English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2007
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 GRATIS RBK E-POST
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Torbjørn Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Rutinert

PostPosted: 08.11.2007 11:23    Post subject: Reply with quote

Eggen må lykkes med å få til et par gode innkjøp i løpet av et par mnd ,viss ikke duger han ikke til en svært viktig del av jobben. I tillegg må han også klare å forlenge kontraktene til bla Lars H og Kone. Håper Eggen lærer litt av Bratseth, han er visst etter det jeg har hørt, dyktig på kjøp/salg og kontrakter.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Proff

PostPosted: 08.11.2007 11:55    Post subject: Reply with quote

bratseth var dyktig på å kjøp/salg men ikke på kontrakter
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2007 15:21    Post subject: Reply with quote

Bratseth var vel netop ikke god til køb/salg. Vi købte dyrt og solgte billigt og mange af de store fejlkøbene kom med ham som sportsdirektør. Derimot har jeg indtrykket af at han var meget prof. i forbindelse med køb og salg. Altså at han havde styr på processen rundt overgangerne.
Ballahl
Rutinert

PostPosted: 08.11.2007 23:23    Post subject: Reply with quote

Enig med Forumsjefen her, Bratseth kan mye om prosessene rundt overganger men ikke så mye mer. Uansett er det Mye å rette på, og da tenker jeg først å fremst fra lederhold.
Back to top
josinho
Rutinert

PostPosted: 09.11.2007 09:52    Post subject: Reply with quote

Det var prosessene rundt kjøp/salg/kontrakter jeg mente, ja. Bomkjøp har det vært mange av, men det må trenerne også da ansvaret for, det er de som melder inn behov og navn på spillere når de vil forsterke laget. Vanlig at nr 1-klubben i et land må betale overpris i sitt hjemmemarked.
Back to top
Ballahl
Rutinert

PostPosted: 09.11.2007 22:07    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Bomkjøp har det vært mange av, men det må trenerne også da ansvaret for, det er de som melder inn behov og navn på spillere når de vil forsterke laget.

Vanligvis ja, men Knut Kjartan Tørum fikk ingenting.

Tilbake til topic:
KTE får overraskende nok veldig mye skryt av Stoor.
Håper jeg har tatt feil angående KTE, og at han heretter fortsetter å overraske meg.
Back to top
bluenova
Senior

PostPosted: 10.11.2007 20:01    Post subject: Reply with quote

Dagens spådom om fem spillere inn kan være positiv: Men jeg håper inderlig han har belegg for dette. KTE har rett når han påstår vi er attraktiv som klubb. Men dette bør benyttes aktivt for å få spillere hit.

Gjør det f.eks. klart at det finnes flere stoppere i Norge vi er interessert i, og at døren lukkes når vi har signet to stykker. De første til mølla får tjene gode penger (som ellers i TL) og i tillegg spille regelmessig og med gode resultat mot de store i Europa. De siste ser det ut til at bare vi kan tilby.

Nå har det vært flere positive utsagn de siste ukene: Nå er det på tide med handling (i flere betydninger) og resultater.
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 10.11.2007 20:53    Post subject: Reply with quote

ja det er blodviktig å få inn noen spillere til det harde desemberprogrammet, særlig til julebordet... Wink
Back to top
Vemundo
Proff

PostPosted: 10.11.2007 21:00    Post subject: Reply with quote

Det er vel mest for KTE det haster å få inn spillere, så han kan gjøre supporterne til lags.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.11.2007 21:07    Post subject: Reply with quote

Tullprat, Vemundo. Det haster å få inn spillere for at de skal være klar til første trening i januar. Jo lengre man venter, jo større er sjansen for å feile, jfr. sist sommer.
Back to top
Vemundo
Proff

PostPosted: 10.11.2007 21:17    Post subject: Reply with quote

Det var ikke en kjempeseriøs bemerkning da, men synes ikke det spiller noen rolle om de blir hentet 15. november eller 31. desember, så lenge de blir med på sesongoppkjøringen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.11.2007 21:19    Post subject: Reply with quote

Og hva er feil med å hente de 15. november da? Venter man til 31. desember kan det godt være at det er for sent og ting kommer i veien, og hva gjør man da?

Syns det er patetisk av deg å antyde at KTE ønsker å hente spillere med en gang bare for å blidgjøre supporterne, Vemundo. KTE-hatet må stikke dypt skjønner jeg.
Back to top
Vemundo
Proff

PostPosted: 10.11.2007 21:52    Post subject: Reply with quote

Hehe, du bruker store ord. En uinteressant ting å diskutere, men jeg hater da ikke KTE. Trodde det var takhøyde her for å kunne vitse litt om de som jobber på brakka, uten at det tas så alvorlig.

Jeg sier da ikke at det er feil å hente de 15. november?

For å være litt seriøs, siden du tydeligvis ble provosert av det jeg skrev. Jeg tror KTE (og en hvilken som helst annen sportsdirektør i samme situasjon selvfølgelig) veldig gjerne vil ha nye spillere inn raskest mulig, fordi det vil glede supporterne og gi han en bedre start i jobben og arbeidsro fra media og andre som maser. Det er ingenting merkelig i dette, og det sier ingenting negativt om KTE. Dette er jo noe av det mest sentrale under hans direkte ansvarsområde. At supportere er utålmodige som barn på julekvelden etter å få se de nye spillerne sine er vel heller ikke noe nytt.
Back to top
Ballahl
Rutinert

PostPosted: 10.11.2007 23:02    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ble Knut Torbjørn Eggen plutselig så snakkesalig angående det å kjøpe nye spillere til klubben?
Back to top
robinla
Rutinert

PostPosted: 10.11.2007 23:28    Post subject: Reply with quote

Forhåpentlig og antageligvis fordi de nå er nærmere noen signeringer enn de var når det ble forespurt om nye signeringer tidligere. Det å ikke gå ut media med navnene man har på "innkjøpslisten" er smart for å holde prisene på et så fornuftig nivå som mulig. Noe som er relativt vanskelig med norske spillere iallfall.
ssjovold
Proff

PostPosted: 11.11.2007 00:09    Post subject: Reply with quote

KTE har ikke 'plutselig' begynt å prate om overganger. Han er rett og slett mye åpnere om hva som foregår enn forgjengeren, noe som har brent ham i begynnelsen, og gitt ham et dårlig førsteinntrykk (kjøttolf etc.) men jeg tror han kommer til å snu det bildet, og bildet av administrasjonen generellt, etter en stund i jobben.

det er verdt å merke seg at det nå er RBK-ere og trøndere omtrent i alle sportslige ledd! (men det kommer vel nordlendinger dit snart kan jeg og tenke meg)

samt er det og interessant at når du ser treninger, med og uten Rambo i bildet, så virker det som KTE alltid er i bakgrunnen...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22
Page 22 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

© 1999-2007 RBKweb