English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2024
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1224
Location: Trondheim

PostPosted: 01.06.2024 08:26    Post subject: Reply with quote

I tilfellet Henriksen er vel det å fjerne 5? Mill fra lønnsbudsjettet nesten som å få overgangssum for han.

Er det urimelig å anta at Henriksen + Augustinsson + Holm ut på free transfer gir oss ca. 10 mill lavere lønnskostnader? Betaler fotballklubber arbeidsgiveravgift? I så fall er det vel snakk om nærmere 15 mill spart?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 01.06.2024 08:54    Post subject: Reply with quote

Holm må vi beholde å få i topp shape
Henriksen kan gå til Ranheim eller Levanger.
Han kommer ikke til å flytte på seg med 2 gutter på Trond som han er trener for.
Augustinsson går vel til Sverige.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 384

PostPosted: 01.06.2024 09:41    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
I tilfellet Henriksen er vel det å fjerne 5? Mill fra lønnsbudsjettet nesten som å få overgangssum for han.

Er det urimelig å anta at Henriksen + Augustinsson + Holm ut på free transfer gir oss ca. 10 mill lavere lønnskostnader? Betaler fotballklubber arbeidsgiveravgift? I så fall er det vel snakk om nærmere 15 mill spart?


Henriksen drar ikke ut som 32-33 åring for å spille for idiotklubb som Halmstad. Får han ikke ny kontrakt, og kroppen fortsatt holder, så går han nok til Ranheim.

Tagseth kan vel være interessert, men det handler om hva slags klubb det er. Men for han handler det om hvor han blir satset på

Augustson har vel kroppen sagt at den ikke tåler toppfotball. Han har ikks spilt for flere sesonger. Svenske, så han går nok på bosman til superettan-klubb i hjemlandet

Ek lubb bør være kontinuerlig oppdatert på spillelogistikken, spesielt når det gjelder spillere som går inn i siste sesong. Hvem skal en beholde, hvis ikke så bør en sondere markedet for spillere for tilsvarende ferdigheter

Uheldigvis for RBK så forteller økonomien at de ikke kan kjøpe nøkkelklare spillere. Fordelen for RBK er at har muighten til å lære seg utviklingsspillere. Både Lfk og kåffa er bevis på at en kan overleve med ekstremt begrensede ressurser
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 917
Location: Norway

PostPosted: 03.06.2024 16:35    Post subject: Reply with quote

Tangvik

?, Henriksen, Yttergård, Pereira

Tagseth, Selnæs, Nypan

Broholm, Sæter, Nelson

Begynner vi å se konturene av hva som er vårt beste lag både individuelt og kollektivt? Synes Pereira ser veldig lovende ut på back. Vår klart beste spiller de to siste kampene. Yttergård Jenssen var også solid i 95 minutter i går. Ser ut som en ny spiller. Reitan synes jeg er svært begrenset. Det samme har Henriksen vært, men han mistenker jeg at fortsatt har et toppnivå inne som tilsier topp Eliteserie-kvalitet.

Tagseth og Nypan nok frekvens på siden av en treg, men bunnsolid Selnæs. Synes sistnevnte er god til å finne våre tekniske kombinasjonsspillere i rommet foran forsvarsfireren til motstanderen. Tenker da spesielt på relasjonen Selnæs-Tagseth-Nypan-Broholm.

Nelson har x-faktoren vi trenger, selv om han sliter relasjonelt. Jeg har fortsatt tro på at det kommer. Holm har vist lovende takter de minuttene han har fått og vi har behov for ham all den tid Sæter er så skadeutsatt. Jeg sparker ikke inn noen dører når jeg sier at et fotballag alltid bør ha en spiss. Broholm/Nypan er i beste fall nødløsninger der. Nevnte Broholm synes jeg er vår teknisk beste spiller. Han klarer å dra av folk og han er en potensiell poengspiller.

Hvis Alfred får tid med den gjengen her og unngår de store skadene, så tror jeg dette er et medaljelag allerede til høsten.
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 979

PostPosted: 03.06.2024 17:39    Post subject: Reply with quote

Enig i mye. Ulrik var sjeldent god i går. Rett og slett sjef bakerst. Ceide også solid i går. Men Nemcik glemte du. Han skal nok inn i elleveren. Alt i alt begynner vi å se sterkere ut på stopperplass.

Pereira har tatt store steg under Alfred. Borte er alt tullet som har frustrert oss i snart tre år. Tydelig at vi har et team som er god på spillerutvikling. Dog ser jeg ingen fremtid for Reitan. Høyreback er vårt svakeste punkt

I angrepsrekka har vi snart dobbel dekning. Broholm og Nelson er de mest spennende kantene. Også her ser vi hva tydelig coaching gjør med enkeltspillere, ref. Nelson. Når det gjelder Noah vs Ole, kan det tenkes vi vil variere ut fra forløp og motstander.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2658

PostPosted: 03.06.2024 18:39    Post subject: Reply with quote

Nelson irriterer meg grenseløst. Ok+ toppnivå som oppstår hver 5. kamp mens bunnivået er ganske krise. Siden Santeri har hatt en bra utvikling som indreløper ville jeg utforsket Nypan som innoverkant på venstre som kan funke bra med Pereira som vingback.

Tangvik
Reitan-UYJ-Henriksen/Nemcik-Pereira
Tagseth-Selnæs-Santeri
Sunde-Sæter-Nypan

Broholm, Noah, Nelson, Frederiksen er jokere på benk.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1547

PostPosted: 04.06.2024 07:42    Post subject: Reply with quote

NEI, Nypan skal være indreløper og ikke ving. Det er ikke i nærheten av nok kreativitet, duellkraft, fart osv i midten der
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5515

PostPosted: 04.06.2024 10:15    Post subject: Reply with quote

Nypan ut, Holse inn. Greit i min bok.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6794
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.06.2024 10:23    Post subject: Reply with quote

Lykke til!
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2695
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 04.06.2024 12:37    Post subject: Reply with quote

Carl wrote:
Pereira har tatt store steg under Alfred. Borte er alt tullet som har frustrert oss i snart tre år.

Nå pådro han seg vel et ganske unødvendig gult kort i sist kamp også. Ellers enig i poenget, han var en åpenbaring mot FFK.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59620
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.06.2024 20:56    Post subject: Reply with quote

– Det blir ikke fem-seks spillere inn og fem-seks spillere ut, men det er naturlig at det kan gå noen ut og inn.

Mikael Dorsin snakker om det kommende overgangsvinduet for Rosenborg.

(...)

– Er det fortsatt sånn at dere må selge før dere kan kjøpe?

– Ja, nesten litt sånn er det. Samtidig er det fortsatt noen spillere for mange for å få den perfekte sammensettingen, så det handler litt om det også. Alle vet også at 2024 er et økonomisk tøft år for oss. Derfor må vi være smarte i hvilke valg vi gjør. Vi har funnet en klar retning vi skal jobbe etter, og den skal vi fortsette å følge, sier Dorsin.

Les mer: Har fortsatt for mange spillere: – Forandres ikke over natta
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1275
Location: Oslo

PostPosted: 04.06.2024 21:21    Post subject: Reply with quote

Jeg har tro på oss. Nå må vi bare fortsette utviklinga, ikke fristes til å tenke resultat framfor prestasjon. Vi har et ungt lag og en ung trener, de vil alle variere i prestasjonene. Om vi får sortert veteranene (hvem skal med videre og hvem ut), så har vi en lovende framtid. Jeg tror medaljekamp kan komme for tidlig for oss denne sesongen, men de neste årene tror jeg vi kan ta steg for steg tilbake mot toppstriden! Molde og Glimt ser litt mer sårbare ut nå enn de har vært de siste sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 97

PostPosted: 04.06.2024 22:19    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Jeg har tro på oss. Nå må vi bare fortsette utviklinga, ikke fristes til å tenke resultat framfor prestasjon. Vi har et ungt lag og en ung trener, de vil alle variere i prestasjonene.


Vi har langt igjen, vi kan bli bedre på alt og det er flere ting som det virker som vi kanskje ikke har kommer ordentlig i gang med enda, men jeg synes at det har skjedd mye, at det ser veldig lovende ut og hvis vi bare fortsetter me dette så vil vi se utvikling og forbedring.
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1097
Location: Oslo

PostPosted: 12.06.2024 18:34    Post subject: Reply with quote

Voldsomme endringer i prisene satt av Transfermarkt i denne runden. Nypan 9mill, Tangvik 1,2 Sunde og Broholm 1 mill, Volden 750 000. Nelson ned til 2,5mill.
Back to top
View user's profile Send private message
knallback
Junior


Joined: 20 May 2015
Posts: 82
Location: Trondheim

PostPosted: 14.06.2024 12:35    Post subject: Reply with quote

Hvis Henriksen blir stopper permanent og Broholm telles i angrepsrekka har vi følgende midtbane

Selnæs
Børkeeiet
Nypan
Vaanaanen
Tagseth

Børkeeiet ønsker seg vel ut, Tagseth har ikke forlenget, Nypan er største salgsobjekt. Da begynner det å se tynt ut, så det er vel her det kommer til å skje ting først. Spennende å se hvilke indreløpere som kunne vært aktuelle for Rosenborg.

Holmen kommer opp fra akademi, men han er vel hovedsaklig sentral. Ellers er det G17 og G15 hvor de potensielt neste kan komme fra internt tror jeg.

Bortsett fra det er det vel som flere har nevnt her på høyrebacken vi har mest å gå på.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 384

PostPosted: 14.06.2024 13:32    Post subject: Reply with quote

vil ikke det å kategorisere fremtiden til Henriksen å selge skinnet før bjørnen er skutt. Jeg tror ikke at Henriksen forlater familie for å melke ut kontrakten i en fjottklubb i sverige som er interessert. Det handler nok om at lønnsbetingelsene må korrigeres kraftig. Hvis ikke tror jeg det er Ranheim neste

Når det gjelder Tagseth så tror jeg hans interesse for å gå er redusert etter at han får spille i posisjoner han ønsker.

Nypan er det store salgsobjektet og det er usikkert på når han blir solgt. Det kan bli etter G-19 EM hvis han storspiller.

Men gitt worst case-scenario, så vil midtbanen til RBK være syltynn. Det varmer mitt hjerte at du ser til akademi og vil løfte opp unge spillere. Men for å helle litt malurt i begeret, hvis den midtbanen blir så tynn som den kan bli, så er det stor risiko å sende ut meget unge spillere til sentrale roller. Men hey hvem vet at en eller flere av de unge "tar en Martin Ødegaard" og tar nivået umiddelbart. For å forsterke midten så bør RBK tenke to-delt i scoutingen til midtbanespillere. Den ene er solide unge spillere a la Nemcik på midtbanen. Alternativt så kan en velge rutine med en bosmanspiller som ikke fikk fornyet kontrakt. Et eks i så henseende er da I hentet inn David Brocken som høyreback. Han hadde erfaring på øverste nivå i Belgia med Lierse. Han var riktignok 36 da han kom, men det var mye fotball i han enda for norske forhold

Ironisk nok kan det at Nypan storspiller i G-19 bidra til at Dorsin/AJ får økonomisk albuerom for å kvalitetssikre spillere. Min verdisetting av Nypan er ene og alene hvordan han gjør det i G-19 EM. Hvis han viser ferdigheter, så vil verdien hans være mellom 100 og 150 millioner. Hvis han kommer på G-19 EM "all star team" så vil han være mellom 150-200 millioner. Og hvis han er GOAT, da er "sky is the limit

Så et salg av Nypan bør kunne gi Dorsin litt økonomiske muskler for å skaffe spillere
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26
Page 26 of 26

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb