English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2007
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 GRATIS RBK E-POST
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
VerneTroyer
Veteran

PostPosted: 23.09.2007 17:35    Post subject: Reply with quote

Overskriften på VGnett hører fortsatt like surrealistisk ut, uansett hvor mange ganger jeg leser den. Det er liksom noe feil med setningen "Erik Hoftun klar for RBK"...
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ace
Proff

PostPosted: 23.09.2007 19:29    Post subject: Reply with quote

Hm? Assisterende sportsdirektør? Hva f... skal han gjøre der, svare på spørsmål fra media, kan trengs, dagens person i stillingen er ikke i stand til det. Hele greia høres absurd ut i mine ører, ser ut som om taskenspilleren KTE har lagt ferdig kabalen.
Gjett om jeg skal på årsmøtet i år, hoho. Siste uka i februar, jepp!
joko-
Veteran

PostPosted: 23.09.2007 19:53    Post subject: Reply with quote

Ikke for å være negativ, men dere blir aldri mange nok til å gjøre en forskjell.
View user's profile Send private message
snegle
Rutinert

PostPosted: 23.09.2007 21:10    Post subject: Reply with quote

Erik Hoftun er en av få norske spillere med kred ute i europa så at han ikke skal kunne bidra i forbindelse med spiller overganger etc er større bull enn størst.

En kjempe-ressurs er på plass. Tommel'n opp!
Keenoir
Senior

PostPosted: 23.09.2007 21:26    Post subject: Reply with quote

Dette får meg til å spekulere i om at planen er å fjerne tørum for å sette inn eggen og hoftun blir sportsdirektør....
Back to top
hhem
Senior

PostPosted: 23.09.2007 21:29    Post subject: Reply with quote

det ligger i alle fall i kortene at Tørum må gå etter siste seriekamp evt etter siste CL-kamp.
Back to top
robinla
Rutinert

PostPosted: 23.09.2007 21:44    Post subject: Reply with quote

Noe mer usmaklig enn å ansette Eggen jr. om de skulle finne på å fjerne Tørum skal man lete lenge etter. Ikke et eneste styremedlem foruten Eggen himself har kommet med negativ omtale rundt Tørum i media. Han har også nå i ettertid sagt at han mente at uttalelsene hans har blitt tolket og framlagt feil av media. Uansett stinker det utpressing fra Eggens side lang vei om Tørum må gå. Dersom Tørum ikke skal trene klubben neste år, bør det f... meg heller ikke være Knut Torbjørn.
jadda
Proff

PostPosted: 23.09.2007 21:45    Post subject: Reply with quote

Hvem av dere patetiske konspirasjonsteoretikere er egentlig Kjetil Kroksæter "in disguise"???

Makan til tullete teorier har jeg ikke sett annet enn i kommentarene i Adressa på åresvis.

Det kan saktens diskuteres om det er fornuftig å hente hjem alle de avdankede spillerne til jobber i klubben, det er jeg selv skeptisk til, men det er ingen som har noe fornuftig eller konkret å komme med som understøtter teorien om at Eggen jr har "en plan" for å overta som trener.

Eggen har hatt en del uheldige uttalelser i starten, ja, men hva kan man forvente av en Eggen? Spesielt gjennomtenkt i sine uttalelser var vel aldri gammelfar heller.

Det at klubben nå ønsker å satse på en større sportslig ledelse synes jeg er positivt, og bare det.

Edit:

robinla wrote:
Noe mer usmaklig enn å ansette Eggen jr. om de skulle finne på å fjerne Tørum skal man lete lenge etter. Ikke et eneste styremedlem foruten Eggen himself har kommet med negativ omtale rundt Tørum i media.

Siden når fikk sportsdirektøren plass i styret?
Back to top
Tobb
Junior

PostPosted: 23.09.2007 21:50    Post subject: Reply with quote

Kjære vakre vene for en gjeng med kjærringer. Like mye synsing og spekulasjoner som vi beskylder media for å drive med. Noen som har lest Eggen jr's beklagelse av egne (manglende) utsagn her om dagen. Journalistens mangelfulle gjengivelse av interju osv?

Jeg er kjempeglad for at Hoftun er tilbake i RBK, og synes det blir patetisk å mene for mye bastant uten å vite.

Om hypotesene vises seg å holde stikk i det vi runder 1.januar skal selvfølgelig Eggen jr. få kjørt seg, men foreløpig har han ikke gjort noe annet enn å styrke den sportslige avdelingen i klubben. Negativt?
Back to top
vingback
Senior

PostPosted: 23.09.2007 21:50    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Noe mer usmaklig enn å ansette Eggen jr. om de skulle finne på å fjerne Tørum skal man lete lenge etter. Ikke et eneste styremedlem foruten Eggen himself har kommet med negativ omtale rundt Tørum i media. Han har også nå i ettertid sagt at han mente at uttalelsene hans har blitt tolket og framlagt feil av media. Uansett stinker det utpressing fra Eggens side lang vei om Tørum må gå. Dersom Tørum ikke skal trene klubben neste år, bør det f... meg heller ikke være Knut Torbjørn.

Enig robinla. Jeg ser helst at Tørum også er trener til nesteår, særlig om vi fortssetter den trenden som er startet nå. Det er jo ikke KTE som egenhendig bestemmer hvem som gjør hva i denne klubben, og jeg kan ikke se for meg at han skal presse seg inn i en trenerposisjon om det ikke blir stilt noen sterk mistillitt til Tørum først. Dette fra enten spillerne eller styret. Hoftun er en balansert person, så jeg håper heller hans tilsetting betyr at det blir mindre fjas fra sportsdirektørfronten og mer konstruktiv hansling.
Back to top
hhem
Senior

PostPosted: 23.09.2007 21:59    Post subject: Reply with quote

KTE har overhodet ikke antydet at han vil presse seg inn som trener! Han har tvert imot sagt at han vil bli i klubben i mange år og da er ikke trenerrollen det mest fornuftige å satse på.
Back to top
Zorac
Veteran

PostPosted: 23.09.2007 22:46    Post subject: Reply with quote

Jeg forholder meg i utgangspunktet til det som er offesiellt uttalt fra brakka, og da ser jeg entydig positivt på at Hoftun er tilbake. Så lenge han er der i tillegg til de som vanligvis er med i styre og stell, er det positivt. En med hjertet i klubben som har ansvar for talentene, samtidig som han sikkert kan være en slags konsulent rundt defensiv organisering osv, kan jeg ikke se annet enn at det en bra ting. Hoftun kan jeg i hvertfall ikke tenke meg har noen annen agenda enn å "blø for laget" som han alltid har gjort.
VerneTroyer
Veteran

PostPosted: 23.09.2007 22:52    Post subject: Reply with quote

Jeg har også tro på at spesielt dette med spillestruktur defensivt kan få et kjærkommet løft med Hoftun tilbake. Hadde Skammels også kunne fått en lignende rolle nå, skulle jeg vært strålende fornøyd. og fått samlet "De fantastiske tre" (altså vil jeg ha Roar også, etter at han gir seg) i støtteapparatet hadde vært drømmen. sammen på banen beviste de at gråstein kan bli til gull, det kan de sikkert gjøre fra Brakka også.

Det jeg derimot er skeptisk til er jobbtittelen Hoftun får. Hvorfor "Assisterende sportsdirektør" av alle ting? Det lyder og lukter som fisk...
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Veteran

PostPosted: 23.09.2007 23:23    Post subject: Reply with quote

I følge pressekonferansen det ligger klipp ute fra på RBKTV, kommer Erik Hoftun til å ha en del å gjøre med de yngste spillerene vi har i dag, og være litt trenerassistent/konsulent der, i tillegg til å kvalitetssikre rekruttering mot A-laget, samt være disponibel i forhold til A-laget i dag. Snakkes da sikkert om assistanse rundt defensive saker.

Knut Torbjørn kommer tydeligvis til å ha litt samme rolle i forhold til den nye gruppa med "guttespillere" vi etterhvert skal satse på, som det Hoftun har til dagens yngste.

Hvis dette stemmer mer eller mindre ordrett, og de respektive ikke kan gå inn og overstyre trenere i de forskjellige stallene, synes jeg dette høres positivt ut.
2mas
Sjef

PostPosted: 24.09.2007 12:07    Post subject: Reply with quote

Nordlendingene stiller krav til gamle-Erik
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robinla
Rutinert

PostPosted: 24.09.2007 16:59    Post subject: Reply with quote

jadda wrote:
Siden når fikk sportsdirektøren plass i styret?

Veldig godt spørsmål! Hehe, jeg burde vel heller sagt Rosenborg istedet for styret. Jeg kan iallfall ikke huske å ha hørt noen andre enn Eggen jr. direkte eller indirekte antyde mangel på tillit ovenfor Tørum.

Edit:

Det skal samtidig sies at jeg er for at Tørum skal fortsette, også neste sesong.
henning
Veteran

PostPosted: 25.09.2007 08:10    Post subject: Reply with quote

Kroksæter er, ikke overraskende, positiv til Hoftuns hjemkomst:
Gjenskaper den gode kulturen
Back to top
Zorac
Veteran

PostPosted: 25.09.2007 17:10    Post subject: Reply with quote

Det virker som om Kroksæter tviholder på Eggen-epoken, og tror at dersom vi får inn nok folk i styre og stell som har "vokst opp" under Eggen og har hans tankesett og filosofier i blodet, blir det nesten like bra som å ha gamlefar selv som trener. Litt som Ludvig i flåklypa, livredd for store forandringer. Ble litt på siden av debatten, beklager det.
Kleven
Proff

PostPosted: 05.11.2007 03:50    Post subject: Reply with quote

Hoftun og Glimt skjelt ut på lokalradio
henning
Veteran

PostPosted: 05.11.2007 10:20    Post subject: Reply with quote

Er ikke særlig imponert over hva Hoftun har fått til i Glimt. 3. plass er pari, og de har flere ganger tapt mot elendige lag (motivasjonsproblemer).
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.11.2007 10:22    Post subject: Reply with quote

Nå er ikke Hoftun trener, da. Han er sportssjef.
henning
Veteran

PostPosted: 05.11.2007 10:27    Post subject: Reply with quote

Joda, men han er jo ikke akkurat ei kontorrotte. Som spiller har han jo vært med på trening og kamp og dermed spilt en viktig rolle ovenfor spillergruppa også.
Back to top
Ballahl
Rutinert

PostPosted: 05.11.2007 12:02    Post subject: Reply with quote

Uten tvil, men nå skal han vel konsentrere seg om RBK og ungdomssatsingen tror han vil gjøre en fin jobb der.
Han har jo henta et par klassespillere til Bodø/Glimt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.11.2007 12:49    Post subject: Reply with quote

Hoftun har vel fungert som både spiller, sportssjef og hjelpetrener...?

Uansett gikk kritikken på hans ferdigheter ute på banen, ikke kvalifikasjoner som sportslig leder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

© 1999-2007 RBKweb