View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2006 09:57 Post subject: Nyttige brukertips |
|
|
Arkikonet ( ) foran skrevet/posted gir deg direktelenken til spesifikke innlegg.
Tekstformatering: Skriv først. Deretter markerer du teksten som skal formateres og trykker b (bold), i (italic), URL osv. Det er mye lettere enn å starte taggen, skrive og deretter lukke taggen.
Alle bilder på forumet kan klikkes på. Ofte lønner det seg for å få se bildet i sin fulle størrelse.
Hvis du ikke har tilgang til tastatur med ÆØÅ, kan du bruke disse kodene (Windows): æ = Alt+145, ø=Alt+0248, å=Alt+134, Æ=Alt+146, Ø=Alt+0216, Å=Alt+143
Kan du ikke å sitere med kilde, linke, sette inn bilder osv, finner du all info her: BBCode-veiledning
For å få en lagoppstilling til å se ren og pen ut, bør du bruke html-koden "center". Det gjøres slik:
Code: | <center>Roar Strand
Roar Strand - Roar Strand - Roar Strand - Roar Strand
Roar Strand - Roar Strand - Roar Strand
Roar Strand - Roar Strand - Roar Strand</center> |
Og ser slik ut:
Roar Strand
Roar Strand - Roar Strand - Roar Strand - Roar Strand
Ved å trykke på "Hvem er i forumene?" på forumforsiden, får du ekstra info.
Under "søk" er funksjonen "sorter etter" lite brukt. Den er, som du etter hvert vil finne ut, veldig hendig.
Hvis du sender privat melding til noen, vil "utboks" vise deg om vedkommende har lest meldingen du har sendt. Meldingen kan også redigeres der helt til mottakeren har lest den.
Er du lei av å sjekke om det har kommet nye innlegg? Da er kanskje utvidelsen Check4Change eller Page Update Checker løsningen for deg som bruker Firefox. Et annet alternativ er WebMon.
Hvis du vil lime inn noe som sitat direkte, kan du bruke utvidelsen Paste Quote (Firefox).
Jeg tok meg friheten til å legge ut noen forumtips. Det er alltids noen som lurer på noe av dette, så jeg fant ut at det var like greit å skrive det ned. Bare bidra hvis dere sitter inne med noe allmennyttig. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 02.08.2006 20:35 Post subject: |
|
|
Takker!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.12.2006 17:19 Post subject: |
|
|
Treg som jeg er, har jeg ikke testet Greasemonkey (Firefox) før, men det er genialt. Her er et lite eksempel på hva Greasemonkey gjør med forumet her for meg:
275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img116.imageshack.us/img116/9781/greasemonkeyno2.gif')" title="http://img116.imageshack.us/img116/9781/greasemonkeyno2.gif" border="0"/>
Det finnes mange funksjoner man kan installere med et klikk.
Ignore-utvidelsen flere bruker på forumet her, er basert på et Greasemonkey-skript.
I tillegg til den praktiske sorteringa, er PHPBB Redirect Remover min favoritt hittil. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
Back to top |
|
 |
Manus Veteran
|
Posted: 19.12.2006 22:42 Post subject: |
|
|
Jeg har lagt inn user hide, men finner ikke knappen man bruker for å skjule folk!  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.12.2006 22:44 Post subject: |
|
|
Jeg finner søren meg ikke den selv. La det inn først nå, for jeg var sikker på at det virket. Beklager. Men jeg har ei løsning til. 2 min. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand.
Last edited by attach on 19.12.2006 22:49; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Manus Veteran
|
Posted: 19.12.2006 22:45 Post subject: |
|
|
Test
Gromt! La inn den som fjerner please wait. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.12.2006 22:51 Post subject: |
|
|
Jeg lastet ned User hide-utvidelsen, åpnet den med winrar og gjorde om "maxversion" til 2.0 i fila install.rdf, men det virket heller ikke. Rart, for det virker alltid på alt annet. Da vet jeg sannelig ikke. Skal være på utkikk. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.07.2007 00:42 Post subject: |
|
|
Flesteparten av dere bruker sikkert funksjonen allerede, men jeg har ikke før nå tatt i bruk 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://www.rbkweb.no/forum/templates/subSilver/images/icon_latest_reply.gif')" title="http://www.rbkweb.no/forum/templates/subSilver/images/icon_latest_reply.gif" border="0"/> når jeg skal lese innlegg. Fra framsida leder den til det siste innlegget og fra underforumene leder den til det siste innlegget i de respektive trådene. Kjekt. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
Back to top |
|
 |
|