English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2007
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 GRATIS RBK E-POST
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messages   Log inLog in 
Miika Koppinen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Veteran

PostPosted: 29.10.2007 20:08    Post subject: Reply with quote

Bør hvertfall komme et "Kuka Koppinen?" banner til hjemmekampen mot TIL neste sesong...
Back to top
View user's profile Send private message
bergert
Senior

PostPosted: 29.10.2007 20:32    Post subject: Reply with quote

Hade, takk for at du dro Very Happy
Totto_Dahlum
Proff

PostPosted: 29.10.2007 20:37    Post subject: Reply with quote

Skal vel heller ikke se bort i fra at det kan være vanskelig å passere en medisinsk test med en skadeliste lang som et vondt år, og et avrevet korsbånd....
Back to top
RBKfan100%
Senior

PostPosted: 29.10.2007 21:23    Post subject: Reply with quote

"Koppinen kaller forhandlingene med RBK for en parodi.."

Fremhever igjen at det er ting i den sportslige biten som ikke er helt på G.
var vel KTE som hadde disse forhandlingen..
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.10.2007 21:33    Post subject: Reply with quote

Faen... Zappet meg sannelig bort fra TV2. Noe konkret?

Micke drar garantert pga. penger, men det er godt mulig det er andre hensyn Miika har tatt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joko-
Veteran

PostPosted: 29.10.2007 21:36    Post subject: Reply with quote

Var tynne greier, holdt med å høre overskriften.
petko
Proff

PostPosted: 29.10.2007 21:39    Post subject: Reply with quote

Han mente at forhandlingene med KTE var meget uprofesjonelle, og hadde en følelse om at han egentlig ikke var ønsket med videre, følte seg visst ikke verdsatt.
Recon
Veteran

PostPosted: 29.10.2007 21:43    Post subject: Reply with quote

Det har jo sønnen til adm.dir redan hintet til så.
275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>

Profesjonell revolusjonær
Back to top
vingback
Senior

PostPosted: 29.10.2007 22:59    Post subject: Reply with quote

Saken står på trykk her: http://www.dagbladet.no/s...16621.html

Han er sur for at han ble satt på benken etter at han sa nei til ny kontrakt. Henger han ikke med i virkeligheten? Nå skal det sies at han godt kunne spilt mot Lillestrøm, men den kampen vil jeg helst slippe å tenke på.
Back to top
henning
Veteran

PostPosted: 29.10.2007 23:02    Post subject: Reply with quote

Kuka spilte et høyt spill og tapte. Må si at jeg godter meg litt.
Back to top
Dags
Veteran

PostPosted: 29.10.2007 23:02    Post subject: Reply with quote

Koppinen føler seg dolket i ryggen? Han er faan meg dummere og frekkere enn jeg trodde.
Zorac
Veteran

PostPosted: 29.10.2007 23:15    Post subject: Reply with quote

Quote:
Miika Koppinen er lite fornøyd med den siste tida i Rosenborg, men han understreker uansett at han har et godt forhold til de fleste i klubben. - Men det er noen jeg kunne klart meg uten i det daglige, sier han, uten å ville nevne navn.

[..]

- Jeg følte det som om jeg ble dolket i ryggen. Jeg var forberedt på å være aktuell for spill i de få gjenstående kampene av sesongen uansett, sier finnen til Dagbladet.no.

[..]

- Det jeg fikk på bordet var enkelt og greit «take it or leave it»-tilbud. De ville ikke gå mine krav i møte i det hele tatt. Da blir det ikke lett å forhandle, mener finnen.

Herre gud for en sytekopp! Skal det væra på den måten kan han råtne i TIL.

Punkt 1: Selvfølgelig er det folk du ikke kommer til å savne, Miika. I ei gruppe på rundt 20 mann satt sammen på grunn av evner på banen foran sosial match sier det seg selv at man ikke blir kjernekompis med alle. Er ikke alle på arbeidsplassen min jeg ville savna om jeg stakk heller.

Punkt 2: For noen uker siden sto du i intervju og sa du hadde full forståelse dersom du ble vraket. Naturlig nok velger laget å satse på mer langsiktige løsninger enn en finne med reisesyke.

Punkt 3: Du fikk et kontraktstilbud. Du takket nei. Du ga utrykk for at det uansett ikke var noe problem, fordi Europa lå for dine føtter. Rosenborg ga sitt tilbud, er ikke en spiller fornøyd med lønnstilbudet han får, er det bare å stikke. Kontraktstilbud er et take it or leave it tilbud, uansett.

Nei, her lukter det bitterhet lang vei. Svir litt at du ikke sa ja til lønnstilbudet (som sikkert var mer enn godt nok) i ettertid, Miika? Når det ble Tromsø og ikke Ajax er det ikke så greit å være kar?
spællåtmæ
Senior

PostPosted: 29.10.2007 23:17    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/s...16621.html

nå skal vel kuka opp til tromsø og forpeste tore regs forestillinger om rosenborg.
Back to top
Julegrisen
Proff

PostPosted: 29.10.2007 23:21    Post subject: Reply with quote

Det var vel meget enkelt for KTE å sette hardt mot hardt i forhandlingene med kuka. Med en skadeliste som et ondt år og med en kropp klar for "sanering" er det godt gjort å få kontrakt med TIL. Legesjekken står vel igjen her......For RBK kan man satse videre på nye og ikke minst FRISKE folk . Grei skuring....
Back to top
Zorac
Veteran

PostPosted: 29.10.2007 23:24    Post subject: Reply with quote

Det er nok ikke tilfeldig at det er netopp gamleklubben TIL han havnet i. Dersom han var attraktiv, burde i hvertfall flere norske klubber vært inne i bildet. Mange TL-lag som sliter defensivt.

Må inrømme at jeg hadde flira litt skadefro i skjegget dersom TIL ikke ville tilby kontrakt fordi han ikke klarte den medisinske testen..
2mas
Sjef

PostPosted: 29.10.2007 23:26    Post subject: Reply with quote

Tror Tromsø faktisk tar sjansen. Kontrakten er tilsynelatende underskrevet allerede.

Det hadde vært for risikabelt for RBK å gi all verden fastlønn til en spiller som bare har vært skadefri i overkant av 1/3 av tida her i RBK.

Han får kose seg i TIL:

- Det har vært mye usikkerhet. Derfor bestemte vi oss på søndag for å dra tilbake til Tromsø. Når du har to små barn betyr det mye å ha familie og venner rundt seg. Det får vi i Tromsø. Og akkurat nå føles det veldig godt å ha skrevet under.

Les mer: - Føles veldig godt

Må for øvrig si at jeg er litt spent på lønna hans i Tromsø. Tviler på at den er særlig mye bedre enn forslaget fra RBK. Muligens litt mere fast, men ikke mye.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 29.10.2007 23:27    Post subject: Reply with quote

Steinar Nilsen er jammen meg en dyktig trener. Reginiussen - Koppinen er et bra midtstopperpar. Komplementære ferdigheter, og alt det der.
mortenlj77
Junior

PostPosted: 29.10.2007 23:31    Post subject: Reply with quote

koppinen er vel strengt tatt fortsatt under kontrakt med RBK og stilte opp i tromsø-drakt på sporten på tv2 i dag kl 2130.
jeg mener å huske at for noen år siden (nesten sikker på at det var i 1995) da petter belsvik gikk fra start til stabæk ble han intervjuet på tv2 i stabæk-drakt mens han fortsatt var start-spiller. mener også å huske at det ble masse båk den gangen som endte med at han fikk bot... en bot ville kanskje vært en fin avskjedsgave å sende med ham nordover...
he he Wink

Ivar Hoff
Back to top
Nero
Proff

PostPosted: 30.10.2007 01:36    Post subject: Reply with quote

Uansett hva dere synes om Koppinen, så viser denne saken hvor uprofesjonell RBK er i forhandlingen om kontrakter. Jeg gremmes over nivået klubben viser i personellbehandlingen. Og med den mangelen vi har på forsvarsspillere - burde vi ikke gjort det vi kunne for å beholde karen i stallen?

Syns klubben viser oppløsningstendenser. De evner ikke å hente nye gode spillere, og de som er der fra før rømmer, eller er på god vei mot pensjonsalderen... Tommel'n ned
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 30.10.2007 03:07    Post subject: Reply with quote

Er totalt uenig med deg her Nero. De har holdt på og forhandlet med Kuka i ett år, og at de til slutt sier at nok er nok er bare rett og rimelig. Klubben må jo selv få bestemme hvilken kontrakt de vil tilby en spiller. Når han ikke er enig i det så får han godta det, ikke springe til media og klage på at han ikke fikk viljen sin. Virker som mannen har en virkelighetsoppfatning av en annen verden. Med den skadehistorikken Koppinen har hatt er det ikke rart at RBK reserverer seg for å tegne langtidskontrakt. Av samme grunn kan man forstå at Koppinen ønsker en lengre kontrakt, men når de ønskene ikke er sammenfallende, så er det bare å finne seg en ny arbeidgiver.
At han blir benket når det er klart at han ikke blir med videre er iallefall ikke dårlig personalbehandling, all den tid vi har spillere som kan gå inn på plassen. Vil ikke akkurat si at Kvarme har gjort seg bort etter at han kom inn akkurat. Mener du at Basma også er dårlig behandlet fordi han sitter på benken? Det er nok mange grunner til det, men forsvaret til Rosenborg har blitt markant bedre etter at vi ble kvitt Basma/Koppinen komboen.
Nero
Proff

PostPosted: 30.10.2007 04:22    Post subject: Reply with quote

Så du mener at RBK har gjort en god jobb når det gjelder forhandlinger om spillerkontrakter? Og at vi med måten vi har behandlet folk på fremstår som en attraktiv klubb som tiltrekker seg nye spillere? Javel.

Resten av posten din går utenfor det jeg skrev. Men jeg kan kommentere noen ting: 1) det at forhandlingene har trukket ut i mange tilfeller i år står på klubben sin kappe, og er blitt kritisert på dette forumet f.eks. i denne tråden:

Forlengelse av kontrakter

2) Det er ikke spilleren som har løpt etter media, det er media som har løpt etter spilleren (som i de fleste tilfeller).

3) Jeg sa ingenting om at det var dårlig gjort å benke Koppinen. Det er den generelle behandlingen av folk jeg kritiserer.
Back to top
robbie
Proff

PostPosted: 30.10.2007 04:41    Post subject: Reply with quote

hahaha!!! kuka har dummet seg loddrett ut Very Happy
gleder meg til å pisse på han ute på byen Razz
stolavs
Junior

PostPosted: 30.10.2007 09:01    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å si noe om kontraktsforhandlingene..men Mika sier at det var en parodi..det lover ikke bra...han sa videre at RBK hadde et take it or leave it tilbud...man må jo forhandle..Mika sa at hadde det vært for pengene hadde han ikke gått til TIL..SYnes det er lit bekymringsverdig at spillere velger å forlate RBK til fordel for svake TL klubber..Jeg håper og mener RBK bør være en attraktiv og en klubb alle norske fotballspillere ønsker å komme til..

Jeg synes det er synd at vi mister Mika..og hvorfor ikke tilby han langtidskontrakt(3år) om det var det han ønsket seg..det ble sagt at han skulle satses på og han er 29 år..
Back to top
henning
Veteran

PostPosted: 30.10.2007 09:08    Post subject: Reply with quote

Skadehistorien hans er vel den mest sannsynlige årsaken til at han ikke ble tilbydt langtidskontrakt. Tørum var veldig tydelig på at han anså Koppinen som en fremtidig bærebjelke, så at han skulle satses på var det vel ingen tvil om. Koppinen spilte et farlig i spill ved å prøve og presse Rosenborg til å gi han bedre betingelser, og satset på at en spennende utenlandsk klubb ville komme med et tilbud dersom Rosenborg ikke ga etter. Det endte med TIL. God tur.
Back to top
Vemundo
Proff

PostPosted: 30.10.2007 09:11    Post subject: Reply with quote

Koppinen har nok tatt i mot "gode råd" fra agenten sin. Han er tydelig en opportunist, og kommer nok til å fortsette å gå som Bosman hit og dit i fremtida også.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Next
Page 29 of 30

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

© 1999-2007 RBKweb