| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mainn Proff
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 438 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 25.10.2007 17:39 Post subject: |
|
|
Toskete system, unnskyld språkbruken, men jeg har sett meg lei på alle systemkrav som kreves for å benytte seg av RBK-TV på nett. Da må du ha en PC med Bill Gates operativsystem og IE. Resten skyldes vekk, bort, og RBK bryr seg fint lite om oss som kalles resten, deriblant oss Mac-brukere. Skammelig i år 2007.  |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 25.10.2007 17:44 Post subject: |
|
|
Første du har sagt som jeg er enig i, mainn. Satser på at det er begynnelsen på en vedvarende trend. _________________ "If it's true, it's craparoo" |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Veteran
|
Posted: 25.10.2007 18:50 Post subject: |
|
|
"Mac-bruker
For å se Windows Media på Mac, må du laste ned en plugin som heter Flip4mac (Se denne linken). Denne gjør at QuickTime kan spille av WMV-formatet." |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Proff
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 438 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 25.10.2007 18:58 Post subject: |
|
|
Tror du det funker da? Da hadde jeg vel ikke skrevet det jeg har gjort noen hakk lengre oppe.  |
|
| Back to top |
|
 |
tr0ndern Veteran

Joined: 16 Feb 2006 Posts: 2267 Location: Hjemme på hybelen
|
Posted: 25.10.2007 18:59 Post subject: |
|
|
Skaff deg en skikkelig datamaskin, så slipper du sånt trøbbel  _________________ -Pappa, kan man få barn av analsex?
-Selvfølgelig! Hvordan tror du ellers Molde-supportere blir til? |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Senior

|
Posted: 25.10.2007 19:03 Post subject: |
|
|
Du glemte å ta med "skikkelig operativsystem", "skikkelig nettleser" og "skikkelig medie-avspiller" også... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.10.2007 19:08 Post subject: |
|
|
Lavmål. Feilen ligger hos Rosenborg, ikke Mainn. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
joko- Veteran

|
Posted: 25.10.2007 20:16 Post subject: |
|
|
Har mac jeg også, skru av slik at du ikke får en ekstern videoavspiller for å streame. _________________ Rosenborg Youtube gruppe:
http://www.youtube.com/gr.../Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
knerten_10 Veteran

|
Posted: 25.10.2007 22:30 Post subject: |
|
|
Tipper Terje Svendsen fikk ett Xbox-spill og en pizza av Bill Gates for å innføre dette. _________________ Alexander Hleb <3 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2007 21:34 Post subject: |
|
|
Rosenborg er den klubben som bruker størst ressurser på egne medier, med fire til seks personer som jobber mer eller mindre heltid. Vålerenga, Viking, Fredrikstad, Lyn, Lillestrøm og Stabæk satser også friskt. Men gullklubben Brann har som mål å bli best i Norden på dette området:
- Målet vårt er ikke å bli en konkurrent til vanlig pressedekning, men å vise publikum noe som andre medier ikke dekker, sier Natlandsmyr.
Brann har bygget ut Brann.no, sms-tjenester og quiz, og Natlandsmyr forteller om årlige treff på 500.000-600.000 på klubbens nettsider. Satsingen skjer i samarbeid med Wide Media Group. Foreløpig har klubben ansatt en webjournalist, men snart vil det også bli ansatt en egen klubbjournalist.
(...)
Natlandsmyr er tidligere sportsredaktør i Bergensavisen, og omtalt som en av de mest kritiske sportsjournalistene som dekket Brann.
- Vi prøver å formidle en del som nødvendigvis ikke er positivt for Brann. Det blir selvfølgelig ikke helt som de andre mediene, men troverdigheten må vi beholde. Vi ønsker ikke å fremstå som propagandaapparat, sier Natlandsmyr.
Professor Knut Helland på Institutt for medievitenskap ved Universitet i Bergen mener det allerede er lite kritisk sportsjournalistikk, og at klubbenes mediesatsing ikke bedrer situasjonen.
- Det er interessant, men ikke overraskende at klubbene nå tar større kontroll over et så attraktivt produkt. De siste årene har sporten fått en mer attraktiv økonomisk merverdi. Dessuten er produksjonsmidlene blitt billigere, og det samme med distribusjonsapparatet. Konstruksjonen attraksjonsverdi, produksjon og distribusjonsmidler gir helt nye muligheter og aktører, sier Helland.
Han mener faren ligger i hvilke begrensninger Branns eget medieapparat gir til andre mediers tilgang til journalistikk.
- Det er ikke et problem i seg selv dersom redaksjoner under Norges Fotballforbund gjør seg til et propagandaapparat. Det som er et problem er hvis medier som tilhører Norsk Presseforbund gjør seg til et propagandaapparat. Når Brann bruker mye ressurser på å legge ut nyheter på egen hjemmeside, vil det være enkelt og ressursbesparende og snappe opp nyhetene derfra, sier Helland.
Les mer: Klubbene tar regien |
|
| Back to top |
|
 |
Hunk Proff
|
Posted: 04.11.2007 19:32 Post subject: |
|
|
hva er det som skal til for at RBK-tv kan begynner og vise live Rosenborg kamper.
Hadde føles bedre og betale til RBK enn tv2 for å se kampen..
Bare en leken tanke. _________________ "Gud ga menn både penis og hjerne, men bare blod nok til å bruke en om gangen." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.11.2007 19:40 Post subject: |
|
|
Det må evt. skje i neste TV-avtale f.o.m. 2009.
Regner likevel med at det blir mange treningskamper og Intertoto direkte på RBK-TV neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Hunk Proff
|
Posted: 04.11.2007 19:42 Post subject: |
|
|
Er det meningen at vi skal betale for disse kampene som vises?
Gjør ikke meg noe å støtte opp litt. _________________ "Gud ga menn både penis og hjerne, men bare blod nok til å bruke en om gangen." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.11.2007 20:02 Post subject: |
|
|
RBK kommer nok til å kreve betaling for seriekamper om de får lov til å sende kamper om to år, ja.
Inntil videre har bare TV2 lov til å vise seriekamper på web-TV; de har betalt 1 mrd. for det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hunk Proff
|
Posted: 04.11.2007 20:05 Post subject: |
|
|
Ja, det var det jeg tenkte. TV2 vil ha litt avkastning på pengene sine, regner heller ikke med at markedsverdien på TL er blitt noe lavere.
De freaka jo når Herman Friele skulle ha Ålesund- Brann på storskjerm. _________________ "Gud ga menn både penis og hjerne, men bare blod nok til å bruke en om gangen." |
|
| Back to top |
|
 |
lallall Junior
|
Posted: 06.11.2007 10:22 Post subject: |
|
|
Regner med det er flere enn meg som har problem (eller, mer problem enn vanlig) med rbk-tv nå? Kunne tenkt meg å se litt reportasjer og ting og sånn for å lade opp til kampen i kveld, men får bare
"Could not load file or assembly 'App_Licenses' or one of its dependencies. There is not enough space on the disk. (Exception from HRESULT: 0x80070070)"
Ser ut som de sliter med full databasedisk eller noe sånt, så jeg antar alle får samme melding? _________________ Some people are of the conviction that we are not alone;
others think they are alone and get a conviction |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Veteran
|
Posted: 06.11.2007 11:44 Post subject: |
|
|
| Fungerer her, men det ble istedet for den vanlige RBK-TV sida loada opp i WMP. |
|
| Back to top |
|
 |
|