English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vidar Riseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2007 10:40    Post subject: Reply with quote

Regner med at Tørum åpner kjeften om dette ikke skulle stemme....
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1388

PostPosted: 13.12.2007 12:55    Post subject: Reply with quote

Til å ha så liten tro på Tørum så har du stor tillit til at han skal stå fram og si fra om noen skulle slå noen skrøner i media. Smile

Forklaringa til Riseth er latterlig, uansett hva Tørum skulle ha foretatt seg. De reelle grunnene er nok først og fremst kaoset i RBK som klubb, og dernest penger og bosted.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18567

PostPosted: 13.12.2007 13:23    Post subject: Reply with quote

Synes dette er helt fint jeg, vi er kvitt en ustabil 35-åring. Hadde vært værre om klubben hadde sagt "ja, vi skal satse på Riseth neste sesong også".
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2007 13:24    Post subject: Reply with quote

Så hvis Tørum sa at han ikke kom til å bli satset på neste år ville ikke det være en hovedgrunn for å ønske seg vekk? Det er utrolig tynne antagelser du kommer med, Vemund.

Jeg har liten tro på at Tørum var den rette for RBK pr i dag, men at det skal ha noe med skrøner i media å gjøre kan jeg ikke skjønne. Skulle Riseth lyve om dette, vil det fort slå tilbake på ham selv. Så tenker man logisk på det er det usannsynlig at Riseth snakker usant, og snakker han sant er det logisk at det er hovedgrunnen, og da blir alt annet ulogiske spekulasjoner. Men det er jo ikke noe nytt her inne...
Back to top
View user's profile Send private message
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2007 15:24    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Så hvis Tørum sa at han ikke kom til å bli satset på neste år ville ikke det være en hovedgrunn for å ønske seg vekk? Det er utrolig tynne antagelser du kommer med, Vemund.


Riseth er oppegående nok til å forstå at man som 35-åring ikke kan regne med å få garantier om at man ville bli satset på ett år frem i tid. Dessuten ante nok Riseth at det var en mulighet for at Tørum ikke satt ved roret ved inngangen til sesongen 2008.

Selvfølgelig er dette antagelser, men jeg tviler vel på at Riseth har fått noen form for garanti om plass i første-elleveren til LSK.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2007 15:39    Post subject: Reply with quote

Selvsagt er Riseth oppegående nok til å skjønne det, men etter hva jeg forstod ble han forespeilet at han helt sikkert IKKE ville bli satset på, og da fikk han litt bedre garantier andre steder.

LSK har helt sikkert gitt ham garanti om at han er med og kjemper om plass, og det samme fikk jo Roar Strand som 35-åring, og får fremdeles som 37-åring.

Jeg tror Tørum hadde sittet ganske sterkt i dag hvis han hadde fått litt bedre resultater i serien. Styret ville jo helst ikke komme dit at de avsatte en trener etter kort tid igjen. Derfor tror jeg ikke Riseth sjanset på en ny trener i klubben i 2008.
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1388

PostPosted: 13.12.2007 17:35    Post subject: Reply with quote

Det blir bare antagelser som dere påpeker, mer eller mindre tynne sådanne. I de beste skrønene er det også alltid et snev av sannhet, hvilket gjør bildet mer uklart. Litt sannhet er det sikkert i det Riseth sier også, nok til at ingen egentlig kan ta ham for det, men den relle grunnen kan han velge å holde for seg selv og det vil neppe slå tilbake på ham noen gang.

Riseth hadde ikke trengt å skrive under noen kontrakt med LSK før han så hvordan ståa var på slutten av sesongen, han hadde tross alt til desember på å bestemme seg for fortsatt spill i RBK. Situasjonen nå er jo at han forsvinner på et tidspunkt der det er omtrent null konkurranse om midtstopperplassen, han får spille omtrent hver kamp og hans nemesis (Tørum) har forlatt klubben. Det hadde ikke kostet noe å sett an situasjonen hvis han helst ønsket å bli i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 13.12.2007 17:46    Post subject: Reply with quote

Nordlie jaktet Riseth hele sesongen:

http://www.dagbladet.no/t...ipid=24186

Det nevnte du ikke Riseth...
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 13.12.2007 17:48    Post subject: Reply with quote

Tørum skal da have ros for at kvitte sig med Riseth. Han burde også have slængt Basma og Kvarme samme vej.
Det er sportsdirektørene Bratseth/KTE som burde have fundet nogle fuldværdige erstatninger, som har skylden for situationen vi er i nu. Ikke Tørum.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2007 18:06    Post subject: Reply with quote

Vemundo wrote:

Riseth hadde ikke trengt å skrive under noen kontrakt med LSK før han så hvordan ståa var på slutten av sesongen, han hadde tross alt til desember på å bestemme seg for fortsatt spill i RBK.


LSK presset sikkert på for en avgjørelse. Det kan være at de hadde andre kandidater de ville gå etter om Riseth ikke kom.
Back to top
View user's profile Send private message
Buran
Senior


Joined: 17 Mar 2006
Posts: 187
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2007 18:14    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Tørum skal da have ros for at kvitte sig med Riseth. Han burde også have slængt Basma og Kvarme samme vej.
Det er sportsdirektørene Bratseth/KTE som burde have fundet nogle fuldværdige erstatninger, som har skylden for situationen vi er i nu. Ikke Tørum.


Basma fikk vel også fått klar beskjed fra Tørum om at han ikke ville bli satset på neste år. Men i motsetning til Riseth valgte Basma å bli klubben og bidra så godt han kan. Med sin erfaring og som kriseløsning!

Er helt sikker på at Basma kan bidra mye bedre enn Riseth utenfor banen og på treningsfeltet enn Riseth ville gjort neste år. Da han er innforstått med sin "nye rolle" og ikke vil forsure miljøet med sin høylydte klaging slik Riseth hadde en tendens til når han ble plassert på benken.

Basma har også erfaring fra og bidrat under RBK storhetstid (slutten av 90-tallet) noe ikke Riseth har, selvom det høres slik ut når han snakker. Etter at han kom tilbake i 2003 har det gått jevnt nedover.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2007 18:17    Post subject: Reply with quote

Basma og Riseth = forskjellige individer med forskjellige ambisjonsnivå og forskjellig familiær status.

Basma har vel en datter her oppe han sikkert ikke har veldig lyst til å reise fra, mens kona til Riseth ønsker seg til østlandet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9069
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2007 18:20    Post subject: Reply with quote

Godt innlegg Buran! Basma fremtår for meg som veldig ydmyk. Og har forstått at han hverken er verdens viktigste person eller verdens beste fotballspiller. I motsettning til hva Riseth tror virker det som.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2007 18:24    Post subject: Reply with quote

Haha, Kjello. Skjønner at Riseth er blitt skikkelig uspiselig for folk her. Ambisjoner er jo fy-fy. Da tror man at man er noe, og slike spillere liker vi ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 13.12.2007 18:27    Post subject: Reply with quote

Ambitioner skal helst også stå i relation til evner.

Så det ærger ikke mig synderligt at han gør til LSK.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2007 18:30    Post subject: Reply with quote

Det ergrer ikke meg heller, men jeg vil heller ha spillere med ambisjoner og tro på seg selv i RBK enn 'snille lagspillere'. Jeg ser flere her inne applaudere at Storflor ikke klager mer enn han gjør. Jeg for min del syns det er litt bekymringsverdig at han virker tilfreds med situasjonen. Både for hans egen utvikling, og dermed også RBK's.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 13.12.2007 18:31    Post subject: Reply with quote

Det kan jeg godt være enig i. Der er ingen tvivl om at Riseth havde den rigtige indstillingen på banen.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Buran
Senior


Joined: 17 Mar 2006
Posts: 187
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2007 18:49    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Det kan jeg godt være enig i. Der er ingen tvivl om at Riseth havde den rigtige indstillingen på banen.


Innstilling, ja.
Konsentrasjon, nei!

Det skal rett og slett ble veldig morsomt å møte LSK neste år. trur det ligger ann til et virkelig hatoppgjør igjen!

Enig med Brady om at det er litt beskymringsverdig når spillere virker å være såpass fornøyd med å slite benken i sin beste alder. Da tenker jeg spesielt på spillere som Storflor og Jamtfall. Basma er i en litt annen posisjon, da han har sett sine beste år på fotballbanen Wink Og har funnet sin rolle for å bidra i klubben.

Samtidig er dette en hårfin balanse mellom å være lojal mot klubb osv. Hvordan disse spillerene tar tak på trening og lignende er også vanskelig å bedømme fra sidelinjen.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.12.2007 18:52    Post subject: Reply with quote

Jamtfall? Han har vært skadet ganske lenge nå, da. I tillegg ville han være i Rosenborg for å kjempe seg til en plass før han ble skadet.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 14.12.2007 12:59    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det var riktig av Vidar Riseth å gå til LSK. I den alderen han er i blir familie og slikt viktigere. Lykke til videre Vidar. jeg vil huske deg som en sterk og god spiller!
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 15.12.2007 10:45    Post subject: Reply with quote

Romerikets Blad wrote:
LSK-manager Jan Åge Fjørtoft sier LSK har jobbet et helt år med Riseth og hadde overgangshåp allerede i sommer - før Rosenborg kvalifiserte seg for Mesterligaen.
– Det er så mange gode spillere i LSK at jeg ikke kan stille krav om plass. Man får være glad om man tar en plass, sier Vidar Riseth selv til RB-sporten.
– LSK er en av klubbene som satser på å beholde sine spillere og styrke laget. Det var noe av det første jeg spurte om i samtalene, sier Riseth.
Vidar Riseth selv gleder seg til å komme over nyttår. Allerede førstkommende tirsdag blir han presentert - på Strømmen Storsenter (!)


Nesten så man blir kvalm..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 15.12.2007 12:14    Post subject: Reply with quote

Nogen som har lyst til at tage til Strømmen og fortælle Vidar hvor han kan stikke potetene sine hen?
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 15.12.2007 12:14    Post subject: Reply with quote

Jeg utelukker ikke totalt at beskjeden fra Tørum gjennom KTE bare var det siste påskuddet han trengte for å stikke fra klubben. Ja han var ikke lovet et førstevlag på stopperplass her, men han konkurrerte om to plasser, treneren neppe ble lenge og at signeringer kanskje kunne utebli (deriblant sannsynigvis en Koppinen som det ble kranglet om kontrakt med). Riseth kunne tenke seg at det likevel lå til rette for spill, men tenkte neppe i de baner. Lurer fortsatt på hvorfor han ikke pratet med Tørum, var de så lite venner?
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4291
Location: Stiftstaden

PostPosted: 15.12.2007 14:02    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Om noen skulle være i tvil: Riseth benytter seg ikke av klausulen i kontrakten innen fristen i morgen.

Mer interessant er det at han allerede nå snakker om å forlenge. Trodde både han og RBK ville vente litt og se an situasjonen neste sesong.

Eggen er i alle fall på hugget for å klargjøre framtida (les: 2009).


Det er dette som gjør meg så forbannet i denne saken, hva er sannheten? Hva har skjedd?
Hvis det er som LSK sier at kontrakten var klar tidlig i høst, hva faen står han og sier at det er snakk om å forlenge med RBK for da?
Det er noe som ikke henger på greip her. For meg fremstår grunnen for å gå til LSK som noget fabrikkert. Hvorfor ikke si sannheten, hva nå den er. Har mine teorier, men de blir vel for konspiratoriske.
Men uansett, du har begått en kardinalbrøler Vidar, du valgte en av arvefiendene og det tolereres ikke.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2007 14:28    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
Romerikets Blad wrote:
LSK-manager Jan Åge Fjørtoft sier LSK har jobbet et helt år med Riseth og hadde overgangshåp allerede i sommer - før Rosenborg kvalifiserte seg for Mesterligaen.
– Det er så mange gode spillere i LSK at jeg ikke kan stille krav om plass. Man får være glad om man tar en plass, sier Vidar Riseth selv til RB-sporten.
– LSK er en av klubbene som satser på å beholde sine spillere og styrke laget. Det var noe av det første jeg spurte om i samtalene, sier Riseth.
Vidar Riseth selv gleder seg til å komme over nyttår. Allerede førstkommende tirsdag blir han presentert - på Strømmen Storsenter (!)


Nesten så man blir kvalm..


Dette styrker mine antaelser om at antall spilleminutter sesongen 2008 ikke var utslagsivende for at Riseth forlot RBK, men derimot interne forhold i klubben. Om dette er trenerrelatert (Tørum vs Nordlie) eller relatert til administrasjonen i de to klubbene vet ikke jeg...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Next
Page 24 of 27

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb