English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste
Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Bjørdal
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
14%
 14%  [ 21 ]
Meling
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
9%
 9%  [ 14 ]
Konradsen
12%
 12%  [ 18 ]
Midtsjø
1%
 1%  [ 2 ]
Jevtovic
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
59%
 59%  [ 84 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 1 ]
Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 141

Author Message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 15.08.2017 21:55    Post subject: Reply with quote

Nøyaktig hva skal man straffe noen for her? Må jo være sangen som ble sunget i såfall, hvordan skal man forfølge de som sang? Ingen kan vel bli straffet for dette banneret Rolling Eyes
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 15.08.2017 22:00    Post subject: Reply with quote

Syntes sangen var fengende, ante dog ikke på det tidspunktet hvorfor vi sang den sangen. Fant ut dagen etterpå(derpå), etter en del research, da jeg våknet med sangen på hjernen, samtidig som jeg bøttet nedpå på 1L vann og klødde meg i hodet.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 15.08.2017 22:01    Post subject: Reply with quote

Hva var det som ble sunget egentlig?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5325

PostPosted: 15.08.2017 22:41    Post subject: Reply with quote

Babacarr skal fengsles - voldtektsmann
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7510

PostPosted: 15.08.2017 22:49    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Hva var det som ble sunget egentlig?


Babacarr ska fengsles
Babacarr ska fengsles
Babacarr ska fengsles
Voldtektsmann

Melodi - 'We're not gonna take it'
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 15.08.2017 22:56    Post subject: Reply with quote

Siste linja var "jævla svin" og det var det majoriteten sang, men noen sang også "voldtektsmann".
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2017 23:32    Post subject: Reply with quote

Aaaah, det matcher med det jeg selv hørte feil på tv ja Razz Hørte mer "HA HA Vegard Forren", men det var mest farget av at jeg trodde han skulle få litt tyn etter at han stakk med halen mellom beina og sopet inn nye 0 spilleminutter i England...

Fengende og spot on! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6281
Location: Skottland

PostPosted: 15.08.2017 23:35    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Nøyaktig hva skal man straffe noen for her? Må jo være sangen som ble sunget i såfall, hvordan skal man forfølge de som sang? Ingen kan vel bli straffet for dette banneret Rolling Eyes


For å beskytte retten til sex uten samtykke selvsagt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18567

PostPosted: 16.08.2017 09:59    Post subject: Reply with quote

Flott banner, men å navngi en spiller som ikke (enda) er dømt er jo ikke helt bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1234
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2017 10:08    Post subject: Reply with quote

Er i utgangspunktet helt enig med deg Henning. Men ser vi nyhetsbildet siste året, så har det vært flere saker hvor person som er frifunnet/ikke enda dømt som har blitt navngitt både i nettaviser og på sosiale medier, uten at dette har fått noen form for konsekvens. Det virker rett og slett som det blitt "innenfor" å navngi personer siktet for voldtekt fordi det er en allmen oppfatning av at de er skyldige, uavhengig av hva retten kommer frem til. Ergo kan jeg vanskelig se for meg at de kan straffe Rosenborg/Kjernen/Enkeltpersoner for noe som helst i denne saken.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6281
Location: Skottland

PostPosted: 16.08.2017 10:18    Post subject: Reply with quote

Etter å ha bodd noen år i et land med et annerledes juridisk system, er det mere og mere åpenbart at voldtektsofre blir ignorert i Norge. Lista for å henlegge er grusomt lav. Ofte i norske voldtektsaker blir saken henlagt selv om det foreligger bevis, fordi politi og lensmenn rett og slett nekter å ta saken alvorlig.

Når man har vært vitne til dette over mange år, er det veldig forståelig at det i Norge utvikler seg en vigilante-tendens, hvor folk prøver å kompensere når systemet ikke virker.

Selvfølgelig er det ikke et pent syn når folk tar loven i egne hender. Men det er en situasjon som er selvforskyldt. Vi alle vet at denne fotballspilleren kommer til å gå vekk med rene hender. Sannsynligvis kommer han også til å voldta igjen.

Jeg synes det er greit at han identifiseres. Hadde dette vært en britisk fotballspiller, ville trynet hans vært over alle tabloidene allerede.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18567

PostPosted: 16.08.2017 10:26    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Ergo kan jeg vanskelig se for meg at de kan straffe Rosenborg/Kjernen/Enkeltpersoner for noe som helst i denne saken.


Jeg har ikke sagt noe om at noen kan straffes for dette. Det var ikke poenget.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18567

PostPosted: 16.08.2017 10:33    Post subject: Reply with quote

Ellers må jeg si at du vet mye om det meste fra der du sitter foran PCen i Skottland, Robbie. Imponerende.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1234
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2017 10:40    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Ståle wrote:
Ergo kan jeg vanskelig se for meg at de kan straffe Rosenborg/Kjernen/Enkeltpersoner for noe som helst i denne saken.


Jeg har ikke sagt noe om at noen kan straffes for dette. Det var ikke poenget.


Den siste setningen av egentlig ikke direkte rettet mot din kommentar, men en forlenging av ressonementet i forhold til diskusjonen om straff lenger opp i tråden.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6281
Location: Skottland

PostPosted: 16.08.2017 10:43    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Ellers må jeg si at du vet mye om det meste fra der du sitter foran PCen i Skottland, Robbie. Imponerende.


Ta deg en tur til et krisesenter og snakk med voldtektsofre Henning! Så skal jeg spørre deg etterpå om du er like tøff i trynet.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18567

PostPosted: 16.08.2017 10:49    Post subject: Reply with quote

Såpass ja. Jeg synes påstandene
"Ofte i norske voldtektsaker blir saken henlagt selv om det foreligger bevis, fordi politi og lensmenn rett og slett nekter å ta saken alvorlig"

og

"Vi alle vet at denne fotballspilleren kommer til å gå vekk med rene hender. Sannsynligvis kommer han også til å voldta igjen."

er litt voldsomme. Det har ingenting med manglende sympati for voldtekstofre å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 16.08.2017 10:53    Post subject: Reply with quote

Man skal være forsiktig med å anklage folk for ikke å ta voldtekt seriøst. Fakta er vel at det er en ekstremt vanskelig sak å etterforske, og at det ofte faller på ord mot ord. Rettsvernet er sånn at man må anta at noen er uskyldig til motsatte er bevist. Tviler ikke på at mange ofre føler at ikke nok blir gjort, men jeg tenker at det har med sakens kompleksitet å gjøre, og konsekvensene for å dømme en uskyldig person er nesten like ille. Det er alltid en taper i slike saker.

Jeg vet feks at mange ofre føler at politiet ikke tar dem seriøst, siden man ofte blir avhørt på en måte som kan oppleves som skremmende/støtende. Men til syvende og sist har politiet et ansvar for å finne ut om anmeldelsen er reell. Man skal ikke lenger tilbake til Robbie Williams-konserten for å finne tilfeller der ofre prøver å utnytte en situasjon.

Synes denne saken er litt vanskelig. Hadde man kun møtt opp med banneret hadde alt vært greit. Man tråkker over en grense når man "outer" en spiller på den måten, burde holdt seg for god til det
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2017 11:38    Post subject: Reply with quote

Voldtektsofre som får se en av samfunnets værste makkverk gå fri i en voldtektssak opplever det nok ekstra tungt. De har stilt seg selv fram i en rettsak og blottlagt det værste de har opplevd i livet og deretter får vedkommende som mer eller mindre har ødelagt livet til vedkommende gå hjem og leve som om ingenting har skjedd. Voldtektsmenn som udiskutabelt beviselig er skyldig bør blottlegges fullstendig og vises fram med bilde på nyhetene eller nettaviser. Det samme går for åpenbare pedofile. Folk må få vite hvem de skal holde seg og barna sine langt pokker unna - ikke finne ut av det i ettertid. Den saken som Nettavisen (?) la fram om Julio K****** (fortjener ikke navnet sitt nevnt noe sted lengre) er kroneksemplet på hvordan slike idioter skal offentliggjøres og ydmykes. At han visstnok har blitt banket opp 5-6 ganger i fengsel etter dette får pokker meg stå for hans regning.

Kompliserte saker for rettsvesnet, men er det først bevist kan de like godt sitte inne i 20 år for min del. Trengs ikke i samfunnet. Folk tenker seg som regel om noen ganger når de vet hva følgene faktisk kan være.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 16.08.2017 11:54    Post subject: Reply with quote

Problemet er at samfunnet kan ikke på egen hånd avgjøre hvem som er skyldig eller ikke. Har man blitt frikjent i retten må man bare holde kjeft. Det er nødt å være sånn, selv om det sikkert oppleves som vanskelig og urettferdig for de som ikke får noen dom på sin sak.

Det er nok ingen tvil om at dette er en enorm belastning for ofrene. Men verdt å nevne at mannlige ofre kanskje er de som møter mest motstand når man skal anmelde et overgrep. Var vel nylig en sak der politiet hadde ledd av en mann som hadde fortalt om overgrep. Der er det en lang vei å gå.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9686
Location: Drammen

PostPosted: 16.08.2017 11:59    Post subject: Reply with quote

Skal vel ikke spore tråden helt av - overgrepet vårt på banen mot molde er jo det som teller her. Wink

Problemet er vel nettopp med det å bevise noe som helst. Ved å samle inn DNA-bevis kan man fastslå at de hadde seg, men ellers blir det veldig fort ord mot ord. Samtykke, ikke? Sov hun, sov hun ikke?

Den mørke siden her er selvfølgelig at det teknisk sett er veldig lett å komme med en anklage selv om det faktisk ble gjennomført med fullt samtykke. Dette har nok også ødelagt en del for folk opp igjennom, om enn ikke så mye som voldtekter har.

Men klart, to tilfeller så begynner man å lure på dette med røyk og ild og sånt.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18410
Location: Oslo

PostPosted: 16.08.2017 12:11    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Problemet er at samfunnet kan ikke på egen hånd avgjøre hvem som er skyldig eller ikke. Har man blitt frikjent i retten må man bare holde kjeft. Det er nødt å være sånn, selv om det sikkert oppleves som vanskelig og urettferdig for de som ikke får noen dom på sin sak.


Jeg synes virkelig ikke at "man er nødt til å holde kjeft" om det foreligger en frifinnelse.
Stabæk slaktes for meg i alle settinger uansett hvor frifunnet de er. Samme gjelder de titalls personene som hver dag går dønn skyldige ut av en rettsal som frie menn.

Man må forholde seg til at regelverket vårt skal sikre at ingen blir uskyldig dømt, ikke at skyldige skal bli dømt. Men man trenger ikke alltid å holde kjeft. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 16.08.2017 12:14    Post subject: Reply with quote

Hehe ja, ble kanskje litt bastant å si man skal holde helt kjeft, ser den. Man må selvfølgelig ikke holde kjeft. Men man skal være litt forsiktig med hva man sier og anklager de som har blitt frikjent for. Selv om det selvfølgelig ser helt jævlig ut å ha to slike saker på seg, har han ikke blitt dømt for noe, og da blir det feil å gå til personangrep på vedkommende med bakgrunn i de sakene.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.08.2017 12:20    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Selv om det selvfølgelig ser helt jævlig ut å ha to slike saker på seg, har han ikke blitt dømt for noe, og da blir det feil å gå til personangrep på vedkommende med bakgrunn i de sakene.


Ja, det kan jo hende man kommer opp i historier der dama er litt rar og ikke nødvendigvis har rett.
_________________
Embrace science - resist ignorance


Last edited by haavarl on 16.08.2017 12:25; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.08.2017 12:23    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Problemet er at samfunnet kan ikke på egen hånd avgjøre hvem som er skyldig eller ikke. Har man blitt frikjent i retten må man bare holde kjeft. Det er nødt å være sånn, selv om det sikkert oppleves som vanskelig og urettferdig for de som ikke får noen dom på sin sak.


Med "Stengel-gate" friskt i minne tar jeg meg friheten å ikke bare godta alt! Smile

OrionPax wrote:
Den mørke siden her er selvfølgelig at det teknisk sett er veldig lett å komme med en anklage selv om det faktisk ble gjennomført med fullt samtykke. Dette har nok også ødelagt en del for folk opp igjennom, om enn ikke så mye som voldtekter har.


Denne siden er ekstremt stygg. Jeg hørte fra søstra til en kamerat om ei jente som hadde anmeldt håndballtreneren sin for overgrep/tafsin (hva det nå enn var) fordi hun var forbanna over å bli vraket i flere kamper. Denne treneren er jo mer eller mindre ødelagt. De færreste tør å la barna sine omgås folk som er anmeldt for overgrep mot mindreårige uansett hvor frikjent de måtte være. Sannsynligvis vil synet ditt på din beste venn bli uhelbredelig endret om en slik anklage med påfølgende frikjenning dukker opp.

Straffen for falske anklager bør være like streng som lovbruddet anklagen innebærer, være seg voldtekt, overgrep mot barn, eller for den saks skyld rasisme.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 16.08.2017 12:30    Post subject: Reply with quote

Idiotisk gjort av Kjernen.

Rimelig awkward om han blir frikjent (og ikke bare på manglende bevis). Da bør det ikke bare gis en beklagelse, men også en liten erstatning.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Next
Page 23 of 25

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb