English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Ekranas
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 06.07.2008 10:19    Post subject: Reply with quote

Ad hjemmekampen, jeg dumpa gjenkjøpsgreiene mine, men ser nå jeg kommer til å være i Tr.lag til helga. Noen som har infoen?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 06.07.2008 11:40    Post subject: Reply with quote

Recon: Gjenkjøpsfristen har gått ut, men det er vel plenty ledige plasser både på nedre Vest og resten av stadion.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59656
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.07.2008 19:21    Post subject: Reply with quote

Var visst ikke mer enn rundt tusen sesongkortinnehavere som kjøpte igjen plassene sine. Den jevne trønder er ikke klar for Europa ennå...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9069
Location: Trondheim

PostPosted: 07.07.2008 19:27    Post subject: Reply with quote

Droppet gjennkjøp til denne kampen til fordel for jobbing og gjennkjøp i senere runder. Er mot NAC Breda det vil være spennende.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59656
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.07.2008 19:31    Post subject: Reply with quote

Håpr Aas starter denne kampen. Lunna kan gjerne også få sin e-cupdebut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 07.07.2008 22:23    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Var visst ikke mer enn rundt tusen sesongkortinnehavere som kjøpte igjen plassene sine. Den jevne trønder er ikke klar for Europa ennå...


Vurderte denne kampen som den minst interressante. Reiser derfor bort på ferie når denne kampen spilles. Grei vurdering ser det ut for.
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
fysio
Junior


Joined: 27 Jan 2008
Posts: 80

PostPosted: 07.07.2008 23:24    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Håpr Aas starter denne kampen. Lunna kan gjerne også få sin e-cupdebut.


Med tanke på at Kone er på vei bort, og at det fremdeles er stor usikkerhet om når en fullgod erstatter er på plass. Ja så er det meget viktig at Hamren lar Jo Sondre få spille på seg selvtillit. Slik spillerstallen er på nåværende tidspunkt, så sier det seg selv at Hamren vil måtte bruke ungguttene utover høsten. Jeg ser gjerne at både Albert Berbatovci og Andreas Nordvik får minst en omgang mot Ekranas på Søndag.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 07.07.2008 23:45    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per kjernen feltet blir fult. og at det synges som bare faen! Vise hva vi er gode for!

Billetter på kjernen feltet kun 90,- kr.! det burde alle ha råd til!

Håper på dette laget:

L. Hansen

Nordvik - Demidov - Lago - Traorè

Strand - Sapara - Skjelbred - Berbatovski

Aas - Iversen


Bytter:
Nordvik ut, Stoor inn..
Berbatovski ut, Konan inn..
Aas ut, Storflor inn!
Back to top
View user's profile Send private message
VatneNissen
Junior


Joined: 28 Jan 2007
Posts: 31
Location: Ã…lesund! :S

PostPosted: 08.07.2008 04:35    Post subject: Reply with quote

Skjelbred OG Sapara sentralt? Neutral
Selv om vi ikke møter den beste motstanden i Europa, så kan det jo være lurt å ha noe defensiv tyngde på midten. RBKs første omgang borte var forferdelig, spesielt bakover!
En annen ting, Berbatovci på venstrekant?!

Min ønskeliste:
    --------------Lunna-----------------
    Stoor - Nordvik - Lago - Miller

    Strand - Demidov - Sapara - Traore

    -----------Aas - Iversen--------------

Bytter:

Demidov -> Berbatovci (65 min, ved 4-0)
Traore -> Valø (72 min.)
Sapara -> Helland (72 min.)


Antatt lag:

-
    ----------------Jarstein----------------
    -Stoor - Demidov - Lago - Miller-

    -Strand - Skjelbred - Tettey - Sapara-

    ------------- Aas - Iversen--------------


Et greit bytte her vil jo være Berbatovci inn for Skjelbred, og også Stoor ut for Nordvik. Er vel mest sannsynlig at Nordvik og evt. Albert vil komme inn i andre omgang. Er veldig spent på hva Hamren velger å starte med, kan jo hende han vil la "reservene/juniorene" starte kampen også.

Heia Rosenborg! RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59656
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.07.2008 10:43    Post subject: Reply with quote

UEFA bruker faktisk nasjonale fjerdedommere i Intertoto-cupen. Søndag får Frode Andås, linjemann til Tommy Skjerven, sjansen.

Babak Guliyev og hans linjemenn har tatt den korte turen fra Aserbajdsjan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Anders
Rutinert


Joined: 25 Oct 2004
Posts: 647

PostPosted: 09.07.2008 10:58    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Babak Guliyev og hans linjemenn har tatt den korte turen fra Aserbajdsjan.

Hehe. Dette er mannen som dømte Käerjeng-Lillestrøm (1-0) Cool I tillegg er han tilsynelatende på Facebook, så her snakker vi kul dommer..Razz
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59656
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.07.2008 11:16    Post subject: Reply with quote

Han er altså en lykkebringer? Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 09.07.2008 21:48    Post subject: Reply with quote


Jarstein

Stoor - Nordvik - Lago - Traorè

Strand - Demidov - Konan - Storflor

Aas - Iversen


Hva synes folk om dette laget?
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 09.07.2008 21:50    Post subject: Reply with quote

Bytt ut Aas med Kone så er vi der.
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 09.07.2008 21:51    Post subject: Reply with quote

Mener vi bør starte med samme lag som i dag og heller bruke det laget i neste TL-kamp.

Mange ser på en vraking til intertoto som et "yess". Det skal svi litt på pungen når det først skal vrakes.
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 09.07.2008 22:14    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Bytt ut Aas med Kone så er vi der.

Ja tilbøyelig til å være enig der. Konè scorer mål og er viktig på den måten. Men forsvaret og midtbanen bør rett og slett være slik når vi spiller en sånn kamp som i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 10.07.2008 00:35    Post subject: Reply with quote

Å sette opp lag for å spare spillere er bare tull, når RBK taper for Ham-Kam, så kan de tape for Ekranas. Kjør toppet lag, å øve på samhandling, for den er totalt fraværende...

Å Demidov gjør feil som stopper, så vil jeg ikke se han på midtbanen. Han eier ikke kondis for fem øre. Han bir jo så sliten av å spille midtstopper at Hamren valgte Nordvik, i stedet for Berbatovci, som innbytter i første kampen... Demidov er oppskryt.
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9069
Location: Trondheim

PostPosted: 10.07.2008 00:40    Post subject: Reply with quote

Demidov er oppskrytt som midtstopper ja, men som anker så er han klasse. Så innmari surt at Stadsgaard skade holder Demidov i forsvaret istedet for på midten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 10.07.2008 01:04    Post subject: Reply with quote

Det er hans første sesongen i Tippeligaen og Europa, ta det litt med ro, Maradona.
Du/Dere har hatt syke forventinger til ham, for meg har han overprester så langt og etter min mening har han kanskje spilt litt for mye. Han ville hatt godt av litt tid på benken, det er defensiv midtbanespiller han er, og det er der han bør bli satset på.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 10.07.2008 01:12    Post subject: Reply with quote

Maradona:

Du har enten ikke sett RBKs kamper i år eller så eier du ikke fotballinteligens. Fordi da hadde du skjønt at Demidov, sett sesongen så langt, har vert en av våre beste spillere.

Demidov er en spiller jeg personlig verdsetter høyt. Han gir gass og kriger. Han har mangler, men for meg så tar han igjen på det med et kroppsspråk som skriker etter å vinne.

Det virker det ikke som mange i RBK har om dagen.

Demidov er vår midtbanemann. Vi må bare få inn en som kan spille stopper i Stadsgaard sitt skadefravær.
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 10.07.2008 02:51    Post subject: Reply with quote

Demidov holder knapt en kamp som stopper, kondisjonsmessig. Å på midtbanen har han ikke holdt hele kamper enda, han eier ikke kondis i den grad man forventer. De gangene han har spillt hele kamper der for RBK, er at RBK har brukt opp innbytter kvoten.

At Demidov er en kriger er ok, han er en Riseth look a like, bare litt yngre (og penere sier små jentene). Men hans max nivå er langt under Tettey's.

Tettey er den spilleren som løper mest i tippeligaen, uannsett hvor han spiller på midtbanen, og Demidov er av den 10% som løper minst..

Konstelasjonen Demidov & Sapara er helt umulig, de løper ikke nok, og dekker ikke rom.. Så Demidov er nødt til å ha Tettey ved sin side, for å dekke rommene defensivt, Skjelbred gjør dette halv bra, og Sapara vet nesten ikke hva det er.

Tettey syns ikke hele tiden, men han gjør en så viktig jobb, med forflytningene sine, han sperrer av passningsalternativer på en god måte, nesten på den måte Skammelsrud og Rekdal gjorde i sine glansdager, og Demidov løper nesten like mye som Skammelsrud og Rekdal i sine glansdager, men det som var nok for 5 år siden, er ikke nok i 2008.. Rekdal løp vel minst på enhver bane, men han løp smartest. Demidov løper ikke så smart..

I Tippeligaen vil ikke dette merkes så godt, som internasjonalt. Der vil Demdiov bli fraløpt, og overløpt.. Og internasjonalt så vil Tettey's spill komme bedre til sin rett, der han minst vil løpe like langt som sine motstandere, om ikke lengre...

Grunnen til at Demidov har gjordt det bra på U21 er at han har hatt Tettey til å løpe han del der også. Det er nesten slik at jeg vil sammenligne Demdiov med en turski og Tettey med en racingski.. Der turskien holder til hjemlig bruk.
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 10.07.2008 03:19    Post subject: Reply with quote

Jeg vil gjerne se litt fakta på at Demidov angivelig løper minst.

Han har vell kun blit byttet ut i en 3-4 kamper og jeg merker ikke noe til at konsentrasjonen hans svikter (mer en normalt) utover andre omgang.

En annen ting er at løpskapasitet ikke betyr en dritt hvis du bare vralter ved siden av uten og sette inn en skikkelig takling. Demidov vinner enten ballen eller lager et frispark.
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 10.07.2008 10:56    Post subject: Reply with quote

En ting er løpskapasiteten til Demidov, som jeg er usikker på, men det som er viktigere er jo at han bommet på så og si alle pasningsforsøk etter at han ble flyttet opp på midtbanen i går. Fyren er ikke i form, og da kan jeg ikke skjønne hvorfor han skal gå foran Tettey, som iallfall i glimt viste klasse i går (f.eks. de 10 første minuttene av andreomgangen da han var presis og satte fart på kula).

Det har også vært klasseforskjell mellom disse to på U21 når de spilte midtbane sammen, i Tettey's favør.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9069
Location: Trondheim

PostPosted: 10.07.2008 11:12    Post subject: Reply with quote

Da har du sannlig ikke sett mange U21-kamper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Buran
Senior


Joined: 17 Mar 2006
Posts: 187
Location: Trondheim

PostPosted: 10.07.2008 13:33    Post subject: Reply with quote

I de U21 kampene jeg har sett i fjor høst og i vår har helt klart Demidov vært den beste av disse to.

Men den som har imponert mest offensivt på den "stjernespekkete" norske U21 midtbanen er helt klart Crister Kleiven. Spennende spiller, litt lik PCS, men mye mer rett på mål og direkte i spillestilen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb