English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2007
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 08.10.2006 23:44    Post subject: Reply with quote

Dette er den kampen der han kommer nærmest det nivået som venter i Tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sparedusj
Junior


Joined: 04 Oct 2006
Posts: 57

PostPosted: 09.10.2006 01:08    Post subject: Reply with quote

Det du ikke tenker på, er at "mangelen" på defensiv jobbing er pålagt av Fagermo (treneren). Og at han slår støttepasning når han står feilvendt med mann i rygg er da også naturlig, samt noe annet Fagermo vil de skal gjøre. Men for all del. Du kan ha din egen mening:) Dere klarer ikke å få kjøpt han uansett hva dere prøver på. Det kan jeg garantere!
_________________
Leve Godset!
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5193

PostPosted: 09.10.2006 01:25    Post subject: Reply with quote

Jeg sier meg hundre prosent enig med Brady her. Jeg har sett Andersson i noen kamper nå, og han er en helt grei ving i den forstand at har ving-bevegelsene i seg: Han er en ekte ving, ikke en slags malplassert offensiv spiller. Utover det har han ingenting i Rosenborg å gjøre, men han han vil sikkert kunne gjøre en god jobb for Strømsgodset i Tippeligaen.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 09.10.2006 01:35    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Dette er den kampen der han kommer nærmest det nivået som venter i Tippeligaen.


Okey, vi sier dette var en Tippeliga-kamp.
Men alle kan ha en dårlig dag på jobb. Akkurat slik "Pelle" Nilsson hadde mot oss, men det at man har en dårlig dag på jobb betyr ikke at man er dårlig. For alle (inkludert deg) vet at "Pelle" er en Klassespiller.

Jeg sa bare, ikke døm etter en kamp. Jeg har ikke sett Andersson og det kan godt hende tbone har rett angående ham. Men nok en gang jeg sa kun, ikke døm ham etter bare en kamp, og det står jeg fremdelse ved.
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 09.10.2006 02:14    Post subject: Reply with quote

Det er jo i en slik kamp, mot den beste motstanderen i divisjonen, at han virkelig kan bevise noe. Og selv om jeg kun har sett denne ene kampen med ham, er det ting ved spillet hans som jeg tviler sterkt på vil forandre seg ved å knipse i fingrene. Og det er uavhengig av dagsform.

Det er mulig han er pålagt å ikke presse motstanderen defensivt, men de gangene han involverte seg i slike situasjoner mislyktes han.

Jeg ser en del likheter med Alexander Ødegaard. Hurtig kontringsspiller som scorer mange mål for et lag der han er fritatt defensivt ansvar.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 09.10.2006 10:02    Post subject: Reply with quote

Ja, Andersson hadde ikke en stor kamp i dag.

Kan Joakim Austnes (AAFK) være en spennende back? Han virker å ha bra fart, god med med ball og bra innlegg. Noen som vet hvordan han er defensivt.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 09.10.2006 11:56    Post subject: Reply with quote

Austnes er ving, så tviler på at han blir vurdert som back hos Rosenborg Razz
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 09.10.2006 12:01    Post subject: Reply with quote

Manus,
selvfølgelig vet jeg at Austnes er ving i AAFK.
Likevel kan han være et spennende back-emne. Jeg vet om maaaange spillere som har spilt i en posisjon, men blitt omskolert til en annen og hatt større suksess med det (regner med at du også vet om noen).
Det gjelder å se potensialet og ikke låse seg fast:
Derfor,
vet noen om Austnes kan tackle?
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.10.2006 12:04    Post subject: Reply with quote

Hareide vurderer f.eks. å bruke Bjørn Helge Riise som back på landslaget. Tenk det.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 09.10.2006 12:49    Post subject: Reply with quote

He he.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sparedusj
Junior


Joined: 04 Oct 2006
Posts: 57

PostPosted: 09.10.2006 13:43    Post subject: Reply with quote

Andersson er foreløpig litt ustabil. Dette kan jeg si, for jeg har sett ca 18-19 kamper med han i år. På sitt beste er han fantastisk, og i landslagsklasse. På sitt dårligste er han anonym. Det som likevel er med han, er han han brått bare dukker opp som matchvinner til tross for en dårlig dag.

Hvis folk vil se litt av hva han har i kroppen, så anbefaler jeg å sjekke FXTV, og kampene Bodø/Glimt - Godset, og Godset - Pors! Da har han noen enorme soloraid man ikke ser altfor ofte!
_________________
Leve Godset!
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 10.10.2006 18:08    Post subject: Reply with quote

Hvordan er det med Mikael Bischoff for tiden, da? Hvor er han og får han spille?

Kunne han evt. vært et alternativ som ny høyreback for RBK? er han god nok, eller er han egentlig mest midtstopper?

Harald, veit du noe om denne spilleren?

Hvis noen andre kjenner til han, er det selvfølgelig fritt frem for dere også.

Hvordan er det med Joseph Elanga, forresten? Spiller han mye i Brøndby?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 10.10.2006 21:11    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal vi hente spillere som sitter på benken i klubber som er dårligere enn oss.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1990

PostPosted: 10.10.2006 22:05    Post subject: Reply with quote

Synes at Trond Olsen, Ruben Imigien eller hvordan det skrives, han fra Bodø/Glimt. Burde være på blokken...
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 10.10.2006 22:21    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Manus,
Jeg vet om maaaange spillere som har spilt i en posisjon, men blitt omskolert til en annen og hatt større suksess med det (regner med at du også vet om noen).


Det er lettere for en back å bli ving enn det er for en ving å bli back. Det sier seg selv. Vinger er ikke gode nok defensivt. Det fins sikkert unntak, men det er vanligvis sånn. Kom gjerne med eksempler.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.10.2006 05:07    Post subject: Reply with quote

Du kan jo gjerne komme med eksempler selv også
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 11.10.2006 09:24    Post subject: Reply with quote

This is Anfield,
he he...
Hva med de vingene som aldri blir mer enn bra, eller de backene som bare nesten blir gode. Sannsynligvis mangler disse spillerne noen kvaliteter i forhold til den posisjonen de har i dag. Det betyr ikke at de ikke har kvaliteter som kan gjøre dem svært gode i andre posisjoner. Kan t.o.m hende at de kun spiller i sin "nest beste" posisjon fordi klubben allerede har dekning på det som er denne spillerens beste posisjon.

Vegard Heggem ble aldri en veldig god ving, som var hans utgangspunkt i RBK. Imidlertid var han meget god som back og ble kjøpt av Liverpool som back.

Om Joakim Austnes har gode defensive ferdigheter kan han helt sikkert bli en landslagsklasse back. Dog vet jeg ikke om han har bra defensive ferdigheter. Derfor stilte jeg dette spørsmålet til forumets brukere.
Jeg kan sikkert være krass mot enkelte brukere, men jeg må jo innrømme at noen her har både god oversikt og fornuftige kunnskaper om fotball.

Forøvrig,
du hevdet at det er lettere for en back å bli en god ving enn motsatt. Det er jeg IKKE enig i. Faktisk tror jeg det er lettere for en ving å bli en god back. Offensive kvaliteter er oftere vanskeligere å tilegne seg enn det motsatte.

_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1388

PostPosted: 11.10.2006 09:37    Post subject: Reply with quote

Nå har vi jo spilt med en høyreback som ikke kan takle i mange år, evt. ikke vil takle, og som heller ikke kan slå innlegg. Vikaren som er der nå takler mer enn gjerne, men løper ikke raskt nok lenger.

Tar gjerne til takke med en tidligere ving, om han er rask og kan slå innlegg, det er iallefall 2 av 3, forsåvidt noe vi trenger på vingen også...

Enig med TomH her, tror det er lettere å omskolere en spiller til back enn motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 11.10.2006 09:40    Post subject: Reply with quote

Vemundo,
he he,
da er vi inne på samme tankegangen...
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 11.10.2006 10:51    Post subject: Reply with quote

Fredheim Holm er i forhandlinger med vålerenga om en forlengelse av kontrakten, men i bakgrunne lurer stabæk og vil prøve å snappe holm. Dette er norsk spiller med et stort potensiale som vi også burde være intressert i...
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7453
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 11.10.2006 11:32    Post subject: Reply with quote

Og Rosenborg har jo fordelen at vi kan lokke med at han kan få spille sammen med sin gamle lagkompis Daniel Braaten
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 11.10.2006 11:45    Post subject: Reply with quote

Stemmer det og med to ganger daniel på hver sin kant i rosenborg ville en fått mye teknikk, fart og styrke samt at begge er hete salgsobjekter om det får den forventete utviklingen.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 11.10.2006 11:49    Post subject: Reply with quote

Fredheim Holm er altfor ustabil, og er bedre som spiss enn som ving.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 11.10.2006 12:00    Post subject: Reply with quote

Må ikke glemme at mannen ikke er mer en 21 år, og jeg tror han kunne gjort det godt i en kantrolle i rosenborg og problemet med fredheim holm som spiss er det samme som med braaten er at det scorer for lite mål, mens på kantene kan det få brukt sin fine teknikk til å komme seg til dødlinja og få lagt inn eller det kan gå rett på mål og skyte ofte blir det felt og da vil rosenborg få mange gunstige dødballsituasjoner. Et annet moment er at det vi skape et uforsigbart angrep som det vil vær vanskelig for motstanderen å demme opp for.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 11.10.2006 12:05    Post subject: Reply with quote

Det man må spørre seg er om Fredheim Holm er en bedre ving enn de vi allerede har, og da syns jeg svaret blir et klart nei iallfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 114, 115, 116  Next
Page 22 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb