English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2007
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 GRATIS RBK E-POST
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messages   Log inLog in 
Vålerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 06.11.2007 16:59    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Hvis han skal være manager i den engelske betydningen så må jeg si at dette er ganske oppsiktsvekkende at en 30 år gammel landslagskaptein blir spillende manager (ser for meg at Frank Lampard tok over en av de største klubbene i England). Og jeg er meget skeptisk til hvorvidt dette vil fungere.

Er litt skeptisk til Andresen jeg også, men er ikke så enestående, heller ikke i England. Kenny Dalglish tok over som spillende manager for Liverpool på et tidspunkt da han var 34, den store stjernen og skotsk landslagsspiller. Det endte med 'The Double' på første forsøk.
Back to top
View user's profile Send private message
joko-
Veteran

PostPosted: 06.11.2007 17:03    Post subject: Reply with quote

Denne planen er noe av det mest tragiske og mest amatørmessige jeg noensinne har sett, tør vedde masse penger på at dette går til helvete. Hva faen tenker de på?
2mas
Sjef

PostPosted: 06.11.2007 17:34    Post subject: Reply with quote

Rundt Martin Andresen bygges et team bestående av offensiv trener, defensiv trener, keepertrener og fysisk trener. Disse posisjonene vil bli besatt senere.

- Vi vil sette oss ned sammen med Martin for å finne de rette menneskene til disse jobbene, forteller sportsdirektør Jan-Erik Aalbu.

Les mer: Andresen klar for Vålerenga

Er det litt begrepsforvirring her på forumet ang. hva en "engelsk" manager gjør? Han er først og fremst hovedtrener, men med utvidede fullmakter ang. spillerlogistikk.

Fjørtoft er derimot sportsdirektør, men har valgt å titulere seg som manager, slik som sportsdirektørene gjør i Tyskland og ellers på kontinentet. Aalbu fortsetter som sportsdirektør, og skal ta for seg alt papirarbeid og administrasjon, som Andresen ikke skal behøve å bry seg om.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2007 17:41    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Denne planen er noe av det mest tragiske og mest amatørmessige jeg noensinne har sett, tør vedde masse penger på at dette går til helvete. Hva faen tenker de på?

Det ser umiddelbart håpløst og amatørmessig ut, men jeg regner med de har mer detaljerte planer enn det som ble presentert på pressekonferansen. For det første er det mye å rekke over og for det andre vil man vel ikke avsløre alt. Men å bare smekke opp et ord som "teknologi" ser veldig simpelt ut, ja.
joko-
Veteran

PostPosted: 06.11.2007 18:01    Post subject: Reply with quote

Er ikke så sikker på at det ligger så mye mer bak, de har ambisjoner om å bli beste i Norge innen 2010. For å få til dette så ansetter de en trener uten trenererfaring, et lite gap mellom ambisjoner og ansettelser?
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2007 18:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er fullstendig enig i at ansettelsen av Andresen ikke er det smarteste man kunne gjort. Det ligner litt på hva vi har gjort de siste årene; ansette trenere uten noe å vise til.
2mas
Sjef

PostPosted: 08.11.2007 00:24    Post subject: Reply with quote

Ikke en gang den nye treneren til Rosenborg vil bli stilt overfor like høye forventninger som treneren, manageren og lagkapteinen Martin Andresen. Ikke minst er spilleren nødt til å innfri for at Vålerenga skal lykkes.

I første omgang er jeg mest bekymret for spilleren. Å lede, og ikke minst sitte med det sportslige ansvaret, vil måtte gå utover landslagskapteinens egen utvikling. Det er opplagt at han vil måtte engasjere seg mer i helheten når han opererer på treningsfeltet. Greit nok at han vil ha et trenerteam rundt seg, men Martin Andresen skal stå til ansvar for resultatene og kommer til å operere deretter.

Les mer: Dette kan gå fryktelig galt
Back to top
Julegrisen
Proff

PostPosted: 08.11.2007 02:53    Post subject: Reply with quote

Her er det stor fallhøyde og stor / tung bør på Martin´s smale skuldre... Jeg håper ikke at han har hatt regien til denne strategisamlingen i VIF.... snakk om å satse alt på ett kort...Grunnmur på leirgrunn ....?
Liten tvil dog om at VIF har en haug med unge meget gode talenter på gang
( skulle bare mangle i Norges største by). Bridgespilleren Martin A. må nok melde litt mer defensivt i dette kortspillet om ikke fallhøyden skulle påføre ham høydeskrekk... Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.11.2007 08:35    Post subject: Reply with quote

Steinar Nilsen blir assistent?
Back to top
RBKfan100%
Senior

PostPosted: 08.11.2007 08:46    Post subject: Reply with quote

Vi får håpe det..
For hvis det skjer kommer gutan til å få en rævva sesong 08.
Det er jo bare Nilsen som kan vinne kamper med TIL-laget..
Dessuten vil nok da Tore reg. kjøpe seg leilighet på solsiden!!!
Back to top
josinho
Rutinert

PostPosted: 08.11.2007 11:04    Post subject: Reply with quote

Havner Nilsen i VIF kan det bidra til at et par TIL-spillere også havner der, feks Strand. Uansett; VIFs satsning skremmer ikke meg. Andresen får en ekkel rolle og hele VIF er så hypa opp at dette aldri kommer til å gå bra. Det blir neppe medalje på VIF neste år. De kommer RBK,Brann,LSK,Viking og kanskje Stabæk å kjempe om. Andresen blir degradert til vanlig spiller i løpet av et år....
Back to top
Lloyd
Junior

PostPosted: 08.11.2007 12:05    Post subject: Reply with quote

Hvor blir det av ambisjonene til den godeste Nilsen hvis han blir assistent til MA ? Hadde det vært "the other way around" kunne jeg forstått et klubbskifte, men ikke med dette som utgangspunkt.
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 14:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror neppe en trener med ambisjoner på et høyt nok nivå vil finne seg i å være under en spiller i det offisielle hierarkiet. Forøvrig syns jeg det er helt hårreisende at en klubb som VIF og landslaget skal bøye seg for MA sine egosentriske ideer og krav.
Ballahl
Rutinert

PostPosted: 08.11.2007 22:54    Post subject: Reply with quote

Skal man tro TV2-sporten og rykter her nede i hovedstaden så gjør trioen Petter Myhre, Geir Bakke, og Bengt Eriksen comeback for VIF. Samt disse planene om at Rune Hauge skal få hovedansvaret for VIF når det gjelder å få tak i store forsterkninger for klubben.
Tror denne "storsatsingen" vil få en gigantisk knekker.

Blant annet har Ronny Johnsen, Kjetil Wæhler og Arni Gautur Arason fått beskjed om å at ikke er førstevalg lenger og at de kan finne seg nye klubber. Blant forsterkningene som det blir spekulert om er, Rune Almenning Jarstein, Erik Hagen, Kristoffer Hæstad, Erik Huseklepp og Bengt Sæternes. Martin Andresen skal visstnok ha fått 60 millioner på kun spillerforsterkninger.

Men som sagt:
Tror denne "storsatsingen" vil få en gigantisk knekker. Wink
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 23:26    Post subject: Reply with quote

Burde jo prøvd å lokke Arason tilbake hit da. Men han vil vel neppe finne seg i å være reservekeeper sannsynligvis...
View user's profile Send private message MSN Messenger
joko-
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 23:35    Post subject: Reply with quote

Vi må finne ut om Lars vil forlenge kontrakten sin før jul, hvis ikke så må vi hente Arason eller Jarstein nå.
Zorac
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 23:58    Post subject: Reply with quote

VIF kjører med voldsom risiko. De pælmer inn minst fire assistenter rundt en urutinert trener som ikke en gang er etablert i klubben. Her kan det bli mange kokker og voldsomt med søl. Andresen skal altså være hovedtrener, mens de satser på relativt store navn som assistenter. Hvordan vil det fungere om Andresen og for eksempel Steinar Nilsen er uenige om forsvarsorganisering (sett at Nilsen blir "forsvarstrener")? Hvem har ansvar for taktikken i de forskjellige leddene? Når de henter inn folk med noe rutine, og tilsynelatende folk som allerede har et sterkt navn i VIF-miljøet, hvem skal da finne ut hvilke konstellasjoner som fungerer best i hvilke ledd? Og hvor lenge vil folk finne seg i å bli overstyrt? Hva skjer med laget når Andresen e på landslagsoppdrag for eksempel?

Jeg tror VIF her gaper over alt for mye på en gang. De starter i praksis helt fra tegnebrettet og skal bygge en voldsom organisasjon av internasjonal standard fra dag èn. Dette tar det garantert tid å kjøre inn. Det at det i tillegg kommer inn flere nye spillere vil jeg anta gjør situasjonen enda mer forvirrende for prestasjonsgruppa. Ta en mann som Grindheim. Etter all sannsynslighet må han forholde seg til ny hovedtrener, ny "midtbanetrener" i tillegg til de andre trenerene som trener andre ledd, ny lagoppbygging og mange nye fjes rundt seg. Og alt dette skal fungere i løpet av relativt kort tid.
Zorac
Veteran

PostPosted: 09.11.2007 19:32    Post subject: Reply with quote

Det viser seg at VIF som jeg ante sikter vel høyt i sin jakt på trenerteam rundt Andresen:

Semb sa nei til Martin

Quote:
I sommer ble Nils Johan Semb kontaktet av Vålerenga med tanke på å erstatte daværende Vif-trener Petter Myhre. I og med at Semb var på ferie bestemte partene seg for å ha et møte på et senere tidspunkt.

I slutten av august la Semb frem sine tanker og krav og partene var innstilt på å gå i videre dialog.

[..]

Semb var positiv til å ta over klubben, men da Vålerenga spurte om det kunne være aktuelt å ha med Martin Andresen som spillende assistenttrener, var tonen en annen.

Som jeg nevnte i forrige inlegg tror jeg det blir bortimot umulig å skaffe store og rutinerte navn i rollene rundt martin. Vanskelig å se at navn som Nilsen og Semb skal finne seg i å stå bak trener-debutant Andresen i køen. I hvertfall når det er kjent at Andresen tidvis har overstyrt Mjelde i Brann.
Geir_Brann
Senior

PostPosted: 09.11.2007 21:55    Post subject: Tidvis? Reply with quote

"I hvertfall når det er kjent at Andresen tidvis har overstyrt Mjelde i Brann"

- Andresen har prøvd å styre Mjelde, og når han ikke fikk viljen sin ble han sur... det var mye som tydet på at det var konflikter dem i mellom i sommer, men Mjelde og Bruun Hansen var klokkeklar vedr hvem som var sjefen og at Andresen måtte adlyde Mjelde... og væe underordnet ham...

Brann spillte sin beste del av sessongen etter dette...

Jeg tror mye av ustabiliteten i våren kom av nettopp det ble litt mye kokker og søl, fordi Andresen skulle styre og bestemme så mye, mens Mjelde andre andre syn på saker og ting..

Skal man få et folk til å mestre oppgavene sine, må det være enkelt for det å forstå hva de skal gjøre.. er det 3-4 trenere som står å forklarer deg hvordan du skal time løp, posisjonere deg og hvor du skal sende pasningene osv..så blir du nok forvirret.

Brann er best med en sjef og uten Andresen.. ønsker VIF lykke til med satsingen, men jeg tror ikke de kommer til å klare dette..

RBK med sin rutine og gode spillerstall kommer fort opp igjen, og de viste allerede mot Valencia at de kan så mye bedre enn de har prestert i år..de må bare bli stabile. Spillerstallen er god nok.

Brann har bygget opp et solid lag med toppspillere, og er det laget ved siden av RBK som har den beste stallen i tippeligaen.. vi er samspillte og har kontinuitet..både på ledersiden og spillersiden.

I tillegg er Viking i siget, Stabæk og Lsk samme.. jeg tror ikke VIF kan hamle opp med toppen av Norsk fotball allerede neste år..kanskje om 2-3 år, men det avhenger av at deres planer fungerer og at de lykkes.

Spør du meg ligger alt til rette for at det blir mye gnisninger og konflikter der, når en spiller i første 11'eren skal bestemme over alt og alle..

Det var nok mange spillere som reagerte i Brann, da Martin ifjor sendte ut sms'er før kampen om hvem som skulle spille og hvem som ikke skulle spille.. han er god, en veldig sterk ledertype, men om han klarer det han har tatt på seg nå, vil tiden vise..

Det blir mange personal utfordringer for Martin..

Jeg tipper Aalbu, Martin og resten av gjengen er ferdige i VIF innen 3 år.

Men, hvis derimot Martin Andresen får til dette, så har han gode fremtidsutsikter som trener..
Zorac
Veteran

PostPosted: 10.11.2007 00:06    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Andresen har meget gode utsikter for å bli en god trener. Han har god faglig kompetanse gjennom erfaring, han har klare ideer om hvordan fotball bør spilles, han har vist stor autoritet som kaptein både på landslaget og i Brann, og han fungerer som en inspirator for laget.

Men jeg tror Andresen fort kan vise seg å bli en Nils Arne Eggen-type. En som liker full kontroll over alt, og vil styre mestt mulig selv uten innblanding. Eggen var lite villig til å dele makt, noe jeg heller ikke tror Andresen er. Mye av grunnen til at jeg er skeptisk til VIF-modellen er netopp dette. Jeg regner med solide gnisninger i det massive trenerteamet neste år.
spællåtmæ
Senior

PostPosted: 10.11.2007 00:11    Post subject: Reply with quote

hvilke konkrete grep skal gjenspeile denne enorme storsatsingen til vif, foruten å hente martin a?
Back to top
B*R*A*N*N
Junior

PostPosted: 10.11.2007 00:30    Post subject: Reply with quote

Sikkert nevnt men, Andresen har jo ikke spilt under store utlandlanske trenere, ihvertfall ikke særlig lenge. Noen måneder i Blackburn, så klarer ikke å se at han skal kunne tilføre særlig nye ting i Norsk fotball. Det kan bli mye pes, klarer Andresen å konsentrer seg skikkelig om bane spillet i dårlige tider? Det kan fort bli slik at Andresen blir enda dårligere på banen når det butter imot fordi det er så mye utenomsportslig fokus...

Han kan fort ende opp med mye prøve og feiling, ser jo ikke akkurat ut som han får veldig erfarene reservetrenere heller,...

Man kan ikke sammenligne Rekdal og Andresen, Rekdal startet i Adecco og tok laget opp, og det gikk mange år før sølv og så gull.

Rimelig stor risiko dette her, og egentlig synnes jeg ikke de satser så veldig hardt, å ansette en fyr helt uten erfaring til å ta alle avgjørelser ser jeg ikke på som særlig seriøs satsning...
Back to top
Zorac
Veteran

PostPosted: 10.11.2007 01:03    Post subject: Reply with quote

spællåtmæ wrote:
hvilke konkrete grep skal gjenspeile denne enorme storsatsingen til vif, foruten å hente martin a?

Tja, man har jo sett veikartene over hvordan organisasjonen skal bygges i trenerstanden. Andresen blir spillende manager (altså ikke spillende trener) med en forsvars-, midtbane-, og angrepstrener rundt seg, i tillegg til en fysisk trener. De har også siktet høyt i forsøkene på å skaffe inn disse personene. Semb er jo allerede konstatert prøvd og feilet, og spekulasjonene går i navn som Steinar Nilsen og Petter Myhre, samt noen andre ex-VIFere.

Men som jeg har sagt altfor mange ganger allerede, ambisjonsnivået her er nok langt høyere enn hva som er realistisk. Det sier seg selv at en tidligere landslagstrener ikke er all verden interessert i å være en av tre assistenter som har med spillet å gjøre. Kan heller ikke skjønne at meritterte navn fra andre klubber en VIF ser på det som særlig interessant.
Lomaxx
Senior

PostPosted: 10.11.2007 01:39    Post subject: Reply with quote

På den lyse siden.. Hvis alt går til H.... så kan jo Andresen so den eneste spilleren i Norge gjøre en avtale og dra ned på Tollbugata eller Skipergata og selge seg Razz Men fra spøk til alvor. Detta går aldri bra. Andresen er litt formye av en hodebiter til at det går bra. Ingen trenere i TL eller AL vil se seg fornøyd med å gå fra topplass i sin respektive klubb til å bli sabla ned hvergang VIF tryner fordi Andresen ikke kan ta kritikk
Back to top
bolgebah
Proff

PostPosted: 10.11.2007 11:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror heller ikke Andresen greier å ro dette i land, men hovedproblemet for Vålerenga med tanke på ambisjoner er at de ikke har nok grasrotstøtte. Selv ikke de to årene i toppen greide de å fylle Ullevaal til randen en eneste gang. De har Klanen, som fyller halve stadion på seriekampene og uteblir i e-cupkampene, og noen få tusen som kommer og går avhengig av resultatene. Jeg tror de har rekruttert for bredt på Østlandet - for mange av klansfolka kommer fra bygde-Norge, og da gidder ikke byfolka menge seg med dem. Hvert sjette-sjuende år kommer Fredriksen inn med noen millioner og sier at nå skal det jaggu satses, og så ender det opp med en kort periode med visjoner og store tanker - før det hele dør ut, som for piken med svovelstikkene.

På sikt tror jeg faktisk Lyn har større potensiale for å bli det store laget i Oslo. De gjør det meste riktig, bygger sakte, men sikkert opp en fanskare og kan komme til å få god støtte i næringslivet etterhvert. Vålerengas ustanselige latterliggjøring av naboen tror jeg kan slå tilbake på dem selv, jeg tror Oslo-folk har lettere for å identifisere seg med et ærlig vestkantlag enn med et lag som prøver å dekke over flere tiårs økonomisk vanstyre med stadig mer påtatte og svulstige målsetninger. Vålerenga har nådd grensene for sitt potensiale med profilen de har valgt - Lyn har fortsatt mye å gå på.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Next
Page 27 of 28

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

© 1999-2007 RBKweb