Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Posted: 06.07.2007 14:53 Post subject: Videodømming
Jeg har ikke orket å lese hele AAFK-tråden, så jeg vet ikke om noen har nevnt dette før, men det er vel uansett greit med en egen tråd(?):
Jeg sitter og ser på Wimbledon nå. Der, i likhet med i amerikansk fotball, har utøverne/trenerne mulighet til å bestride en dommers avgjørelse et begrenset antall ganger. Jeg er ingen tilhenger av fortløpende videodømming i fotball, men det kan jo være mulig å ha noe lignende der. F.eks. at en trener kan kreve en videoavgjørelse maksimum en gang per omgang eller evt. to-tre ganger per kamp. Da har man jo muligheten til å få bukt med de aller verste og fatale dommeravgjørelsene samtidig som at kampene beholder flyten og sjarmen.
Problemet er selvsagt hvordan dette skal implementeres da ikke alle kamper og arenaer kan overvåkes med tilstrekkelig utstyr, som f.eks. nede i divisjonene. Et alternativ kan jo selvsagt være å begrense dette til toppfotballen.