English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2611
Location: Heimdal

PostPosted: 10.03.2022 11:16    Post subject: Reply with quote

Den der "skofleteknikken" som du kaller det...hvorfor skal han (og flere) drive med det der. Kjenner jeg blir arg bare jeg tenker på det ... Mad
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3549
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 10.03.2022 11:42    Post subject: Reply with quote

Kanskje Reitan tenker kvantitet foran kvalitet.
Slå så mange som mulig og håpe at en eller annen faktisk treffer
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59655
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.04.2022 21:01    Post subject: Reply with quote

Tidlig i vinter fikk Dahl Reitan nederlandske øyne på seg. Nederlandske Groningen, som hadde Alexander Sørloth for fem år siden, forhørte seg om 24-åringen.

– Ingen kommentar, sier Dahl Reitan med et smil.

(...)

– Helt ærlig er ambisjonen min å ta RBK tilbake i toppen. Da jeg var liten drømte jeg om å spille i RBK, jeg har aldri drømt om utlandet eller slike ting. Jeg stortrives og nyter hver eneste dag.

Om alt går etter planen blir 24-åringen dessuten far til ei lita jente i juni.

– Vi gleder oss til det, jeg håper det gir et nytt perspektiv på ting. Jeg skal nok ikke bli en dårligere spiller av det, sier han og smiler.

Les mer: Hadde nederlandsk interesse i vinter. Snart får RBK-profilen en ekstra grunn til å holde seg hjemme: – Skal ekstremt mye til for at jeg drar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2611
Location: Heimdal

PostPosted: 19.04.2022 15:31    Post subject: Reply with quote

Altså, hvis han skal fortsette å slå innlegg så må noen (Adrian f.eks?) lære han hvordan det gjøres og så må han trene på det. Makan! Treffer enten førsteforsvarer eller så går ballen alt for høyt. Kjenner jeg blir arg Mad
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 19.04.2022 15:41    Post subject: Reply with quote

Det er ikke gofot ihvertfall og la Reitan stå for pøsing av innlegg.
Det er ikke lange biten han skal sparke ballen og det skal nesten ikke gå ann å være så upresis. Mange ganger er han også upresset med god tid.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 19.04.2022 17:33    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Altså, hvis han skal fortsette å slå innlegg så må noen (Adrian f.eks?) lære han hvordan det gjøres og så må han trene på det. Makan! Treffer enten førsteforsvarer eller så går ballen alt for høyt. Kjenner jeg blir arg Mad


Og det har vært sånn alltid. Ser ut til at bedringen lar vente på seg.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 25.04.2022 22:47    Post subject: Reply with quote

Er ikke den som er mest kritisk til våre spillere, men stiller spørsmålene:
Når skal Reitan komme i posisjon til å slå innlegg i år? Når skal han evt være i nærheten av å treffe en RBK-er med et av sine få innlegg?Han er stort sett helt borte fra alle kampene. Sammenligner vi med venstrebackene våre så har kvaliteten på leggene vært varierende(Tagseth), men evnen til å komme i posisjon er i allefall der. Videre ikke imponert av det defensive arbeidet fra hø.backen . Spesielt i går, men også mot Glimt da han bla lagde en håpløs straffe som kostet oss seieren

Interessant at vi har to ganske bra alternativ på ve back og ingen bra alternativ på hø back per nå. Håper Reitan hever seg kjapt.
_________________
"Kvikk i røttern"


Last edited by Pinne69 on 25.04.2022 22:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
kablap
Senior


Joined: 22 Dec 2010
Posts: 208

PostPosted: 25.04.2022 22:55    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ hadde han vel en del assist i fjor, da. Selv om presisjonen er laber, er viljen stor
_________________
Kebab og klyster
Back to top
View user's profile Send private message
binocu
Junior


Joined: 23 Apr 2021
Posts: 31

PostPosted: 26.04.2022 03:57    Post subject: Reply with quote

Har inntrykk av at det stokker seg litt til på den siden når Skarsem dribler seg utover i banen og ikke selv klarer å komme til innlegg. Når Reitan da kommer seg med i angrepet er det ikke lenger noe rom for ham å løpe i, og de situasjonene ender gjerne bare opp med noen korte pasninger ute på siden før det blir spilt støtte og inn i midten for å starte på nytt. Kombinasjonsspill på små flater kan vel neppe sies å være blant Reitans fremste styrker... Han er nok bedre tjent med å ha Holse med seg ute på den siden, og det spørs om ikke man burde vurdert å flytte Skarsem over på venstre indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
lasarus
Junior


Joined: 02 Apr 2009
Posts: 52

PostPosted: 26.04.2022 06:04    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg fort kan være en meget god analyse binocu! Har selv lurt på hvorfor Reitan overhodet ikke har fungert i årets sesong, tror du kan være inne på noe her..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.04.2022 14:45    Post subject: Reply with quote

kablap wrote:
NÃ¥ hadde han vel en del assist i fjor, da. Selv om presisjonen er laber, er viljen stor


Reitan kjennetegnes jo aller mest av viljen til å gå på offensive løp, og i fjorårets rolle innebar det ofte at han fikk løpt seg hele veien inn i feltet, ned til fem-meteren og slått 45 ut med mye trafikk i boksen. Som breddeholder i 5-3-2, med en midtbanespiller på innsiden av seg som søker utover, blir han ofte presset ut mot sidelinjen og kommer veldig sjelden inn i boks, og han blir i stedet utfordret på evnen til å slå crossere fra sidelinjen. Det er ikke hans styrke.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 27.04.2022 15:24    Post subject: Reply with quote

bestemt en dygtig spiller med en enorm motor. Han er super i en klassisk 4 back kæde - jeg kunne sagtens se ham i en klub som FCK som afløser for Ankersen. Mange klubber efterspørger den energi og løbevillighed han kommer med. Han lider også under at Olaus løber og løber og ofte de løb som han selv tog tidligere. De overlap han tidligere havde med Holse ser vi slet ikke længere.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1277

PostPosted: 28.04.2022 11:42    Post subject: Reply with quote

Jepp, nok en spiller son lider under søppelsystemet som innebærer at ingen spillere spiller i sin gofotposisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 596
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.04.2022 17:22    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
Reitan kjennetegnes jo aller mest av viljen til å gå på offensive løp, og i fjorårets rolle innebar det ofte at han fikk løpt seg hele veien inn i feltet, ned til fem-meteren og slått 45 ut med mye trafikk i boksen. Som breddeholder i 5-3-2, med en midtbanespiller på innsiden av seg som søker utover, blir han ofte presset ut mot sidelinjen og kommer veldig sjelden inn i boks, og han blir i stedet utfordret på evnen til å slå crossere fra sidelinjen. Det er ikke hans styrke.


Hva vi du si er hans styrke, ift andre i hans posisjon? Alt han løper? Jeg sliter med å finne så mange.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 596
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.04.2022 17:31    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
bestemt en dygtig spiller med en enorm motor. Han er super i en klassisk 4 back kæde - jeg kunne sagtens se ham i en klub som FCK som afløser for Ankersen. Mange klubber efterspørger den energi og løbevillighed han kommer med. Han lider også under at Olaus løber og løber og ofte de løb som han selv tog tidligere. De overlap han tidligere havde med Holse ser vi slet ikke længere.


What? Hva konkret er han dyktig på? Ja, han har motor og en viss fart. Men kom igjen, det kreves tross alt mer av en fotballspiller. Han er ikke i stand til å ta seg forbi spillere, han er ikke i stand til å posisjonere seg hverken offensivt eller defensivt. Han kan ikke slå innlegg. Han er tidvis horribel defensivt. Kommer hele tiden på etterskudd. Spilleforståelse? FCK, i en bakre 4er? Han ville blitt spist levende.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.05.2022 09:32    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Hva vi du si er hans styrke, ift andre i hans posisjon? Alt han løper? Jeg sliter med å finne så mange.


Hmm, Reitan sine styrker vil jeg si er:

- Fart
- Defensiv duellstyrke
- Motor
- Antall offensive spurter (også en mental egenskap, ikke bare motor)
- Stabilitet

Svakhetene er:

- Innleggsfot
- Nærteknikk
- Offensiv duellstyrke (en mot en med ball)

Som back vil jeg kanskje dermed påstå at han ville kledd bedre en backrolle som minner om Svensson -15, slik at han i stedet for å spilles i undertall på førstebevegelse, og egentlig har valgene innlegg (svakhet), utfordre (svakhet) eller støtte, kan spilles på mer inverterte løp på andrebevegelse, og dermed settes opp med enklere valg på kortere avstand (lavt inn foran mål, 45 grader ut). Slik han egentlig gjorde i fjor.

Jeg tror fortsatt Reitan i 3-4-3 er best som en høyre sidestopper med mandat til å avansere/veksle seg langt framover i banen ved anledning.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59655
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2022 22:47    Post subject: Reply with quote

– Det kjennes bra. Vi har gledet oss til dette lenge, sier RBK-back Erlend Dahl Reitan fra sykehuset hvor han nettopp har blitt pappa til en jente.

Jenta ble født onsdag, én måned før planen.

– Det kom brått på, men det går fint med alle involverte, sier Rosenborg-spilleren til Adresseavisen.

Les mer: Babylykke for RBK-profilen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2611
Location: Heimdal

PostPosted: 09.05.2022 18:13    Post subject: Reply with quote

Å bli far har i alle fall ikke hjulpet noe særlig på hans teknikk.

1) Hvordan er det mulig å score selvmål på den måten?

2) Hvordan er det mulig å ikke få til en bedre avslutning på den enorme sjansen han har i 2.omgang?

På nr 1 skjønner jeg rett og slett ikke hva han tenker på/prøver på. På nr 2 skjønner jeg jo hva han prøver på, men hvorfor!!??

Han har altså så dårlig kontroll på armer og ben at jeg får assosiasjoner til en sprellemann.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
siggen1
Senior


Joined: 26 Mar 2022
Posts: 194

PostPosted: 09.05.2022 19:59    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig.Spesielt det selvmålet,er det liksom mulig å være så treg i koordinasjonen?.Så skal det sies Keeper Hansen er bare en skygge av seg selv,ser jo ut som han beveger seg i gjørme,og den ufattelige dårlige rekkevidden og spensten som er totalt fraværende,skremmende.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 272
Location: Hent tribunen

PostPosted: 09.05.2022 21:09    Post subject: Reply with quote

Reitan er en god 2div spiller som spiller fast for Rbk da vi ikke har penger til å kjøpe kvalitet lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2054
Location: Østlandet

PostPosted: 09.05.2022 21:27    Post subject: Reply with quote

Igjen, han klarte å levere ganske bra det året han var i B/G...Hva er det som gjør at vi ikke klarer å få det beste ut av spillerne våre...?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 09.05.2022 21:40    Post subject: Reply with quote

Teknikken er for dårlig for hurtigheten hans.
Når teknikken ikke er god nok får han dårlig tid og blir slurvete i passninger og innlegg. Så kan han bli bedre taktisk også. Men han er jo ok i eliteserien og ganske bra defensivt når han er i balanse.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
grisen
Junior


Joined: 24 May 2022
Posts: 4

PostPosted: 24.05.2022 12:49    Post subject: Reply with quote

9/10 ganger Reitan får ballen på høyrebacken, ender det med en høy ball opp mot Holm, som ofte vinner duellen, men ballen ender uansett som regel hos motstanderen. Det er så sinnsykt kjedelig fotball at jeg ikke har ord. Ofte bommer han også på denne pasningen. Hvorfor fortsetter vi med dette? Kan han ikke spille ballen inn i midten, eller tilbake i forsvaret for å vende spillet og holde på ballen? Er jo 5. divisjonsfotball...
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1550

PostPosted: 24.05.2022 13:31    Post subject: Reply with quote

reitan leverte bra i Glimt fordi han ble brukt mye lengre opp i banen. Han hadde jo en del assist for oss også når han kommer i fart inn i boksen og kan slå inn forran mål.
Alt annet spill der det krever mye mer kvalitet og fotballforståelse så er han helt på bærtur. Rett og slett ikke god nok. Bør benkes eller evt brukes som stopper, men igjen i en tre backslinje så krever vi at de to sidestopperne skal kunne gå framover med ball og skape noe.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6713

PostPosted: 24.05.2022 16:40    Post subject: Reply with quote

Reitan leverte jo assist og mål da han fikk stå høyere som back, nå er han jo en ultradefensiv wingback som slår inleg fra midtbanen. . .

Jeg tror ikke Reitan er så dårlig som han ser ut som i likhet med flere andre, men når arbeidsforholdene blir så rævva så blir prestasjonen i henhold.

Dette føles mere som da Kåre skulle flytte indreløperne lenger opp og alt kollapset enn det føles som vi faktisk spiller 3-4-3 (3-5-2) For slik vi spiller det har jeg ikke sett noen andre europeiske topplag spille det.

Det er ingenting i veien med formasjonen, det som det står på er evnen til å få spillerne til å gjøre den jobben som ønskes, og enten så vil de ikke/klarer ikke, ellers så er REkdals måte å spille den formasjonen på helt bak mål.

JEg tror det er en blanding av begge to, mye fordi man skal forsøke å implementere en mere defensiv tilnærmelse i ROSENBORG og jeg har liten tro på at spillerne klarer å dedikere seg 100% til det.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 26, 27, 28  Next
Page 23 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb