English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
AIK - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 29.07.2010 18:36    Post subject: Reply with quote

Utrolig morsomt hvordan svenskene har tatt til seg oppslagene om at de har passert Norge på rankingen.

Som Hedon sier så er det fordi svenskene kommer tidligere inn i kval nettopp fordi de har ligget bak oss. Det var dette med potetene i Orkdal..

Uansett er ikke rankingen en speiling av virkeligheten, uavhengig av hvordan Norge står i forhold til Sverige og Danmark.

Når det gjelder Vålerenga så er det en personlig gjett. Jeg er personlig svak for spillerne på årets Enga-lag, selv om jeg ikke kan fordra klubben. Jeg kan virkelig ikke se at Helsingborg har bedre spillere eller lag enn Enga, menmen, det blir bare synsing. For øvrig var det et svar til en artig svenske vi har her på forumet, Peter Storey. Jeg ville ikke tatt det jeg skriver til han så altfor seriøst.

Det er vanskelig å vurdere styrkeforholdet mellom TL og Allsvenskan. To ligaer som ikke er bedre enn de må være, men samtidig bedre enn ligaene i baltikum og i Finland. Lett å si at "de suger", men da bør man jo også innse hvilken plass skandinavia har i verden.
Back to top
View user's profile Send private message
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 29.07.2010 18:40    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
ordspråket tomma tunnor skramlar mest har klart fog för sig.
Morsomt at mannen med bortimot 5000 poster på to år drar frem dette sannhetsordet.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 29.07.2010 18:43    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Quote:
Tyvärr vet jag inte så mycket om Avdic utom att han gör en massa mål. Han har slagit igenom riktigt först i år och jag har inte sett honom denna säsong.


Om du ikke har sett ligaens toppscorer i aksjon og ikke vet noe om han annet enn at han har scoret mye mål, så er det lett å konkludere med at du ikke ser særlig mye på svensk fotball. Synes ikke det er en spesielt drøy antakelse.


Nu försökte jag att förklara för dig att jag ser i princip alla Malmös matcher, men råkade missa matchen mot Elfsborg. Jag såg Elfsborg två gånger ifjol utan att jag kan påminna mig om att Avdic utmärkte sig på något sett.

Jag ser alla matcher till MFF, RBK och United - och det räcker mer än nog för mig. Jag sätter mig aldrig och ser på en match mellan Elfsborg och Gävle och kan antagligen inte ge expertomdömen om Herr Stortalang från Bangladesh i Gävle som har slagit igenom år. Men jag har heller inte utgett mig för det.

Konklusion: Jag vet en god del om svensk fotboll. Du vet ingenting men skramlar likväl högljutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 29.07.2010 18:45    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Oftast är det de med minst kunskap som har de starkaste meningarna; ordspråket tomma tunnor skramlar mest har klart fog för sig.


Hvis denne var til meg, vil jeg gjerne vite hva slags sterke meninger jeg har kommet med i diskusjonen norsk vs svensk fotball?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 29.07.2010 18:47    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
Peter Storey wrote:
ordspråket tomma tunnor skramlar mest har klart fog för sig.
Morsomt at mannen med bortimot 5000 poster på to år drar frem dette sannhetsordet.


Otroligt många osympatiska personer på det här forumet och du är en av dem. I dina inlägg riktad tilll mig kommer du i princip bara med djävelskap,
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 29.07.2010 19:03    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Jag vet inte om planen var så fantastisk i går. Kanske på pappret. Det som antagligen räddade segern var att spelarna gjorde "mytteri" i andra halvlek mot Eggen.


Jeg tror du oppsummerer innlegget ditt med de tre første ordene i sitatet..
Hvis det hadde vært slik at spillerne gjorde mytteri, så hadde de ikke fått spilt noe mer det neste halve året, så enkelt er det. Tror du i all din visdom at de er så dumme?
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1130
Location: Oslo

PostPosted: 29.07.2010 19:07    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Benoni Hartvich wrote:
Peter Storey wrote:
ordspråket tomma tunnor skramlar mest har klart fog för sig.
Morsomt at mannen med bortimot 5000 poster på to år drar frem dette sannhetsordet.


Otroligt många osympatiska personer på det här forumet och du är en av dem. I dina inlägg riktad tilll mig kommer du i princip bara med djävelskap,


Så når du beskylder noen for å være en tom tønne, så er det greit, men så snart du får det imot deg er det jævelskap? Voks opp/Stikk av.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 29.07.2010 19:12    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Peter Storey wrote:

Jag vet inte om planen var så fantastisk i går. Kanske på pappret. Det som antagligen räddade segern var att spelarna gjorde "mytteri" i andra halvlek mot Eggen.


Jeg tror du oppsummerer innlegget ditt med de tre første ordene i sitatet..
Hvis det hadde vært slik at spillerne gjorde mytteri, så hadde de ikke fått spilt noe mer det neste halve året, så enkelt er det. Tror du i all din visdom at de er så dumme?


Där har vi "Nice Chap" Erlendr med några väl valda ord. Du såg kanske anförselstecken runt mytteri? Jag uppfattade det så att Eggen vevade spelarna framåt men att spelarna inte responderade på detta utan fann det klokare att hålla igen, vilket självklart var klokt. Inbyte av vilsne Winsnes var lika uppenbart oklokt.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 29.07.2010 19:15    Post subject: Reply with quote

Så så, ro ned østrogenet ditt du nå. Du skjønner selv at hvis det var slik at hvis de så bort i fra Eggens ordre så får det konsekvenser. At Winsnes blir bytta inn er bestandig et feilgrep sånn som jeg ser det.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 29.07.2010 19:16    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Peter Storey wrote:
Benoni Hartvich wrote:
Peter Storey wrote:
ordspråket tomma tunnor skramlar mest har klart fog för sig.
Morsomt at mannen med bortimot 5000 poster på to år drar frem dette sannhetsordet.


Otroligt många osympatiska personer på det här forumet och du är en av dem. I dina inlägg riktad tilll mig kommer du i princip bara med djävelskap,


Så når du beskylder noen for å være en tom tønne, så er det greit, men så snart du får det imot deg er det jævelskap? Voks opp/Stikk av.


Ytterligare en charmör.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 29.07.2010 19:19    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Ytterligare en charmör.


Hey, du kalte meg en tom tønne og en som ikke hadde peil, men samtidig de sterkeste meningene. Jeg spurte deg hva slags meninger du siktet til, men det tror jeg du må ha oversett. Derfor spør jeg en gang til. Hva slags stärke meninger har om norsk vs svensk fotball? Mitt oppgjør mot rbkweb-stråmenn fortsetter just här.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 29.07.2010 19:26    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Peter Storey wrote:
Ytterligare en charmör.


Hey, du kalte meg en tom tønne og en som ikke hadde peil, men samtidig de sterkeste meningene. Jeg spurte deg hva slags meninger du siktet til, men det tror jeg du må ha oversett. Derfor spør jeg en gang til. Hva slags stärke meninger har om norsk vs svensk fotball? Mitt oppgjør mot rbkweb-stråmenn fortsetter just här.


Du, jag orkar inte vara offer i ditt korståg. Jag tappar liksom lusten när jag utsättes för personangrepp. Tomma tunnor mm. är ett reflexmässigt försvar mot en av dessa hyppiga personangreppen. Du vann. Hitta ett nytt offer.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 29.07.2010 19:29    Post subject: Reply with quote

Ta det med ro, PS. Du starta det hele med tomme tønner-kommentaren. Du har ingen grunn til å late som du er noe offer med den debatteknikken du fører.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 29.07.2010 19:35    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Peter Storey wrote:
Qs spelare hade teknik långt över genomsnittlig tippeliganivå.

Jag vet inte om planen var så fantastisk i går. Kanske på pappret. Det som antagligen räddade segern var att spelarna gjorde "mytteri" i andra halvlek mot Eggen. Han stod och vevade som en vindmölle för att spelarna skulle springa framåt. Spelarna gick dock ner i en förnuftig Hamrén-modus för att trygga segern. Det var först de tio sista minuterna då vilsne Winsnes kom in som det blev fart framåt enligt PLANEN - och öppet bakåt, till följd att det var rena turen att inte AIK gjorde mål.


For en fjott du kan være, når du prøver.

Selv synes jeg vi spilte en ganske svak kamp, og dette om plan var sitat fra svenske kommentatorer fra sammendraget på rbk.no.


Här började personangreppen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 29.07.2010 19:35    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Du, jag orkar inte vara offer i ditt korståg. Jag tappar liksom lusten när jag utsättes för personangrepp. Tomma tunnor mm. är ett reflexmässigt försvar mot en av dessa hyppiga personangreppen. Du vann. Hitta ett nytt offer.


Håper AIK-svenskene ikke er så tannløse som deg, for da blir det mye grining utenfor Lerkendal neste onsdag. Bu-hu!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 29.07.2010 19:36    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
Peter Storey wrote:

Jag vet inte om planen var så fantastisk i går. Kanske på pappret. Det som antagligen räddade segern var att spelarna gjorde "mytteri" i andra halvlek mot Eggen. Han stod och vevade som en vindmölle för att spelarna skulle springa framåt. Spelarna gick dock ner i en förnuftig Hamrén-modus för att trygga segern. Det var först de tio sista minuterna då vilsne Winsnes kom in som det blev fart framåt enligt PLANEN - och öppet bakåt, till följd att det var rena turen att inte AIK gjorde mål.


Tror Storey haaper paa AIK-seier paa Lerkendal faar aa faa tilbake nasjonalstoltheten


Här fortsatte den.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 29.07.2010 19:38    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
kristobal wrote:
Det tror jeg ikke. Men Storey har antakelig et mer realistisk bilde på hva lagets kvaliteter er.


Hver gang svenske spillere diskuteres i spillekjøp-tråden, har PS lite eller ingenting å bidra med. Virker for meg som at han ser svært lite svensk fotball.

Grunnen til at man reagerer, er fordi han i all sin tid her inne har virket mer opptatt av å sette alt som har med Sverige over alt som har med Norge å gjøre. Han har sin agenda og den er temmelig gjennomskuelig. Troverdigheten er med andre ord lik null.


Sedan fortsatte Stråmansjägaren. Effter detta trippelanfall kom de tomma tunnorna ....
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 29.07.2010 19:39    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Här fortsatte den.


Jo, men hvorfor velger du da å angripe Hedon, som forsøker å føre en (noenlunde) saklig diskusjon med deg?

Edit: At du oppfatter kritikk av din agenda som personangrep er syltynt. Det er veldig tydelig hva du står for, og det gjenspeiler seg i hvordan du debatterer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 29.07.2010 19:40    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ha meg frabedt beskyldninger om at jeg forsøker å føre en saklig debatt med PS. Det er et prosjekt jeg har gitt opp for lenge siden. De saklige innlegg er først og fremst rettet mot andre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 29.07.2010 19:41    Post subject: Reply with quote

Hehehe Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 29.07.2010 19:41    Post subject: Reply with quote

Se ovan; attack 3.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 29.07.2010 19:45    Post subject: Reply with quote

Jeg står for at du kan være en stor fjott når du forsøker, og det hender rett som det er at du forsøker.

Så synes jeg også du har mye å komme med når du ikke er bundet av en agenda eller overdreven satire.

I det siterte innlegget er agendaen smurt tykt utover og ordvalget er useriøst.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10964

PostPosted: 29.07.2010 19:48    Post subject: Reply with quote

Haha, bu-fucking-hu. posten din om at spillerene klokelig gjorde mytteri mot Eggen var enten bevisst provokasjon eller bare regelrett dum.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 29.07.2010 19:48    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Peter Storey wrote:
Du, jag orkar inte vara offer i ditt korståg. Jag tappar liksom lusten när jag utsättes för personangrepp. Tomma tunnor mm. är ett reflexmässigt försvar mot en av dessa hyppiga personangreppen. Du vann. Hitta ett nytt offer.


Håper AIK-svenskene ikke er så tannløse som deg, for da blir det mye grining utenfor Lerkendal neste onsdag. Bu-hu!


Ta med dig Senador till Lerkendal och visa fram era sura trynen för AIK-fansen. Med min stora kunskap om svenskar och svensk fotboll skall jag garantera att de kommer att lägga benen på ryggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 29.07.2010 19:52    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Haha, bu-fucking-hu. posten din om at spillerene klokelig gjorde mytteri mot Eggen var enten bevisst provokasjon eller bare regelrett dum.

Det säger den som påstår att kristna är ointelligenta. Årets klart dummaste påstående på forumet. Kan du inte gå och se en film om vampyrer och varulvar. Det klär dig bäst.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25  Next
Page 22 of 25

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb