English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odd
Goto page 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
5%
 5%  [ 5 ]
Giampaoli
10%
 10%  [ 9 ]
Henriksen
14%
 14%  [ 12 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
3%
 3%  [ 3 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
1%
 1%  [ 1 ]
Tagseth
42%
 42%  [ 36 ]
Holse
7%
 7%  [ 6 ]
Holm
15%
 15%  [ 13 ]
Total Votes : 85

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1364
Location: Lerkendal

PostPosted: 31.03.2022 21:24    Post subject: Rosenborg - Odd Reply with quote

Rosenborg BK - Odds BK

vs.

Turnering: Eliteserien
Tid: søndag 10. april 2022 18:00
Sted: Lerkendal stadion
TV: Eurosport Pluss 1

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 10.04.2022 20:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59655
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.03.2022 21:30    Post subject: Reply with quote

Fra papirutgaven til Adressa i morgen:

Hjemmekampen mot Odd (...) blir den første kampen på Lerkendal etter at Nils Arne Eggen gikk bort. Da er det naturlig at trenerlegenden hedres. Blant annet skal RBK spille i en helt spesiell drakt.

- Vi vil ha egne oppvarmingstrøyer i tillegg til at Altibox-logoen på kampdrakten byttes ut med et Eggen-emblem. Draktene vil bli auksjonert bort hvor pengene vil gå til Ukraina. I tillegg blir det naturligvis "Kongen av Lerkendal" og ett minutts applaus for å hedre Nils Arne, sier RBKs daglige leder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2611
Location: Heimdal

PostPosted: 31.03.2022 21:47    Post subject: Reply with quote

Må si jeg gleder meg veldig til at det igjen blir kamp på Lerkendal Smile

I følge STAut (..oj, som jeg savner den deilige grafen som var i åpningsinnlegget for noen år siden) var det tidligere i uken solgt litt over 5200 billetter. Forhåpentligvis noen flere nå, og veldig mange flere til uken hvis vi får ett greit resultat i Bodø!

RBK RBK RBK
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2611
Location: Heimdal

PostPosted: 03.04.2022 22:44    Post subject: Reply with quote

Da tipper jeg det blir 10000+ solgte på Lerkendal neste søndag (selv om påsken selvsagt fucker opp litt)

#10000motOdd
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 03.04.2022 22:53    Post subject: Reply with quote

Verdt å nevne at kapasiteten til billettsystemet får kjørt seg i kveld/natt. Per nå er det nesten 3500 i kø med over én times ventetid til RBKs billettside!
Back to top
View user's profile Send private message
andham93
Senior


Joined: 11 Aug 2016
Posts: 197

PostPosted: 03.04.2022 23:02    Post subject: Reply with quote

Hvor er setetellern?Smile
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 04.04.2022 00:37    Post subject: Reply with quote

Dette blir gøy. 25% ballbesittelse mot glimt. Alt over 35% her og vi vil herje, lol. Seriøst... spent på om vi kan evne å føre kamper. Odd og pacoball ingen enkel oppgave. Men sirkuset er i gang. Deilig.
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1086

PostPosted: 04.04.2022 01:45    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
25% ballbesittelse mot glimt


Den statistikken er like pålitelig som de som prøvde å levere strøm på Aspmyra
Back to top
View user's profile Send private message
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 327
Location: Landet

PostPosted: 04.04.2022 06:05    Post subject: Reply with quote

Spent på hvilket lag og formasjon vi kjører til denne kampen. Vil vi fortsette med samme «suksess» lag i 3-5-2 for å fortsette å kjenne på trygghet og følelsen av mestring, eller satses det på 3-4-3 og en mer offensiv tilnærming til kampen? Jeg antar det første, og er forsåvidt i troen på at det er det smarteste også etter denne forferdelige oppkjøringen. Odd spiller vel med tre sentrale de også, slik B/G gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9685
Location: Drammen

PostPosted: 04.04.2022 06:36    Post subject: Reply with quote

andham93 wrote:
Hvor er setetellern?Smile


Fortsatt under utvikling ifm. byttet fra TicketMaster til TicketCo, så den har ikke noe automatisert sank eller graf ennå. Men den teller, om enn med litt feilmargin.

Status i skrivende stund er 5900 pluss/minus 4-6% feilmargin. Men det var MANGE som satt i kø i går kveld, så det vil nok gå en god del frem mot kamp.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mortenlj77
Rutinert


Joined: 07 Nov 2006
Posts: 969
Location: Askim

PostPosted: 04.04.2022 09:12    Post subject: Reply with quote

Det blir i denne kampen den ordentlige testen på hvor langt vi har kommet siden i fjor kommer.
Det var en bra kamp i Bodø, men problemet de siste årene har vært å møte lag som ligger lavt der man må styre kampene. Det kommer vi til å møte her. Her kommer vi til å ha ballen mye mer selv og må skape noe.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2611
Location: Heimdal

PostPosted: 04.04.2022 11:50    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Status i skrivende stund er 5900 pluss/minus 4-6% feilmargin. Men det var MANGE som satt i kø i går kveld, så det vil nok gå en god del frem mot kamp.


Nydelig Smile

Jevnlig oppdatering av tall er nesten (bare nesten) like godt som en graf. Nå ser det jo ut på værmeldingene at det i alle fall ikke blir grusomt vær til kampen.

Seier her, seier borte mot Sarpsborg 08 ----> FULLT mot Molde 24 april Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2611
Location: Heimdal

PostPosted: 04.04.2022 11:56    Post subject: Reply with quote

Hvis det ikke dukker opp noen nye skader/mer sykdom så vil jeg anta at Rekdal gir tillit til de samme 11 som startet mot Glimt.

Men kommer han til å endre formasjon?

Vi kan heller ikke ligge så langt bak og gi initiativet til Odd. De blir det piping etter 15 min.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 04.04.2022 12:50    Post subject: Reply with quote

Dette blir veldig spennende. Hvis vi skal gå fra de 24% ballbesittelse som Sofascore sier vi hadde mot Glimt til f.eks. 40% så ligger det også en risiko i det... Er vi i stand til å føre kamper? Vil vi noen gang se mer enn 50% ball med Rekdal? Vil vi fortsette å få resultater, fortsette å 'ta med oss noe'?
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 04.04.2022 13:04    Post subject: Reply with quote

Måten vi behandlet ball på og spilte mot Glimt kan vi fint føre kamper. Handler om å gjøre det samme, men være mer tålmodig være "pliktig" til å ha flere trekk med ballen når motstander legger seg bak i påvente av åpninger som følge av ukonsentrasjon og utålmodige motstandere. Mye lettere med en 352 enn 343. Vi kan justere VB-ene enkelt i en 352 (som kan være 532 352 334). I en 343 må vi både justere VB-ene og vingene og kan fort bli overkompleks og mye rot i kampen ved omstilling. Har aldri likt 343.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.04.2022 13:15    Post subject: Reply with quote

Problemet der var jo litt at vår 3-4-3 var utydelig, og hadde vinger. Den varianten av 3-4-3 jeg så for meg ville typisk sendt de to 'vingene' ut på mange av de samme bevegelsene som vi fikk fra indreløperne nå, altså innsiden og ut, ikke utsiden og inn.

Nå er hovedargumentet mitt at vi har mange som egner seg bedre til tre sentrale enn to (Børkeeiet, Skarsem, Jensen, Holse), og færre som passer godt med to (Skjelbred, Hoff, Tagseth?). Og helt tydelig en mer kjent struktur med tre.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6798
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.04.2022 13:17    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Jeg tror vi må ta en fot i bakken. Mye av nøkkelen, tror jeg, handler om å ikke overvurdere seg sjøl. Dette er bare den første etappen på en lang reise. Og selv om vi nå skal spille på hjemmebane i neste kamp... dette er ikke for å drepe forventningene, men det er ikke Barcelona som skal ut på Lerkendal. Det er det ikke. Det gjelder å vite hvorfor vi leverte en bra prestasjon her i kveld, sier André Hansen.

Sånne uttalelser fra Hansen begynner jeg å bli lei av. Hvorfor ikke bare si at vi skal levere en jævla god prestasjon? Være litt offensiv.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.04.2022 13:32    Post subject: Reply with quote

Kanskje fordi hver gang vi så ut som vi var på sporet av noe i fjor så fulgte vi det opp med en blodfattig forestilling i neste kamp?

André Hansen vet hva han snakker om, nå er det om å gjøre å nullstille, og klare å generere den samme iboende viljen til å prestere mot Odd hjemme som mot Glimt borte. Øve seg på å finne det giret, den motivasjonen i seg selv fra bunnen av, og ikke hvile seg på selvmotiverende anledninger, flytsone og et momentum fra forrige kamp. Kjenne at hele gruppa girer om i dagene før det skal spilles kamp igjen.

Å være et topplag handler om å ta konsekvensen av at alle kamper man spiller skal vinnes, alle lag man møter skal beseires, for det kan være nettopp den kampen som blir avgjørende. Det fins ikke hvileskjær på kampdag, den der mentale utladningen gjør man seg ferdig med dagen etter hver kamp, før man begynner å trekke opp fjæra igjen.

Kaldt hode og varmt hjerte. Vite hva som var bra, hva som var flaks, hva som var dårlig og hva som var uflaks. Hva man gjorde riktig, og hvor mye av det man kan bruke neste kamp. Og så fyre seg opp til at man gjør de tingene man har blitt enige om med maks fart og kraft.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6798
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.04.2022 13:45    Post subject: Reply with quote

Det er da ikke noen motsetning mellom det og å ha en offensiv innstilling til neste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.04.2022 14:21    Post subject: Reply with quote

Det er jo heller ingen motsetning mellom det Hansen sier og å ha en offensiv innstilling til neste kamp. Han bare minner om at den innstillingen ikke kommer av seg selv, men faktisk må genereres hver gang.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2097

PostPosted: 04.04.2022 14:30    Post subject: Reply with quote

Bardal har fått litt tyn etter kampen i går, men sier det helt riktig at det er forskjell på å forsvare små rom og angripe store enn å gjøre det motsatte som vi nok må gjøre mot Odd. Vi har sett i treningskampene at det ikke har passet oss spesielt godt med mye balltrilling i bakre rekker og skumle balltap som resultat.
Det som gjør meg forsiktig optimist er at en del spillere ( ex Skarsem) faktisk viser bra nærteknikk og at spillerne mye tydeligere viser at de ønsker ball og ikke gjemmer seg bort. Det gir automatisk bedre balltempo ( slipper å lete etter medspiller) og flere trusler å forholde seg til for motstander.
Klarer vi dette så dominerer vi mot Odd og vinner greit
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.04.2022 14:54    Post subject: Reply with quote

Skarsem må vise at han kan mer enn bare å føre ball. Problemet hans tidligere har vært å orientere og rettvende seg når rommene blir små - når han først får sette fart med ballen i beina er han bra. Litt som en tidlig Per Ciljan, også i den forstand at han ikke alltid har et veldig klart endepunkt for raidene sine, men ofte ender med å avlevere ballen kort i føttene på en medspiller. Men Skarsems type involveringer kan være viktige for å klare å etablere spill høyere i banen.

Nøkkelen tror jeg som vanlig blir hvordan vi involverer den sentrale midtbanen offensivt. Børkeeiet synes å tørre mer som anker i 3-5-2 enn det som er vanlig i 4-3-3, og i alle fall Glimt framstod jo herlig uforberedt på en skuddtrussel fra 20 meter. Får han så mye rom blir det flere scoringer på Børkis.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 04.04.2022 15:20    Post subject: Reply with quote

Fuldstændig enig omkring Skarsem. Han shiner jo når vi spiller på omstillinger fordi han her kan holde i bolden og løbe den. Min kritik af ham tidligere har jo netop gået på at han ikke opdager de rigtige løsningsmodeller og holder for længe i bolden og ikke ser dem der løber for ham. Nu må vi se på søndag hvad ham og Tobias kan når vi forhåbentlig har meget bold og spiller på sidste 3 del. Her skal vi have Vecchia Victor og Holse i spil. Jeg må indrømme jeg stadig slider med at se hvad Noah rigtig bringer. Jeg tror ikke han laver 10 mål på en sæson og jeg savner også han får lidt coolnæs ind i sit spil - det bliver meget at han skal forsøge at afslutte fra positioner, hvor tydeligt kan se det ikke kan lade sig gøre. Nogle gange skal han bare tage det kloge valg og lægge den fra og søge ny position.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 04.04.2022 15:25    Post subject: Reply with quote

Enig i det. Nøkkelen offensivt er at de tør å holde på ballen i pressede situasjoner med presise avleveringer. Akkurat det synes jeg Skarsem Jensen og Holse er i særklasse selv om og spesielt Skarsem ikke alltid kjenner til den beste veien til mål. Synes de takler det bra å motta ball med både en og to mann i rygg. Å ha slike spillere tør jeg påstå er helt avjørende. Tobias mangler litt av den tryggheten for å håndtere mottak når han blir presset, også i går, men han var helt ekstrem til å orientere seg før han fikk ballen, virkelig tatt sjumilssteg den siste uken. Tagseth kom seg skikkelig utover kampen, men har en liten questionmark på våre VB-er. Litt for lite teknisk, litt for lite fart, og litt lite smartnes i spillet, spesielt Reitan.

Mulig Skarsem bør få lov til ta høyre VB? Spesielt hvis vi møter antatt dårligere lag hvor vi bør og mest sannynlig har ballen mest? Forøvrig så synes jeg ikke han står tilbake for Reitan når det gjelder gjenvinning heller.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3711
Location: Oslo

PostPosted: 04.04.2022 15:25    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg vi så mye bedre ut i 5-3-2 enn vi har sett ut i 3-4-3. Det har nok litt med å gjøre at vi får en mer klassisk treer på midten som spillerne kjenner fra før, og som gir mer stabilitet. I perioder når vi angrep mot Glimt så det nesten ut som 3-3-4/3-2-5, og vi fikk flere overtall både sentralt og på sidene, i tillegg til at vi kunne ha mannsmarkering mot Glimts trio på topp. Spent på hvordan vi blir seende ut mot et sannsynligvis mer lavtliggende lag når vi møter Odd.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
Page 1 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb