkket skikkelig i salaten med innleggene mine

[/quote]

Hehe, point taken!
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1213

PostPosted: 22.08.2012 18:55    Post subject: Reply with quote

1-0
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 22.08.2012 18:58    Post subject: Reply with quote

1-2

Markus
Tarik
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5625
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 22.08.2012 19:09    Post subject: Reply with quote

Tipper: 3-1
HÃ¥per: 1-3

Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4831
Location: Trondheim

PostPosted: 22.08.2012 19:31    Post subject: Reply with quote

1-1

Henriksen
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4831
Location: Trondheim

PostPosted: 22.08.2012 19:32    Post subject: Reply with quote

Legia scorer på et høyt skudd som daler ned mens Jamtfall henger og dingler i tverliggeren.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Veginho
Senior


Joined: 26 Oct 2008
Posts: 175
Location: In your face

PostPosted: 23.08.2012 02:39    Post subject: Reply with quote

3-0 desverre.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2522

PostPosted: 23.08.2012 03:26    Post subject: Reply with quote

2-1
... eller 3-1
... eller 1-1

like håpløst vanskelig som å tippe hvordan Eliteserien ender. Håper for guds skyld at vi lager et mål.

endelig tips blir 1-1
... eller 2-1
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13764
Location: Namsos

PostPosted: 23.08.2012 04:11    Post subject: Reply with quote

Noe sier meg at det blir storseier, hvilken vei er jeg usikker. Tror ikke noe på at det blir jevnt.

Enten får vi grisebank, eller så overrasker vi skikkelig. Måtte det siste bli realitet.

0-2! ( Satser selvsagt H på langoddsen )
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10964

PostPosted: 23.08.2012 10:03    Post subject: Reply with quote

oddarild wrote:

Kan hende jeg har tråkket skikkelig i salaten med innleggene mine, og lager dårlig stemning her, da har jeg isåfall oppnådd akkurat det motsatte av hva jeg prøvde på...


Hehe. Nei det går nok bra, fortsatt god stemning.

Tipper forøvrig 3-1, Dockal. Så får vi håpe at vi kan slå tilbake på hjemmebane, hvis jeg får rett.
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 23.08.2012 10:20    Post subject: Reply with quote

oddarild wrote:
Tror også at vettet og fornuften er mye lenger uti skogen når man tipper 4-0 tap, enn 2-1 seier.

attach wrote:
4-0

Dette blir vanskelig.


Attach, din tease... Very Happy

Oddarild, jeg syns det er en logisk brist i argumentasjonen din. Går det virkelig ikke an å tro at laget skal slite i en kamp, samtidig som man for eksempel står sammen med Kjernen og synger hele kampen igjennom?

Oppmannen wrote:
Legia scorer på et høyt skudd som daler ned mens Jamtfall henger og dingler i tverliggeren.


Ønskereprise? Blir svært overrasket om Jamtfall "henger inn" en ball i dag, da tror jeg isåfall noen har spilt for et veldig høyt beløp på oddsen. Håper forøvrig ikke Örlund har plukket opp den "Jamtfall-moven" i repertoaret sitt... Kunne kanskje tatt en sånn for å vise glimt i øyet?
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18570

PostPosted: 23.08.2012 10:43    Post subject: Reply with quote

Beklager oddarild, men jeg tipper 4-1. Høiland reduserer til 3-1 i det 88. min.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.08.2012 13:59    Post subject: Reply with quote

oddarild wrote:
Sløvsekken wrote:
oddarild wrote:

Så hvis man tipper 4-0 til Legia i den kampen her, kan man like gjerne begynne å heie på Stabæk eller Ffk. Kan ikke kalle seg Rbk- supporter og bare snakke negativt om laget vårt, som begynner å gjøre det bedre!


Latterlig utspill.

Å være supporter betyr da ikke at man må kaste vett og fornuft til skogs. Det at man er negativ til ting i klubben når den underpresterer er faktisk et sunnhetstegn. Det viser at folk bryr seg. Den dagen alle gir faen er det derimot stor grunn til bekymring.


Å være supporter betyr jo faktisk at man skal støtte laget, det ligger litt i ordet det. Da kan man jo tenke seg hva som vil gi mest støtte av å avskrive laget alle muligheter i kampen, eller være positivt innstilt foran kampen. Hvis du for eksempel jobber med en rusavhengig, tror du han vil ha best av å høre "dette greier du, du kan vinne over rusen", eller "det er bare å gi opp, du har ikke en sjanse til å bli rusfri"?. Det handler om å støtte laget i tykt og tynt! Hvis du ikke er klar for det så mener jeg helt ærlig at du kan finne deg noe annet å drive med på fritiden.
Jeg er selvfølgelig enig i at det skal være lov å være kritisk, noe som klubben har gitt oss grunn til tidligere i sesongen, og fjoråret, men nå er deet virkelig grunn til optimisme! Hoftun har gjort en knalljobb på overgangsmarkedet (et lite skår i gleden at vi foreløpig står med bare Høiland som HB, men det jobbes med saken!) og vi har begynt å vinne kamper igjen:)
Mener også at det ser ut som en som tipper et 0-4 resultat bryr seg langt mindre enn en som er mer optimistisk! Høres mer ut som en plagsom bergenser som har lura seg inn her for å spre kvalme. Tror også at vettet og fornuften er mye lenger uti skogen når man tipper 4-0 tap, enn 2-1 seier.


Så du mener vi skal sitte som apatiske droner og være smørblide uansett hvor skakkjørt klubben er ? Da blir nok alt meget bedre skal du se... Rolling Eyes Og enda bedre å prøve å gå til personangrep på de som ikke er enig med deg Tommel'n opp!

Støtte laget gjør vi 100% på kamp, så må det ellers være takhøyde for å ytre seg kritisk og ta en debatt når klubben omtrent har vært kjørt i grøfta, både økonomisk og sportslig (det er dog tegn til bedring nå). Dette er de faktiske realitetene, og ikke noe folk her sitter og dikter opp. Folk som er glade i klubben bryr seg faktisk om hva som skjer der. Så får du bare kalle de av oss som gjør det for dårlige supportere.

At noen slenger inn et 4-0 resultattips her legger du også alt for mye vekt på. Vi kan jo alle tippe 1-2, men det blir en litt kjedelig tippekonkurranse om alle tipper det samme, blir det ikke ? Forøvrig er det vel mest et uttrykk for oppgitthet over hvordan laget har prestert.

Når det gjelder sammenlikningen med rusmisbrukere (noe håpløst spør du meg) så er det faktisk svært mange som blir motivert av at andre ikke har troen på dem også.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 23.08.2012 14:47    Post subject: Reply with quote

Jeg har en sønn på 8 år som jeg elsker. Men du kan ta deg faen på at jeg ikke liker alt han gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
oddarild
Proff


Joined: 16 Aug 2012
Posts: 281
Location: Lillehammer

PostPosted: 23.08.2012 14:50    Post subject: Reply with quote

Quote:
Så du mener vi skal sitte som apatiske droner og være smørblide uansett hvor skakkjørt klubben er ? Da blir nok alt meget bedre skal du se... Rolling Eyes Og enda bedre å prøve å gå til personangrep på de som ikke er enig med deg Tommel'n opp!

Støtte laget gjør vi 100% på kamp, så må det ellers være takhøyde for å ytre seg kritisk og ta en debatt når klubben omtrent har vært kjørt i grøfta, både økonomisk og sportslig (det er dog tegn til bedring nå). Dette er de faktiske realitetene, og ikke noe folk her sitter og dikter opp. Folk som er glade i klubben bryr seg faktisk om hva som skjer der. Så får du bare kalle de av oss som gjør det for dårlige supportere.

At noen slenger inn et 4-0 resultattips her legger du også alt for mye vekt på. Vi kan jo alle tippe 1-2, men det blir en litt kjedelig tippekonkurranse om alle tipper det samme, blir det ikke ? Forøvrig er det vel mest et uttrykk for oppgitthet over hvordan laget har prestert.

Når det gjelder sammenlikningen med rusmisbrukere (noe håpløst spør du meg) så er det faktisk svært mange som blir motivert av at andre ikke har troen på dem også.


Sorry, var egentlig ikke ment til Deg, når jeg skrev at "du kan finne deg noe annet å gjøre", jeg burde skrevet "man". "hvis man ikke er klar for det.. osv." Da blir det til den som føler seg truffet.. Hater egentlig å diskutere, og unngår det så ofte som mulig..
Hele innlegget mitt ble jo egentlig motivert av at jeg, kanskje noe unødvendig, ble litt irritert av et 4-0 tips.. Visste ikke at dette var noen tippekonkurranse, men resultattips, beklager hvis jeg har misforstått:) Jeg ble vel kanskje litt overrasket over hvor liten sjanse folk tror vi har i den kampen her, og da begynner jeg å føle at vi ikke klarer det også, og det er ingen god følelse..
Den med rusmisbrukere var ikke mitt beste eksempel hittil nei, er det en liten unnskyldning at klokka var 2:31? hehe..
Det er sant at noen blir motivert av å bli avskrevet ja, men det er vel kanskje helst ikke av sine nærmeste, eller?
Håper ikke jeg har gjort sånn at ingen tar mine innlegg seriøst heretter Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb