English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 2 ]
Giampaoli
0%
 0%  [ 1 ]
Henriksen
5%
 5%  [ 6 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
1%
 1%  [ 2 ]
Skarsem
32%
 32%  [ 38 ]
Børkeeiet
42%
 42%  [ 49 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
9%
 9%  [ 11 ]
Holse
2%
 2%  [ 3 ]
Holm
3%
 3%  [ 4 ]
Total Votes : 116

Author Message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1863

PostPosted: 04.04.2022 14:48    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
machiavelli wrote:
eksil wrote:
Ja Rekdal er feil på alle måter.

Ullsokk sier det faktisk ganske bra her:
https://www.nidaros.no/de...113-301296


Han utleder altså at dette er slik vi kan forvente å se RBK fremover, i defensiv kontringsfotball der vi lar alle andre styre?


Hva tilsier at Reka behersker noe annet enn det vi så i går, noe annet enn det Rosenborgsupportere har omtalt som rævvafotball i 30 år? Hvis ikke Rekdal har utviklet seg monumentalt de siste mnd vet vi hva vi har i vente, og det er ikke sambafotball.

Kampen i går var som skapt for Rekdal. Mure igjen med samtlige mann og satse på hurtige kontringer. Dette vil ikke fungere på hjemmebane mot Odd, så da er jeg utrolig spent på hva han trekker opp av hatten.


Etter å levd med flere år med BÅDE møkkafotball og mangel på resultater, så tenker jeg at jeg avventer med å gi dom over Reka og hva han får til. Hvis man fortsatt er ute etter naiv fotballspill mot alle man møter, så tar det år å komme dit (slik som BG har gjort), og RBK har ikke råd til å være så naive, vi må være en god blanding av kyniske og utviklende.

Fint for småklubber, ikke bra for storklubber som går konk hvis de etablerer seg på nedre halvdel av tabellen og ikke ser Europa igjen på flere år.
Back to top
View user's profile Send private message
apekatt
Senior


Joined: 11 Jul 2006
Posts: 117
Location: Trondheim

PostPosted: 04.04.2022 14:50    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
De kunne nok ikke vist det fra flere kameravinkler nei, men det de gjorde var jo å stoppe reprisen fra den kameravinkelen de hadde rett før dette skjedde, og så nevnte de det aldri igjen.


Sant det, men en "snillere" analyse av det er jo å kategorisere det under produksjonstrøbbel/rot/kaos, og at kommentatorene ikke hadde fungerende monitorer å se situasjonen på

Jeg spolte ihvertfall tilbake mange ganger, men greide uansett ikke å se godt nok hva som faktisk skjedde. Ikke usannsynlig at det var hevnaksjon, men veldig vanskelig å se.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 04.04.2022 15:03    Post subject: Reply with quote

Havde jo gættet på 2-2 og dejligt vi fik lukket munden på alle de helt urimelige kritikere der havde spået et kæmpe nederlag. Det der overraskede mig mest ved kampen var faktisk, at vi var så gode og dygtige til at få mange folk med i overgangsspillet. Og helt rigtig set af Rekdal at få en 3 mands midt især når vi forsvarede. Olaus og Tobias fungerede virkelig godt centralt og præcis det havde jeg ikke set komme. Nu skal vi så se dem sammen hvor vi har bolden og skal skabe noget. Noah og Holse var også stærke i det første pres og især Holse var god til at lukke rum og holde i bolden når vi var pressede. Nu kan vi så håbe at næste kamp bliver en hvor vi har lidt mere besiddelse og især vores boldspillere kommer på banen. Og ja så skal vi også vise vi kan håndtere den del af spillet. Mon ikke der bliver genvalg til alle 11. Man må sige at Vecchia er den helt store taber i det spil. Håber vi får ham at se i løbet af kampen. Han er alt for god til at sidde på bænken. Også stor kredit til Markus for at spille en meget solid kamp. MOM i min verden velsagtens.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.04.2022 15:06    Post subject: Reply with quote

Jeg mener det ganske åpenbart er en liten hevnaksjon der, men så kunne jo en litt nærmere kameraføring vist litt tydeligere hvor mye av en skump Haikin deler ut der.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.04.2022 16:43    Post subject: Reply with quote

Muligens et greit tilskudd i debatten fra en tidligere lagkamerat av Vetlesen:

-Han er en liten rotte
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1860
Location: Stjørdal

PostPosted: 04.04.2022 17:29    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
waterfalls wrote:
25(!)% ballinnhav

VG melder 37 % ballinnehav. Det rimer mer med min opplevelse av kampen.


Mente jeg så og hørte det tallet etter kampslutt, men der kan jeg ha tatt feil. Kanskje det var for en periode eller kanskje det var til pause.

Men jeg føler resten av innlegget mitt fortsatt treffer selv om en del var basert på feil tall.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3549
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 04.04.2022 18:01    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Vetlesen er nok ikke helt klar over hva han gjør


I følge Yaw Amankwah er Vetlesen slik.
Kaller han for ei rotte, full av slike små triks og irritasjonsmoment Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1134
Location: Drammen

PostPosted: 04.04.2022 18:49    Post subject: Reply with quote

Det eneste som er bedre enn å kalle noen for ei rotte er jo å sitte og påstå at det er en god egenskap.
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1053
Location: stjørdal

PostPosted: 04.04.2022 18:59    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært store muligheter mot slutten der hvis man hadde tatt overgangene helhjertet. Pereira hadde et hav av plass ved et par anledninger, som Andre Hansen burde brukt tidlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 04.04.2022 19:19    Post subject: Reply with quote

Hmm, i sakte film så ser det ut som noe de burde ilagt ham karantene for i ettertid, ja.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 04.04.2022 19:44    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
Det hadde vært store muligheter mot slutten der hvis man hadde tatt overgangene helhjertet. Pereira hadde et hav av plass ved et par anledninger, som Andre Hansen burde brukt tidlig.


Jeg har endnu tilgode at se Hansen lave en hurtig igangsætning.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1277
Location: Oslo

PostPosted: 04.04.2022 19:56    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Forøvrig synes jeg nesten den værste situasjonen for dommerens del i går, er når tre Glimt spillere rett og slett driter ut dommeren ved å stå å spille trekant rundt en RBK-spiller som prøver å få tak i ballen etter at det er dømt frispark til RBK. At dommeren enten ikke får med seg dette, eller ikke tørr å ta tak i situasjonen er meget pinlig for Eskås. Klarere sabotasje av spillet/drøying av tid etc. skal du lete lenge etter. Burde endt med 3 gule kort.


La merke til det samme. Håpløst av Glimt, men bare pinlig av dommeren. Selv om Eskås kom seg gjennom en tøff oppgave, var det bare så vidt. Vi skulle nok ha hatt straffe i Haikin-situasjonen. Som flere påpeker var det svært lite repetisjon av den, men ut ifra det jeg så der og da på skjermen så det ut som et klart straffespark. Merkelig at det ikke dømmes.. Om Noah-situasjonene: ja, han var nok litt heldig som slapp to gule, men den andre situasjonen er ikke noe soleklart gult kort, så egentlig ok at han slapp unna.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 04.04.2022 21:05    Post subject: Reply with quote

Bødø/Glimt var EKSTREMT heldige igår. De burde ha ligget under med 3 mål til pause.

Hvorfor? Fordi noe så ubalansert lag som Bodø/Glimt var i går kan jeg ikke huske et profesjonelt fotball lag opptre før. Det sitter en kar i Roma som nok ser denne kampen på video nå og bare gnir seg i hendene. Tror dette blir en stygg kamp for Bodø/Glimt på torsdag. De kommer til å bli så hardt straffet av Roma så mye at jeg vurderer faktisk å se den kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 04.04.2022 21:14    Post subject: Reply with quote

Mourinho, Rekdals læregutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 04.04.2022 21:42    Post subject: Reply with quote

Eller omvendt, synes jeg har sett Mourinho-lag gjøre nøyaktig det samme som vi holdt på med igår.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 04.04.2022 22:43    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Francisco Clementine wrote:
machiavelli wrote:
eksil wrote:
Ja Rekdal er feil på alle måter.

Ullsokk sier det faktisk ganske bra her:
https://www.nidaros.no/de...113-301296


Han utleder altså at dette er slik vi kan forvente å se RBK fremover, i defensiv kontringsfotball der vi lar alle andre styre?


Hva tilsier at Reka behersker noe annet enn det vi så i går, noe annet enn det Rosenborgsupportere har omtalt som rævvafotball i 30 år? Hvis ikke Rekdal har utviklet seg monumentalt de siste mnd vet vi hva vi har i vente, og det er ikke sambafotball.

Kampen i går var som skapt for Rekdal. Mure igjen med samtlige mann og satse på hurtige kontringer. Dette vil ikke fungere på hjemmebane mot Odd, så da er jeg utrolig spent på hva han trekker opp av hatten.


Etter å levd med flere år med BÅDE møkkafotball og mangel på resultater, så tenker jeg at jeg avventer med å gi dom over Reka og hva han får til. Hvis man fortsatt er ute etter naiv fotballspill mot alle man møter, så tar det år å komme dit (slik som BG har gjort), og RBK har ikke råd til å være så naive, vi må være en god blanding av kyniske og utviklende.

Fint for småklubber, ikke bra for storklubber som går konk hvis de etablerer seg på nedre halvdel av tabellen og ikke ser Europa igjen på flere år.


Veldig godt å se noe positivt, etter all elendighet. Har aldri sett Skarsem så god tror jeg. Men at Rekdal vil skape et topplag som presterer jevnt godt som Glimt gjør har jeg aldri hatt tro på. Det tror jeg fortsatt ikke.

De som lykkes av trenere har en tydelig grunnfilosofi. Det har jo rett og slett ikke Rekdal.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 04.04.2022 22:51    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Muligens et greit tilskudd i debatten fra en tidligere lagkamerat av Vetlesen:

-Han er en liten rotte


Utrolig bra innslag. Takk for latteren!
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 04.04.2022 22:58    Post subject: Reply with quote

Vi var Drillos 2.0 i går. Norge var vel nr 3 i verden under Drillo. Ligge lavt og kompakt og være aggressive når motstanderen mister ballen og sette full fart fremover.
Ikke noe eget spill av betydning.
Det funker det, men vil vi egentlig at RBK skal være sånn?.
Når vi er på bunn så spiser fanden fluer.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 04.04.2022 23:15    Post subject: Reply with quote

Ser heller at vi spiller god kontringsfotball og får uavgjort, egentlig fortjent å vinne, mot Glimt, enn at vi taper og spiller dårlig fotball mot Raufoss.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 987

PostPosted: 04.04.2022 23:51    Post subject: Reply with quote

Det var jevnt i sjansestatistikken. Ingen lag fortjente å vinne mer enn det andre laget.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2097

PostPosted: 05.04.2022 00:35    Post subject: Reply with quote

Når vi kommer til Aspmyra samspilte som en pose peanøtter og skal møte det laget som spiller Eggen2.0 fotball så hadde Rekdal ikke annet valg enn å legge opp spillet til motstander. Jeg forventer ikke noe festfyrverkeri i de kommende kampene det vi rundspiller motstanderen, men jeg forventer at god taktikk og den kvaliteten vi har i laget skal sikre oss at vi er med i topp 3 til sommeren.
Så håper jeg at spillet sitter mer og mer utover høsten.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 05.04.2022 08:23    Post subject: Reply with quote

Enig med WT62 her.
Vi har lidd oss igjennom 3 sesonger med møkkafotball og forventer at vi skal spille festfotball i første runde etter alle byttene (nytt trenerteam, nytt system og nye spillere)!?
Skal innrømme at jeg ble meget positivt overrasket og laget er totalforandret sammenlignet med oppkjøringen og håper at vi kan bygge videre på 3 sentrale midtbanespillere. Noe av det jeg har savnet i en 433 siste årene er de dype løpene fra indereløperne. Ofte har vi sett de ligge for høyt men mot Glimt, muligens naturlig fordi vi ble presset, så var midtbanen en midtbane. Kom flere samtidige løp, skapte overtall og skapte ubalanse hos glimt.
Tok de sikkelig på senga med brede og høye vingbacker med indreløpere som var flinke til å komme etter og skape vinkler. Glimt måtte justere i pausen og trekke backene smalere og lavere for å ta bort noen pasningslinjer i potensielle rbk-kontringer, men synes ikke det hjalp Glimt annet enn deres offensive spill.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 05.04.2022 08:30    Post subject: Reply with quote

Jeg er usikker på om å forvente er rett ord da det innebærer en viss tro på at det skjer, snarere så krever jeg at vi ser en plan for hvordan vi skal styre kampene og skape sjanser på samlebånd.

Så er det lov å være kynisk og stole på kontringene mot Glimt og Molde og kanskje et par til som etterlater seg rom som kan utnyttes hvis vi låser av spillet deres.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 05.04.2022 08:41    Post subject: Reply with quote

Kan tenkes at det kommer en fallitterklæring mot 343 etter hvert. Tipper vi ser den formasjonen en to ganger til før 3-sentralslinjen blir innført for godt på midten. En 352 har god forutsetning for å spille og dominere kamper mot antatt dårligere motstandere. Offensivt gir det ikke så stor forskjell på 433 annet enn to midtspisser. Sammenlignet med hva vi har prestert tidligere så har vi vel knapt dominert en kamp på 2 år, kanskje !?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 05.04.2022 09:25    Post subject: Reply with quote

Problemet er jo bare at vi ikke har to midtspisser som Rekdal vil ha på matta i kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27  Next
Page 25 of 27

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb