English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jahmir Hyka
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.01.2007 18:39    Post subject: Reply with quote

Det er da heller ingen som har sagt noe om at du ikke kan komme med dine meninger, Julegrisen. "Jeg er dypt uenig i det du sier, men vil til min død forsvare din rett til å si det.”

Det tenker jeg også, Thor Arild. I tillegg er også juniorspiller Kråkenes og ikke minst Bjørn Hansen (han som er svært skeptisk til import) begeistret over Traore. Dessuten er Julegrisen svært lite spesifikk når det gjelder hans observasjoner av Traore.
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 09.01.2007 19:04    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel ikke så enkelt som du framstiller det. Avgjørelsen til Bratseth og Tørum skyldes i like stor grad kvotebestemmelsene som nevnt av flere her ..
Hadde ikke dette vært et problem, hadde Hyka blitt.
Bratseth´s teft begynner vel å bli verdenskjent , han "ansatte" vel Sibaya, Lago og Egurén også.....
Attach : om vi snur litt på flisa, kan du komme med argumentasjon imot det jeg sier om disse to spillerne og hvorfor du mener noe annet ?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.01.2007 19:10    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke noe grunnlag for å si at Traore er et større talent enn Hyka utover hva jeg har hørt fra andre. Poenget mitt var at du ikke hadde grunnlag for å være så bastant da jeg ikke trodde du hadde nærmere kunnskap om Traore. Når du nå sier du har det, så er jeg interessert i å vite mer om det, da jeg er nysgjerrig på hva du sitter inne med angående Traore. I tillegg er jeg skeptisk til noe av det du har sagt. Spesielt det at Hyka er bedre defensivt og at spilleforståelsen er lik.
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 09.01.2007 19:12    Post subject: Reply with quote

Selv velger jeg å trekke slutninger på det JEG vet, ikke det andre mener...
Da skjønnner jeg selvsagt ståa for din del...
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.01.2007 19:16    Post subject: Reply with quote

Du vil ikke utdype mer om dine kunnskaper om Traore, altså? Jeg er nysgjerrig og jeg har spurt ti tusen ganger nå. Poenget mitt i denne diskusjonen er min skepsis til dine bastante meninger angående Traore vs. Hyka. Jeg har ikke på noen måte påstått at jeg vet at Traore er det største talentet. Jeg sier bare at jeg har mer tro på de andre enn deg, spesielt når du unngår å utdype. Dessuten har jeg sett Traore i aksjon mot Wigan, men det var så lite, at det vil jeg ikke legge vekt på.

Jeg er åpen angående mitt grunnlag for å vurdere Traore vs. Hyka. Det er annenhåndsinformasjon. Du påstår du sitter inne med mye førstehåndsinformasjon, men måten du snakker om det på er veldig Peto-aktig.

Ja, ja, jeg skal ikke presse deg.
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 09.01.2007 19:25    Post subject: Reply with quote

Ok, om du skal argumentere for en sak, er det ikke da best å basere sine argumenter på egne observasjoner/ egen kunnskap ?
Jeg kan avsløre at mine observasjoner er gjort på "jobb", fornøyd ?
Bedre enn å høre på alle andre, og kansklje litt mer troverdig i en debatt ?
Ikke alltid at bjellesauene går i riktig retning.
Hørte at X Chelsea, nå Barcelona spiss Gudjhonson prøvespilte for Bratseth & co i 1995 og ble funnet "for lett" ..... Very Happy


Last edited by julegrisen on 09.01.2007 19:29; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 09.01.2007 19:28    Post subject: Reply with quote

Attach,
jeg tror vi kan konkludere med det vi alle tror;
Julegrisen vet ikke noe mer om Traore enn det vi andre gjør her inne på forumet (bortsett fra juniorspiller JKrakene). Antakelig var hans innlegg om Hyka vs Traore skrevet i sinne/irritasjon over "tapet" av Hyka - og så mangler han ydmykhet til å innrømme dette i etterkant.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.01.2007 19:30    Post subject: Reply with quote

Jeg sier poenget mitt er å finne ut hva du vet om dette... At det går an å være så treg. Du er sinnsykt bortforklarende. Jeg er sikker på at du har gått 40 runder rundt grøten nå. Og når du ikke vil utdype hva du baserer dine meninger på, stiller jeg meg naturligvis skeptisk til det du kommer med. Og hvorfor skal jeg tro mer på deg enn Tørum, Hansen, Kråkenes osv?

Jeg har heller ikke sagt at jeg vet noe som helst. Jeg sier bare at jeg har tro. Du derimot, sier du vet. Da er jeg nysgjerrig på grunnlaget siden jeg med kunnskap om det kan få ytterligere informasjon om hvordan Traore er.

EDIT: TomH, ja, det tror jeg også. Det er det som irriterer meg. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 09.01.2007 19:38    Post subject: Reply with quote

Hvor vanskelig er da dette ?
Jeg baserer mine egne meninger på det jeg SER, du baserer dine meninger på hva andre mener...
Hva du foretrekker er selvsagt opp til deg....
Egne meninger er gull verdt, å være bjellesau er for almuen...
Comprendo ?
Back to top
View user's profile Send private message
SoZo
Rutinert


Joined: 13 Nov 2006
Posts: 777
Location: Sentrum

PostPosted: 09.01.2007 19:43    Post subject: Reply with quote

Julegrisen,
du har holdt på over to sider her nå og messe om at du gjør dine egne vurderinger om spillerne. Men når du blir spurt om hva disse vurderingene er basert på er du helt blank. Hvis du har gjort dine egne vurderinger må du ha vært å sett på en del juniorkamper/treninger, samtidig som at du må ha sett en del A-lagstreninger da Traore var her. Hvis det er tilfellet, så si så da! Hvis ikke, så har gullprisen fallt utrolig mye i det siste
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 09.01.2007 19:45    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde det var rimelig klart....hva annet kan man basere en vurdering på enn observasjon ?
Andres meninger.... ?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.01.2007 19:48    Post subject: Reply with quote

Hva jeg tror om Traore vs. Hyka er bortimot irrelevant i denne diskusjonen. Det har aldri vært poenget mitt!

Som sagt, poenget mitt var å finne ut mer om ditt grunnlag for å vurdere Traore. Som: Hvor mye har du sett han i aksjon? Hva har du sett? Hvor mye har du sett han spille 11 mot 11? Osv... Dessuten var jeg interessert i å vite mer om hvordan du kan si at Hyka er bedre defensivt når Traore er aktuell som venstreback. I tillegg hadde det vært fint med mer utdyping angående det med spilleforståelse.

At du tier om alt det der, tyder på at du påberoper deg mer kunnskap enn du faktisk har. Du messer også om at jeg ikke har førstehåndsinformasjon slik du har. Hvorfor du gjør det, skjønner jeg ikke, da det ikke har noe med saken å gjøre.

EDIT: Nettopp, SoZo. Jeg holdt på å bli gal her; dette ble vel Peto-aktig.
Back to top
View user's profile Send private message
SoZo
Rutinert


Joined: 13 Nov 2006
Posts: 777
Location: Sentrum

PostPosted: 09.01.2007 19:52    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig kan man det. Det er jo nettopp derfor Tørum ikke har sett hverken Sapara eller Konan før de ble kjøpt, men overlatt det til kvalifiserte folk. Så hvis du spør meg hvem sine vurderinger jeg stoler på når det gjelder Traore, så går jeg nok for Tørum, Hansen, Bratseth og Thorbjørnsen framfor dine
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 09.01.2007 19:53    Post subject: Reply with quote

Videre diskusjon er uaktuelt. Kom heller med noe som kan balansere min mening om disse spillerne, så kan vi diskutere.
Min mening er min mening, That´s it.
Hvorfor det er av interesse å få greie på min rolle i min egen mening blir bare svada.
La oss heller diskutere Hyka´s muligheter i Hellas, det er det tråden handler om.
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 09.01.2007 22:38    Post subject: Reply with quote

Hva baserer du utsagnet ditt på? Hvilken fotballfaglig utdannelse/kompetanse har du som klarer å se hvor god en spiller kan bli? Den må være bra når du sår tvil om avgjørelsene til Torbjørnsen, Tørum og Bratseth.

Bratseth sa vel til 2mas at han lot Hyka gå pga ferdigheter. Det at han var en spiller utenfra EØS, hadde lite/ingenting med saken å gjøre.
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 10.01.2007 00:59    Post subject: Reply with quote

Jeg sår ikke tvil om noe som helst, jeg har bare en annen oppfatning enn deg. Likeledes vil det være naivt å tro at man kan spå om framtida, selv om Bratseth har kontakter jeg kanskje ikke har lengre "opp" i systemet Smile
Hyka har slik jeg ser det alle forutsetninger til å bli en hit. Men, og det er et stort men for alle utenlandske unggutter som kommer til RBK fra andre kontinent / land: dette handler mye om integrering-trygghet og å la talentet få tid til å blomstre. Torbjørnsen er selv klar på dette området vedr. f.eks. Konan. Selv om det ikke er tvil om at han har kvaliteter , er det ikke mulig å spå om han slår til. Og verre er det vel jo yngre spilleren er.
Jeg gidder ikke argumentere om "jeg vet bedre enn alle andre", jeg hevder bare min rett til å tro og mene noe annet hva angår Hyka vs. Traore. Tiden vil vise hva som var riktig. Jeg håper Hyka får spille i et land som favoriserer hans kvaliteter som spiller og som gir gutten en mulighet i trygge omgivelser.
Ellers kunne det vært av interesse å diskutere hva RBK har gjort i overgangssakene med Hyka- Eguren- Lago, her har det tydeligvis vært mye usikkerhet rundt det ene og det andre.Unge spillere trenger kanskje litt trygghet også når de i en alder av 18 år flytter til en annen del av kloden uten å ha sosialt nettverk rundt seg. Eksempelvis har jo Eguren blitt en hit i Sverige-Lago ikke. Mye ligger vel i den individuelle psyke hos spilleren om hvor greit en slik overgang går. Det er iallefall sundt at Ivorianerne kan integrere hverandre og være støttespillere for hverandre i Trondheim, i så måte er det klokt å satse på spillere fra samme land.
Men å spå om hvem som slår til ?
Det ligger utenfor mitt område. Heldigvis.
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 10.01.2007 01:18    Post subject: Reply with quote

Eguren er vel 25 og Lago 23? Stemmer ikke det? Eguren bør iallefall være ferdig utviklet som fotballspiller da han som 24 åring kom til rosenborg. Lago tror jeg fortsatt kan bli en god spiller for rosenborg.

Ellers tror jeg det er positivt med 3 spillere fra samme land. Tror de kan ha mye glede av hverandre både på trening og på fritiden.
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 10.01.2007 08:52    Post subject: Reply with quote

Tror Lago er 27...
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 10.01.2007 09:25    Post subject: Reply with quote

Født i 79. Så det nå. Skrev innlegget med opera mini på mobilen. Ikke samme mulighet å sjekke spillere der...
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 10.01.2007 10:11    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:

Om RBK hadde ment annet enn store ord med sin talentutvikling, hadde de hentet inn trenere fra Europa som har bevist hva de kan gjøre......ikke ansatt en Verdaling med preferanser til bondefotball ...


Leste tråden baklengs, og hadde litt tro på det du sa, helt til jeg kom hit.

Hjelde var vel hakket mer avansert som spiller enn det f.eks. Rambo var? Har vel ikke gått så verst med juniorene under ham heller?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59656
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.01.2007 13:29    Post subject: Reply with quote

Hyka nënshkroi për Olimpiakosin

Har ikke fått oversettelse, men han drar ikke til Hellas likevel?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
drenicaku
Junior


Joined: 08 Jun 2006
Posts: 17

PostPosted: 11.01.2007 13:48    Post subject: Reply with quote

Det står att han har skrivit på för Olympiakos. Dem ville ha han redan för 1,5 år sen när han gick i fotbollsskolan "Olimpik Tirana" som forsar ut talanger till Olympiakos. Men dåvarande tränarejn Bajevic var inte så intresserad och dessutom så var det då svårt för honom att få visa in till landet.

Men nu är det näst intill klart att han har skrivit på för Olympiakos, det enda som väntas är vart dem ska låna ut honom nånnstans.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59656
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.01.2007 13:56    Post subject: Reply with quote

Høres bra ut for Jahmir.

Det var setninga "një kontratë me kampionët e Greqisë, Olimpiakos" jeg med mitt dårlige språkøre tolket som "ingen kontrakt med mestrene i Hellas, Olympiakos"- Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
drenicaku
Junior


Joined: 08 Jun 2006
Posts: 17

PostPosted: 11.01.2007 14:00    Post subject: Reply with quote

Hehe... Det kan översättas som "ett kontrakt med Greklands mästare, Olympiakos" Smile
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1990

PostPosted: 11.01.2007 15:54    Post subject: Reply with quote

Var det ikke mulighet til og selge Jahmir, ettersom det var interesse for han. Istede for og fristille kontrakten? Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36  Next
Page 34 of 36

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb