English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 45, 46, 47  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBK Patriot
Senior


Joined: 11 Sep 2002
Posts: 107
Location: Bergen

PostPosted: 06.01.2024 02:09    Post subject: Reply with quote

Sjelden jeg logger meg inn kun for å si at et inlegg er bra.
Ja, det jojojo skrev, er veldig godt skrevet, og verdt å lese flere ganger. Klubben betyr mye for oss, og det gjør jo at forumet her lever enda og kan gi inntrykk av til tider å ha en høy "temperatur".
La oss håpe at 2024 blir et godt år for Rosenborg.
_________________
ZZzzzzzzzz
Back to top
View user's profile Send private message
siggen1
Senior


Joined: 26 Mar 2022
Posts: 193

PostPosted: 06.01.2024 10:39    Post subject: Reply with quote

Jojojo har så rett så rett.
Det er lov å være uenig i ting,noen har urealistiske mål,mens andre har resignert.
Jojo er som meg en optimist,og jeg er helt enig,det er bedre å tenke nytt, enn å gi opp.
Signaleffektene en trener som gjerne prioriterer unge spillere og en moderne spillestil vil kun være positivt for RBK hvis vi ønsker oss unge fremadstormende spillere,som igjen ofte slår seg ut i ett godt sluttprodukt,RBK som en bedre fotballklubb.
Rekdal var en fallitærklæring for oss,hadde det ikke vært for Tengstedt og Vecchia i hans periode tror jeg at vi hadde gått så dårlig inn i Rekdals andre sesong at vi kanskje hadde rykket ned i år.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1130
Location: Oslo

PostPosted: 07.01.2024 02:43    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Vi må igjen bli gode fort men på rette måten.
Jeg tror det var et godt valg å få en rutinert assistent med impulser fra flere miljøer og flere roller.

Får vi litt flyt fra starten av vil vi være gull utfordrer i 24 er min spådom.

Hvem er du, og hvordan har du fått tilgang til Neeskens sin konto?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 07.01.2024 11:07    Post subject: Reply with quote

Ser kontoen min er hacket ja😅
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1965
Location: Selsbakk

PostPosted: 08.01.2024 00:34    Post subject: Reply with quote

jojojo wrote:
Mye rart her nå - og mye fornuftig - og til syvende og sist beviser på det vi bør vite etter å ha fulgt det vakre spillet i så mange år - alt er usikkert, alt er risiko, og noen ganger er lykken bedre enn forstanden - og motsatt.Her kommer det litt fra meg, som sikkert også er litt rart og litt fornuftig:)


Ah, dette innlegget, altså! Bodø-Glimt, med flaksen sin pakket i bagasjen, og Eggen, selveste kraftpakken – men husk, det er hans personlighet, ikke hans handlinger, stødighet og kompetanse, som ga oss suksessen. Kompetanse er ikke nødvendig for å trene RBK - vi kan likesågodt ansette en juniortrener uten A-lagserfaring, så lenge vi bare "tror nok".

Vi har sett bøttevis av sånne innlegg de siste ti årene. Jeg skulle jo ønske jeg kunne si at denne solskinns-optimismen var spot on, men ærlig talt, det er lite som peker mot at det stemmer. Resultatene av denne tankegangen er at vi i år havnet på dårligste plassering på nesten 50 år... Samtidig er optimisten på at mer av det samme gjør at vi kommer opp på hesten igjen...
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2890

PostPosted: 08.01.2024 00:58    Post subject: Reply with quote

Nå er vel mer av det samme akkurat det vi ikke har gjort denne gangen. Derav optimisme. Alfred virker å ha mer enn nok kompetanse til jobben. Det betyr ikke at det er en garantert suksess. Jeg tror at dette trenerteamet er satt sammen på en meget bra måte. Impulser utenfra, og klare, oppdaterte strategier. Noe jeg har håpet på i mange år. En trener fra utlandet, med et kompetent team. Blir bra.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1860
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.01.2024 01:20    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Ah, dette innlegget, altså! Bodø-Glimt, med flaksen sin pakket i bagasjen, og Eggen, selveste kraftpakken – men husk, det er hans personlighet, ikke hans handlinger, stødighet og kompetanse, som ga oss suksessen. Kompetanse er ikke nødvendig for å trene RBK - vi kan likesågodt ansette en juniortrener uten A-lagserfaring, så lenge vi bare "tror nok".

Vi har sett bøttevis av sånne innlegg de siste ti årene. Jeg skulle jo ønske jeg kunne si at denne solskinns-optimismen var spot on, men ærlig talt, det er lite som peker mot at det stemmer. Resultatene av denne tankegangen er at vi i år havnet på dårligste plassering på nesten 50 år... Samtidig er optimisten på at mer av det samme gjør at vi kommer opp på hesten igjen...


Jeg sliter med å se at vi har gjort mer av det samme med å ansette Johansson skal jeg være ærlig. Samtidig tror jeg at han har bedre kompetanse til å være RBK-trener enn Rekdal f.eks., selv om han ikke har erfaringen til Rekdal med å trene a-lag.

Hva slags likheter er det i tankegangen mellom å ansette Rekdal og ansette Johansson? Hva slags tankegang er det som har gjort at vi har gjort en historisk dårlig sesong som vi fortsetter med nå egentlig? Det har jo nesten ikke vært noe rød tråd i tankegangen til klubben mellom trenerbyttene de siste ti årene.

Denne optimismen du snakker om kjenner jeg meg heller ikke helt igjen i. Det var ikke mye optimisme når Rekdal ble ansatt, det var litt optimisme rundt Maalen som midlertidig fordi man trodde han skulle få litt mer skikk på laget enn han klarte. Horneland valgte man å ha litt tro på, men det var også skepsis til at han var riktig mann. Å forsøke å sette de siste ti årene i en og samme bås gir bare ikke mening i mitt hode, fordi det ikke har vært noen sammenheng mellom ansettelsene av trenere og det har heller ikke vært noe bunnløs optimisme rundt alle ansettelsene i den samme perioden.

Dessuten denne pratingen om at man ikke trenger kompetanse er bare noe du innbiller deg fordi du mener Johansson ikke har kompetansen til å trene RBK på bakgrunn av at han ikke har trenet et a-lag. Alle andre mener jo at man trenger kompetanse, men at må ikke ha trent et a-lag for å kunne være en kompetent fotballtrener. Det handler ikke om å "tro nok", det handler om at tror Johansson er et godt valg på bakgrunn av inntrykket vi har av hans kompetanse, personlighet osv.

Jeg vil stille deg et spørsmål, hvilken kandidat som du mener hadde vært realistisk for Rosenborg å ansette burde man gått for i stedet for Johansson?
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3245
Location: Oslo

PostPosted: 08.01.2024 07:57    Post subject: Reply with quote

Jojojo: Ram inn dette innlegget med gullkanter.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2043
Location: Bodø

PostPosted: 08.01.2024 09:47    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Tommel'n opp! til jojojo!

Tommel'n ned Tommel'n ned til Bart!!

At Bart1 kan argumentere så masse for Svein Maalen, Jan Halvor Halvorsen og hvem vet av andre middelmådigheter Bart1 mener kan ta RBK til topps igjen, det er vanskelig å forstå for meg. Spesielt når Bart1 peker på det siste tiåret, og vi ser omtrent bare eksempler på samme type treneransettelser som Bart1 igjen ønsker seg. Forskjellen er bare at de trenerne Bart1 ønsker seg nå, er enda mer middelmådige enn de RBK har ansatt tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 08.01.2024 11:54    Post subject: Reply with quote

Endelig sesongoppkjøring. Jeg gleder meg til den tradisjonelle "vi har bedre testresultater enn på lenge" og "nå begynner spillestilen å sitte". Jeg er også spent på hvem som på spillernes vegne skal si at "det er mer entusiasme i garderoben nå" og hvem som skal lansere svenske andrenivåspillere som vanvittig talentfulle.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 08.01.2024 13:17    Post subject: Reply with quote

Gjengen på brakka kommer til å veie sine ord denne gangen Wink

Og klubben kommer vel ikke til å signere spillere fordi Dorsin er redd for buksevann..
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 401

PostPosted: 08.01.2024 18:49    Post subject: Reply with quote

..og «det er enda tidlig i oppkjøringen» etter et par famøse prestasjoner Razz
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6698
Location: Heaven

PostPosted: 08.01.2024 20:10    Post subject: Reply with quote

"Vi er like godt trente som lagene i store ligaene" "veldig god treningsuke" osv

Dahl reitan reitan er nok engang optimistisk med nytt blod..fryktelig mye postivt fra han.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59643
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2024 21:52    Post subject: Reply with quote

– Vi har pratet litt på telefonen og sendt noen meldinger.

Slik beskriver Alfred Johansson sin egen dialog med landslagssjef Ståle Solbakken i tiden rundt da han ble ny trener i Rosenborg.

Solbakken var fortsatt hovedtrener i FC København da Johansson ble ansatt i den danske klubben. Forholdet har etter den tid vært godt.

– Mange av avgjørelsene jeg har gjort de siste fem årene rundt min egen karriere, har jeg pratet med Ståle om.

Les mer: RBK-trenerens sterke forhold til Ståle Solbakken – kaller ham viktig samtalepartner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1965
Location: Selsbakk

PostPosted: 09.01.2024 10:36    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Tommel'n opp! Tommel'n opp! til jojojo!

Tommel'n ned Tommel'n ned til Bart!!

Forskjellen er bare at de trenerne Bart1 ønsker seg nå, er enda mer middelmådige enn de RBK har ansatt tidligere.


Selv om jojojos optimistiske synspunkt kan være korrekt, er jeg overbevist om at suksessen til Johansson vil avhenge av at han unngår å bli avskjediget, inntil han har opparbeidet tilstrekkelig erfaring til å levere stabilt gode resultater over tid.

Med Johansson nylig ansatt, er det viktig at han får lengre tid på seg enn de som har fått prøvd seg frem til nå. Jeg planlegger å støtte Johansson mot kritikken og kravene om hans avgang - som vil komme, da jeg tror på viktigheten av kontinuitet. Dette er en parallell til Hornelands tilfelle. Han var et lovende talent som trengte tid både hos oss og i Brann for å få nok erfaring på dette nivået til å bli en god trener. På samme måte er Johansson et talent med potensial til å bli en fremragende A-lagstrener, men han trenger erfaring på dette nivået. Erfaring tar år. Vi bør gi ham den tiden han trenger for å kunne oppnå resultater.

Men, går heller ikke dette - så må vi endre kurs. Håper de fleste er enige om dette.
Back to top
View user's profile Send private message
eksilbaill
Junior


Joined: 23 Oct 2021
Posts: 46
Location: Oslo

PostPosted: 09.01.2024 14:43    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg planlegger å støtte Johansson mot kritikken og kravene om hans avgang - som vil komme, da jeg tror på viktigheten av kontinuitet. Dette er en parallell til Hornelands tilfelle. Han var et lovende talent som trengte tid både hos oss og i Brann for å få nok erfaring på dette nivået til å bli en god trener. På samme måte er Johansson et talent med potensial til å bli en fremragende A-lagstrener, men han trenger erfaring på dette nivået. Erfaring tar år. Vi bør gi ham den tiden han trenger for å kunne oppnå resultater.


Ingen ting er vel så vakkert som å se noen endre mening!

Og jeg som akkurat skulle til å poste med store bokstaver det innlysende faktum i at Bart1 og Mini bor i en og samme kropp.

Men nå blir det kanskje enda mer spennende å se hvem som dømmer prosjektet til Alfred nord og ned etter møtet med U19-laget til Las Palmas i neste uke.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 09.01.2024 19:23    Post subject: Reply with quote

Kritikk mot det flertallet mener er egentlig gull verdt. Det gjør at det settes i gang argumentasjoner mot. Det kan heve nivået på hele diskusjonen, og bringe nye momenter inn i saken.

Vi må tåle at Bart1 argumenterer for sitt syn. Kanskje har han rett? Jeg håpte i det lengste at Maalen kunne få mere tid.
Når det ikke skjedde synes jeg at jobben styret har gjort framstår som veldig bra. Alfred inngir tillit, han får veldig gode skussmål fra oppegående og sentrale aktører. Han er ung, men er det et minus? Kompetanse? Kan noen påstå at han ikke har det? I tillegg har vi fått en assistent med en flott portefølje. Vi kan da vel se lyst på fortsettelsen??
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 327
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.01.2024 20:17    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Kritikk mot det flertallet mener er egentlig gull verdt. Det gjør at det settes i gang argumentasjoner mot. Det kan heve nivået på hele diskusjonen, og bringe nye momenter inn i saken.


Saklig kritikk med gode argumenter, ja. Oppgulp av typen "juniortrener" på repeat, not so much. Det framstår som et fåfengt forsøk på å gjøre seg selv relevant ved å mene noe uten grunnlag for noe som helst. Ingen av oss vet hvordan de nye trenerne kommer til å gjøre det. Men det som gjør at jeg har trua på Johansson, er måten han prater om fotball på og måten han utstråler kompetanse på, som jeg ikke har opplevd siden Hamrén, i alle fall. Man skjønner at det er noe her, og at dette er noen som vet hva han driver med.
Back to top
View user's profile Send private message
Liam Brady
Junior


Joined: 18 Jun 2023
Posts: 13

PostPosted: 10.01.2024 18:02    Post subject: Reply with quote

Har stor tro på Alfred Johansson. Beste trenervalget klubben har gjort siden 1998.
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 11.01.2024 07:52    Post subject: Reply with quote

– Det jeg generelt har stor respekt for og liker, er når det kommer inn en trener og man kan se hvordan laget begynner å spille. At man kan følge den utviklingen og virkelig se at laget utvikles på linje med det treneren vil. Så er jeg her nå fordi jeg tror på og liker en fotball som Rosenborg også vil stå for. Men jeg kan fortsatt lære ting av andre typer trenere enn meg selv, fordi du kan alltid ta noe.

Fin sak om Alfred på TV2 idag:
https://www.tv2.no/sport/.../16351311/
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 141
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 11.01.2024 19:00    Post subject: Reply with quote

Sett litt på treninga nå. Ser ut som mye/det meste foregår på Engelsk. Selv til de norske. Veldig greit i forhold til det Molbo-greiene Maalen og Rekdal drev på med.
Back to top
View user's profile Send private message
MartinF
Junior


Joined: 20 Feb 2019
Posts: 61

PostPosted: 11.01.2024 19:05    Post subject: Reply with quote

Faen så deilig med en trener som er komfortabel med å bruke engelsk på feltet!
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6698
Location: Heaven

PostPosted: 11.01.2024 19:13    Post subject: Reply with quote

Helt annet nivå på pasningsøvelsene til alfred..han virker veldig flink til og forklare spillerne hva de skal gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 427

PostPosted: 11.01.2024 20:00    Post subject: Reply with quote

Kikker gjennom treningen nå, liker godt hvor tydelig han er i possession delen av treningen. Virker til å inneha høy kvalitet på øvelsene hittil og er ikke redd for å stoppe øktene for å korrigere
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6698
Location: Heaven

PostPosted: 11.01.2024 20:17    Post subject: Reply with quote

Liker også at han tar tak i reitan og co når de står og fjaser mitt i øvelser.Handler om og være konsentrert og proff.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 45, 46, 47  Next
Page 29 of 47

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb