| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ballahl Rutinert
|
Posted: 01.11.2007 14:37 Post subject: |
|
|
| Perry kan vel være en fin erstatter.. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert

|
Posted: 06.11.2007 10:17 Post subject: |
|
|
Det kan nesten virke som om missnøyen med Tørum stikker dypere i spillergruppa enn jeg trodde. Skjelbred sine uttalelser er om ikke krasse, en utilslørt kritikk av Tørum
| Quote: |
- Det er en positiv stemning i hele laget, og jeg personlig er bare veldig glad for tiden. Vi gleder å komme oss til trening, og slik har det ikke alltid vært denne sesongen, sier han ærlig.
-Samtidig kan vi spillerne snakke med ham, og få respons tvert. Det er godt å ha en trener som bryr seg om personen, og ikke bare spilleren. Han inkluderer deg, og er tillitsfull. Han gjør at du føler deg viktig som spiller, roser Ciljan.
|
http://fotball.adressa.no...e93961.ece _________________ Når du sier så mye som jeg gjør, så stemmer det ikke alltid - N.A.Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
henning Veteran

|
Posted: 06.11.2007 10:42 Post subject: |
|
|
| Enig i at det kan leses slik. Nå gjør vel spillergruppa som de pleier; stiller seg bak Rambo som ny hovedtrener gjennom å skryte av hans egenskapr og deretter sparker de han neste høst. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Senior
|
Posted: 06.11.2007 10:49 Post subject: |
|
|
| Ja, det var vel samme tonen da Tørum tok over for Høgmo i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Proff

|
Posted: 06.11.2007 10:57 Post subject: |
|
|
Ja, må si jeg tenkte det samme. Strand har jo også uttalt seg litt i samme retning. Vet ikke helt hva jeg skal synes om det. Det gjør jo på en side fyringen litt mer forståelig. Samtidig ser jeg ikke helt poenget i å være Tørum-kritisk sånn litt i det skjulte nå etter at han er borte. Har man et problem bør man ta det opp med Tørum mano y mano mens han er trener. Etter at han har fått sparken er liksom poenget borte, så fremt man ikke er ute etter å slenge dritt.
Men jeg tolker Skjelbreds hensikter mer i retning av å skryte av rambo enn å disse Tørum.
Forøvrig synes jeg Per var i ferd med å komme i form også før Rambo hadde tatt over. Og han har tross alt spilt sin beste kamp i RBK trøya under Tørum. Jeg synes også at det er merkelig at man stiller det opp slik at det ser ut som Per konkurrerer om 1 av 11 plasser, når han i praksis har konkurrert om 1 av 3 på en midtbane (hvor vi har svært god dekning). _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Senior
|
Posted: 06.11.2007 10:58 Post subject: |
|
|
| Noe jeg har lurt på siden Tørum forsvant; Rambo dannet et trenerteam med Kjartan, men var han fryktelig lite involvert da siden alt er så mye nå? Spillerne har i ettertid ment terningene var for slappe, hvorfor pisket ikke Rambo da? Kunne han ikke ta disse overnevnte pratene med spillerne da han var assistent? Skulle alt gå gjennom Tørum slik at han ikke fikk sjansen før eller er dette et utslag av ny-trener-effekten, noe du kanskje trodde SoZo? |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert

|
Posted: 06.11.2007 11:15 Post subject: |
|
|
Det var vel ikke slik at de ikke kunne snakke med Trond før, men sjefen er nå en gang sjefen. Det er mulig han føler at det er enklere og kommunisere med Trond kontra Knut.
Når det er sagt så har jeg reagert på det som har virket som mangel på kommunikasjon mellom spillerne og Tørum tidligere. Spesielt med tanke på vraking fra laget( Kone m.fl.), men også andre episoder hvor det har virket som om en samtale ville ha løst problemet, men det har endt opp som en sak i avisa i steden _________________ Når du sier så mye som jeg gjør, så stemmer det ikke alltid - N.A.Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
netrom Junior
|
Posted: 06.11.2007 11:51 Post subject: |
|
|
Jeg foreslår no å legge Tørum ballen dø.
| Quote: | - Det er en positiv stemning i hele laget, og jeg personlig er bare veldig glad for tiden. Vi gleder å komme oss til trening, og slik har det ikke alltid vært denne sesongen, sier han ærlig.
|
Nå som de ikke lenger har noe press for å vinne serien og har spilt bra i CL er det jo sikkert hyggelig å komme på trening.
Pluss, PCS var jo mye på benken under Tørum, så han er sikkert førnøyd med fast plass på laget... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Veteran

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 4899 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.11.2007 12:04 Post subject: |
|
|
| vingback wrote: | | Noe jeg har lurt på siden Tørum forsvant; Rambo dannet et trenerteam med Kjartan, men var han fryktelig lite involvert da siden alt er så mye nå? Spillerne har i ettertid ment terningene var for slappe, hvorfor pisket ikke Rambo da? Kunne han ikke ta disse overnevnte pratene med spillerne da han var assistent? Skulle alt gå gjennom Tørum slik at han ikke fikk sjansen før eller er dette et utslag av ny-trener-effekten, noe du kanskje trodde SoZo? |
Spiller jo ingen rolle om han kunne gjort det. Assistenten må alltid være lojal utad mot sin hovedtrener. _________________ 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>
Profesjonell revolusjonær |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert

|
Posted: 10.11.2007 11:24 Post subject: |
|
|
Det kommer satadig nye drypp fra spillerne som tyder på missnøye med Tørum
| Quote: | Roar Strand er svært kritisk til forberedelsene foran kampen mot Chelsea. Spillermøtet og videoanalysen ble ensidig fokusert på engelskmennenes sterke sider
Negative tanker ble plantet inn i hodene våre. Det virket som om vi var sjanseløse før vi i det hele tatt hadde prøvd, uttaler Strand i biografien «Roar Strand» som ble lansert i går.
Til Adresseavisen utdyper Strand at det dagen før kampen i veldig stor grad ble fokusert på Chelseas styrker, og lite på det Rosenborg kunne gjøre. Da tok Strand og resten av spillerne grep, og forlangte et mer positivt og optimistisk fokus.
- Vi ønsket å være positive, og vise at det var mulig. Det har vi gjort før, og det er veldig viktig å gå på banen med positive tanker. Og det gikk jo bra, sier Strand som karakteriserer 1. omgangen mot Chelsea som noe det beste RBK har gjort på bortebane i Mesterligaen.
|
Tørum har jo hele tiden insistert på at han har hatt støtte i spillergruppa, men det begynner å bli mange uttalelser som tyder på det motsatte nå. Tørum er jo som kjent en hyggelig kar, og det kan nesten virke som om han har tolket støtte til ham personlig som støtte til trenergjerningen. _________________ Når du sier så mye som jeg gjør, så stemmer det ikke alltid - N.A.Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
Thor Arild Veteran

|
Posted: 10.11.2007 12:02 Post subject: |
|
|
Nå er det vel ingen som har påstått at Tørum var guds gave til Rosenborg. Han var en helt grei trener. Verken mer eller mindre.
Grunnen til at det er blitt reaksjoner i ettertid, er måten det ble gjort på. Tørum var ikke det svakeste leddet i Rosenborg. Mange andre som må byttes ut. _________________ Ja visst faen skal vi flire, som i 1964...
Ja til flere lørdagskamper |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Proff
|
Posted: 10.11.2007 12:16 Post subject: |
|
|
| Vet ikke om jeg har helt sansen for alle disse små stikkene fra diverse spillere i ettertid av treneravgangen. Tørum måtte gå, kunne de ikke bare latt det være med det? Hvis Skjelbred, Strand, Stoor og alle andre hadde så mye å utsette på Tørums lederstil så synes jeg de kunne vært hederlige nok til å ta det opp med Tørum mens han fortsatt var trener. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2007 12:53 Post subject: |
|
|
Sier meg helt enig i dette. Det ser ut som om sparkingene av Ola og Tørum etter hvert har mye til felles: Ingen åpen dialog mellom spillerne og treneren.
I stedet har misnøyen fått bygd seg opp uten at treneren har fått mulighet til å vurdere forslag til forbedringer osv. |
|
| Back to top |
|
 |
tr0ndern Veteran

Joined: 16 Feb 2006 Posts: 2267 Location: Hjemme på hybelen
|
Posted: 10.11.2007 15:43 Post subject: |
|
|
Med andre ord ser det ikke ut til at man har lært særlig mye fra da Eggen nesten fikk sparken i 1993 eller når det var...
(Da var det vel også sterk misnøye fra spillernes side mot Eggens lederstil, men den gang klarte man vel til slutt å komme til en dialog) _________________ -Pappa, kan man få barn av analsex?
-Selvfølgelig! Hvordan tror du ellers Molde-supportere blir til? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Senior
|
Posted: 10.11.2007 15:55 Post subject: |
|
|
| Syntes det virker som spillerne prøver å ta vekk fokus på at det i store deler av sesongen har gjort en elendig jobb og det er feigt av rutinerte spillere å bare skylde på treneren. Spillerene har et stort medansvar når det gjelder intensiteten på trening og kvaliteten på trening. Hvis vi husker i fjor sommer når Tørum tok over for Høgmo var det akkurat det samme vi hørte fra spillerne da. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran
|
Posted: 10.11.2007 16:14 Post subject: |
|
|
Jeg for min del syns det er bra at ting blir belyst. Rosenborg har i alle år profitert på åpenhet om det meste.
Ikke bare spillerne, men også trenerapparatet (les: Henriks) har kommet med indirekte eller direkte kritikk mot Tørum etter at han forlot trenerjobben. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Senior
|
Posted: 10.11.2007 16:52 Post subject: |
|
|
| Det er jo det som er problemet. Åpenhet ovenfor hvem? Synes heller det ser ut som at det siste årene at det har vært mange med skjulte agendaer og mye maktkamp på brakka. Samt spillere som dolker trener etter trener i ryggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran
|
Posted: 10.11.2007 17:03 Post subject: |
|
|
Er det å si ifra om at ting ikke er bra nok det samme som å dolke noen i ryggen? Syns det er en litt merkelig oppfatning.
Husk at treneren er høyere oppe i systemet enn spillerne. Det vil ikke være særlig lurt for en spiller å kritisere sjefen sin mens han enda er sjef i alt for stor grad. Det vil kun gå ut over en selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Senior
|
Posted: 10.11.2007 17:14 Post subject: |
|
|
| Nei ,men en må kunne forvente at det blir tatt om med Tørum av spillernes representant spillerne og treneren er begge ansvarlig for at en yter sitt beste. Det må være også være lov til å kritisere treneren åpent uten at det skal få konsekvenser for plassen på laget eller posisjon i klubben det er jo det som er åpenhet. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran
|
Posted: 10.11.2007 17:21 Post subject: |
|
|
Så hvis Trond Henriksen hadde gått ut i vår og sagt det som han sier til VG nå, at treningene er for udisiplinerte og dårlige, tror du det hadde blitt godt mottatt? Tror du Tørum ville følt den 'støtten' det var så mye mas om i år?
Det kan godt være at flere ting har vært tatt opp med Tørum underveis uten at vi er klar over det. På meg virker det som om Tørum i overkant har vært opptatt av å vokte eget revir. Han startet jo å komme med trusler før Knut Torbjørn Eggen var ansatt i klubben engang, og taklet ikke innspill fra Rune Bratseth på treningene.
Selv om ting blir tatt opp med en trener, trenger det ikke å bli bedre av den grunn. Verken trening, taktikk eller menneskelige forhold og tilbakemeldinger. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Senior
|
Posted: 10.11.2007 17:31 Post subject: |
|
|
| Det kan godt være at Tørum har vært for beskyttende om sin egen posisjon, men hvis Henriksen følte at treningen ikke var bra nok i vår og for lite disiplinerte, hvorfor gjorde han ikke noe da? Hvorfor tok ikke det rutinerte spillerne tak i det? Det blir ikke rett å legge alt ansvaret på Tørum, det er ansvarsfraskrivelse både fra Henriksen og fra spillerne. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran
|
Posted: 10.11.2007 17:35 Post subject: |
|
|
| Enkelt og greit fordi Tørum var sjefen og ledet treningene. Henriksens jobb under Tørum var å være lojal og gjøre den jobben Tørum ønsket, noe jeg har forstått på Tørum at han var meget fornøyd med. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2007 17:35 Post subject: |
|
|
| Det er ikke enkelt å kritisere sjefen, men når det er konkrete ting bør det være mulig å komme med tilbakemeldinger. Tror nok Henriksen har følt det har vært vanskelig, men det er nødvendig. |
|
| Back to top |
|
 |
henning Veteran

|
Posted: 10.11.2007 17:39 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Enkelt og greit fordi Tørum var sjefen og ledet treningene. Henriksens jobb under Tørum var å være lojal og gjøre den jobben Tørum ønsket, noe jeg har forstått på Tørum at han var meget fornøyd med. |
Jeg vil tro at Tørum ønsket innspill fra sin assistentrener på hva som fungerte og ikke fungerte. Det er jo litt av vitsen med å ha et trenerteam. Loyaliteten går på at man støtter hverandre utad og at hver enkelt gjennomfører det man har blitt enige om. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran
|
Posted: 10.11.2007 18:01 Post subject: |
|
|
Selvsagt, men det kan jo godt være at Henriksen har nevnt dette til Tørum, uten at Tørum evnet eller ville gjøre noe med det. Uansett blir det bare spekulasjoner ettersom ingen vet hva som har skjedd på bakrommet.
At spillerne skal kritisere sin egen sjef skal veldig mye til. Er det en spiller som går hardt ut blir det fort oppfattet som en disiplinærsak og enden på visa kan bli at spilleren blir skjøvet ut i kulden. At en enkeltspiller skal gjøre noe slikt hører til sjeldenhetene. Da må det være en spesiell type som Bernd Schuster eller Stefan Effenberg. Riquelme har vel knapt spilt klubbfotball de siste par årene.
Alternativet er at noen spillere tar initiativ til et spillermøte, men det skal veldig mye til å skjule, og da må man være veldig sikker på at man er 100% enige om hva de ønsker utfallet skal bli fordi det vil få så veldig store konsekvenser.
Drar man paralleller til det vanlige yrkesliv tror jeg nok de fleste finner det vanskelig å kritisere sin egen sjef i sterke ordelag. Iallfall hvis det ikke er noe spesielt graverende, men mange små ting som irriterer. Da må man i så fall være klar for å forlate jobben, ettersom det fort blir et spørsmål om mistillit. Den samme problematikken finner man i en fotballklubb også. |
|
| Back to top |
|
 |
|