English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
AIK - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 23, 24, 25  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 24.07.2010 23:59    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Var ikke det jeg gjorde Larse, jeg sammenlignet det Eggen gjorde med Moss, og det Jönsson har gjort med Stabæk.


Ok Smile
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 25.07.2010 00:12    Post subject: Reply with quote

Det største øyeblikket var naturligvis 2-1 over Milan i en ren kamp om å nå kvarten. Ser man på CL-turneringene som helhet rangerer jeg 1997 øverst (til tross for at vi ikke kom videre), 1999 som nummer to og 2007 som nummer tre.

Spillemessig var nok Dortmund aller best (riktignok var Jan Derek i offside på 1-0-målet, og før det hadde Lehmann holdt på å sette et tilbakespill i eget mål).

5-1 mot Olympiakos er vel noe av det beste vi har gjort hjemme rent spillemessig.


Ellers når det gjelder både 2-1 mot Milan og landslagets 2-1 over Brasil er jeg helt enig i at det mer var resultatet og overraskelsen som var stor. Dessuten var Milan dårlige på den tida, mens gruppespillskampen for Brasil var av perifer betydning siden de allerede var videre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 25.07.2010 00:15    Post subject: Reply with quote

Enig med deg der, kristobal. Milan-kampen var en fantastisk opplevelse, og i 97 spilte vi veldig bra. Når det gjelder 2007 kan det ikke sammenlignes med 90-tallet. Laget var mye dårligere enn de beste årgangene.
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 25.07.2010 00:18    Post subject: Reply with quote

Du kan virkelig kunsten å rive ned minneverdige opplevelser,kristobal. Jeg gråt som en unge i 96, og jeg har forsatt merke i neven etter at jeg nesten knuste vinduskarmen etter at Rekdal skårte på straffe i 98.
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 25.07.2010 00:21    Post subject: Reply with quote

Vi har knapt vært i ei verre pulje enn i 2007, og tok sju poeng. Det var rett og slett meget sterkt. Helt naturlig å rangere den mesterligaprestasjonen over både 95, 96, 98, 00, 01, 02, 04 og 05.

Bortsett fra seieren mot et noe kriserammet Milan i 1996 som hadde banket oss sønder og sammen på Lerkendal, så slo vi bare IFK to ganger. Altså ala AIK som vi møter nå.

Men øyeblikket, seier over selveste AC Milan, ja det rager naturligvis over alt. Jeg fikk med meg øyeblikket i et fullsatt Studentersamfundet. Brasil-kampen så jeg på kaserna i HMKG, før vi tok første T-bane ned til helt ville tilstander i Oslo sentrum.


Last edited by kristobal on 25.07.2010 00:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 25.07.2010 00:23    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
så slo vi bare IFK to ganger. Altså ala AIK som vi møter nå.


IFK var nordens klart beste klubb på den tiden, og kan etter min mening ikke sammenlignes med dagens AIK.
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 25.07.2010 00:26    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg husker dårlig her, men var ikke IFK over toppen på den tiden da? Statistikk,kristobal?
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 25.07.2010 00:27    Post subject: Reply with quote

Okay, kan være med på at det ikke blir helt likt. Men IFK var så vidt i gang med å gjøre de feilene vi lovte å ikke gjøre, men likevel gjorde - som førte til at begge klubbene raste ned fra tronen.

IFK ble seriemestere 1990-1996, før rekka ble brutt året etter. Gjorde en del feil mot slutten, hentet tilbake utenlandsproffer osv. og klarte vel ikke fornye seg godt nok.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 25.07.2010 00:33    Post subject: Reply with quote

Takk Very Happy

Minner om orakelet på søppeldynga i Fragglene Wink
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 25.07.2010 00:34    Post subject: Reply with quote

Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 25.07.2010 00:46    Post subject: Reply with quote

Ut i fra diverse fora (på nettet) virker AIK sine supportere å være ganske så like engen sine. Men ikke akkurat i positiv forstand, veldig mye "tøffing"-mentalitet, som grenser til det parodiske.

Skikkelig konge. Nesten 3000 billetter solgt. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 25.07.2010 01:07    Post subject: Reply with quote

Var det samme når jeg leste på Hammarby forumet for noen år siden, litt wannabe-hooligans mentalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 25.07.2010 01:13    Post subject: Reply with quote

De minner om VIF-fansen, ja. Har tenkt over det samme tidligere. Denne totalt usaklige trangen til å blåse opp seg selv og klubben på en nærmest parodisk måte ligner. Djurgården-fansen var også litt sånn, men de hadde likevel en litt mildere tone. Der gikk det i "KROSSA ROSENBORG!" nærmest som signatur i hvert eneste innlegg som ble postet på forumet, mens AIK-folket bruker "mörda en norrmän!" eller "mörda Rosenborg!". Tror de som er på utkikk etter "the missing link" kan starte på aikforum.se

De synger jo også "mörda et djurgården-barn, lalalalala" på kampene. Høy klasse over det.

Liker mentalitet på kampene jeg, men AIK-fansen fremstår som en parodi på dette. On teh interwebz, iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 25.07.2010 01:36    Post subject: Reply with quote

Det er vel en form for kompensasjon.

Har blitt en smule kvalm av AIK allerede og håper vi kommer fort og greit gjennom denne runden.

De sitter jo fint i garnet for tiden. De vant serien i fjor på tidenes merkeligste måte, de skåret vel like mange mål som et norskt bunnlag. Så har de kvittet seg med en haug med spillere og hentet grinebiteren Alex Miller som ikke har gjort annet enn å henge ut spillere i media.

Så sitter det en gjeng med AIKere og innbiller seg at de er størst i verden, og uansett motstander så skal de "mörda!!!!! Evil " og "krossa!!!!!! Evil ", mens på banen så fremstår de som et norsk 2.divisjonslag. I tillegg sliter de voldsomt med økonomien og fremtidsutsiktene er ikke akkurat lyse.

Så trist, så patetisk.


Last edited by abjoern on 25.07.2010 01:41; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 25.07.2010 01:40    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ bra for oss RBK
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 25.07.2010 03:29    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Skjelbreds nydelige touch

Etter et forarbeid i ypperste verdensklasse.
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert


Joined: 26 Jan 2003
Posts: 566
Location: Trondheim

PostPosted: 25.07.2010 04:40    Post subject: Reply with quote

hvordan i all verden kan du beskrive forarbeidet som ypperste verdensklasse? Han går innover i banen før han får panikk og slår den blindt rett frem. Flaks gjør at en Olympiakosspiller toucher den slik ballen dempes like forran Ciljan.

http://www.youtube.com/wa...YH6Rne01DY
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 25.07.2010 05:05    Post subject: Reply with quote

Enten bør du se den igjen, ellers så mangler du fotballforståelse. 1 av 2. Hvis du bruker ordet panikk til å beskrive dette, så har du virkelig liten forståelse. HER (etter 00:34) ser du forarbeidet bedre. Storflor mottar ballen 10 meter inn på Olympiakos' banehalvdel. Han gjør riktig, og setter fart litt innover i banen ettersom Dorsin kommer på overlap. Han tvinger da backen til å ta et valg, enten om å gå på Storflor eller følge Dorsin. Han velger å følge Dorsin, og Storflor avviser dermed Dorsin (1. bevegelsen) helt riktig (PANIKK?). Det kommer en forsvarsspiller til mot ham, som han fint drar bort med en tofotsfinte.

En av RBKs angripere tar et løp på tvers av 16. meteren og blir dermed den 2. bevegelsen. MANGE fotballspillere hadde prøvd en håpløs pasning til den spilleren (PANIKK?), men Storflor avviser også 2. bevegelsen, holder ballen litt til. PCS tar en bevegelse utover i det Storflor chipper, enten er det fordi at han vil ha ballen på utsiden av forsvaret eller fordi han tror forsvareren kommer til å få tak i ballen. Uansett, Storflor finner det perfekte rommet å spille i, og chipper ballen iskaldt mellom to forsvarsspillere og forbi en. At spilleren "toucher" ballen til Skjelbred er noe av det dummeste jeg har lest, han er knapt nok borti ballen, en BITTELITEN touch kanskje, men ingenting som påvirker mye.

Det du gjør her med å forenkle en slik målgivende prestasjon på denne måten, er noe du har til felles med ekstremt mange fotballsupportere i Norge, og også "eksperter". Roar Stokke kommenterte ingenting om assisten til Storflor ved dette målet, kun unge PCS. Dette er en prestasjon som hadde blitt omtalt som verdensklasse dersom Lampard, Gerrard eller Iniesta hadde utført den, tro meg.

Jeg ler faktisk når jeg leser beskrivelsen din av målet. Du kaller et raid i meget høyt tempo (Storflors tempo med ball er vel unikt i RBK-sammenheng) som inkluderer bortdribling av 2-3 mann, fullstendig korrekt avvising av 2 bevegelser avsluttet av en iskald chip mellom 3 mann for "å gå inn i banen og få panikk og slå ballen blindt rett frem". Noe av det mest tragikomiske jeg har lest. BLINDT RETT FREM? PANIKK? FLAKS? Hehe, det er nesten så jeg tror du kødder.
Back to top
View user's profile Send private message
Carp
Junior


Joined: 01 Aug 2008
Posts: 20

PostPosted: 25.07.2010 05:14    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
De minner om VIF-fansen, ja. Har tenkt over det samme tidligere. Denne totalt usaklige trangen til å blåse opp seg selv og klubben på en nærmest parodisk måte ligner. Djurgården-fansen var også litt sånn, men de hadde likevel en litt mildere tone. Der gikk det i "KROSSA ROSENBORG!" nærmest som signatur i hvert eneste innlegg som ble postet på forumet, mens AIK-folket bruker "mörda en norrmän!" eller "mörda Rosenborg!". Tror de som er på utkikk etter "the missing link" kan starte på aikforum.se

De synger jo også "mörda et djurgården-barn, lalalalala" på kampene. Høy klasse over det.

Liker mentalitet på kampene jeg, men AIK-fansen fremstår som en parodi på dette. On teh interwebz, iallefall.

Bara med skillnaden att AIK-huliganer har mördat i verkligheten.
<object><param></param><param></param><param></param></object>
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 25.07.2010 10:06    Post subject: Reply with quote

Det programmet der er så patetisk og så mange overgrep at Aschberg, med sin Djurgården huligan-sønn strengt tatt kunne rulla seg i elva omsluttet av kjetting.

Oppsøker masse folk for fotballbråk, på jobb, usladdet, legger ut addresser m.m, men i reklamen for neste program - om folk som snikfilmer unge jenter av- og påkledd og legger ut på nett, hva er ansiktene da? Joda, sladdet.

Det eneste som irriterer meg er at jeg aldri har fått gravd opp hva FBs hevn var, for at den kom er jeg ikke i tvil om.

Bortsett fra det er de store i ord ja, og ift sammenligning med Enga, så har de da jaggu tette nok bånd mellom seg også.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 25.07.2010 11:39    Post subject: Reply with quote

Carp wrote:
Bara med skillnaden att AIK-huliganer har mördat i verkligheten.


Nå er det neppe Firman Boys som sitter på diverse internettforum og skriker seg hese. Det er de andre som fremstår som parodier.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4291
Location: Stiftstaden

PostPosted: 25.07.2010 12:09    Post subject: Reply with quote

Fikk forresten en e-post av en kompis i Sverige vedrørende hva en bør gjøre og ikke gjøre før, under og etter kampen for å unngå bråk.

1. Ingen har noe i mot RBK, ikke noe vondt blod mellom oss og dem.
2. Ikke fly rundt som et juletre, dvs masse RBK effekter, oppe på Råsunda. Det finnes alltids enkelte elementer som vil lage bråk. Du er et lett bytte da.
3. IKKE provoser store karer med dyre merkeklær.
4. Ikke drikk øl på pubene rundt Råsunda, hold deg i sentrum og ta t-banen ut til Råsunda. Hold sammen.
5. Hvis du ikke ønsker å sitte i sentrum og drikke øl, kan du alternativt ta t-banen til Fridhelmsplan, to stoppesteder før Råsunda, og ta din bærsj der.
6. Etter kampen, følg anvisningene fra stadionvakter og polisen. Kom dere inn til sentrum kjapt, bli for all del ikke igjen rundt Råsunda og hyl og skrik om RBK.
7. Respekter at du er på deres område og opptre deretter.

Og man skal ikke bry seg om alt det som står på diverse AIK forum. Dette er forumtullinger, akkurat som de her inne og. Wink
Han jeg har fått tipsene av er f.d. FB kar så skulle være hold i det han sier.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 25.07.2010 12:47    Post subject: Reply with quote

De sitter nok og er kry som haner nå når de ser at det blir postet forhåndsregler på rbk-forumet. Det er jo ingenting som gir dem mer tilfredsstillelse enn å se at noen frykter dem.

Tips én: Gå på kamp, syng til ræva blør, gå fra kamp

Det skulle være 99% sikkert.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 25.07.2010 13:07    Post subject: Reply with quote

Inte helt säkert.
AIK-huliganer gick amok på hotell i Malmö.
http://www.aftonbladet.se...7520133.ab
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 25.07.2010 13:23    Post subject: Reply with quote

Miller sågar sitt AIK efter förlusten mot Malmö: Kan inte ha pojkar. Ingen av mittfältarna tacklade i första halvlek.
http://fotboll.expressen....-ha-pojkar
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 23, 24, 25  Next
Page 4 of 25

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb