| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Veteran

|
Posted: 09.11.2007 23:17 Post subject: |
|
|
Han sa vel det i et eller annet video-intervju at han ville ha solid lønnsøkning i hvertfall. Han har også sagt at RBK er førstepri i utgangspunktet. Men det betyr jo også at han er åpen for endringer. Konè er nok som fotballspillere flest, han ønsker å få mest mulig ut av karrieren sin økonomisk og sportslig. Jeg tviler på om vi klarer å holde ham lenge med såpass store aktører interessert. Men jeg håper det. Kan RBK gi ham god lønn og fortsetter å gi ham all spilletid som er mulig er det mulig han blir for spilletidas skyld. Konè virker som en sympatisk kar, og håper han velger å være her en stund til i hvertfall. _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Rutinert
|
Posted: 09.11.2007 23:40 Post subject: |
|
|
I det siste sa han vel et eller annet om at penger ikke betyr noe, bare han får tillit fra treneren. Og siden vi ikke har en permanent trener enda, så kan nok denne signeringen drøye litt.
Men jeg er som sagt positiv. |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 09.11.2007 23:50 Post subject: |
|
|
Har også tenkt i lengre tid at RBK rett og slett tok en 'lyn' ved å kjøpe tre talenter fra omtrent samme geografiske område, foredle dem og selge dem med god profitt. Heldigvis jobber ikke Morgan Andersen her, så..... _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 10.11.2007 10:14 Post subject: |
|
|
Skriver han ikke ny kontrakt er det bare å plassere han på tribunen. _________________ The man with the cure |
|
| Back to top |
|
 |
Thor Arild Veteran

|
Posted: 10.11.2007 12:43 Post subject: |
|
|
Det er uansett fullt mulig å erstatte Koné. Verre å erstatte midtbanen vår. Den er blandt europas beste. _________________ Ja visst faen skal vi flire, som i 1964...
Ja til flere lørdagskamper |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Senior
|
Posted: 10.11.2007 16:00 Post subject: |
|
|
Å erstatte Konè kommer til å bli fryktelig vanskelig; hvis vi kun ser på tippeligaen ser jeg ingen spisser som er tilgjengelig som har kvaliteter som er i nærheten av Kones.
Hvis Konè ikke vil skrive ny kontrakt; med mindre vi får en meget høy pris vil jeg heller beholde Konè samtidig som vi begynner å sakte begynner å innføre Aas på laget. Alternativt kan vi prøve oss på en spiller som Moldskred som vil passe godt i lag med Iversen. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Rutinert
|
Posted: 10.11.2007 16:08 Post subject: |
|
|
For å si det sånn.. Bedre å betale tre mill i året over tre år til Koné enn å måtte betale minst 10 millioner for en like god spiss + lønnsutgifter..
dvs en totalpakke på et sted mellom 15-20 millioner for én ny spiller..
Får vi 15-20 mill eller mer for et salg av Koné, kan det selvfølgelig revurderes.. Men vi vet hva vi har med Koné... det er en undervurdert faktor  _________________ Alt om norsk fotball... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran
|
Posted: 10.11.2007 17:08 Post subject: |
|
|
Koné kan gjøre glimrende ting på en fotballbane, men er også noe ujevn og mangler en del på å fungere optimalt sammen med Steffen Iversen.
Syns ikke det er noen katastrofe om han blir solgt og vi får en del millioner for ham. Da kan vi kjøpe en spiss som passer bedre sammen med Steffen Iversen, en type som f.eks. Daniel Nannskog som er flink til å gå i bakrom. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Rutinert
|
Posted: 10.11.2007 17:12 Post subject: |
|
|
Enig der. Kone og Iversen gjør mange glimrende ting, men de gjør det helst hver for seg, sjelden jeg ser noen kombinasjoner mellom de.
Og selv om Kone er en målscorer av rang så er han ofte veldig dårlig når det gjelder å finne medspillere.
Men jeg vil personlig beholde Kone får å se om han tar seg opp litt der.
Har jo stått frem skikkelig i høst. |
|
| Back to top |
|
 |
joko- Veteran

|
Posted: 10.11.2007 17:22 Post subject: |
|
|
Det er noe jeg føler denne diamant taktikken mangler, en hurtig bakromsspiss. Daniel Nannskog type ville vært genialt... _________________ Rosenborg Youtube gruppe:
http://www.youtube.com/gr.../Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Senior
|
Posted: 10.11.2007 17:24 Post subject: |
|
|
Er enig om at Konè og Iversen er et perfekt komplimentert spisspar ,men synes det har fungert brukbart som par og det skaper rom for hverandre samt at det med sin store duellstyrke kan skape panikk i et hvert forsvar. Vet ikke mye som Aas ,men etter som jeg har forstått er en lignende spillertype og en har prøvd Storflor som en bakromspiss med varierende hell, i tilegg har vi Jamtfall som muligens kan beherske rollen som bakrommsspiss .
Spørsmålet er om Storflor og Jamtfall har det som skal til for å beherske en slik rolle. Personlig har eg tro på Jamtfall med sin store fart. |
|
| Back to top |
|
 |
Yngve87 Junior
|
Posted: 10.11.2007 17:33 Post subject: |
|
|
Mangler det en "ikke" i den første setningen der eller?
Personlig har jeg gitt opp Stoflor og tror ikke Michael Jamtfall noen gang blir god nok heller. I hvert fall ikke som spiss. Virker alt for lite målfarlig om man ser på 2'erkampene der han vel i år knapt har scoret en fjerdedel/femtedel av Jo Sondre Aas.
Last edited by Yngve87 on 10.11.2007 17:41; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Rutinert
|
Posted: 10.11.2007 17:38 Post subject: |
|
|
Nei, og nei til jamtfall som løsning.
Han er ikke god nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Yngve87 Junior
|
Posted: 10.11.2007 17:43 Post subject: |
|
|
Enig. Forøvrig virker han ikke så rask som mange skal ha det til. Hadde han vært så forbanna rask hadde han kommet seg rundt back mye oftere enn han klarer. Parkerte riktignok meg et par ganger i en cup for flere år siden, men så skal ikke det så mye til heller da Storflor virker heller ikke så rask som det ble oppgitt at han var (og kanskje var) for noen år siden. Litt vanskeligere å se med han, da han aldri setter fart, men er en større fan av riverdance og stepping nede på siden sin. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Rutinert
|
Posted: 10.11.2007 17:51 Post subject: |
|
|
Jamtfall er ganske rask, men virker som om han ikke kan å bruke den riktig. Han setter aldri fart direkte, men demper den heller når motstander kommer nærmere, og så blir det for sent fordi motstander har kroppskontakt.
Dessuten er teknikken fraværende.
Men tilbake til topic, Kone. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Senior
|
Posted: 10.11.2007 19:51 Post subject: |
|
|
Som vi så mot Valencia, er ikke Koné det vidunderet han selv eller mange andre tror. Goalgetter egenskapene var det utvilsomt Litj-Ivers som viste.
Således er det ikke noe krise om Koné forsvinner, dersom det skjer til rett pris. Da har vi råd til å hente inn en høvelig erstatter. Kanskje speider-Stig allerede har noen i kikkerten? |
|
| Back to top |
|
 |
Vemundo Proff
|
Posted: 10.11.2007 19:57 Post subject: |
|
|
| Tror det er litt urettferdig å bedømme hvor gode Iversen og Kone kan være i tospann enda, de har ikke spilt så mye sammen som to rene spisser. Kan ikke sammenlignes med f.eks. den tiden Gunnarson og Nanskog har hatt på å bli radarpar. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Senior
|
Posted: 10.11.2007 20:06 Post subject: |
|
|
| Forstå meg rett: Jeg VIL se Koné og Iversen i tospann neste år. Men det beror blant annet på Koné! |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Rutinert
|
Posted: 10.11.2007 20:10 Post subject: |
|
|
| Bluenova..Nå har da Kone hatt mange bedre kamper enn iversen i høst, og bevist at han er en liten goalgetter. Å si sånt på grunnlag av en kamp blir are dumt. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Senior
|
Posted: 10.11.2007 20:25 Post subject: |
|
|
Som goalgetter mener jeg Iversen han har bevist at han har en teft få andre har. Ivers har vært elendig i endel av kampene iår, spesielt innsatsmessig. Men så glimter han til.
Det er ikke på basis av en kamp jeg påstår at Koné har et stykke igjen. Det Koné har framfor Ivers, er en framtid hvor han kan bli bedre og bedre. Dessuten har han aldri vært elendig i kamper jeg har sett.
Poenget mitt er at HVIS han drar, bør vi ikke få angst. Og han signaliserer jevnlig at han har tenkt seg videre. Og da kan det lønne seg å tenke på en erstatter? |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Rutinert

|
Posted: 10.11.2007 20:58 Post subject: |
|
|
Som jeg har postet i 'Nye Spillere 2008'-tråden, ville tsjekkeren Martin Fenin vært perfekt. Typisk bakromsspiss. _________________ - Jeg humrer litt når de synger at «gullet ska' hem». Det gullet føler seg vel rimelig husløst når det kommer dit etter å ha hatt fast tilhold i Trondheim omtrent siden 1988. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Rutinert
Joined: 12 Jan 2004 Posts: 725 Location: 610 Hillcrest Drive
|
Posted: 10.11.2007 22:50 Post subject: |
|
|
Kone og Iversen hadde en del fine kombinasjoner i Valencia-kampen nå sist, og jeg tror at med tid vil samarbeidet dem i mellom bare bli bedre. Gi dem litt tid nå i den nye formasjonen.
Skulle Kone bli solgt, tror jeg ikke det er et alt for stort hull å tette igjen. Det må da kunne være flere spisser der ute. _________________ John Mayer
music |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Rutinert
|
Posted: 10.11.2007 23:36 Post subject: |
|
|
Vi har jo Jo Sondre Aas og Didier Ya Konan også.
Men hvis Konè blir solgt, så er han så mye verd at de pengene vi får fra salget bør være nok til å hente en erstatter (minst). Speider ST har nok kontroll over flere offensive alternativer fra Afrika (det er verre med den defensive biten for ST). |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 11.11.2007 00:16 Post subject: |
|
|
Ivers er god, men jeg har en nagende følelse at vi ser den aller siste fasen av karrieren hans (med mindre han blir midstopper da...) Kone er derfor framtia, og jeg ser heller ikke mange alternativ til ham der oppe i ummiddelbar omkrets (kanskje Terje Svendsen kan finne flere talenter fra samme plass; tar jeg feil eller har han også funnet Iljeh, Traore, Tchoy og andre gode spillere?) Men jeg tror vel heller ikke at han blir så mye lenger (spesiellt hvis vi forsetter å gjøre det flott i CL, noe som er et fordømrade catch 22) _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
knerten_10 Veteran

|
Posted: 11.11.2007 01:27 Post subject: |
|
|
| ssjovold wrote: | | kanskje Terje Svendsen kan finne flere talenter fra samme plass; tar jeg feil eller har han også funnet Iljeh, Traore, Tchoy og andre gode spillere? | Hehe, utilsiktet moro, der dro jeg på smilebåndet  _________________ Alexander Hleb <3 |
|
| Back to top |
|
 |
|