English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 44, 45, 46  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1275
Location: Oslo

PostPosted: 22.02.2024 01:19    Post subject: Reply with quote

oskisjunior wrote:
Digger skyllebøtta i pausen mot Engen. Skulle bare ønske denne mannen her hadde en sterkere stall å jobbe med.


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2762

PostPosted: 22.02.2024 01:19    Post subject: Reply with quote

Morsomt hvordan enkelte brukere i det ene øyeblikket kan kritisere Alfred for å være for høflig, for å så kritisere han igjen når han viser litt temperament. At det kommer fra noen som allerede hadde avskiltet han før han i det hele tatt landet på Værnes gjør det bare enda mer komisk. En forsøker å gjemme det bak psykologiske og pedagogiske grunner - men agendaen er så tydelig, argumentet så tynt og flere av slutningene direkte feil - at det er vanskelig å imøtekomme slik uredelighet på en seriøs måte.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1590

PostPosted: 22.02.2024 08:40    Post subject: Reply with quote

kan ikke drive å skrike sånn. Frykter at niso kommer på banen nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 631
Location: Ã…fjord

PostPosted: 22.02.2024 09:34    Post subject: Reply with quote

Spillere er forskjellige, og reagerer ulikt på kjeft og ros. Dette er velkjent. Nøkkelen for en trener er å vite hvilke knapper man skal trykke på, for hvilke spillere. Dette er en balansegang. De fleste trenere vil noen ganger kjefte, og noen ganger være støttende. Å kritisere AJ for høylydt kritikk i pausen, etter en dårlig omgang, blir litt skivebom.

Interessant å se hvor mange som sier at "AJ er en helt fantastisk trener, hvis han mislykkes er det på grunn av dårlig spillerstall". Mens om Rekdal var det normalt "Rekdal er en ræva trener, og det er grunnen hvis han mislykkes. Hvis laget lykkes, er det på tross av Reka". Ikke at jeg ønsket Rekdal som RBK-trener, jeg har mer trua på AJ. Men uansett litt artig å se vinklingene, som er så innmari svart hvitt Very Happy.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1962
Location: Selsbakk

PostPosted: 22.02.2024 11:12    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Morsomt hvordan enkelte brukere i det ene øyeblikket kan kritisere Alfred for å være for høflig, for å så kritisere han igjen når han viser litt temperament. At det kommer fra noen som allerede hadde avskiltet han før han i det hele tatt landet på Værnes gjør det bare enda mer komisk. En forsøker å gjemme det bak psykologiske og pedagogiske grunner - men agendaen er så tydelig, argumentet så tynt og flere av slutningene direkte feil - at det er vanskelig å imøtekomme slik uredelighet på en seriøs måte.


Det du skriver om meg (jeg er en av de du kritiserer) er nok ganske korrekt.

Samtidig er det de meningene jeg har - og jeg kan vel ikke skrive noe jeg ikke mener?

Dessverre virker det for meg, som at vi nå - 40 dager før seriestart - har ansatt en juniortrener...

Det er ingenting som ville gledet meg mer enn at jeg tar feil om AJ - og jeg tror fremdeles at han vil bli en svært god trener. Problemet mitt er at det vil ta tid å få den erfaringen på høyt nivå han trenger. Kanskje blir han det fra seriestart. Kanskje blir han det om 3 år - kanskje om 10? Men, jeg tror ikke han var en fullendt trener i går - det var en trener som skrek fordi han ikke hadde kontroll (etter 1-4 allerede til pause) jeg hørte...
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 141
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 22.02.2024 11:33    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Tenker du at dette er måten å motivere på? Ville du reagert med redsel eller motivasjon hvis sjefen din hadde gjort noe slikt? Tror du at spillerne er annerledes enn deg? I slike situasjoner så er de beste trenerne støttende - alle i garderoben viste da at det ikke var godt nok å ligge under 1-4.

Han kan nok fotball så det holder, men på det psykologiske feltet virker det som om han navigerer i blinde – med bind for øynene, i en labyrint, på en tirsdag.

Når det gjelder resultatet - Gjorde dette spillet vårt bedre? Fra å være totalt overlegne spillemessig i første omgang falt vi igjennom i andre. Bare flaks at vi ikke fikk noen flere mål imot.

Denne treneren er foreløpig ikke god nok for dette nivået. Men, jeg tror fremdeles at han kan bli det - så lenge han nå ikke får garderoben imot seg og tar inn over seg at han har mye å lære...


Å sammenligne fotball med vanlige yrker funker ikke. Det er kun prestasjon som gjelder, og da trengs det av og til et spark bak. Dessuten sa jo Reitan at han har prøvd forskjellige typer pauseprat. Noen ganger kan/må han være rolig og noen ganger kan/må han være streng. GARANTERER deg at Både Klopp og Guardiola har brukt "strengstemmen" mange, mange ganger.

ref: https://www.youtube.com/w...=derb0unty

https://www.youtube.com/w...ipsSociety

https://www.youtube.com/w...l=mufconur

Dessuten så vi hørte bare noen sekunder, så du ANER ikke hvordan han oppførte seg etterpå. Han sto ikke å skrek i 15 minutter. Ref. klippene over
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 22.02.2024 11:46    Post subject: Reply with quote

oskisjunior wrote:
Digger skyllebøtta i pausen mot Engen. Skulle bare ønske denne mannen her hadde en sterkere stall å jobbe med.

Litt komisk var det, men mest fordi det var veldig pinlig. Ikke fordi det var passende, godt sagt, på høy tid, eller noe sånt. Tror han må tone seg ned noen hakk om han ikke skal bli spist opp av omgivelsene i Trondheim, alt han sier og gjør vil nå bli målt og vurdert med lupe.

Greit at han går på slike smeller før sesongstart, så vi slipper støy når det blir alvor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Snabeltann
Veteran


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 1015

PostPosted: 22.02.2024 11:47    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Tenker du at dette er måten å motivere på? Ville du reagert med redsel eller motivasjon hvis sjefen din hadde gjort noe slikt? Tror du at spillerne er annerledes enn deg? I slike situasjoner så er de beste trenerne støttende - alle i garderoben viste da at det ikke var godt nok å ligge under 1-4.


Her har vi en fyr som hvertfall aldri har vært i nærheten av noe som ligner toppidrett Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 22.02.2024 12:10    Post subject: Reply with quote

Hva sa han? "Tagseth you fucking little dwarf, if you don't run i'm going to chop your legs off"? Eller er han verre enn Eggen?
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1193

PostPosted: 22.02.2024 12:15    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hva sa han? "Tagseth you fucking little dwarf, if you don't run i'm going to chop your legs off"? Eller er han verre enn Eggen?

Folk her inne er nok lettkrenka på vegne av folk de ikke kjenner (i tillegg til å være historieløse).
Very Happy Tommel'n opp!
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 22.02.2024 12:35    Post subject: Reply with quote

Altså, at man skal deflecte all kritikk med at folk er "lettkrenka Very Happy Razz " er det mest Tante Gerd på Granca jeg ser. Ikke være en sånn fyr, please.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1130
Location: Oslo

PostPosted: 22.02.2024 12:43    Post subject: Reply with quote

Foretrekker du "reaksjonen din er voldsomt overdrevet, sakens natur tatt i betraktning"?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 22.02.2024 12:56    Post subject: Reply with quote

Nei. Er det liksom helt umulig å prate om dette uten å bli boomer eller idiot?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1962
Location: Selsbakk

PostPosted: 22.02.2024 13:06    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Bart1 wrote:
Tenker du at dette er måten å motivere på? Ville du reagert med redsel eller motivasjon hvis sjefen din hadde gjort noe slikt? Tror du at spillerne er annerledes enn deg? I slike situasjoner så er de beste trenerne støttende - alle i garderoben viste da at det ikke var godt nok å ligge under 1-4.


Her har vi en fyr som hvertfall aldri har vært i nærheten av noe som ligner toppidrett Cool


Som psykolog har jeg hatt privilegiet av å arbeide med eliteidrettsutøvere, selv om jeg personlig aldri har vært en. Det synes å være en felles erfaring for mange her på forumet, som også ikke har bakgrunn som toppidrettsutøvere.

Å dykke dypere inn i de faglige aspektene av denne diskusjonen ville kreve et omfattende verk, langt utover kapasiteten av et foruminnlegg. Det er lett å fremstille slike komplekse temaer på en forenklet og overfladisk måte, men jeg vil forsøke å gi et innblikk.

Når Nils Arne Eggen refererte til Mini Jakobsen med et kjærlig "Mini, din lille dverg..." etter årtier med suksess, var det med varme og humor. Dette står i kontrast til situasjoner hvor lignende kommentarer blir gitt uten denne formen for affeksjon eller historikk, som i tilfellet med AJ, som uttalte seg etter en periode som juniortrener, uten et glimt i øyet.

Dette belyser hvordan erfaring og etablert tillit spiller en kritisk rolle i ledelse og motivasjon. Uten år med opparbeidet kompetanse og en solid grunnmur av respekt, kan slike forsøk på motivasjon misforstås eller miste sin effekt. Erfaring og kredibilitet er nøkkelkomponenter for at denne type kommunikasjon skal kunne være motiverende.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1193

PostPosted: 22.02.2024 13:37    Post subject: Reply with quote

Hedon, Eggen holdt da på å få fyken alt i Moss pga ordbruken sin. I 1991 ville 14 av 16 ha han sparket (i følge et kort Google-søk) og historien etter det er vel kjent for de fleste. Synes ikke at Alfred Johansson skal være noen annen enn seg selv, og det å gi en hårføner i ny og ne er helt greit. Selv Bratseth mente at det var helt nødvendig med litt temperatur i garderoben i en prestasjonsgruppe for å få ut det beste.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2665
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 22.02.2024 13:54    Post subject: Reply with quote

Det første du må kvitte deg med, hvis du skal lykkes med noe som helst, er offermentaliteten.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5515

PostPosted: 22.02.2024 14:06    Post subject: Reply with quote

Etter en sånn prestasjon hadde ingen vellykket trener på toppnivå gått inn for å være støttende, vise omsorg etc. Eggen, Knutsen, Fergie, Klopp, Guardiola. Ingen. I en prestasjonsgruppe på dette nivået skal folk få tenning av at det smeller litt. Det må smelle litt. AJ gjør jo alt rett her. Er nok av andre tilfeller der han med kløkt har vist en mer støttende side, som under veiledninger på treningsfeltet. Der er det passende. Hadde han derimot holdt på sånn etter forestillingen mot VIF hadde spillegruppa mistet respekten tvert.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 22.02.2024 14:25    Post subject: Reply with quote

Det kan være vanskelig å sette fingeren på eksakt hva som er rett eller galt i visse sammenhenger, men noen ganger så bare merker du at noe er feil. Intuitivt.

Jeg følger ikke laget slik som tidligere, verken med å se kamper eller alt som blir sagt og skrevet her inne, i avisene, på RBKs hjemmeside o.l., men noen ganger lar jeg meg lokke til å lese en sak på Adressa eller åpne en lenke i sosiale medier. Og jeg leser litt her inne nå og da, ikke minst fordi jeg er nysgjerrig på hva det nye trenerteamet kan få til på kort og lang sikt, og fordi jeg har tro på den strategien og linja som nåværende styre og styreleder har lagt seg på.

I går klikket jeg meg inn på en video som hintet om at spillerne hadde fått en skyllebøtte i pausen etter å ha ligget under 1-4 mot et OBOS-lag til pause.

Det jeg hørte ga meg flaue assosiasjoner til en som forsøker å vise engasjement og autoritet gjennom å spille rollen som "sint leder", men hvor det er noe som skurrer. Det hørtes kanskje litt påtatt ut? Eller var det bare engelsken som gjorde at det hørtes snålt ut?

Det kan godt være at det var helt på sin plass med en hårføner der og da, men det kan jo ikke bli for mange slike utbrudd, og definitivt ikke når man bare spiller en treningskamp og (slik jeg forsto det) RBK hadde et ganske bra overtak i banespillet. Da kan det både bli feil virkemiddel, og at skjenneprekenen mister sin virkning om den gjentas for ofte, for bagateller. Noen av spillerne er vel også unge og ferske på dette nivået, og da er kanskje ikke en skjennepreken det mest pedagogiske verktøyet for å gi de selvtillit m.m. Så mitt inntrykk er nok som dere er inne på her at dette ble litt skivebom, eller ga assosiasjoner til hvordan man kan oppføre seg mot et juniorlag. Jeg klarte ikke å høre spesielt lenge på skjenneprekenen før jeg bare måtte klikke bort videoen.

Det kan sikkert bli bra med en engasjert, faglig dyktig og fremadstormende trener, men jeg håper Rosenborg har gitt ham en god mentor og sparringspartner, som kan gi både ham og trenerteamet konstruktiv kritikk, både når det går bra og på dager hvor det butter imot. Og at flere enn trenerne fra klubben sin side vil ta støyten i media om det blir knapt med poeng i begynnelsen. Hvis ikke får vi kanskje noe som minner om Hornelands ensomme men rakryggede seanser i media. Jeg tviler på at Løfaldli eller selverklærte eksperter som Ulseth vil frede Alfred om det går tregt i starten. Media skal jo ha sine klikk de også.

I tillegg burde de kanskje filtrere litt det som slippes ut i media. Ikke sikkert Alfred synes det er så kjekt selv heller at alle kan ta del i det som foregår i garderoben når han er såpass fersk og skal lære seg rollen som A-trener. Her tror jeg klubben kunne vært mer tilbakeholden, og først og fremst fokusert på det som skjer "frontstage" foran et publikum, og ikke "backstage", som er klubbens indre liv og forholdet mellom trener og spillere. Det som skjer mellom de fire veggene burde forbli der, og ikke brettes ut i offentligheten, uansett hvem vi har som trener. Med forbehold selvsagt om at Alfred ikke har sagt "nu kör vi!" og gjerne ser at hans trenergjerning brettes ut i offentligheten på daglig basis.

P.S. Eggen hadde ikke bare humor, men han var også en glimrende pedagog, og hadde en overdose av naturlig autoritet. Det blir ikke rettferdig å sammenligne noen andre med ham. "De lager ikke slike lenger", som det heter. Så jeg tror det kan være best å ikke trekke sammenligninger bakover til en tid med en kontekst som var helt annerledes enn det den er i dag, både i fotballen og i samfunnet forøvrig, eller å bruke "Gud" som gullstandard.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2043
Location: Bodø

PostPosted: 22.02.2024 14:36    Post subject: Reply with quote

Voldsomt til enorme analyser og sterke meninger når vi snakker om et opptak på 30 sekunder. Dere kunne sikkert spart dere de 10-15 minuttene det tok å skrive. Mon tro hvorfor opptaket slutter akkurat der det gjør? Var det kanskje ikke så seervennlig den påfølgende praten? Jeg tror alle skjønner, hvis de tenker seg litt om, at svaret på det er: ja. Vi har hørt Johanssons pedagogiske fremtoning tidligere, og vi har all grunn til å tro at han fort vekslet over til dette der videosnutten kutter.

Så kan man jo synes at det er interessant – siden det er forsvarsspillet ene og alene som får den skyllebøtta – at 16-årige Volden går ut på der og umiddelbart tar tak med en veldig stoisk ro og godt forsvarsspill. Det er jo faktisk ganske utrolig.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2095

PostPosted: 22.02.2024 14:49    Post subject: Reply with quote

Slik jeg har sett AJ fremstå så har han vært engasjert,men avbalansert og veldig pedagogisk i sin veiledning av lag og enkeltspillere. Forklarer ikke bare hva,men også hvorfor.

Både AJ og Jordi er gjennomført profesjonelle trenere og de forventer at laget fremstår likedan, og da synes jeg at det var rett av han å ta frem hårføneren i dette tilfellet. Det som ble prestert mot Enga var slurv og mental latskap av spillere som ikke forstår at det forventes at de er toppidrettsutøvere.

Det gjelder i fotball som på 400 meter hekk, du spiller/løper som du trener.
Og det er det en del i laget som ikke helt forstår ennå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 22.02.2024 14:51    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Hedon, Eggen holdt da på å få fyken alt i Moss pga ordbruken sin. I 1991 ville 14 av 16 ha han sparket (i følge et kort Google-søk) og historien etter det er vel kjent for de fleste. Synes ikke at Alfred Johansson skal være noen annen enn seg selv, og det å gi en hårføner i ny og ne er helt greit. Selv Bratseth mente at det var helt nødvendig med litt temperatur i garderoben i en prestasjonsgruppe for å få ut det beste.


At Eggen lykkes med denne taktikken på 80-tallet blir for meg som argumentet "mora mi røyka da hu var gravid, og det ble da folk av meg óg knegg knegg Razz ". Selvsagt kan det gå bra, er man en ekstraordinær person kan det til og med være positivt, men samtidig må det jo være lov å påpeke at dette kanskje ble i overkant mye i en treningskamp. Ikke fordi jeg er støtt eller krenket eller noe, men fordi jeg ble litt flau av å høre på det. Viktigste er uansett at dette skaper en type støy rundt jobben hans som han ikke er vant til, jeg er stygt redd for at han kan gjøre sine egne arbeidsvilkårlig unødvendig vanskelige om han havner i mange slike episoder. Det kostet nesten Eggen jobben i sin tid, han overlevde med et nøldskrik. KK i Bodø følte seg "utsatt for et overgrep" på grunn av alt han måtte deale med etter bråket i Roma-kampen. Det er sjelden en positiv ting med negativ støy, og slike ting havner fort i den kategorien.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 22.02.2024 14:59    Post subject: Reply with quote

Hva slags støy er det du snakker om? Er kun folk her inne som gjør dette til en sak, noe det ikke er. Kan ikke ha fulgt med på treningsvideoene hvis man blir overrasket over at Alfred banner litt. For noen uker siden var problemet at han var for høflig.

Alle som møter Alfred eller opplever han på trening sier han har en voldsom naturlig autoritet, og mange av spillerne uttaler spesifikt at de mener han virker å ha stor kompetanse og at de har trua på det han prøver å få til.

Overhodet ikke bekymret for at han tar tak i det elendige forsvarsspillet som vi har slitt med lenge, og uttrykker klart at det ikke er akseptabelt.

Toppidrettsutøvere må tåle dette, de tåler det i hvert fall ikke dårligere enn ungdommene på rekruttlaget til FCK.


Last edited by Hedning on 22.02.2024 15:03; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1193

PostPosted: 22.02.2024 15:01    Post subject: Reply with quote

Hedon, ser den. Tror ikke vi er så veldig uenige.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2043
Location: Bodø

PostPosted: 22.02.2024 15:32    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
(…) men samtidig må det jo være lov å påpeke at dette kanskje ble i overkant mye i en treningskamp. Ikke fordi jeg er støtt eller krenket eller noe, men fordi jeg ble litt flau av å høre på det. Viktigste er uansett at dette skaper en type støy rundt jobben hans som han ikke er vant til, jeg er stygt redd for at han kan gjøre sine egne arbeidsvilkårlig unødvendig vanskelige om han havner i mange slike episoder. (…)


Jeg synes det er overdrevent å reagere sånn på tre-fire litt ampre setninger. Alt du skriver er basert på nær ingenting.

Og ja, som Hedning skriver, Alfred banner litt. Intet nytt under solen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21978

PostPosted: 22.02.2024 15:38    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hva slags støy er det du snakker om? Er kun folk her inne som gjør dette til en sak, noe det ikke er.

Ikke at det er så veldig viktig hva vi kaller det, men det er jo selvsagt bare tull at det bare er her inne det blir omtalt. Det desidert mest omtalte klippet på min Twitter-feed det siste døgnet, iallefall. Kan også være helt brennsikker på at Alfred blir konfrontert med det så fort TV2, Adressa, Otto og Esten får sjansen. Slike ting er støy imo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 44, 45, 46  Next
Page 35 of 46

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb