English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Servette - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 02.08.2012 21:43    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:
Hvorfor er dere så jævlig misfornøyde?? Seriøst? 1-1 på bortebane er da for faen bra det???....
Har neppe noe med kampforløp, hvordan målet i mot, kampledelse å gjøre hvert fall....

Eller at ting bygger seg opp over tid med JJs tafatthet!?

I'm befuddled...
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "


Last edited by Recon on 02.08.2012 21:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1550

PostPosted: 02.08.2012 21:43    Post subject: Reply with quote

eporkg wrote:
Liker hvor negative folk er til taktikken når de faktisk ikke ser kampen. Tar det å være bedreviter til et helt nytt nivå.


Hallo? Har du sett RBK i år? Vi lå faktisk under 1-0 her, RBK virker sluttkjørte, men takket være Dockal så fikk vi 1-1 og et greit utgangspunkt.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 02.08.2012 21:44    Post subject: Reply with quote

kristo: Da er det over og ut fra Geneve. Takk til alle som fulgte.

Thanks mate! Tommel'n opp!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 02.08.2012 21:45    Post subject: Reply with quote

Pøsj... grunnen til at Alas kommer inn er jo for å dra ut tida og sikre inn et godt uavgjort- resultat på bortebane, i tillegg får han såvidt kjenne på sagmuggen til senere oppgaver. Alas er for fersk til å satses på i en slik kamp.

Godt resultat punktum
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 02.08.2012 21:46    Post subject: Reply with quote

Megaresultat. At vi hengte så godt med og faktisk kunne vunnet ser jeg kjmpelyst på. Nå har vi alle muligheter til en playoff kamp og ære være guttene for det. Kjempebra Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 853

PostPosted: 02.08.2012 21:47    Post subject: Reply with quote

Mye fornuftig her nå på tampen. 1-1 er kanonbra på bortebane. Gleder meg til å se Alas selv, men jeg har ikke sett ham før og aner ikke hvor god han er, så er forsiktig optimist, han fikk i alle fall debuten sin.
Back to top
View user's profile Send private message
Snøbannannummerfem
Senior


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 213

PostPosted: 02.08.2012 21:50    Post subject: Reply with quote

Stade de Genève tar jo tross alt 8234 flere personer enn hva Lerkendal gjør, så det betyr vel at vi må være greit fornøyd med uavgjort?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.08.2012 21:50    Post subject: Reply with quote

Om ei time kommer et 20 min sammendrag på sveitsisk tv, men linken funket ikke for meg tidligere; de blokkerte norsk IP. Skeptisk
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 02.08.2012 21:51    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
Mye fornuftig her nå på tampen. 1-1 er kanonbra på bortebane. Gleder meg til å se Alas selv, men jeg har ikke sett ham før og aner ikke hvor god han er, så er forsiktig optimist, han fikk i alle fall debuten sin.


Og det er viktig med hensyn til at han føler seg inkludert og en av gutta, selv om Janne sikkert tenkte i mer negativ bane for å sikre u-en
Back to top
View user's profile Send private message
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1064
Location: Oslo

PostPosted: 02.08.2012 21:58    Post subject: Reply with quote

Har du linken attach, skal se om jeg får lurt den ned
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.08.2012 21:58    Post subject: Reply with quote

Fra tekstoppdateringen på Servettes hjemmeside:

Quote:
Egalisation norvégienne. Henriksen met en retrait pour Dockal. Ce dernier ajuste parfaitement Barocca d'une belle frappe.

Les norvégiens cherchent à gagner du temps. Il faut dire que ce résultat les mettrait clairement en position de force en vue du match retour.


Attention à ne pas se faire surprendre… Henriksen voyant Barocca un peu trop avancé tente sa chance à 40 mètres. Sa tentative vient heurter la transversale…

L'arbitre siffle la fin du match. Servette et Rosenborg se quittent donc sur ce score de parité qui oblige les servettiens à aller chercher la victoire en scandinavie.


Quote:
Norwegian Equalization. Henriksen indents for Dockal. This fits perfectly Barocca a fine shot.

Norwegians try to save time. It must be said that the result would clearly put in a strong position for the second leg.


Be careful not to get caught ... Henriksen Barocca seeing a bit advanced tries his hand at 40 yards. His attempt strikes the cross ...

The referee blows the final whistle. Servette and therefore leave Rosenborg on this score that requires parity servettiens to get a win in Scandinavia.


Men hvem er denne mystiske Barocca? Han er tydligvis innvolvert i mye av det vi foretar oss.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 02.08.2012 22:00    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:

Men hvem er denne mystiske Barocca?

Keeperen til Servette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6701
Location: Heaven

PostPosted: 02.08.2012 22:00    Post subject: Reply with quote

Keeperen til servette!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10663

PostPosted: 02.08.2012 22:01    Post subject: Reply with quote

Skal ikke forskuttere at vi går videre, håper selvfølgelig, men i tilfelle skal vi være glad for at vi ikke drar med oss alle gulkortene videre i turneringa.
2: Svensson. 1: Rønning, Strandberg, Wangberg, Ankersen og Fredheim Holm.
Har jeg glemt noen da?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."


Last edited by gisp! on 02.08.2012 22:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.08.2012 22:02    Post subject: Reply with quote

Jaha, trodde det var Google translate som tulla til det jeg.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.08.2012 22:18    Post subject: Reply with quote

eksiltrøndern wrote:
Har du linken attach, skal se om jeg får lurt den ned

Konesseur wrote:
Kommer et 20 minutter sammendrag her kl 23:15: http://www.rts.ch/video/r...video-live
Back to top
View user's profile Send private message
Cessna
Rutinert


Joined: 06 Jul 2009
Posts: 585
Location: Trondheim

PostPosted: 02.08.2012 22:30    Post subject: Reply with quote

yid wrote:
puckno wrote:
Kan ikke fatte og begripe at dere roper på Alas. Det er da overhodet ikke grunn til å tro at han fungerer i laget etter så kort tid. Gi det litt tid.


Hurra!! Kunne ikke vært mer enig!


Kunne vel ha sagt dette om Chibbe / Dockal også.
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 02.08.2012 22:42    Post subject: Reply with quote

JJ sier til TV2

- Utrolig viktig mål
Jan Jönsson er fornøyd med trøndernes prestasjon på bortebane i Sveits.

- Vi prøvde å spille disiplinert, og vi lykkes med det samtidig som at vi spilte klokt. Vi skapte bra med målsjanser også, og jeg telte 7-3 i målsjanser til oss, forteller Jönsson til tv2.no.

Det sene målet til Dockal gir Rosenborg et langt bedre utgangspunkt før returoppgjøret, noe Jönsson er veldig takknemmelig for.

- Målet til Borek var veldig viktig for oss. Dersom vi blir mer effektive foran mål før hjemmekampen neste uke, tror jeg dette skal gå veien, sier Jönsson.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10663

PostPosted: 02.08.2012 22:52    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
- Vi prøvde å spille disiplinert, og vi lykkes med det samtidig som at vi spilte klokt. Vi skapte bra med målsjanser også, og jeg telte 7-3 i målsjanser til oss, forteller Jönsson til tv2.no.

UEFA matchcentre hadde (Servette først) 10-11 i målsjanser og 4-3 i avslutninger på mål.
Siden jeg ikke så kampen kan jeg ikke si hvem som har rett, begge kan også ha rett ut ifra at de har ulike definisjoner av hva de regner som målsjanser.

UEFA forteller om en mye jevnere kamp i sjansestatistikken enn det Jönsson forteller i alle fall.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 02.08.2012 22:57    Post subject: Reply with quote

Dockal sier følgende om sin scoring:
- Da jeg fikk ballen tenkte jeg at jeg måtte kline til på førstetouchen. Det fungerte heldigvis, sier han til adressa.no

Fra 16 meter limte han ballen i vinkelen. Men denne gang lukket han ikke øynene.

- Jeg lukket ikke øynene denne gangen, og det var herlig at den gikk inn. 1-1 er et godt resultat for oss, og jeg føler vi skal klare å ta dette nå, om vi er konsentrerte på hjemmebane, mener goalgetteren.

Toppscorer
Med scoringen er han toppscorer i kvaliken med sine fem mål av de ni RBK har scoret.

- Men det tenker jeg ikke på. Det viktigste er at laget går videre, sier han.

Trener Jan Jönsson hyllet igjen sin tsjekkiske stjerne. Mot Ordabasy var treneren glad for at det var nettopp Dockal som fikk ballen på overtid. Han mente at det kun var spillere med god skuddteknikk som klarte å få den ballen i mål. I kveld fortsatte rosen.

- Fortjent
- Han er trygg og god med ballen, og sikker i de situasjonene. Det er godt å ha slike spillere på laget, sier svensken.

Som var glad for 1-1, og prestasjonen.

- Det var en veldig konsentrert og godt gjennomført bortekamp. Det er et godt utgangspunkt å ha med seg før hjemmekampen, og vi fører jo også kampen. Det klarte vi ikke sist, nå gjorde vi det. Dessuten skapte vi mest, så det var veldig fortjent at vi fikk den scoringen, sier Jönsson, som også skrøt av unggutta.

- De står fram, og tar steg hele tiden, sa han.


Link: http://fotball.adressa.no...245172.ece
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Jarwson
Senior


Joined: 09 Aug 2007
Posts: 209

PostPosted: 02.08.2012 23:01    Post subject: Reply with quote

Så mye syting da. Er vel kamptåden Servette-RBK dette, og ikke året så langt. Ser Recon er misfornøyd med kampforløp og hvordan målet imot kom. Utifra at ingen her har sett kampen og at vi har VG å forholde oss til, synes jeg ikke dette er ille. Målet imot kom på corner, er vel ikke noe å syte ekstra for det. Kampforløpet er vel heller ingenting å si på utifra det som står der. 1-1 er et godkjent resultat og ingenting å syte over, mener nå jeg da.
Back to top
View user's profile Send private message
Magnus Land
Junior


Joined: 31 Jul 2008
Posts: 69

PostPosted: 02.08.2012 23:05    Post subject: Reply with quote

Jarwson wrote:
Så mye syting da. Er vel kamptåden Servette-RBK dette, og ikke året så langt. Ser Recon er misfornøyd med kampforløp og hvordan målet imot kom. Utifra at ingen her har sett kampen og at vi har VG å forholde oss til, synes jeg ikke dette er ille. Målet imot kom på corner, er vel ikke noe å syte ekstra for det. Kampforløpet er vel heller ingenting å si på utifra det som står der. 1-1 er et godkjent resultat og ingenting å syte over, mener nå jeg da.


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.08.2012 23:10    Post subject: Reply with quote

Ja det er kamptråden for Servette-Rosenborg men denne kampen er vel også ganske symptomatisk for hvordan vi har spillt i år. Spiller liten rolle at vi ikke taper om vi bare spiller uavgjort.

10 uavgjortkamper vs et annet random TL-lag med 5 tap og 5 seire, you do the math....

Men for all del 1-1 borte i EL er et greit resultat isolert sett men man kommer ikke unna problemene vi har av den grunn.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 02.08.2012 23:11    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
UEFA forteller om en mye jevnere kamp i sjansestatistikken enn det Jönsson forteller i alle fall.


Tror ikke akkurat at UEFA sitter og definerer målsjanser. De teller skudd/skudd på mål.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Tivutan
Junior


Joined: 22 Jul 2012
Posts: 35
Location: Trondheim

PostPosted: 02.08.2012 23:17    Post subject: Reply with quote

1-1 på bortebane i EL-kvalikk er bra det. Men problemet ligger i at det betyr at vi bør holde nullen hjemme. og helst score hjemme også.

Dermed blir 1-1 borte egentlig ganske farlig med tanke på hvor "mange" naturlige målskårere det er i RBK ppd. I samme slengen må vi heller ikke glemme at PVR kan skli på hjemme bane også, og Ørlund kan fremdeles gi retur...

Så 1-1 borte mot Servete er i mitt hode skuffende ut fra hva jeg har hørt om kampen og laget så langt. Men det kan jo hende Servete er bedre enn det jeg har info om....

Uansett er 1-1 OK, men vi må fortsatt gjøre jobben på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb