English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Økonomi 2012
Goto page 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59677
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.12.2011 16:44    Post subject: Økonomi 2012 Reply with quote

Hoftun til RBKweb wrote:
Det blir litt møtevirksomhet i de nærmeste ukene, så får vi se hvilke økonomiske rammer vi har å jobbe med. Det er ikke sikkert at budsjettet for neste år blir like høyt.


Tror nok at vi må vente litt før lekkasjene kommer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
trondhb
Veteran


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 1572

PostPosted: 08.12.2011 09:40    Post subject: Reply with quote

Kutt som svir hos flaggskipet

Quote:
- Vi jobber med betydelige kostnadskutt, og skal ned med over ti millioner i budsjettet. Kuttene vil komme både i administrasjonen og på sporten, forteller Svendsen.

Det ligger ikke an til oppsigelser hos Norges mestvinnende klubb, men trøndernes styreleder understreker at kuttet på over fem prosent vil merkes.

- Absolutt, også i det sportslige, det er her de fleste kuttene vil komme. Hver eneste sten skal snus, og vi må sørge for at vi får mer ut av hver krone enn vi omsetter for. Målet er at vi skal gå i balanse neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4291
Location: Stiftstaden

PostPosted: 08.12.2011 09:47    Post subject: Reply with quote

Enklest å kutte det sportslige gitt, i stedet for å fjerne unyttig daukjøtt. Dette var min første reaksjon, men siden jeg er meget morgengretten i dag så kommer jeg vel tilbake med nye oppgulp senere. Cool
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 08.12.2011 10:07    Post subject: Reply with quote

Hva er vitsen med å drive en sportsklubb når det er det sportslige som må ta støyten hver gang sparekniven kommer frem?
Hvis styret som helhet er enig i dette så må alle byttes ut ved neste årsmøte.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18410
Location: Oslo

PostPosted: 08.12.2011 10:17    Post subject: Reply with quote

Sportslig avdeling har tatt kutt på 30-40 mill de siste to årene, og nå skal kuttene igjen knuse den sportslige satsingen?
Herregud, skjønner de virkelig ikke at vi ikke har sjans i helvete sportslig hvis alle pengene forsvinner?

Skal dere først kutte i sportslig avdeling, kutt Hoftun!

Og hva er det igjen å kutte forresten? 50% av stallen vår ruller på "juniorlønninger"...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 08.12.2011 10:19    Post subject: Reply with quote

Svendsen wrote:
Hver eneste sten skal snus


Men de har jo holdt på å snu på disse stenene de to siste årene. 10 millioner kroner i kostnadskutt gir vel en resultatforbedring på 5 millioner kroner.

Svendsen wrote:
Målet er at vi skal gå i balanse neste år.


Confused RBK Confused

Det går utforbakke med klubben. Man må grave dypere for å reparere tidligere års underskudd for hvert år som går. Et fornuftig budsjett for 2012 ligger på kostnader=inntekter=150 millioner kroner.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.12.2011 10:24    Post subject: Reply with quote

De tenker nok bare å flytte kostnader over på investorgruppa.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 08.12.2011 10:33    Post subject: Reply with quote

Det er ikke gjort noe vedtak på investorer av årsmøtet. Det er uhørt av demokratiske grunner av styret å basere et budsjett på at en prinsipiell endring i klubbens drift vedtas.

Dersom dette skulle vedtas bortfaller også inntekter etterhvert. Et slikt forslag legger på ingen måte opp til varige nullbudsjett år for år. Det uttalte da også Breen i VIF her om dagen i forbindelse med deres kutt på 10 millioner kroner.
Back to top
View user's profile Send private message
dalla
Rutinert


Joined: 13 Mar 2006
Posts: 550

PostPosted: 08.12.2011 12:24    Post subject: Reply with quote

Vedrørende sparing sier Terje svendsen;

- Absolutt, også i det sportslige, det er her de fleste kuttene vil komme.

Just great! Forstår Terje Svendsen at han driver fotball klubb og ikke bank?
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 08.12.2011 12:36    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
De tenker nok bare å flytte kostnader over på investorgruppa.


Så de vil at klubben skal bli avhengig av investorer for å kunne hente nye spillere i fremtiden?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.12.2011 12:58    Post subject: Reply with quote

Det kan jeg ikke svare på, men ser for meg at de kutter 5 mill fra spillerkjøpposten og lener seg på investorgruppa i stedet.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18410
Location: Oslo

PostPosted: 08.12.2011 13:02    Post subject: Reply with quote

Terje svendsen:
Quote:
- Absolutt, også i det sportslige, det er her de fleste kuttene vil komme.


Vi opplever en råtten sesong sportslig fordi stallen er altfor svak til å kjempe om gull og Europa. Styrets løsning på dette er da å kutte i sportslig satsing.... Jeg blir kvalm av de idiotene som sender klubben vår rett i grøfta!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 08.12.2011 13:22    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det kan jeg ikke svare på, men ser for meg at de kutter 5 mill fra spillerkjøpposten og lener seg på investorgruppa i stedet.


Spillerkjøp er ingen kostnad i seg selv i budsjett. Det er riktignok administrative kostnader (inkl. rettssaker, bøter osv.) relatert til spillerkjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 08.12.2011 13:49    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel dog slik at det er en del av det som sorterer under "sportslig avdeling" som Konesseur og andre kaller administrasjon. Det må jo bli sånn når man foreslår å si opp flere enn dem som er ansatt på administrativ side, ref debattene sist vinter.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 08.12.2011 13:54    Post subject: Reply with quote

Men ingen skal jo sies opp leser vi jo - ergo må jo kuttene komme i satsing rundt laget.

Kan ikke si opp noen, de kunne jo blitt sinte.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 08.12.2011 13:55    Post subject: Reply with quote

Edit: Til Kristobal: Du er tydeligvis fremdeles fornøyd med ståa skjønner jeg.

Det styrelederen burde ha sagt: "Det blir smalhans over hele linja da vi sikter inn mot et budsjett på 150 millioner kroner i 2012. Det vil si smalhans over hele linja, bortsett fra 11'ern selvfølgelig der vi øker budsjettet med 20 millioner kroner."
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18410
Location: Oslo

PostPosted: 08.12.2011 13:57    Post subject: Reply with quote

Razz
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 08.12.2011 14:02    Post subject: Reply with quote

Så fremt investormidlene stadig ikke er rørt, så har vi vel litt ekstra til den.

Tror dette handler mest om begrepsbruk. "Satse på 11-ern" er så mangt. Vi har vel knapt satset mer på ellveren enn foran 2008-sesongen, med femteplass som resultat. Dette handler mest om kompetanse og å forvalte pengene på sportslig avdeling best mulig. Ikke i kroner og øre hvor mye man "satser på 11-ern".

Som nevnt i tidligere diskusjoner ville regnskapene vært pene i 2008, 2009 og 2010 med mesterligaspill eller i hvert fall større inntekter fra Europa. Problemet var at man sølte vekk mange titalls millioner på spillerkjøp som ikke gjorde oss gode nok, og heller ikke var dyktige nok i den jobben som ble gjort i sportslig avdeling til å hente ut de store inntektene.

Det var slett ikke administrativ satsing eller manglende satsing på 11-ern som gjorde at regnskapene og resultatene ble slik de ble. Ja, vi hadde en enorm kostnadsøkning fra 2007, men hadde spillerne som spilte mesterliga pluss spillerkjøpene til 80-90 millioner de neste halvannet årene prestert bedre sportslig, hadde inntektene økt desto mer.


Last edited by kristobal on 08.12.2011 14:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 08.12.2011 14:05    Post subject: Reply with quote

Eller de kan si:
Hoftun og Henriksen må halvere lønningene sine fordi de ikke har nok kompetanse til å heve en sånn lønn.
M. Jamtfalls kontrakt blir terminert fordi han er fotball invalid.
Vi kutter avtalen med Ranheim, de får fortsatt låne spillere uten å måte dekke lønnen men de får ingen økonomisk hjelp utover dette.

Der har vi allerede spart store utgifter.


Last edited by Ryujin on 08.12.2011 14:14; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 08.12.2011 14:08    Post subject: Reply with quote

Satse på 11'ern er så mangt for deg. Men veldig konkret for oss som sammen men JJ stanget hodet i veggen i januar, februar, mars, april, mai, juni, og juli 2011.

kristobal wrote:
Så fremt investormidlene stadig ikke er rørt, så har vi vel litt ekstra til den.


Feil! (og det vet du godt)

Spillerkjøp er ingen kostnad i budsjett og regnskap. Investormidlene vil eventuelt vise seg i inntekter i budsjettet da bedre spillere gir mer inntekter, og eventuelt etterhvert som årene går i lavere spilleravskrivning og lavere inntekter på spillersalg.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 08.12.2011 14:15    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Satse på 11'ern er så mangt for deg. Men veldig konkret for oss som sammen men JJ stanget hodet i veggen i januar, februar, mars, april, mai, juni, og juli 2011.


Jeg stanget vel hodet i veggen foran 2010-sesongen da jeg påpekte at spillerkjøpstrategien var fullstendig feil, at vi måtte få tilbake speideren vår og at 70-80 millioner kroner i "satsing" uten å bli bedre sportslig ikke var særlig bra.

Jeg trodde vi ville berge bedre i 2011 enn vi gjorde, men jeg føler meg tryggere på at pengene til spillerkjøp forvaltes bedre nå enn for knappe to år siden da jeg skrev kommentaren min.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dalla
Rutinert


Joined: 13 Mar 2006
Posts: 550

PostPosted: 08.12.2011 14:16    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
handler mest om kompetanse og å forvalte pengene på sportslig avdeling best mulig.


Hoftun Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 08.12.2011 14:17    Post subject: Reply with quote

Ja Dalla, kommentaren min foran 2010-sesongen kunne vel ikke tolkes mye annerledes enn at det var gjort mange feilgrep med blant andre han som en sentral brikke.

"RBK satser 70-80 millioner kroner på to år for å gjenvinne tronen. Mens unge og ambisiøse spillere forsvinner ut porten, kommer halvgamle spillere som er mer enn fornøyd med bare å spille for RBK inn."

"Riktignok er det å «satse» ikke ensbetydende med å handle spillere og dyre sådanne, men for en fotballklubb må selve produktet være en viktig del av satsingen."

"Vi skal gjøre en bunnsolid speiderjobb. Ikke signere folk på prøvespill, gamle helter og veletablerte spillere som ikke har gjort annet enn å spille i den dårlige norske eliteserien."

Føler meg som sagt tryggere nå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 08.12.2011 14:20    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
men jeg føler meg tryggere på at pengene til spillerkjøp forvaltes bedre nå enn for knappe to år siden (...)


Du vet at Skutle og Svendsen går av og høyst sannsynlig også Hoftun, men du vet ikke hvem som erstatter dem. Allikevel føler du deg trygg på at pengene til spillerkjøp forvaltes bedre nå enn for knappe to år siden. Det taler jo sitt tydelige språk.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 08.12.2011 14:21    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Føler meg som sagt tryggere nå.


Mottatt, og mange her på forumet er optimister på at en opprydning blir foretatt. Men jeg vil se det først.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Next
Page 1 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb